Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Beyaz Duman

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    Arkadaşlar 27 bim km'de Tvs apache 2011 model motosikletim bulunmakta.

    Geleyim soruma; Soğuk havalarda Sabah ilk çalıştırmalarda 2 veya 3 dk beyaz duman atıyor. ama ısındıktan sonra bitiyor.


    Bu durum normalmidir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Cb125e
    Motor ısınana kadar zengin karışım yakıyor. Yani benzini bol hava-yakıt karışımı. Fazla ben yanmadan atılıyor, biz de bunu beyaz duman olarak görüyoruz. Motor ısınınca karışım değerleri normale dönüyor ve duman yok oluyor. Bence normal.
    AydınOğlu09 bunu beğendi.

  3. #3
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    O duman değil. Su buharı. Normaldir.
    AydınOğlu09, ergün1968 ve metinkilic bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200ns
    Aynı soruyu bende soracaktım 5 gün motoru yatırdıkdan bugün çalıştırdım hafif gazla ilk kontak da çalıştı ama bir müddet beyaz duman attı özellik gaz verince duman çıkıyordu rölantiye bırakınca duman yavaş yavaş azılıyordu.
    AydınOğlu09 bunu beğendi.

  5. #5
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    Tamamdır o zaman saolun arkadaşlar.

  6. #6
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Arkadaşlar benim sorunumda bu durumun tam tersi. Sabah motoru ilk çalıştırdığımda az bişey beyaz duman mevcut. Ancak ısındıktan sonra beyaz duman çok artıyor. Sizce bu neden olabilir. Eski konularda fakir karışımdan dolayı olabilir yazıyordu.

  7. #7

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    bende de motor ısınınca rolantide bir süre çalıştıktan sonra ilk gaz vermelerde siyah duman oluyor.

  8. #8
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı storm_shadow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende de motor ısınınca rolantide bir süre çalıştıktan sonra ilk gaz vermelerde siyah duman oluyor.
    O da zengin karışımdan oluyo diye biliyorum. Rolantide çalışırken benzinin hepsi yanmıyodur gaz verincede o yanmayan benzini atıyodur. Bilgisi olan arkadaşlar cevap yazacaktır.

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    beyaz fakir , siyah zengin karışım rengidir . Başka söze gerek yok seninki buhar

  10. #10
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Alıntı mtgemlik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim sorunumda bu durumun tam tersi. Sabah motoru ilk çalıştırdığımda az bişey beyaz duman mevcut. Ancak ısındıktan sonra beyaz duman çok artıyor. Sizce bu neden olabilir. Eski konularda fakir karışımdan dolayı olabilir yazıyordu.
    Dumanın beyaz olduğundan eminmisin? Muhtemelen maviye yakındır ve yağda eksiltiyordur.Sibop kayıtları,segman v.s .
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  11. #11

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dumanın beyaz olduğundan eminmisin? Muhtemelen maviye yakındır ve yağda eksiltiyordur.Sibop kayıtları,segman v.s .


    yuuuhhh , pesss bu kadarına . Pardon da sibop kayıtları nereye yapılıyor . :D
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  12. #12
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dumanın beyaz olduğundan eminmisin? Muhtemelen maviye yakındır ve yağda eksiltiyordur.Sibop kayıtları,segman v.s .
    Aynen biraz mavi dumana yakın. Karışıkta diyebiliriz. Motor 36 binde, 2000 km de bir yağını değiştiririm. Azda olsa eksiltmeler oluyo. Ama bujide bi yağlanma söz konusu değil. Ucu biraz kararıyo o kadar.

  13. #13
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    Motosikletin marka model nedir acaba ? 36 binde düzgün bakımlı ise, yağ yakmaması gerekir

  14. #14
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Alıntı mtgemlik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen biraz mavi dumana yakın. Karışıkta diyebiliriz. Motor 36 binde, 2000 km de bir yağını değiştiririm. Azda olsa eksiltmeler oluyo. Ama bujide bi yağlanma söz konusu değil. Ucu biraz kararıyo o kadar.
    Devam Bir müddet sonra elden geçirtmen gerekecek.Fazla sıkıştırmadan uzun süre daha kullanırsın.Yağsız bırakma.Yağ yakma artarsa motoru söktürmeden önce ilk olarak sibop kayıt lastiklerini kontrol ettir önce,Sonrasında duruma göre davranırsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------

    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yuuuhhh , pesss bu kadarına . Pardon da sibop kayıtları nereye yapılıyor . :D
    Yuhalanmışımda bu arada,o da iyi
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  15. #15

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devam Bir müddet sonra elden geçirtmen gerekecek.Fazla sıkıştırmadan uzun süre daha kullanırsın.Yağsız bırakma.Yağ yakma artarsa motoru söktürmeden önce ilk olarak sibop kayıt lastiklerini kontrol ettir önce,Sonrasında duruma göre davranırsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------



