Cg150 alt motor hakkında sorum olacaktı
Reklamlar
-
Reklamlar
-
sıkıştırma oranını ayarlayamamış ve olması gerekenden düşük sıkıştırma ayarlanmış olabilir.
-
sıkıştırma oranı nasıl ayarlanıyor içten yanmalı motorda sıkıştırma oranı değişmezki yani başlanğıç kondüsyonunda neyse oyle devam eder rodajdan sonrada dengelenir
-
değişmez ama siz silindiri değiştirmişsiniz. dolayısıyla o artık farklı motor. silindiri takarken kullanılan contanın kalınlığına, pistonun yüksekliğine göre, silindir boyunun uyumluluğuna göre değişir. eski silindir varken, pistonun üst ölü noktadaki hali ile, yeni silindirin üst ölü noktadaki hali aynı değilse, çok az da olsa daha aşağıda ise sebep budur. aynı ise başka bir sorun olmalı.
-
tam benim yapmak istediğim ama çekindiğim bir konu bence motorun öyle çalışmasının nedeni karbüratörün gönderdiği benzin karışımının motorun yeni haline göre az gelmesi sen iğne ayarından yakıtı birkaç kademe arttır vede hava ayarını yap ondan sonra bir dene
-
eski silindir 56,5 çaplı ise o motor 150 değil 125 likmiş. 150 ler 62 mm oluyor. soruna gelirsek yeni taktığın silindir setinde piston kısa eteklidir büyük ihtimal. pistonun boyuda kısa oluyor haliyle sıkıştırma oranı azdır. keşke üst kapağı takmadan önce pistonu hareket ettirip en üst noktasına dikkat etseydiniz. tornada silindirden bir miktar almak gerekebilir ya da uzun piston arastırın. motorun devrinin düşmesinin sebebide sübaplar küçük geliyor onun için daha büyük üst kapak almanız gerekli. tabi devir değilde tork istiyorsanız hiç ellemeyin
-
yok silindirde 150 cm3 yazıyor orjinalinde birde yıba çarşısında kumpasla ölçtüm diğer 150 cc liklerinde pistonu 56.5 pistonun üst ölü noktası değişmedi bildiğim kadarıyla çünkü gelen silindir kiti petek boyu aynı sadece çap farklıydı diğer herşey aynı yani iğneden ayar nasıl yapılıyor ..
-
pardon piston demişsin ben silindir iç çapına gitti aklım. iğne ayarı anlattığın durumu öyle çok değiştirmez haberin olsun. gaz telinin karbüratöre giren kısmını sök. gaz telinin bağlı olduğu ucunda iğne olan bir parça gelir eline gaz telini ondan ayır iğneyi tersine doğru hafif ittir dikkat et içinde sabitlemek için v şeklinde demir parça bulunur . zaten iğne çıkınca üzerindeki çentikleri görürsün
-
peki sence neden olabilir motor daha rodajda
-
bence piston aşağıda kalıyor. bende aynı işlemi kendi motoruma yaptım benimki 125 lik ti şlk olduğu gibi topladım hiç bir farklılık olmadı motorumda ne çekiş ne serilik hepsi aynıydı sonradan piston baktım benim bulunduğum ilde olmadığı için mecbur tornada silindirin üst kısmından aldırdım çekiş çok farketti sonuçta 44 cc hacim arttı benim motorumda seninki 149 cc taktığın silindir 166 cc arasında 17 cc lik hacim farkı var çokta bi şey beklememek gerek
-
en iyisi ben eski silindire geçeyim
-
Hocam düş İstanbul yoluna, Gimat'a çıkıyorsun. Orda bir ecza deposu var yolun kenarında, şu Halk Ekmek Fabrikasının karşısında. Ecza deposu ile taksi durağının arasındaki yola giriyosun. İlerde (5. sağ olması lazım) kızıltepe tamirhanesi var. Hızır amcaya uğruyosun. Gerçekten uygun yollu hallediyor. Tamam kendin yapmak istiyosun ama karbüratör iğne ayarını bilmiyosun, subap ayarı yapıp yapmadığını söylememiştin. Hava ayarıda meçhul. Orası mevki olarak uzak gelirse Sıhhiyeden eski maltepe pazarına doğru dön, sağdan başkentgazın ordan sağa doğru köprünün altından geç. Devam et, kavşağa gelmeden sağa gir bir ciğerci var orda çok bilinen onun arkasında gene kızıltepe motor var. Sorarsan gösterirler. Hakan ustaya da baktırabilirsin. Babası gibi o da iyi ustadır.
-
Efendy06 kardesim benimkisi el yapimi arac o yuzden kendim yapiyorum bu arada motor 166 degil 202 cc suan cap x strok hesabindan geliyor ancak tabi bir orjinal 200 gibi deil
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)