Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cg150 alt motor hakkında sorum olacaktı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Kasım 2012
    Arkadaşlar kendime ait bir utv aracım var el yapımı biraz daha hızlı gitsin zorlanmasın diyerekten cg 150 motorun silindirini petek boyu ebatını değiştirmeden piston çapını büyüterek aklımızca modifiye etmeye çalıştık eskihalinde 56.5 piston varken şimdi 65.5 piston takılı piston segman ve silindir kalitesi gayet güzel üzeri seramik kaplı filan her neyse motor topladık çalıştırdık ama motor eskisinden beter oldu ilk viteste çekişi harikulade amcak motorun toplam hızı ve toplam devri düştü. ve eskiden ortalığı yırtan motor şimdi son gaz verildiğinde bir alıyor bir almıyor genelde hiç almıyor son devre yaklaştığında motordan garip garip sesler geliyor ve daha fazla çıkamıyor yani abartmak gibi olmasın motorun gaz verince fokur fokur ses çıkarıyor sorum şu eski sete gerimi dönsem yada rodaj sonunu mu beklesem ya da bir çözümü varmı bu olayın saygılar bu arada karbüratör cg 150 orjinali sağlam iyi durumda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    sıkıştırma oranını ayarlayamamış ve olması gerekenden düşük sıkıştırma ayarlanmış olabilir.

  3. #3

    Üyelik
    03 Kasım 2012
    sıkıştırma oranı nasıl ayarlanıyor içten yanmalı motorda sıkıştırma oranı değişmezki yani başlanğıç kondüsyonunda neyse oyle devam eder rodajdan sonrada dengelenir

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    değişmez ama siz silindiri değiştirmişsiniz. dolayısıyla o artık farklı motor. silindiri takarken kullanılan contanın kalınlığına, pistonun yüksekliğine göre, silindir boyunun uyumluluğuna göre değişir. eski silindir varken, pistonun üst ölü noktadaki hali ile, yeni silindirin üst ölü noktadaki hali aynı değilse, çok az da olsa daha aşağıda ise sebep budur. aynı ise başka bir sorun olmalı.
    cenkito bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda SES 150 Dylan
    tam benim yapmak istediğim ama çekindiğim bir konu bence motorun öyle çalışmasının nedeni karbüratörün gönderdiği benzin karışımının motorun yeni haline göre az gelmesi sen iğne ayarından yakıtı birkaç kademe arttır vede hava ayarını yap ondan sonra bir dene

  6. #6
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    eski silindir 56,5 çaplı ise o motor 150 değil 125 likmiş. 150 ler 62 mm oluyor. soruna gelirsek yeni taktığın silindir setinde piston kısa eteklidir büyük ihtimal. pistonun boyuda kısa oluyor haliyle sıkıştırma oranı azdır. keşke üst kapağı takmadan önce pistonu hareket ettirip en üst noktasına dikkat etseydiniz. tornada silindirden bir miktar almak gerekebilir ya da uzun piston arastırın. motorun devrinin düşmesinin sebebide sübaplar küçük geliyor onun için daha büyük üst kapak almanız gerekli. tabi devir değilde tork istiyorsanız hiç ellemeyin

  7. #7

    Üyelik
    03 Kasım 2012
    yok silindirde 150 cm3 yazıyor orjinalinde birde yıba çarşısında kumpasla ölçtüm diğer 150 cc liklerinde pistonu 56.5 pistonun üst ölü noktası değişmedi bildiğim kadarıyla çünkü gelen silindir kiti petek boyu aynı sadece çap farklıydı diğer herşey aynı yani iğneden ayar nasıl yapılıyor ..

  8. #8
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    pardon piston demişsin ben silindir iç çapına gitti aklım. iğne ayarı anlattığın durumu öyle çok değiştirmez haberin olsun. gaz telinin karbüratöre giren kısmını sök. gaz telinin bağlı olduğu ucunda iğne olan bir parça gelir eline gaz telini ondan ayır iğneyi tersine doğru hafif ittir dikkat et içinde sabitlemek için v şeklinde demir parça bulunur . zaten iğne çıkınca üzerindeki çentikleri görürsün

  9. #9

    Üyelik
    03 Kasım 2012
    peki sence neden olabilir motor daha rodajda

  10. #10
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    bence piston aşağıda kalıyor. bende aynı işlemi kendi motoruma yaptım benimki 125 lik ti şlk olduğu gibi topladım hiç bir farklılık olmadı motorumda ne çekiş ne serilik hepsi aynıydı sonradan piston baktım benim bulunduğum ilde olmadığı için mecbur tornada silindirin üst kısmından aldırdım çekiş çok farketti sonuçta 44 cc hacim arttı benim motorumda seninki 149 cc taktığın silindir 166 cc arasında 17 cc lik hacim farkı var çokta bi şey beklememek gerek

  11. #11

    Üyelik
    03 Kasım 2012
    en iyisi ben eski silindire geçeyim

  12. #12

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Hocam düş İstanbul yoluna, Gimat'a çıkıyorsun. Orda bir ecza deposu var yolun kenarında, şu Halk Ekmek Fabrikasının karşısında. Ecza deposu ile taksi durağının arasındaki yola giriyosun. İlerde (5. sağ olması lazım) kızıltepe tamirhanesi var. Hızır amcaya uğruyosun. Gerçekten uygun yollu hallediyor. Tamam kendin yapmak istiyosun ama karbüratör iğne ayarını bilmiyosun, subap ayarı yapıp yapmadığını söylememiştin. Hava ayarıda meçhul. Orası mevki olarak uzak gelirse Sıhhiyeden eski maltepe pazarına doğru dön, sağdan başkentgazın ordan sağa doğru köprünün altından geç. Devam et, kavşağa gelmeden sağa gir bir ciğerci var orda çok bilinen onun arkasında gene kızıltepe motor var. Sorarsan gösterirler. Hakan ustaya da baktırabilirsin. Babası gibi o da iyi ustadır.

  13. #13

    Üyelik
    03 Kasım 2012
    Efendy06 kardesim benimkisi el yapimi arac o yuzden kendim yapiyorum bu arada motor 166 degil 202 cc suan cap x strok hesabindan geliyor ancak tabi bir orjinal 200 gibi deil


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)