Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Ben dişlilerle de oynadım. 16-40 T yaptım, Son hızda +15 km farketmesini bekliyordum.
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Motorun ilk zamanlarında arkamda artçıyla 120 km görmüştüm göstergede.
modifiyeden evvel Bence ağırlık çok olursa zamanla ivme artıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
orjinal 15-43t
Güncel, takip.
Bu arada, olay farcob abinın kendisinin de dediği gibi aynı. Benim adım hıdır, elimden gelen budur.
Bu sefer hız artınca, lastik yetmeyecek. Ne bileyim ya da, sağından solundan vidalar dökülecek.
Yağ yakma olayına da sözüm şudur:
2000li yılların vebası... Dermansız salgın.
eger piyasada ki gibi 64,5 mm piston kiti takıldıysa zaten cbf 189cc ye yaklasmıstır.
ve yapılan dişli değişikliğide yaklasık %15 tork kaybı demek
kar zarar hesabı ile motor gücü yeni oranı tam karsılayamıyor olabilir
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
cenkito ve uçan teneke haklı. Motorun şanzuman oranları ve motor gücü uyumsuz. Sadece ekonomi için ve güzergehında yokuş olmayan, düz şehirler arası yolda 100km hızda düşük devirde gitmek için iyi fakat yokuş çıkışları ve ivmelenme performansında büyük kayıplarla sürüyorsunuz.
100 km hızla giderken 6 bin devir görüyorsanız ki öyle 9.000 devirde 150 ye çıkar ama seadece orta ayakta. 150 için 24-25 hp şart örn inazuma
uçantenekenin dediği gibi 15-40 ta 6500 devir 100 km idealdir. buda motorun gösterge süratine göre çıkabileceği son sürat olan 125 te devirin 8.125 te olması demek ki ideal olan bu.
dişliler facia, hatta skandal! cbr250 gibi 6 bin devirde 100 yapıyor ama 27 beygir 23 tork yerine max 14 beygir 16 tork veren bir motosiklet. Motor büyük zulum altında şuan
Bende onu demek istedim, en güzeli uyarsa cbr bloğunu komple şanzımanıyla felan alıp cbf'ye monte etcen, manyak bişi olur
öncelikle eski bi konu hortlatmak istedim bakın emsal olarak piyasadaki 150 cc motorsikletlerle cbf 150 arasında sıkıştırma oranı farkı olup buda ötekilerden bi tık tork farkı yaratıyor cok denedik rampalarda aynı kgye sahip arkadaşlarla cbf ye güç bakımından yakın motorsikletleri torku ötekilerden tatmin ediciydi 7 8 bin km kullandım sıfır almıştım benim düşüncem şudur modifiye yaparken cglerde test edip hondaya kıyamadığım için sökmedim cg ile oynamadık sadece krank kalmıştı karbüratör üst kapak piston itici beyin ve vardığım kanı şu oldu ve eski dönemlerin iç anadolu fatihlerinden biriside benim babamdır eski bir harley ustasıdır ve dediki :''evlat bak uğraşıyosun ses etmeyim diyorum ama baktım işin ... çıkardın uğraşma silindir piston ve karbüratörle her ne kadar oynarsan oyna seni tatmin edicek performansı yakalamak için ve motora ''dırık tutturmak için'' (yani burda yaptığın modifiyenin motorla özdeşleşmesinden uzun ömürlü olmasından bahsetti) iç anadolu malum krank merkezi ve ağırlığı aynı yani sen yukardaki basıncı arttırırken bu krankı düşünmüyosun patlama odasını genişletip emişi büyütüyosun eğerki çılgın bişeyler yapıp sineksiklet havasına girmek istersen krankı sökün antepde sağlam bi ustamız var sağlam bi krank yaptırın (kısa krank) tabiriyle bahsetti düşündüğümde krankın kısa olup aşşağı yukarı hareketini daha çabuk yapabilmesi çılgın bir devir yükselmesine sebeb olucaktı buda aşırı ısınma ve aşırı aşınma yapıp yine dırık tutmayacaktı( ) sonra dedimki ben bunu satayım sırf dükkanda oynamak için almıştık ama birazda olsa performans kazanmıştı krankı oynamadan 110 120 yi geçmeyen motor cbr 250 ile dijital ölçümde 137 142 yapıyordu ama o titreşimi hayatta unutamam. sonra bu motorlara meraklı bi çocuk dükkana gelip abii sende bi motor varmış 140 150 yapıyomuş sat bana bunu die elimi tuttu meğersem cbr 250 ile ölçüm yaptığımız arkadaşım cg çocuklara bayaa bi abartmış motoru velhasıl satıp bi scooter aldım evden işe daha tasarruflu gidip geliyorum modifikasyonun az ve sevimli olanı makbulmüş ama hep görmek istediğim şey şudur cbr 250 motoru konulmuş kasası biraz oynanmış güzel bi touring edasında bir commuter cbf 250 150 km hıza rahat çıkan ayakları yere güzel basan sürüş keyfi yaşatan ara kullanıcılar için mükemmel bir alet olur emsallerini piyasadan kazırdı duy sesimizi japonlarr...
Nasıl oldu Faruk abi,üst kapağıda değiştirdinmi beklediğin gibimi yakıt performans vb
bu yazılanları okudukça hayretler içinde kalıyorum yada benim motor cbf deil bana kakaladılar 4 yıldır 2600 kmde satın aldığım 2009 model cbf'ime km bazında deil senelik yağını birdefa değiştiriyorum şuan 11400 km civarında yağını eksilttiğini görmedim bu yorumlardan dolayıda aklınma geldikçede çubuktan kontrol ederim.aldığım her motorlu aracıda devrine göre kullanır gereksiz gaz vermekten kaçınır gücüne göre yüklenirim 500-600 km lik 2 günlük turlarada çıktım eksiltme olmadı 150 lik makina ankara- bolu otobanda dahi rampalarda 3. vitese kadar düşer yormam son hızı bu seneye kadar 118 km yi geçmiyordu.enson otoband agece boluya varmazdan evvel 125 km/h gördüm sanırım modelden modele fark var cbf lerde allah kolaylık versin sinir bozucu bir durum olsa gerek.
Fiyasko oldu. Motor biraz güçlendi biraz hızlandı 130 km saat ama değmez. Balıkesir festivaline 2 kişi ve yardıra yardıra giderken o sıcak havada, motor piston pimini kırdı yolda kaldık. Motor şimdi 150 cc. 200 cc macerası 12 bin km sürdü. toplam da 95 bin km'yi bulduk.
Faruk abinin cevabıdır fecabok ya sormuştum
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)