Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Başlığa ne yazsam bilemedim :)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Cbr250R
    arkadaşlar selamlar;

    stop etme olayından dolayı karbüratörü değiştirdim. çıkma bir tane buldum. neyse şimdi şöle bir durum oldu.

    motoru yeni çalıştırdığımda sıkıntı yok rolantide çalışıyor fakat hareket ettikten sonra mesela kırmızıda durunda tık die gidiyor stop ediyor?

    sebebi nedir karbüratör mü başka bir problem mi var?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ergunbilgeha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ledow cxm 250
    Rölanti ayarı karbüratör ayarı falan yapılsa geçer diye düşünüyorum bilen biri yardımcı olacaktır.

  3. #3
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    karburatorlu makinalarda olur böyle problemler rolantiyi az yükselt düzelir.
    ama öksürür gibi yapıp stop ediyosa manifoltan hava alıyo demek çatlak falan vardır.

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Motor eskiden böyle bişiy varmıydı ?

    Karbüratör değişme sebebi neydi ?

    Stop ederken hava filtresinden POSSS diye ses çıkararakmı stop ediyor,

    buradaki secenek,
    Rolanti düşükse Yapar,
    Karbüratör pis ise yapar,

    eksozdan veya hava filtresinden ses çıkardıktan sonra stop ediyor ise SESİ YAPAN SUBAP SIKIYOR OLABİLİR ,yapar,

    Hava filtren sorunlu ise yapar,

    Bujinin ömrü bitmiş veya İÇİ İYİCE KURUM BAĞLAMIŞ İse yapar,,,

  5. #5

    Üyelik
    28 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Cbr250R
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor eskiden böyle bişiy varmıydı ?

    Karbüratör değişme sebebi neydi ?

    Stop ederken hava filtresinden POSSS diye ses çıkararakmı stop ediyor,

    buradaki secenek,
    Rolanti düşükse Yapar,
    Karbüratör pis ise yapar,

    eksozdan veya hava filtresinden ses çıkardıktan sonra stop ediyor ise SESİ YAPAN SUBAP SIKIYOR OLABİLİR ,yapar,

    Hava filtren sorunlu ise yapar,

    Bujinin ömrü bitmiş veya İÇİ İYİCE KURUM BAĞLAMIŞ İse yapar,,,

    motorda eskiden soğuk olduğu zamanda hemen stop ediyordu. hareket ettikten sonra durunca da ediyordu.

    bujiyi hava filtresini yeni değiştirdim. karbüratörü değiştirme sebebim ise temizleyeme götürdüm fakat çok kötü durumda olduğunu öğrenmemdi.

    şuanda soğukken çalıştırdığımda sıkıntı yok fakat hareket edip durunca stop ediyor. sanki soğukken çalıştırdığımızda hemen stop eder ya onun gibi, farklı bir ses hissetmedim. rolanti ayarını yükseltildi diye biliyorum ama

  6. #6

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda SES 150 Dylan
    Motorunun markası ve modeli nedir vede motorun kaç senelik karbüratör öyle bozulacak bir parça değildir ve temizlenemiyor ise en fazla memeleri değiştirirsin düzelir bence sen internetten karbüratör temizleme videolarına bir bak vede hava ayarının nasıl yapıldığına dair bilgi edin varsa tanıdığın bir ustaya hava ve rölanti ayarı yaptır sorunun hava ve rölanti ayarı kaynaklı olabilir ki bu ihtimal çok yüksek karbüratör değiştirmene gerek yok

  7. #7

    Üyelik
    28 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Cbr250R
    Alıntı Hasan7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunun markası ve modeli nedir vede motorun kaç senelik karbüratör öyle bozulacak bir parça değildir ve temizlenemiyor ise en fazla memeleri değiştirirsin düzelir bence sen internetten karbüratör temizleme videolarına bir bak vede hava ayarının nasıl yapıldığına dair bilgi edin varsa tanıdığın bir ustaya hava ve rölanti ayarı yaptır sorunun hava ve rölanti ayarı kaynaklı olabilir ki bu ihtimal çok yüksek karbüratör değiştirmene gerek yok
    merhaba dostum honda cbr125r 2007 model. zaten karbüratörü değiştiren motor ustasıydı. yani o ayarları yapmamışmıdır?

  8. #8
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Havayla rolenti ayarı aslında çok ince ayarlardır biraz uğraşmak lazım. Senin olay sıcakken oluyo heralde. Usta soğukken yapmıştır hava ayarı. Eğer soğukken güzel çalışıp ısınınca stop ediyosa hava ayarını biraz kıs. Rolentiyide motor sıcakken 1500 devire ayarla sorun düzelir. Eğer ayar tutmassa motor rolentide çalışırken hava ayar vidasını stop edene kadar sık. Sonra(yine çalışırken) motorun çalışması düzelene kadar hava ayarını aç. Bu işlemi motor sıcakken yap. Eğer durum düzelmesse subap ayarlarında sıkı olabilir. Motor ısındıkça subaplar genleşir ve sıkılaşır.

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı mtgemlik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Havayla rolenti ayarı aslında çok ince ayarlardır biraz uğraşmak lazım. Senin olay sıcakken oluyo heralde. Usta soğukken yapmıştır hava ayarı. Eğer soğukken güzel çalışıp ısınınca stop ediyosa hava ayarını biraz kıs. Rolentiyide motor sıcakken 1500 devire ayarla sorun düzelir. Eğer ayar tutmassa motor rolentide çalışırken hava ayar vidasını stop edene kadar sık. Sonra(yine çalışırken) motorun çalışması düzelene kadar hava ayarını aç. Bu işlemi motor sıcakken yap. Eğer durum düzelmesse subap ayarlarında sıkı olabilir. Motor ısındıkça subaplar genleşir ve sıkılaşır.


    Eğer soğukken güzel çalışıp ısınınca stop ediyosa hava ayarini biraZ kısma tam tersini yap Veya jikle kullan

  10. #10

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda SES 150 Dylan
    Ustaya hiç güvenme ben lafta sanayideki en iyi dylan ustasına rektefe yaptırdım adam karbüratörü-subapları ayarlarız dedi ve rektefeden sonra 4 litre benzin ile 50 km yol yapıyordum normal diyordu en sonunda kendim hava ayarı yaptım 4 litre ile 110 km yol yaptım sende internetten araştır hava ayarı yapımını kendin yap senin eski karbüratör %90 ihtimal ile hala canavar gibi sadece memelerin temizlenmesi ve güzelce hava-rölanti ayarı yapılması gerekiyor usta dediğimiz insanların hepsi para peşinde.

  11. #11

    Üyelik
    28 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Cbr250R
    Ufff çok kıllandım şimdi. Yarın bakıyorum çaresine bakalım

  12. #12

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı igorkem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufff çok kıllandım şimdi. Yarın bakıyorum çaresine bakalım


    Bu kadar basit şeyler sizi uzmesin kurcala ve öğren

  13. #13

    Üyelik
    28 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Cbr250R
    arkadaşlar karb temizliği ne ile yapılır? gerekli olan şeyler nelerdir?

  14. #14

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı igorkem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar karb temizliği ne ile yapılır? gerekli olan şeyler nelerdir?

    Ne gerek var

  15. #15

    Üyelik
    28 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Cbr250R
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne gerek var
    nasıl yani?

  16. #16

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    nasıl yanisi yok abi , karbüratörde aramayın herseyi . Bıraz rölantiyi aç havalar soguk

  17. #17
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Bu arada özel mesajını aldım. Ordanda sorabilirsin. Ben yinede buraya yazayım konu hakkında. Şimdi karbüratörü değiştirmişsin. Bazı arkadaşlar memeler tıkanmış olabilir demişler. Ama sen o çıkma karbüratörü temizlemeden takmamışsındır diye ümit ediyorum. Senin sorunun yüksek ihtimalle hava-rolenti ayarı. Çünkü hava ayarını yazın başka kışın başka ayarlamak gerekiyor. Motorun rolentide çalışırken hava ayar vidasını motor stop edene kadar sık. Sonra yine çalıştır(motor stop edecektir bi elin gazda olsun) hava ayar vidasını gevşetmeye başla. Motor nerde düzgün çalışmaya başlarsa orda bırak. (bu işlemleri yaparken motorun sıcak olsun.) sonra rolentiyi 1500 devire ayarla. Birde böyle dene bakalım sonuç ne olacak.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)