Hararet Gostergesi Tavan Yapti YarYardim
Reklamlar
-
Selaminaleykum arkadaslar size ufak bi sorum olacak 250cc ssu sogutmali motorum var motorla 1ve2inci viteste giderken hararet cok yukseliyor kirmiziya kadar geliyor fan zamaninda aciyor sıkintisiz calisiyor fan ama hararet 2-3 kere kirmiziya geldi motoru durduruyorum radyatorun icindeki su buz gibi hic isinma yok termostata bakiyorum ordaki su biraz sicak oluyor acaba gostergeki bozuk diye dusundum gostergeyi arkadasimin motoruna taktim bi sorun yok duzgun calisiyor bu sorun neden olabilir sizce yardimlariniz ve cevaplariniz icin simdiden tesekkur ederim
Reklamlar
-
playhard52 adlı üyeden alıntı
Selaminaleykum arkadaslar size ufak bi sorum olacak 250cc ssu sogutmali motorum var motorla 1ve2inci viteste giderken hararet cok yukseliyor kirmiziya kadar geliyor fan zamaninda aciyor sıkintisiz calisiyor fan ama hararet 2-3 kere kirmiziya geldi motoru durduruyorum radyatorun icindeki su buz gibi hic isinma yok termostata bakiyorum ordaki su biraz sicak oluyor acaba gostergeki bozuk diye dusundum gostergeyi arkadasimin motoruna taktim bi sorun yok duzgun calisiyor bu sorun neden olabilir sizce yardimlariniz ve cevaplariniz icin simdiden tesekkur ederim
motorum markasınıda yazarsan iyi olur
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
motorum markasınıda yazarsan iyi olur
Bumoto calibre 250 bu motorun zaten kronik hararet problemi vardi sifirlarinda ama o cozuldu ikinci fan takildi
-
tahmin etmiştim calibre sayfası vardı orada bayağışey yazıyor forumda izmirden sonpol vardı http://www.motosiklet.net/forum/memb...pol-59293.html o çok uğraşmıştı bu işlerle (RADYATÖR DEĞİŞİMİ YENİ FAN VS )iletişime geçersen o yardım eder belki
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
motorum markasınıda yazarsan iyi olur
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
Benim fanla falan bi sıkıntim yokki butun calibre kullanicilari serviste bu sorunu hallettirmis zaten bende yaptirmistim. Benim soylemek istedigim acaba neden fan calisiyoken radyatorun icindeki su sogukken hararet yapiyor. Acaba motora su gitmiyo olabilirmi ve bu neden kaynaklanir
-
Sirkulasyon olmuyor demek ki. Radyator su pompasi bozulmus olabilir.
-
fazil adlı üyeden alıntı
Sirkulasyon olmuyor demek ki. Radyator su pompasi bozulmus olabilir.
Su pompasi dediginiz termostat oluyor degilmi ?
-
Hayir termostat sicaklik arttigi zaman fani calistiran mekanik parca. Onun disinda bir de su pompasi olmasi lazim. Radyator suyunun motorda sirkule olmasini su pompasi saglar.
-
Termostat geç açıyor veya açmıyor olabilir. Ayrıca su devridaim pompası arızalı olabilir. Bazı araçlarda hararet müşürü radyatörde değil motor gövdesinde olabilir. Radyatörün soğukluğu bu nedenledir diye düşünüyorum.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
termostatta sikinti var sanirim su devirdaim olmuyor anlasilan
-
Termostat bozuk.Açmıyor.Bloktaki su ısındığından hararet yapar sıklıkla fan çalışır.Geriden soğutulmuş su gelmiyor.
-
1-Termostat bozuktur
2-Su dolaşım sisteminde pastan dolayı tıkanma olabilir, radyatörde özellikle
3-Su pompası arızalıdır
Bu üç sebepten dolayıdır %99
-
Arkadaş radyatördeki su soğuk diyor millet hala termostat diyor
Su devir daimi olmuyor gibi gözüküyor.
Kullanma motosikleti ve acilen servise götür.
-
Vaybe ne ustalar varmiş. Su devirdaim yapmasa motoru eline çoktan almıştın. Hararet yapiyo dediğin buharmi çikiyo. Yoksa gösterge sadece kirmiziya geliyo diyemi panik yapiyon. Ufak tefek şehleride takmayin kafaya
-
Hava da bir soğutma aracıdır.Havalar motoru eline almamak için yeterince soğuk.
Motorda hararet tavan yaparken radyatördeki su buz gibi soğuksa. O sıvı motor bloğunda dönmüyor demekten başka birşey aklıma gelmiyor açıkcası.
Hararet seviyesine gelen motorda suya elinizi tuttuğunuzda hangi sıcaklıkta olması lazım sizce ?
-
Böyle bişey arabada başıma geldi
İki ihtimal ya termostat arızalı su pompası çalışmıyor
Ya da su pompası arzalı
Arabalarda bide müşür var motorda var mı bilmiyorum ama varsa onda da olabilir
-
radyatöre yada motor bloğuna bağlı olan fan müşirin bozuk yada termostat bence sorun fan(hararet) müşirinde bunu değiştir dahada düzelmezse termostata el at derim
-
radyatör soğuk diyor yani içerdeki su dolanmıyor. termostat mı olur bi düşünün bakalım? termostat/termik o fanın çalışmasını sağlar su devirdaim pompasının değil.. aarabada başıma gelmişti aynısı. direkt olarak su pompası diye kesin bişey söyleyemem ama suyun devirdaiminde bi sıkıntı var. çok uzun kullanmadan baktırman iyi olur;
1.2. viteslerde olmasının nedeni de o viteslerde oldukça yavaşsın rüzgarın motoru soğutamicak kadar yavaşsın. hızlandıkça devirdaimden değil de rüzgaedan soğuyor. ama diyim conta yakma. conta yakarsan o zaman başına büyük bela alırsın dostum.
-
Çorum İl Temsilcisi
Radyatör fanıyla problem çözülmez o fanı hiç calıştırmaması lazım sağlıklı ve hareket eden bir motorun
-
Termostatın görevi, motor bloğu içindeki suyun radyatördeki su ile bağlantı kurup kurmayacağını belirlemektir. Bu bağlantı kurma zamanı takılan termostatın açılma ısı derecesine göre belirlenir. Soğuk iklimlerde yüksek dereceli, sıcak yerlerde ise düşük dereceli termostatlar kullanılır. Amaç motorun maksimum yanma verimliliğine ulaşmasını sağlamaktır. Termostatın derecesine göre, motor belirlenen sıcaklığa gelmiş ve bloktaki su ısınmışsa termostat açılır ve radyatör suyu bloktaki su ile karışarak sistemdeki suyu yani motoru soğutur. Eğer sistemdeki su çok ısınır ve bloktaki suyun radyatörle soğutulamaması durumu ortaya çıkarsa, yani artık radyatördeki su da çok ısınmış ve fan müşürünün devreye girmesini sağlayacak sıcaklığa ulaşmışsa, fan radyatör suyunu soğutmak için çalışmaya başlar. Bazen termostat arızalanarak açıp kapanma kabiliyetini kaybeder ve kapandıktan sonra açılmaz. Bu durumda devridaim motoru suyu sadece motor bloğu içinde döndürmeye devam eder ancak soğutamadığı için hararet yükselmesi kaçınılmaz olur. Bu nedenle kesin olarak termostat mı yoksa devridaim motoru mu arızalı ancak kontrol edildikten sonra anlaşılır. Bence önce termostatı kontrol edin. Sağlamsa devridaim motoruna bakın. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)