Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Buji yağlanması

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda SES 150 Dylan
    Motoruma daha yeni aldığım en fazla 500-600 km kullandığım iridyum bujimi motorum çalışmadığı için söktüm birde baktım hertarafı yağ içinde ucu simsiyah, motor yağda yakmıyor daha yeni piston değişti neden bu böyle olmuş bujiyi 100 kmde bir açıp ucunu temizlerdim ateşleme performansı düşmesin diye ama durum böyle yağ içinde ve simsiyahtı bu neden böyle olmuş usta forumdaşlarımdan yardımlarını bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    waffenSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM duke 390
    Alıntı Hasan7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoruma daha yeni aldığım en fazla 500-600 km kullandığım iridyum bujimi motorum çalışmadığı için söktüm birde baktım hertarafı yağ içinde ucu simsiyah, motor yağda yakmıyor daha yeni piston değişti neden bu böyle olmuş bujiyi 100 kmde bir açıp ucunu temizlerdim ateşleme performansı düşmesin diye ama durum böyle yağ içinde ve simsiyahtı bu neden böyle olmuş usta forumdaşlarımdan yardımlarını bekliyorum
    motoru yeni aldın? 500 600 km kullandın? piston yeni değişti? çok çelişkili bir cümle değil mi?
    gelelim anladığım kadarı ile buji problemine.. subap ayarlarında ayarsızlık sorunu var ayarlarını gözden geçir..eger bu işlem yapılmış ise tamircini acil değiştir..

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı waffenSS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    subap ayarlarında ayarsızlık sorunu var ayarlarını gözden geçir..

    supap ayarı ile buji yağlamasının nasıl bağlantısı olur anlayamadım..

    yağ segmanı silindire uygun ölçüde değilse veya aşınmıs ise verir o yağı silindir içine buji de ateşleme yapamaz..
    sekmanların açık uçları birbirine denk gelmişse belli bir süre sonra yer değiştirirler kesilebilirde yağ..

    geçici çözümü bujinin altına bir adet daha conta eklemekdir yani bujiyi yukarı çekeceksin..

  4. #4
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    motoruna, yeni aldığı, iridyum bujiyi, 500-600 km kullanmış.

    çok anlamam ama bujinin yağlanması iyi birşey değildir.. yanma odasına yağ giriyor demek ki.. segman/segmanlar görevini yapmıyor..yada uygun olan segman piston takımı takılmadı.. sadece bunları tahmin edebiliyorum..

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    supap ayarı ile buji yağlamasının nasıl bağlantısı olur anlayamadım..

    yağ segmanı silindire uygun ölçüde değilse veya aşınmıs ise verir o yağı silindir içine buji de ateşleme yapamaz..
    sekmanların açık uçları birbirine denk gelmişse belli bir süre sonra yer değiştirirler kesilebilirde yağ..

    geçici çözümü bujinin altına bir adet daha conta eklemekdir yani bujiyi yukarı çekeceksin..
    Konu ile ilgili olmasa'da segman pozisyonları hakkında bilgili birini yakalamış iken sorayım, yakın zamanda segmanları değişeceğim, yarım yamalak ecnebicem ile forumlarda , segman aralık agızlarının birbirlerine 120 derece (3 açıklık için) olması salık verilmiş.

    Yine bizim forumlarda okumuştum galiba(yanılıyorda olabilirim) açıklıkların hepsinin emme tarafına, yada tersi egzoz tarafa hizalanması, hulasa aynı düzlemde tutun gibi önermeler vardı?

    Bu duruma yorumunuz nedir?

  6. #6
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu ile ilgili olmasa'da segman pozisyonları hakkında bilgili birini yakalamış iken sorayım, yakın zamanda segmanları değişeceğim, yarım yamalak ecnebicem ile forumlarda , segman aralık agızlarının birbirlerine 120 derece (3 açıklık için) olması salık verilmiş.

    Yine bizim forumlarda okumuştum galiba(yanılıyorda olabilirim) açıklıkların hepsinin emme tarafına, yada tersi egzoz tarafa hizalanması, hulasa aynı düzlemde tutun gibi önermeler vardı?

