Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sis Farı için yardım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    merhabalar.motoruma aşağıdaki üründen aldım montajını yapacağım ama sizlerin tecrübelerinden yararlanmak isterim.sitede bi iki konu var bununla ilgili ancak konular çok eski olduğundan resimler açılmıyor.röle şartmıdır?ayrı bir anahtar yapmak daha mı iyi.elektrik tesisatına çok yüklenmiş olurmuyum?
    http://www.hepsiburada.com/liste/m-m...oryId=20029252


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    içindeki ampullerin 1 tanesi 55 watt yani 3 tane kısa far yakmış gibi olacaksınız. akü kaldırmayacaktır. eğer 10 dakika yakar kapatırım falan derseniz tesisatte sigortada rölede takmak gerekiyor.

    eğer içine h3 led ampul bulabilirseniz ne sigorta nede röleye gerek olmuyor. çok az çektiği için problem yaşatmıyor, 1.5 senedir bu şekilde kullanıyorum yakında 4 tane sis farı takmış olucam. ama tesisatın nasıl bağlanıcağını bilmediğimden birşey söyleyemiycem

  3. #3

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Dostane bir tavsiye, o sis farından alma, ben aldım, 2 ayda pas yaptı, elektrik tüketimi çok fazla, sisler açık olunca akü şarj kaybediyor hareket halindeyken bile.
    isfa67 bunu beğendi.

  4. #4
    almpoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CB650F
    Bu lamba yerine en iyisi led su geçirmez sis farı baksanız daha iyi olur ışık kalitesi çok iyi ve güç olarak çok az harcıyor.
    isfa67 bunu beğendi.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    ben çok çektim bu sis farı işinden her şeyiyle dert aldın başına abi ama bağladıktan sonra güzel oluyor
    isfa67 bunu beğendi.

  6. #6
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben çok çektim bu sis farı işinden her şeyiyle dert aldın başına abi ama bağladıktan sonra güzel oluyor
    yapma ya bende çok heves ederek aldım ama keşke almadan konu açsaymıştım.
    2007 GV 250 SATILDI
    2008 DRAGSTAR 650

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı isfa67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yapma ya bende çok heves ederek aldım ama keşke almadan konu açsaymıştım.
    abi farların içindeki ampuller motosiklet için fazla güçlü akü kaldırmayacak, şuanda taksan bile kullanamayacaksın yani. tek çözümü içindeki ampulleri h3 led ampullerle değiştirmek, ama sorun şuki türkiyede h3 led ampul yok gibi birşey yinede araştırmak lazım belki vardır. h3 dışında bulabilirsin ama onları elindeki far tasına takmak mümkün değil. ben aliexpressten getirttim yakın zamanda takıcam. ampulleri linkte görebilirsin. eğer şimdi vazgeçersen 20 lira ile kurtarırsın

    kötü haber vermek hoşuma gitmiyor ama gerçek bu
    isfa67 bunu beğendi.

  8. #8
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi farların içindeki ampuller motosiklet için fazla güçlü akü kaldırmayacak, şuanda taksan bile kullanamayacaksın yani. tek çözümü içindeki ampulleri h3 led ampullerle değiştirmek, ama sorun şuki türkiyede h3 led ampul yok gibi birşey yinede araştırmak lazım belki vardır. h3 dışında bulabilirsin ama onları elindeki far tasına takmak mümkün değil. ben aliexpressten getirttim yakın zamanda takıcam. ampulleri linkte görebilirsin. eğer şimdi vazgeçersen 20 lira ile kurtarırsın

    kötü haber vermek hoşuma gitmiyor ama gerçek bu
    durmak yola devam :D senin yaptığının sonuçlarını görmeyi bekleyecem galiba
    2007 GV 250 SATILDI
    2008 DRAGSTAR 650

  9. #9
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Ben uzunlara bağladım. İçerisine ekstradan led koydum. Ledler kısa farlar ile birlikte yanıyor. Becerebilirseniz sizde yapın.
    Uzunları açtığımda ya da sellektör yaptığımda H3 (50W) lık ampuller yanıyor. Çok sapa bir yere girdiğimde veya zifiri karanlık, sis olduğu zaman tekrar uzunları açarım. Varsın aküden yesin, şarjı bitirsin. O an önümü görebilmek aküden daha önemlidir diye düşündüm.
    Dikkatli bakıyor musunuz?

  10. #10
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Alıntı mahyo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben uzunlara bağladım. İçerisine ekstradan led koydum. Ledler kısa farlar ile birlikte yanıyor. Becerebilirseniz sizde yapın.
    Uzunları açtığımda ya da sellektör yaptığımda H3 (50W) lık ampuller yanıyor. Çok sapa bir yere girdiğimde veya zifiri karanlık, sis olduğu zaman tekrar uzunları açarım. Varsın aküden yesin, şarjı bitirsin. O an önümü görebilmek aküden daha önemlidir diye düşündüm.
    Yalnız olay amaçtan sapmış sanki şöyleki. sisli havada uzunları yakmanız demek, tamamen görüş mesafenizi azaltmak demek. Sisli havada Uzun farlar yayıcı özelliklerinden dolayı ileriyi değil içinde bulunduğunuz sisi cam gibi görüntü derler ya öylece gözlerinizin önüne koyuverir. o halde amaç görsellik katmaksa. gece bunu yapamayacaksınız demektir karşınızdan geleni uzunlarınızla rahatsız edeceğinizden dolayı. sanırım sadece gündüz işinizi görecek bu ama bilemiyorum ne kadar zevkini yaşayabilecek yada faydasını görebileceksiniz.
    mahyo bunu beğendi.
    The Albatros pır pır High. TAaa Far Saw.