    Yuhalanmışımda bu arada,o da iyi

    İyi atmışsın da dayanamadım
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  16. #16
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Alıntı AydınOğlu09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin marka model nedir acaba ? 36 binde düzgün bakımlı ise, yağ yakmaması gerekir
    Motorum kanuni seyhan 125,2006 model 36000 küsur kmde. Bakımsız bırakmam, bakımlarınıda kendim yaparım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------

    [QUOTE=ergün1968;3515607]Devam Bir müddet sonra elden geçirtmen gerekecek.Fazla sıkıştırmadan uzun süre daha kullanırsın.Yağsız bırakma.Yağ yakma artarsa motoru söktürmeden önce ilk olarak sibop kayıt lastiklerini kontrol ettir önce,Sonrasında duruma göre davranırsın.[COLOR="Silver"]

    Zaten motor yakın zamanda açılacak. 3.vites dişlisi kırık veya arızalı. Çok ses yapıyor. Bu sorunla ilgili konuda mevcut forumda. Bu şekilde kullanıldığı zaman komple şanzımanı dağılan oluyormuş. Makina açıldığında görücez artık, rektefe istiyormu, istemiyormu. Ama ben bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Motorun çekişi, gidişi, yakıtı iyi durumda. Motorun kullanma klavuzunu okumuştum geçen günlerde, bende yoktu. Klavuzda, yağını 15w40 kullanın yazıyor. Ben bilmiyordum ve hep 10w40 kullandım. Sizce bir sorun teşkil edermi.

  17. #17
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi atmışsın da dayanamadım
    Peki

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:40 ----------

    [QUOTE=mtgemlik;3515697]Motorum kanuni seyhan 125,2006 model 36000 küsur kmde. Bakımsız bırakmam, bakımlarınıda kendim yaparım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------

    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devam Bir müddet sonra elden geçirtmen gerekecek.Fazla sıkıştırmadan uzun süre daha kullanırsın.Yağsız bırakma.Yağ yakma artarsa motoru söktürmeden önce ilk olarak sibop kayıt lastiklerini kontrol ettir önce,Sonrasında duruma göre davranırsın.[COLOR="Silver"]

    Zaten motor yakın zamanda açılacak. 3.vites dişlisi kırık veya arızalı. Çok ses yapıyor. Bu sorunla ilgili konuda mevcut forumda. Bu şekilde kullanıldığı zaman komple şanzımanı dağılan oluyormuş. Makina açıldığında görücez artık, rektefe istiyormu, istemiyormu. Ama ben bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Motorun çekişi, gidişi, yakıtı iyi durumda. Motorun kullanma klavuzunu okumuştum geçen günlerde, bende yoktu. Klavuzda, yağını 15w40 kullanın yazıyor. Ben bilmiyordum ve hep 10w40 kullandım. Sizce bir sorun teşkil edermi.
    Kırık şanzıman dişlisi,karşılığındaki sağlam dişli ile çalıştığında aşırı sürtünme,vibrasyon,hatta kilitlenmelere dahi yol açabileceği için sakıncalı.Yüksek dönüş hızında kilitlendiği takdirde blok dahi dağılabilir.Açıldığında genel anlamlı kontrolünüde yapıp ona göre toplarsınız.Şimdiden kolay gelsin.Yağ sorun olmaz soğuk iklimde değiliz

  18. #18
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Siz ne diyorsunuz 3. viteste traktör gibi titriyo maşallah. Yaklaşık 15 bin kmden beri böyle kullanıyorum. Eskiden çok değildide bu aralar çok ses ve titreşim yapmaya başladı. O yüzden bir elden geçireyim diyorum. Hem üzerindeki debriyaj balatası bile orjinal. Oda bitti gibi onuda değiştireceğim. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Sağolun...
    ergün1968 bunu beğendi.

  19. #19
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Rica ederim,kolay gelsin.

  20. #20

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    [QUOTE=ergün1968;3515712]Peki

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:40 ----------

    Alıntı mtgemlik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorum kanuni seyhan 125,2006 model 36000 küsur kmde. Bakımsız bırakmam, bakımlarınıda kendim yaparım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------


    Kırık şanzıman dişlisi,karşılığındaki sağlam dişli ile çalıştığında aşırı sürtünme,vibrasyon,hatta kilitlenmelere dahi yol açabileceği için sakıncalı.Yüksek dönüş hızında kilitlendiği takdirde blok dahi dağılabilir.Açıldığında genel anlamlı kontrolünüde yapıp ona göre toplarsınız.Şimdiden kolay gelsin.Yağ sorun olmaz soğuk iklimde değiliz
    Ergün sibop kayıtları nereye yaapılıyor
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)