Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yeni karburatör sorunu..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Değerli yöneticilere ve görüşlerini paylaşan herkese selamlar..
    Arkadaşlar mondial 150 zc scooter motosiklet sahibiyim.1 hafta kadar önce motsikletin bir takım parçaları değişti sırasıyla;
    *krank
    *üst piyano
    *egzanrik dişlisi ve zinciri
    *tüm contalar
    *şarz dinamosu
    *buji
    *çıkma karburatör..

    Bunların hepsini değiştirme sebebine gelince;motosiklet yağ akıtıyordu,conta ömrü tükenmişti,motor komple sökülünce değişmesi gereken parçalar varsa değiştir dedim tamirciye.Zaten motordan acayip sesler geliyordu yaptırayım dedim ve yaptırdım
    Benim asıl sorunum karburatörle alakalı.Motosikletimin önceki karburatörü 125'lik karburatörmüş,tekleme-gaz kesme gibi sorunları vardı o yüzden hem hesaplı olsun diye çıkma karburatör taktırdım.Gaz yememe-boğulma gibi sorunlar tamamen ortadan kalktı ve çok sevinmiştim ancak 2 gün önce yolda giderken birden motor stop etti bir baktım ki benzin kaçırıyor.Eve geldim karburatörü söktüm ve tüm parçalarını gözden geçirerek temizledim ve aynen yerine taktım.Sorun düzeldi ama bugün yine aynı şeyi yaptı.Bende sinirlenip yeni karburatör aldım taktım,ama bu kezde gaz kesme-boğulma gibi sorunlar çıktı.(DEMEK İSTEDİĞİMİ UMARIM ANLAMIŞSINIZDIR) Aldığım yere sordum direk takabilirmiyim diye,takabilirsin hiçbir ayar gerekmez demişti bana.Ama şimdi sorun nerede anlayamıyorum,lütfen bana yardımcı olun karburatörün hiç bir ayarı ile oynamadım sizce ne yapmalıyım.
    TEŞEKKÜR EDERİM.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------

    Arkadaşlar lütfen yardımcı olun,sizlerden cevap gelmeden yanlış bir müdahelede bulunmak istemiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adm12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda msx 125. SYM sympony 200i
    Gaz kesme motorun eklektiği ile alakalı olabilir mi yani asıl sorun karbüratör olmayabilir

  3. #3

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc

    ???

    Ateşlemeden olması zor gibi gözüküyor.Eğer öyle olsa benzin akıtan karburatördede aynısı olurdu halbu ki,olmadı öyle bişey.

  4. #4
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Aldigin gibi tak olmaz. Karburatorun hava ayarini ve igne ayarini kendi moyoruna gore yapman lazim

  5. #5
    Ms_TunC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Ustalar daha iyi bilir ama bana subap ayarı gibi gelio. Aynısı başıma gelmişti.

  6. #6

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Alıntı kashmar54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aldigin gibi tak olmaz. Karburatorun hava ayarini ve igne ayarini kendi moyoruna gore yapman lazim
    Anladım.peki aldığım yer ayar felan gerektirmez demişti acaba yanlış bilgimi veri bana.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------

    Alıntı kashmar54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aldigin gibi tak olmaz. Karburatorun hava ayarini ve igne ayarini kendi moyoruna gore yapman lazim
    Anladım.peki aldığım yer ayar felan gerektirmez demişti acaba yanlış bilgimi veri bana.Ayrıca iğne ayarından kastınız rölanti ayarımı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

    Alıntı Ms_TunC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustalar daha iyi bilir ama bana subap ayarı gibi gelio. Aynısı başıma gelmişti.
    Motor yeni bakımdan çıktı sübap ayarı sente ayarı felan yapıldı.Yani ondan olması uzak bi ihtimal.

  7. #7
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Sen bosver onu once igneyi ayarla.ignedeki segmani bi kademe asagi indir.standardinda ortadadir. Yine teklerse hava ayari yap. 125 cc lerinkini tam bilmiyom ama 1.75 olabilir.deneyerek bulursun

  8. #8

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    iğne ayarı dediğiniz nedir.Benim motosikletim 150 cc.

