Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arka amortisör burcu + oksitlenmiş akü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Değerli forumdaşlar, bugün motoru dışarda bırakmaya kıyamadığımdan eve aldım. Almışkende genel bir bakım yapayım dedim. Hava filtresi temizliği, benzin filtresi falan değiştirdim. Sıra geldi gevşeyenleri sıkmaya. Birden sağ arka amortisör üst burcunun(mil de olabilir tam adı) gevşek olduğunu farkettim. Kontrol ettiğimde gördüm ki burcun yahut milin adı her neyse dişleri sıyrılmış. Hiç fark etmemiştim, oradaki vida motoruma ait değil, biryerlerde değiştirilmiş ancak normalden farklı somun sıkılmaya çalışılmış. Bakımlardan birinde orjinal somunun kaybolduğunu ve yerine uydurmasyon yapılmaya çalışıldığını düşünüyorum. Somun değişir o önemli değil ama burcun kendi dişleri hoşaf olmuş. Dikkatli inceleyince bu burcun şaseye de vidalanmış olduğunu düşündüren bir detay fark ettim. Bu burç şaseye vidalı olabilir mi? Eğer öyle ise değiştircem. Gerçi uğraştım ama hiç dönmedi. Tanıdık tornacı var, diş açtırsam olur mu sizce? Eğer şaseye sabit değilse değiştirmek mantıklı geliyor, sonuçta diş açarken incelicek, inceltmeye gerek yok, değiştirir geçerim. Yok eğer sabitse diş açtırmak mantıklı mı?

    Bir de akünün ziyadesiyle oksitlendiğini gördüm ki zaten suya maruz kalıyor. Akünün suyla münasebetini nasıl kesebilirim?
    [IMG][/IMG]
    Buna ek olarak beyin ve bobinin de suya maruz kaldığını gördüm koltuğu sökünce, onların da suyla münasebetini kesmek istiyorum ama nasıl?
    [IMG][/IMG]
    Şimdiden teşekkürler.

    Not: En acil sorunum sağ arka amortisör üst burcu yada mili.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------



    Kırmızı ile işaretlediğim milin tam karşısı sıkıntı yaşamakta olduğum mil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    hocam akü oksitlenir sıcak su dökün yada kutup başlarını gres yağ ile yağlayın yağlarsanız bir daha oksitlenmez eğer o vide sasiye sabitse diş açtırın çok incelmesse eğer incelirse yeni bir vida kaynattırın derim


    Edit ustama sordum kaynaklı dedi
    efendy06 ve disturbed bunu beğendiler.

  3. #3
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Mil kısmının fotoğraflarını da ekler misiniz.
    Mil yerinden çıkıyorsa cıvata+somun ile halledilir. Şaseye sabitse mili dipten kesin, mili delin, aynı kalınlıkta iç taraftan yeni bir cıvata koyup kaynattırın.

    Beyin, bobin, sudan kolay kolay zarar görmez. İçiniz rahat etsin diye streç filme sarıp kabloların olduğu taraftan yani dipten güzelce bantlayın. (Ben öyle yaptım)

    Aküye bağlanan kabloları söküp güzelce zımparalayın. Temizledikten sonra yerine takın ve üstüne bolca gres yağı sürün. Zincir sprey yağı da olur. Aküyü değiştireceğiniz zaman tam bakımsız akülerden almaya çalışın. Sulu akülerde oksit sorunundan kaçamazsınız.
    oluroyle ve efendy06 bunu beğendiler.
    Dikkatli bakıyor musunuz?

  4. #4

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı mahyo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mil kısmının fotoğraflarını da ekler misiniz.
    Mil yerinden çıkıyorsa cıvata+somun ile halledilir. Şaseye sabitse mili dipten kesin, mili delin, aynı kalınlıkta iç taraftan yeni bir cıvata koyup kaynattırın.

    Beyin, bobin, sudan kolay kolay zarar görmez. İçiniz rahat etsin diye streç filme sarıp kabloların olduğu taraftan yani dipten güzelce bantlayın. (Ben öyle yaptım)

    Aküye bağlanan kabloları söküp güzelce zımparalayın. Temizledikten sonra yerine takın ve üstüne bolca gres yağı sürün. Zincir sprey yağı da olur. Aküyü değiştireceğiniz zaman tam bakımsız akülerden almaya çalışın. Sulu akülerde oksit sorunundan kaçamazsınız.
    Akü değişimini ilkbahar başında yapmayı planlıyorum ve kesinlikle tam bakımsız akü alıcam. Benim akü muhtemelen su falan eksiktir. Bahara kadar yatacak motor o yüzden şimdi değiştirmeyi düşünmüyorum.

    Milin fotoğrafını çekeceğim de birader çıktı, benim telefonun kamera kötü çekiyor. O gelsin çekip yükleyeceğim.


    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam akü oksitlenir sıcak su dökün yada kutup başlarını gres yağ ile yağlayın yağlarsanız bir daha oksitlenmez eğer o vide sasiye sabitse diş açtırın çok incelmesse eğer incelirse yeni bir vida kaynattırın derim


    Edit ustama sordum kaynaklı dedi
    Çözümü var mıymış? Yoksa o mili kesip yerine yeni civata mı kaynattırmak lazımmış sorabilir misin? Benim usta malum işte çakma vida takıp mili bozuyor.

    Edit: Kontrol ettim, kaynaklıymış.

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    ya dis actiricaksiniz dedi yada kesip yeni civata kaynaticaksiniz diyor baska bisey demedi

  6. #6

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya dis actiricaksiniz dedi yada kesip yeni civata kaynaticaksiniz diyor baska bisey demedi
    teşekkürler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)