    Bu duruma yorumunuz nedir?
    gittiğim kurstaki motor hocamızın söylediği; 3 segmanlı bir pistonda açıklıklar mersedes amblemi gibi üç ayrı noktaya bakacak.. açıklıkların aynı yerde olması yağ kaçağına sebebiyet verir diyordu. Segmanlar asıl görevini yerine getiremez bu durumda..
    Carbondioxid bunu beğendi.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu ile ilgili olmasa'da segman pozisyonları hakkında bilgili birini yakalamış iken sorayım, yakın zamanda segmanları değişeceğim, yarım yamalak ecnebicem ile forumlarda , segman aralık agızlarının birbirlerine 120 derece (3 açıklık için) olması salık verilmiş.

    Yine bizim forumlarda okumuştum galiba(yanılıyorda olabilirim) açıklıkların hepsinin emme tarafına, yada tersi egzoz tarafa hizalanması, hulasa aynı düzlemde tutun gibi önermeler vardı?

    Bu duruma yorumunuz nedir?
    120 derecelik açı ile ağızlar denk gelmeyecek şekilde monte edin..

    piston,iş zamanında silindirin içinde motor dönüş yönüne yaslanır
    açık ağızlardan herhangi birinin bu yüzeye denk gelmemesi iyidir..
    Carbondioxid bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    14 Ocak 2015
    Merhabalar

    Supabların motorda yağ yakmasına etkisi vardır. Supab yuvalarında (supab kaydı yada yatakları da denir)aşınma var ise üst tarafta yağlanan eksantrik yada supab mekanızmasındaki yağ bir miktar bu yataklardan sızarak silindir içine girer ve yanmaya başlar.
    Motor yağ yakmasının bir diğer nedeni de sekmanların ve/veya silindir cidarlarının (silindir iç yüzeyi) aşınmasındandır. Turbo dizel ve kompresör beslemeli benzinli motorlarda da bu cihazların yağlanan yataklarının aşı aşınmasından dolayı yağ emme manifoltuna sızar ve motor yağ yamaya başlar. oto ve diğer taşıtlar için geçerli, bildiğim kadarı ile motosikletlerde bu sistemler yok.
    Ama sizin buji yağlanması olayında (tabi göremediğimiz için) buji tırnakları siyah ve kurum bağlamışsa motor yağ değil aşırı yakıt tüketiyordur. yakıt/ hava oranı bozulmuştur. yakıt ve ateşleme sistemi parça ve ayarları kontrol edilmelidir. motorun yağ yaktığını en güzel eksoz dumanından anlayabilirsiniz. her devirde açık mavimsi beyazımsı bir duman atar ve yağ kokusu vardır. (eski 2 zamanlı motosikletde olduğu gibi)
    askersss bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Salih_T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gittiğim kurstaki motor hocamızın söylediği; 3 segmanlı bir pistonda açıklıklar mersedes amblemi gibi üç ayrı noktaya bakacak.. açıklıkların aynı yerde olması yağ kaçağına sebebiyet verir diyordu. Segmanlar asıl görevini yerine getiremez bu durumda..

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120 derecelik açı ile ağızlar denk gelmeyecek şekilde monte edin..

    piston,iş zamanında silindirin içinde motor dönüş yönüne yaslanır
    açık ağızlardan herhangi birinin bu yüzeye denk gelmemesi iyidir..

    Cevaplar için teşekkürler , demek doğru kaynaklara bakmışım 120x3=360 derece tam daire, tabii dendiği gibi 3 segmanlıdaki durum fazla olduğu düşünülürse bile sanırım, yine aynı metod birbirlerine ters istikamette olmalılar, bu bilgiler iyi teşekkür ederim .

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı suatatak adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Supabların motorda yağ yakmasına etkisi vardır. Supab yuvalarında (supab kaydı yada yatakları da denir)aşınma var ise üst tarafta yağlanan eksantrik yada supab mekanızmasındaki yağ bir miktar bu yataklardan sızarak silindir içine girer ve yanmaya başlar.

    evet supap kaydından yağ girerse aynı şekilde arıza verir,sibop lastikleride aşınmışsa yine yağ gelir sadece supap ayarı yağ yakmaya neden değildir..

    motor yeni açıldığı için ben uygun olmayan sekmanlardan kaynaklanabileceğini düşündüm..

    yazdığınız gibi aşırı benzinden de buji ateşleme yapmayabilir (boğulma denen olay) ama biraz bekleyince veya gazı sonuna kadar sıkıp marşa uzun basınca benzin uçar gider, tekleyerek de olsa ateşleme başlar..