  9. #9
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Gaz telini takip et karburatore girdigi yerin ucunda igne var.ignenin ustune bi segman.ve kanallar var.igne asagida olursa yetersiz benzin geldigi icin bogma yapar.igneyi ustundeki segmanindan.bir yada iki kademe duruma gore ayarlarsin.silindire benzin gidisi yeterli hale gelince bogmayi keser.hava ayariylada incebi ayar yaparsin karburator manifoltundan hava almadigina emin olursan sorun kalmaz

  10. #10
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Önceki karbüratör benzin akıtıyor demişsin. Karbüratörü söktüğünde benzin haznesinin içindeki şamandıranın iğnesi yerine takılımıydı yada toplarken kendin takdınmı pimini. Karbüratörü açmışken şamandırayı piminden çıkartmadan arka tarafını yukarı kaldırıp benzin girişinden üflediğinde hiç hava gitmemesi lazım. Şamandıranın iğnesi yada tutan pimi takılı değilse benzin taşar.
    Yeni karbüratör ise fabrikada zaten ayarlanıp satışa sunuluyor. Hatta hava vidasında işaret boya olması lazım. Yoksa da mantık hep aynıdır. Hava vidası tam sıkılır ama yumuşak zorlama yok daha sonra 2.5 ile 3 tur arası geri açılır ve rolanti ayar vidası ile en uygun ayar yakalanıncaya kadar rolanti vidası açılır veya kısılır. Karbüratör o kadar kolay arıza verecek bir parça değildir. Yenisine hiç gerek yok. Eski karbüratörün resimlerini koysan nerden kaçırdığını işaretlersen daha iyi cevap alırsın.

  11. #11
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Dostum zaten yenı yaptırmıssın motoru,
    yaptırdıgın ustana danışsaydınya güzel kardeşim,

    usta elindeki TEST karbüratörü ile deneseydi sana kesin sorunu söyleseydi,

    Anlaşılan durum EMME SUBABI gibi geldi bana,

    SUBAP SIKIŞIK KALIYOR VE KOMPRESYONA GİRDİĞİ ZAMAN MOTORUN İÇİNDEKİ SIKIŞMASI GEREKEN HAVA KARBÜRATÖRE GERİ DÖNÜYOR olabilir,

    buda ustanın subap ayarını sıkı yapmasıyla alakalı sende motoru aldığın gibi fazla sıkıştırdın ise subap sıkışmış olabilir,,,

  12. #12

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Peki anlamadığım bir nokta var benim.Yeni karburatörde sorun yaratırken,çıkma olan karburatörde,benzin kaçırması haricinde,gaz kesme boğulma gibi sorunlar ortada yoktu anlamadım bende bunda bir terslkik var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------

    Yokmu cevap verecek olan.

  13. #13
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Üzerindeki karbüratör orjinaldi sanırım. Bunlar her nekadarda olsa fabrikasına montaja yapılanlar biraz daha itinalı yapılır. Piyasaya yapılan yedek parça olarak satılanlar ise üstünkörü yapılanlar olur herzaman. Otomotiv sanayinde çalıştığım için konuya hakimim. Gelelim probleme. Muhtemelen benzin jetleri karbüratör kanalları ile uyuşmuyor. Ben 4 tane karbüratör değiştirdim bu yüzden. En son orjinal karbüratör iğne ve jetini dışarıdan aldığıma takarak sorunu çözmüştüm. Demeneni tavsiye ederim.

  14. #14

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Yeni aldığım karburatör mü yoksa eski karburatördenmi bahs ediyorsunuz anlamadım.Eğer yeni karburatörden söz ediyorsak;eski benzin kaçıran karburatörün içindeki jetleri yeniye taksam sorun hallolurmu ve birde benzin kaçırırmı acaba.Ayrıca benzin kaçıran karburatörde orjinal değildi hurda bir scooter motosikletten çıkma olarak takıldı.

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    125'lik karbüratörde benzin kaçırması varyatör kapağının arka kısmından mı geliyordu?

