Lastik Ebadı ve Hava Basıncı Hakkında
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar
Forumda araştırdım ama bi bilgi bulamadım
motosikletimin kitapçığında stok lastik ebatları 100 80 19 ve 130 80 17 olarak geçiyor ben 110 80 19 ve 140 80 17 taktım. yani lastik genişliğini 1 boy arttırdım. hava basınçları da stok lastik ebadına göre;
tek kullanım ön 25 arka 28
ardçılı kullanım ön 25 arka 33 psi diye geçiyor
sorum şu lastik ebadını değiştirdim lastik basınçlarını aynı mı tutmam lazım?
Teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:35 ----------
bilen biri aranıyor
Reklamlar
-
Lastik basıncı lastik boyutuna göre ayarlanır. Yeni aldığın lastikte basınç kaç psi gösteriyorsa o kadar basmalısın.
-
lastiklerin üzerinde kaç psi olduğu yazmıyor mu
-
Lastiklerin üstünde kaç psi ile kullanılacağı YAZMAZ arkadaşlar. Defalarca yazıldı, her yerde söyleniyor.
Bir de bu yanlış bilgiyle okuyan insanları TEHLİKEYE sokuyorsunuz. Lastik üstünde yazan basınç, lastiğe MAKSİMUM ne kadar hava basılabileceğini gösterir.
motolas.com.tr/lastik.html adresinden de lastik üstünde yazan basınçla alakalı şu bilgiye ulaşabilirsiniz;
A.B.D. ve Kanada yönetmeliklerine uygun maksimum yük kapasitesini ve hava basıncını gösterir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
telike; bu arada emin olmamakla birlikte; lastik ebadının ve hacminin büyümesini düşünerek, basıncın hava miktarıyla bir alakası olmadığınından ötürü(aynı basıncı sağlamak için zaten daha çok hava içeri girecektir, aynı miktar havayla daha düşük basınç olurdu) eski basınçlarda kullanabileceğini düşünüyorum
-
Kesinlikle degisiyo eski dandik irc ler kitapcikta 29 du on arka benim lastikler yumusak hamur simdi on 33 arka 36 bi arastir inik lastikle gezme derim ben
-
Lastiğin hamuru yumuşayınca basınç mı arttırılıyormuş. Abi nasıl kendi kendine yaratan bir toplumuz anlamıyorum
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Lastiğin hamuru yumuşayınca basınç mı arttırılıyormuş. Abi nasıl kendi kendine yaratan bir toplumuz anlamıyorum
Michelin pilot pover kullaniyorum basinc degerleri bunlar ayrica diablo rosso 2 de de on 33 arka 36 yanlis anlasilmiyim.
-
Hocam metzeler de olsa, michelin de olsa ırc de olsa motosikletinizde önerilen basınçları kullanacaksınız. Nereden ulaştınız acaba her lastikte farklı basınç bilgisine şu yanlışı düzeltelim. ( bazı durumlarda lastik karkasına göre basınçlarla oynanıyor fakat bu pist koşulları be pist motosikletleri için geçerli. Sokakta önerilen en ideali)
-
lastiğin ebadına göre hava basılmaz kos koca traktörlerin arka tekerleğine 20-22 psi hava basılıyor önlere ise 40 ille 45 arası burdan yola çıkarsak ebtla alakası yok diyebilirim
-
14 Aralık 2014, 13:55
#10
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Lastiklerin üstünde kaç psi ile kullanılacağı YAZMAZ arkadaşlar. Defalarca yazıldı, her yerde söyleniyor.
Bir de bu yanlış bilgiyle okuyan insanları TEHLİKEYE sokuyorsunuz. Lastik üstünde yazan basınç, lastiğe MAKSİMUM ne kadar hava basılabileceğini gösterir.
http://www.americanmotorcyclist.com/...Load.sflb.ashx
motolas.com.tr/lastik.html adresinden de lastik üstünde yazan basınçla alakalı şu bilgiye ulaşabilirsiniz;
A.B.D. ve Kanada yönetmeliklerine uygun maksimum yük kapasitesini ve hava basıncını gösterir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
telike; bu arada emin olmamakla birlikte; lastik ebadının ve hacminin büyümesini düşünerek, basıncın hava miktarıyla bir alakası olmadığınından ötürü(aynı basıncı sağlamak için zaten daha çok hava içeri girecektir, aynı miktar havayla daha düşük basınç olurdu) eski basınçlarda kullanabileceğini düşünüyorum
tamam işte soğukken 42 psiye kadar şişirilir yazıyor sonuçta, ben 40 yazana 32 basıyorum ideal oluyor
-
14 Aralık 2014, 14:29
#11
Hayır öyle yazmıyor. Maksimum kelimesini tamamen kaçırıyorsunuz. 42 psi basmak dalış tüpünü test basıncında kullanmaya benzer
-
14 Aralık 2014, 15:05
#12
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Lastiklerin üstünde kaç psi ile kullanılacağı YAZMAZ arkadaşlar. Defalarca yazıldı, her yerde söyleniyor.
Bir de bu yanlış bilgiyle okuyan insanları TEHLİKEYE sokuyorsunuz. Lastik üstünde yazan basınç, lastiğe MAKSİMUM ne kadar hava basılabileceğini gösterir.
http://www.americanmotorcyclist.com/...Load.sflb.ashx
motolas.com.tr/lastik.html adresinden de lastik üstünde yazan basınçla alakalı şu bilgiye ulaşabilirsiniz;
A.B.D. ve Kanada yönetmeliklerine uygun maksimum yük kapasitesini ve hava basıncını gösterir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
telike; bu arada emin olmamakla birlikte; lastik ebadının ve hacminin büyümesini düşünerek, basıncın hava miktarıyla bir alakası olmadığınından ötürü(aynı basıncı sağlamak için zaten daha çok hava içeri girecektir, aynı miktar havayla daha düşük basınç olurdu) eski basınçlarda kullanabileceğini düşünüyorum
lastik ebadı değişince ben de değişir mi değişmez mi bilmiyorum o yüzden deneye deneye göreceğim. mertcan ın traktör örneğindeki gibi düşündüm.
normalde 29 ön 33 arka basıyordum. önü 26 ya arkayı 30a düşürdüm 90 kiloyum arada 45 kilo ardçı aldığım için.
gördüğüm değişmeleri söyliyim;
ön lastik ve yoldaki en ufak bi çıkıntıyı bile hissetmem azaldı. arka lastik daha fazla hava olduğu için çok sert bu yüzden sürekli patinaja düşüyor veya drifte giriyordu. şimdi yol tutuşunın arttığını öne asılarak frenlerimde önün kaymadığını gaz açmalarımda da arkanın asfalta yapışıp tekere kaldırdığını hissedebiliyorum.
yani 26-30 psi yapmam aslında yol tutuşumu olumlu etkiledi. lastiklerim inik değil çünkü düz yolda gezme virajda dalma yapmıyor. güzelcene yatırabileceğim virajlara gittim hiç dalma yapmadı. ki ön 29 iken bi kaç kere hafiften dalmıştı korkutmuştu.
ve arkadaşlar deneme yolumdan şu sonuca varabiliyorum. lastikleri birer boy büyültmek hava basınçlarını etkilemiyor. aynı barı basmak gayet de sağlıklı sonuç veriyor. az hava zararlı olduğu gibi fazla hava da zararlıdır. yol tutuşu iksinde de azalır.
cevap veren herkese teşekkür ediyorum
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
14 Aralık 2014, 16:25
#13
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Lastiklerin üstünde kaç psi ile kullanılacağı YAZMAZ arkadaşlar. Defalarca yazıldı, her yerde söyleniyor.
Bir de bu yanlış bilgiyle okuyan insanları TEHLİKEYE sokuyorsunuz.
Bir yanlışın defalarca yazılması onu doğru yapmaz, defalarca tekrarlanmış yanlış yapar.
Arkadaş diyor ki, "ben motosiklet üreticisinin bana verdiği lastiği değil, daha geniş bir lastiği kullanıyorum. Yani lastiğin hacmini büyüttüm, hacim büyüyünce basınç ne olacak?" Soru bu. İlkokul seviyesi fizik bilgisi der ki hacim büyüyünce basınç küçülür.
Telike zaten deneme yanılma yoluyla doğru yolu bulmuş. Lastik büyüyünce basıncı da düşürmelisin.
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
lastiğin ebadına göre hava basılmaz kos koca traktörlerin arka tekerleğine 20-22 psi hava basılıyor önlere ise 40 ille 45 arası burdan yola çıkarsak ebtla alakası yok diyebilirim
Arkadaş senin verdiğin örnek benim dediğime geliyor ama sonucu nasıl ebatla alakası yok diyebiliyorsun anlayamıyorum. Traktör lastiği kocaman lastik olduğu için düşük basınçlıdır, ben bisikletime 85 psi hava vuruyorum. Daha ince tekerli yol bisikletlerinde lastik basıncı 110 psi. Buradan çıkaracağın sonuç lastik hacmi küçülürse basınç artar olmalı.
-
14 Aralık 2014, 16:25
#14
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Hayır öyle yazmıyor. Maksimum kelimesini tamamen kaçırıyorsunuz. 42 psi basmak dalış tüpünü test basıncında kullanmaya benzer
''tamam işte soğukken 42 psiye kadar şişirilir yazıyor'' buradan maksimum çıkarılamıyor mu
-
14 Aralık 2014, 17:06
#15
hacim ayrı, basınç ayrı şeylerdir. lastik büyüyünce basıncı değiştirmene gerek yok. basınç yüke göre ayarlanır(büyük oranla. diğer parametrelere gerek motosiklet için). senin taktığın lastikler aynı basıncı sağlamak için biraz daha fazla hava alacak sadece. yani türkçesi basınç lastiğin içindeki hava miktarı değildir. daha nasıl anlatayım bilemedim :-)
-
14 Aralık 2014, 17:23
#16
Arkadaş ilkokul seviyesi fiziği falan demiş ama kendi kendine ateş etmiş haberi yok
-
14 Aralık 2014, 17:29
#17
figodayi adlı üyeden alıntı
hacim ayrı, basınç ayrı şeylerdir. lastik büyüyünce basıncı değiştirmene gerek yok. basınç yüke göre ayarlanır(büyük oranla. diğer parametrelere gerek motosiklet için). senin taktığın lastikler aynı basıncı sağlamak için biraz daha fazla hava alacak sadece. yani türkçesi basınç lastiğin içindeki hava miktarı değildir. daha nasıl anlatayım bilemedim :-)
hah işte basınç hava miktarı değildir onu bildiğim için kafam karışmıştı. 25-28psi diyor ardçısız. ortalama 70 kilo birisi için ben 90 kiloyum ve arada bir 45 kilo ardçı alıyorum. bu yüzden 26-30 yaptım. güzel oldu gibi. şöyle bi 500km sonra kesin yorum sahibi olurum sanırım.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
14 Aralık 2014, 20:45
#18
Ben bu lastikleri buz motordan satin alip taktirdim basinc degerlerinin bu oldugu soylendi bana bu lastikleri ve diablo rosso 2 kullanan arkadaslar da bu basinc degerlerini kullaniyo yani hepimiz de yanlis yolda degiliz heralde...
-
14 Aralık 2014, 22:15
#19
Lastik basıncı ebada göre değişmez, ağırlığa göre hesaplanır. O nedenle üreticinin etikette yazdığı artçılı/artçısız önerilerine uymak lazım. Değiştirilen lastik ebadı bu durumu etkiliyor mudur, muhtemelen etkiliyordur. Ama bu durumda basınçtan çok motora "doğru" lastik takıldı mı onu sorgulamak lazım.
Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/
Atılgan'ın Seyir Defteri : https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/262332-at%C4%B1lgan%C4%B1n-seyir-defteri/
-
236kg ağırlık için 42psı yazıyor. yani kabaca 450-480 kg ağırlık olacak ki(tek teker için 236kg) 42 psı basacaksın. ama cub motora iki kişi 100 kg den binsen + motosiklet 300 kg yapar. kaba bir hesapla 28-32 psi uygun olur. ek bilgi: 2,75/18 demek (2,75*2,54)/90/18 = 70/90/18 demektir. 2,54 çarpan(1inç) ve 90 (yanağın tabana oranı) sabit. ustaya sordum olur dedi vay efendim olur mu diye sormayın kendiniz hesaplayın işte :-)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)