  11. #11

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120 derecelik açı ile ağızlar denk gelmeyecek şekilde monte edin..

    piston,iş zamanında silindirin içinde motor dönüş yönüne yaslanır
    açık ağızlardan herhangi birinin bu yüzeye denk gelmemesi iyidir..
    Motor dönüş yönünden kastınızı açarmısınız?, sanıyorum piston sade ve sadece yukarı ve aşağı hareket etmekte, bu konuda kafam karıştı, basite indirgeyip egzoz tarafı/emme tarafı diye istikamet tevcih eder iseniz sevinirim, cevap için teşekkür ederim.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor dönüş yönünden kastınızı açarmısınız?, sanıyorum piston sade ve sadece yukarı ve aşağı hareket etmekte, bu konuda kafam karıştı, basite indirgeyip egzoz tarafı/emme tarafı diye istikamet tevcih eder iseniz sevinirim, cevap için teşekkür ederim.
    krank sağa döner,piston ise yukarı aşağı hareket eder yukarı çıkarken sola aşağı inerken sağa yaslanır..üst ve alt ölü noktalarda yön değiştirir
    bu yön değiştirmeler sırasında vuruntu oluşur,etek sesi dedikleri de budur,avans ayarı bozuk veya silindir piston ikilisi aşınmışsa bu ses çok bariz duyulur..

    aşağı inişlerden birinde hava ile yakıt emer diğerinde ise ateşlemeden sonra çok yüksek basınçla silindirin sağ tarafına yaslanarak iner..
    yüksek basınç nedeniyle bu yüzey silindir içinde en çok aşınan bölgedir,rektifiye ustaları ovalleşme derler..işte bu yüzeye segmanların aşındırıcı olan kesik uçlarının gelmemesi tavsiye edilir..

    motosiklet motorlarında supapların yönü motor tipine göre değişir,motoru çevir egzos kapanır kapanmaz emme açıyorsa motor dönüş yönünde demektir..
    Carbondioxid bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    14 Ocak 2015
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet supap kaydından yağ girerse aynı şekilde arıza verir,sibop lastikleride aşınmışsa yine yağ gelir sadece supap ayarı yağ yakmaya neden değildir..

    motor yeni açıldığı için ben uygun olmayan sekmanlardan kaynaklanabileceğini düşündüm..

    yazdığınız gibi aşırı benzinden de buji ateşleme yapmayabilir (boğulma denen olay) ama biraz bekleyince veya gazı sonuna kadar sıkıp marşa uzun basınca benzin uçar gider, tekleyerek de olsa ateşleme başlar..
    Supab ayarı ??
    Supab ayarının bozuk olmasından dolayı yağ yakar diye yazmadım.....
    ben kurum bağlama olayını ilk çalıştırma aşaması için yazmadım. tabi ilk çalıştırmada özellikle soğuk havalarda jikleyi çekerek çalıştırırsınız. Bu biraz fazla yakıt, biraz az hava demek, yani az zengin karışım demektir.Ama ilk çalışma anında ve motor belirli bir ısıya ulaşıncaya kadar jiklede çalıştırılabilir. Fakat hava filtresi kirliyse, karbüratörde ayarsızlık ve kirlenme varsa yada ateşleme sisteminde bir sorun varsa motor içeri aldığı yakıtı tam yakamadan dışarı atar. Eksozdan siyah duman ve bujilerde kararmaya neden olur.

  14. #14

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda SES 150 Dylan
    motoru yeni almadım bujiyi yeni aldım vede motorun kendi hatam yüzünden yağ yakması sebebiyle 5-6 ay önce segman-piston değişimi yapılmıştı yani yağ yakma sorunu yok motor çalışmıyordu bujiyi söktüm bujinin tırnaklarında yağlanma yoktu ama simsiyahtı yalnız bujinin vida dişlerinde yağ vardı galiba buji sahte ngk iridyummuş lanet olsun burdaki motorculara özelliklede antalya eski sanayideki erol motora.Ancak şunuda yazayım motor honda dylan orta sehpada iken gaza sonuna kadar bastığımda eksoza dikkatli bakınca siyah duman gözüküyor

  15. #15

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    @Hasan7 rica etsek, sahte dediğiniz iridyum NGK fotosunu yakın/net çekim şeklinde atarmısınız? buraya, konu ilginçleşti.

  16. #16

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Hasan7 rica etsek, sahte dediğiniz iridyum NGK fotosunu yakın/net çekim şeklinde atarmısınız? buraya, konu ilginçleşti.
    Yavaş yavaş öğrenecekler abisi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)