  16. #16

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Benzin kaçıran karburatör 150 likti.2 kez ayrı günlerde kaçırdı.
    1.Karburatörün üst kapağınız yanında boşta olan kısa bir hortum var onun içinden sızmıştı.
    2.hava filtresi kapağının içinden. ve sanırım hava filtresinden karburatöre bağlı olan hava hortumundan akıyordu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------

    arkadaşlar yardım etmek bu kadarmı zor.

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı SEMERKENT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin kaçıran karburatör 150 likti.2 kez ayrı günlerde kaçırdı.
    1.Karburatörün üst kapağınız yanında boşta olan kısa bir hortum var onun içinden sızmıştı.
    2.hava filtresi kapağının içinden. ve sanırım hava filtresinden karburatöre bağlı olan hava hortumundan akıyordu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------

    arkadaşlar yardım etmek bu kadarmı zor.
    Hava filtresine ya da varyatörün o tarafa gelen bir hortum var,konumunu hatırlayamadım şimdi.

    O hortumun ucunda bir vida olacak o vidayı sıkın,sıkmayla düzelmezse japon yapıştırıcı ya da sıvı conta ile vidayı sabitleyin. Sorun geçecektir.

    Çünkü aynı motoru kullandım,aynı sıkıntıdan çok yolda kaldım.

    Çok basit ama bir o kadar can sıkıcı bir sorundur.

    Vida gevşediği için motosiklet tahliyeden benzin akıtıyor ve motor stop ediyor.

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    şamandrayı kontrol edin takılı kalır yada gec keserse karburatörden yakıt tasar,
    muhtemelen 1 . yerde bahsettiğiniz yerde karburatör tahliye yeridir

  19. #19

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şamandrayı kontrol edin takılı kalır yada gec keserse karburatörden yakıt tasar,
    muhtemelen 1 . yerde bahsettiğiniz yerde karburatör tahliye yeridir
    1.yerde bahs ettiğim kısa hortum serçe parmak uzunluğunda ve ucunda vida yok.Ayrıca ben karburatörü söktüm ve iyice temizledim şamandrasınıda kontrol ettim ne takılma nede bir arızasını görebildim.Acaba karburatörü yerine taktıktan bir süre sonramı kendiliğinden takılıyor.Ve ben yeni aldığım karburatörün jetlerini ve şamandrasını eskiye taksam olurmu acaba.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------

    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava filtresine ya da varyatörün o tarafa gelen bir hortum var,konumunu hatırlayamadım şimdi.

    O hortumun ucunda bir vida olacak o vidayı sıkın,sıkmayla düzelmezse japon yapıştırıcı ya da sıvı conta ile vidayı sabitleyin. Sorun geçecektir.

    Çünkü aynı motoru kullandım,aynı sıkıntıdan çok yolda kaldım.

    Çok basit ama bir o kadar can sıkıcı bir sorundur.

    Vida gevşediği için motosiklet tahliyeden benzin akıtıyor ve motor stop ediyor.
    Benzin kaçıran karburatörde bahsettiğiniz gibi bir hortum yok aslında o hortumun olması gerektiğini biliyorum ama nedense yok işte..Ayrıca yeni karburatör aldım kendim taktım hatta bahsettiğiniz hortum mevcut ama nereye bağlanacağını bilmediğim için boşta bıraktım ve ayrıca ucundada vida yoktu ama yinede motor çalıştı ama bu kezde motor gaz gesiyor özelliklede kalkışta ve gaz verdiğinde:/
    Ayaralarıyla oynamakta istemiyorum çünkü aldığım yer direk olarak karburatörü takabilirsiniz ayar gerektirmez demişti.Acaba ayarlarıyla oynasammı yani kendi motoruma uyarlasammı anlamadım.Cevabınızı beklyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------

    Konu güncel

  20. #20
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Karbüratör ayarını yapman lazım.Eski düzgün çalışan karbüratörünün sıkıntısıda şamandıra iğnesi takılı kalıyor.Bahsettiğin benzin gelen yer yer tahlye çıkışı.Şamandıra kapatmadığında taşan benzinin bir kısmı oradan ve birkısmıda emişden filtreye gidiyor.Yenide boşta kalan hortumun ne olduğunu buradan anlayamam ama benzin otomatiği vakum hortumu falansa ordan hava emmeside sapıttırabilir.O hortumu tıkayıp dene.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler