Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karbüratör ve Manifold'u arası mesafe ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Karbüratör ve arasında bulunan, motor bloğuna doğru giden ara elaman manifoldun, ara mesafesi belli bir hesab üzerine'mi yapılmakta, yoksa ürün montaj ve tasarımı adına uzatılıp kısaltılmaktamıdır?

    Ara mesafeyi keyfi/modifiye etmek mümkünmüdür?

    Motor yanma odası/emme sübabları girişi noktasındaki iç çapa uydurmakmı sıhhatlidir? daraltılır ise ne olur?

    Aklımda deli sorular.

    ( Durum, dellorto 34mm karbüratör , oso/koso 32mm ile değişecek, uyum sorunu olduğundan manifold ara bağlantı parçasını torna tesviye ile yeniden şekillendirmek icab edecek, en optimum değerlerde nasıl tutarım.)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda SES 150 Dylan
    Bildiğim kadarıyla onların hepsinin hesabı kitabı var (onno usta sağolsun) hatta manifoldun iç yüzeyinin pürüzü bile hesaplanıyor yakıt geçerken sürtünüp iyice parçacıklarına ayrılsın diye

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Güzel işte , bildiklerinizi aktarın lütfen.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------

    Ağalar nerede forumun, cihanı dize getirmiş diplomalı/diplomasız möhendizleri?

    Karbüratör boynu bükük masada, bana bakıyor bende ona, manifold uyduracam, bilen bildiğini döksün.

  4. #4
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    biri beni mi andı ne

    ara mesafe o kadar ciddi fark etmeyecektir ancak manifolt ile karburatör cıkısı ve subab kapagına baglantı yerlerindeki iç çap farkları

    turbulansa sebeb olacaktır

    bence en sıhhatlisi, giriş cıkıs caplarını esitleyip manifolt iç yuzeyini de pürüzsüz hale getirmek
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biri beni mi andı ne

    ara mesafe o kadar ciddi fark etmeyecektir ancak manifolt ile karburatör cıkısı ve subab kapagına baglantı yerlerindeki iç çap farkları

    turbulansa sebeb olacaktır

    bence en sıhhatlisi, giriş cıkıs caplarını esitleyip manifolt iç yuzeyini de pürüzsüz hale getirmek
    Yhauu möhendiz beg , hele şükür , gel 2 dakka beyin fırtınası edek hele, mesafe fark etmez diyorsunda, sanki karbüratör çıkışı, benzin zaten savrulmakta sprey vaziyette hava ile karışık demi?

    Bu durumda, ara eleman manifold hadden fazla uzun olur ise, püskürme açısı genişleyip yan duvarlara (manifold iç duvarına) çarpıp zerre'leşmezmi ?( sıvı damla tanesi şeklinde )

    Kısa tutulursa bi yerlerde, rastladım böyle bişeye ama bulamıyorum, seneler evvel araştırır ikene, ne kadar kısa tutulur ise o kadar verimli olur gibi bişeydi, belkide yanılıyorum .

    Kısa kalmasının mahsuru şu belki olabilir,, motor bloğun ısı'sı karbüratörü terletebilir gibime geliyor.

    Manifold iç yüzeyi, şincik mevcut kutu içeriğinden çıkan, ilginç bir borucuki kelepçesiz dahi güzel tutunuyor ancak iç çap uyumsuz, bu durumda eski manifold girişi (döküm alüminyum) kalıp olarak kullanıp, karbüratörüde ucuna kalıp yapıp, slikondan kalınca bir manifold dökmeyi düşünüyorum, ama mesafe kafamı kurcalıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------

    Beg'imiz İslampol'da imiş bende deyüü idüm, bizi sahipsiz komaz diye, şinci anlaşıldı.

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    yuksek performansda dediğin püsküren zerrecikler perf. etkiler ancak normalde püskürtme sistemi olmayan mesela klasik cg karburatörlerinde

    bence ucusan gaz haldeki yakıt hava ile silindire gidiyor.

    dediğinde mantıklı cok kısa olursa yuksek ısıdan karburatör fazla ısınabilir buda motor harareti yukselince beslemede değişiklik yapacaktır

    ısındıkca zengin karısıma dogru kayma meyilinde olacaktır.

    mesafe olayında elindeki orjınal mesafeyi baz almak daha mantıklı bence

  7. #7

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Sanırım benim karb, püskürtmeli oluyor , herne ise, şimdi sanırım riske etmememk gereki en iyisimi dediğin gibi orjinal ebada sadık kalmak, oynanaırsada arkadaki hava filtre manifold mesafesi ile oynamak eyvallah.

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beg'imiz İslampol'da imiş bende deyüü idüm, bizi sahipsiz komaz diye, şinci anlaşıldı.
    taze dayı oldum da ondan istanbul ziyaretim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

    risk alınıp deneme yanılma yoluylada bişeyler yapılabilir ancak hem ugrastırıcı olacaktır hemde bosuna üretilen parcalardan dolayı

    bosa masrafda cıkacaktır
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Allah ananlı babalı büyütsün hayırlı ömürler dilerim yeğene, bendede var 2 dana pardon dane, tane, biri 2 metre biri 190 , biri 24 biri 31 küçükken severdimde, döverdimde şimdi yemez
    cenkito bunu beğendi.

  10. #10
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    cok sagolasın karbon
    Carbondioxid bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)