  11. #11
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    Burdan çıkardığım sonuç bu ürünü alan herkes ampülü h3 yapmış.ben ve anahtarlı amacına daha uygun kullanmayı düşünüyorum.tabi sıkıntıya düşürene Karşıda bunları da yakarım gece

  12. #12
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Alıntı emc2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız olay amaçtan sapmış sanki şöyleki. sisli havada uzunları yakmanız demek, tamamen görüş mesafenizi azaltmak demek. Sisli havada Uzun farlar yayıcı özelliklerinden dolayı ileriyi değil içinde bulunduğunuz sisi cam gibi görüntü derler ya öylece gözlerinizin önüne koyuverir. o halde amaç görsellik katmaksa. gece bunu yapamayacaksınız demektir karşınızdan geleni uzunlarınızla rahatsız edeceğinizden dolayı. sanırım sadece gündüz işinizi görecek bu ama bilemiyorum ne kadar zevkini yaşayabilecek yada faydasını görebileceksiniz.
    Yuvarlak farlı motosikletim sayesinde farı istediğim kadar aşağı ve yukarı oynatabiliyorum. Hayatta en uyuz olduğum şeylerden birisi araç farlarının gözüme vurmasıdır. Işığa karşı gözlerimde klinik problem var.Far görmüş tavşan gibi kalıyorum. O yüzden bana yapılmasını istemediğim şeyleri kimseye yapmam. Yani amacım uzunlar ile kimseyi rahatsız etmek değil. Köy yolu, dağ, bayır gibi yerlerde insan önünü iyi görmek istiyor. Uzunları ve sisleri o zaman açarım.
    Gece kullanacaksam ampul olarak hiç xenon kullanmadım, kullanmam. Dediğiniz sisin içerisinden beyaz ışık kristalleşip hiç bir şey göstermiyor. Ama halojen ampulün hafif sarı tonu siste iyi iş görüyor. Gerçek sis için sarı ışık olması gerekir ama o da cidden hoş durmuyor.
    Dediğiniz gibi uzunlar karşıyı fakat sis lambalarım önümü gösterecek şekilde ayarlı. Yolda gidişata göre motosikletten bile inmeden konumlarını aşağı-yukarı bakacak şekilde değiştirebilirim.
    Görsellik olarak beyaz led lambalar var ve gündüzleri görünürlüğü arttırmak için daima açık tutuyorum. Geceleri kısa far ile birlikte de açık fakat ledlerin gücü düşük olduğu için karşıdakilerin gözlerini almıyor. Yani yıldız gibi düşünün. Beyaz fakat gözünüzü rahatsız etmeden bakabileceğiniz tarzda.
    Yorumunuz için teşekkür ederim fakat gerçekten böyle yazıyla anlatmak olmuyor. Bir gün yolumuz kesişirse ne demek istediğimi kendiniz göreceksiniz.
    Dikkatli bakıyor musunuz?

  13. #13

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben çok çektim bu sis farı işinden her şeyiyle dert aldın başına abi ama bağladıktan sonra güzel oluyor
    Alıntı emc2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız olay amaçtan sapmış sanki şöyleki. sisli havada uzunları yakmanız demek, tamamen görüş mesafenizi azaltmak demek. Sisli havada Uzun farlar yayıcı özelliklerinden dolayı ileriyi değil içinde bulunduğunuz sisi cam gibi görüntü derler ya öylece gözlerinizin önüne koyuverir. o halde amaç görsellik katmaksa. gece bunu yapamayacaksınız demektir karşınızdan geleni uzunlarınızla rahatsız edeceğinizden dolayı. sanırım sadece gündüz işinizi görecek bu ama bilemiyorum ne kadar zevkini yaşayabilecek yada faydasını görebileceksiniz.
    Sitede bağlantı ile ilgili bilgi var

  14. #14
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Alıntı mahyo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yuvarlak farlı motosikletim sayesinde farı istediğim kadar aşağı ve yukarı oynatabiliyorum. Hayatta en uyuz olduğum şeylerden birisi araç farlarının gözüme vurmasıdır. Işığa karşı gözlerimde klinik problem var.Far görmüş tavşan gibi kalıyorum. O yüzden bana yapılmasını istemediğim şeyleri kimseye yapmam. Yani amacım uzunlar ile kimseyi rahatsız etmek değil. Köy yolu, dağ, bayır gibi yerlerde insan önünü iyi görmek istiyor. Uzunları ve sisleri o zaman açarım.
    Gece kullanacaksam ampul olarak hiç xenon kullanmadım, kullanmam. Dediğiniz sisin içerisinden beyaz ışık kristalleşip hiç bir şey göstermiyor. Ama halojen ampulün hafif sarı tonu siste iyi iş görüyor. Gerçek sis için sarı ışık olması gerekir ama o da cidden hoş durmuyor.
    Dediğiniz gibi uzunlar karşıyı fakat sis lambalarım önümü gösterecek şekilde ayarlı. Yolda gidişata göre motosikletten bile inmeden konumlarını aşağı-yukarı bakacak şekilde değiştirebilirim.
    Görsellik olarak beyaz led lambalar var ve gündüzleri görünürlüğü arttırmak için daima açık tutuyorum. Geceleri kısa far ile birlikte de açık fakat ledlerin gücü düşük olduğu için karşıdakilerin gözlerini almıyor. Yani yıldız gibi düşünün. Beyaz fakat gözünüzü rahatsız etmeden bakabileceğiniz tarzda.
    Yorumunuz için teşekkür ederim fakat gerçekten böyle yazıyla anlatmak olmuyor. Bir gün yolumuz kesişirse ne demek istediğimi kendiniz göreceksiniz.
    Anlatmak istediğinizi anladım. nasip kısmet.
    The Albatros pır pır High. TAaa Far Saw.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)