CBF 200 Modifiye Sonuçları.
Reklamlar
-
Arkadaşlar kusura bakmayın cevap yazmadım uzun süredir. Bir türlü
elim gitmedi. Sebebi sonucun tam istediğim gibi olmaması.
Motor güçlendi tamam. Arka tekeri kaldırıma dayayıp, gaz verip
çıkabiliyorum artık.
Yağ eksiltme azaldı ama bitmedi. Yardırırsan eksiltiyor. Eskişehir festivaline gidip geldim, dibogaz, 800 km civarı. yağ ölçümü yaptım 1250’nci Km’de: yağ çubuğun ilk taksimat çizgisine değdi. Sakin kullanım da 2000 km’de 150 cl eksiltiyor gibi.
Benzin sarfiyatı, yedeğe düşmeden (10 Lt benzin) şehir içi 320 km
Uzun yol 370 km. Eskisinden biraz daha iyi.
Gelelim son sürate: Düz yolda 115 Km. Ölçüm GPS ile yapıldı. Ulysse speedometre programı ile. Açıkçası 130 Km bekliyordum. Ön dişli 16T arka dişli 40T. (Modifiyesiz motorla 130 Km yaptığını söyleyenler aklıma geldi.)
Ustanın yorumu: motor açılmadı daha. Bu arada silindir üst kapağı değişmedi. Usta bana demişti 2 ay sonra getir değiştirelim diye.
Bu arada Savaş ustanın temiz, titiz işçiliğine, aldığı çok makul ücretlere diyecek bir şeyim yok.
Sonuç olarak motor 80.000 Km’de idi. Zaten bu bakımlar yapılacaktı.
servise vereceğim paranın yarı fiyatına yapılmış oldu.
Konunun linki burada:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/132578-cbf150-oldu-200cc-artik-yag-da-eksiltmeyecek.html
Reklamlar
-
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
-
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
-
abi kronik artık piston kafasını ve bloğu en baba maden alaşımından da yapsan sanki eksiltcek gibi..bu arada bende modifiyesiz 130 yapanlardanım hatırlarsın belki...
şu anki makinamlada 130 görürüm istersem ama köklemiyorum nedeni piston silindir sekmanı garanti kapsamında değiştirttim artık tapa gaz yok..bilincli kullanıyorum rede sokmuyorum...düzgün kullanımda bile 1200 gr 1500 kilometrede (huylandığım için erken bakıma götürdüm) 500 gr yağ yakmış...700 gr yağ çıktı hemen operasyon yapıldı..22 bindeyim şu anda rodajdayım...
bu ilk makinamla yaptığım eski bir video...1.köprüden kızıltoprağa giderken rampa aşağı oluyor zaten 130 kilo olduğum düşünülürse bana en kral cbfyi getirin gitmez deyin ben o makinayı öttürürüm argadaş..kullanıcıyla alakalı bu mevzu...
http://www.izlesene.com/video/cbf-15...010-v2/2378175
-
2012 yılında sıfır aldığım Cbf 150'm şuan 47.000 km'de.
Her 1500 km'de bir yağını değiştiririm, çokta sakin kullanmama rağmen bugüne kadar içinden en fazla çıkan yağ yarım litre oldu.
Sanırım benimkinde ekstra bi anormallik var
-
sinanaksu adlı üyeden alıntı
2012 yılında sıfır aldığım Cbf 150'm şuan 47.000 km'de.
Her 1500 km'de bir yağını değiştiririm, çokta sakin kullanmama rağmen bugüne kadar içinden en fazla çıkan yağ yarım litre oldu.
Sanırım benimkinde ekstra bi anormallik var
kuryelik yıllarımda 3 şahsi olarak bir cbf 150 kullanmış biri olarak 4 de yağ eksiltiyordu hemide fena...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Bu arada Faruk abi ;
200 cc'lik silindir motorun hızında bi değişiklik yapmiyor,
ama kalkıştaki ivme de ciddi fark oluyor diye biliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
kuryelik yıllarımda 3 şahsi olarak bir cbf 150 kullanmış biri olarak 4 de yağ eksiltiyordu hemide fena...
Ramazan eksiltmesini anlıyorum ama, benim ki kadar eksilteni hiç duymadım.
Bir çok arkadaş 2000 km'de bir yağ değiştiriyor.
Ben 1500 km'de bir yağ değiştiriyorum. Bu halde bile 500 cl yağ çıkıyor içinden,
Demekki bende 2000 km'de değiştirsem hiç yağ çıkmayacak, hatta motoru elime alicam
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
07 Aralık 2014, 23:53
#10
üst kapak 200 lük olmazsa olmaz benim bildiğim üst kapak komple 200 lük yapılırsa tam randıman alındığı siz bide deyiştikten sonra bi deneme yapın farklı olucaktır
-
08 Aralık 2014, 00:00
#11
sinanaksu adlı üyeden alıntı
Bu arada Faruk abi ;
200 cc'lik silindir motorun hızında bi değişiklik yapmiyor,
ama kalkıştaki ivme de ciddi fark oluyor diye biliyorum.
motor modfiyesiyle kendi çapımda baya ugrasmıs birisi olarak
motorun son hızını mevcut sanzıman -ön-arka dişli oranları ile son vitesde cevirebildiği devir belirliyor.
eger orjınal halde son vitesde redline a ulasabilen bir makina ise
modifiye sonrası bu hıza cok daha seri cıkıyor.
eger orjınal halde son vitesde redline göremiyorsa
modifiye sonrası kalan fark devri cevirebilirse o zaman hızda degişim oluyor.
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
08 Aralık 2014, 01:00
#12
abi zamanında lifan emisol kataloğunu inceledim, orada yazıyordu farklı bir yağlama tekniği kullanıldı falan diye. dediklerine göre 7 yılda geliştirmişler :D ama cbf'nin tanıtım videosunu izlediğimde honda'dan arak olduğunu gördüm bütün sistemin. yani cbf'de daha etkili olması için diğer motorlardan farklı bir yağlama tekniği var anladığım kadarıyla. belki de bu tekniğin bir yan etkisidir eksiltme. emisol motor bloğu cbf ile birebir aynıdır belki, emisol kullananlara sormak lazım yağ eksiltiyor mu diye. eğer öyleyse bu sistemden kaynaklanıyor demektir.
hızın niye artmadığını ben de merak ettim açıkçası. hacimde %30'dan fazla artış sözkonusu çünkü.
-
08 Aralık 2014, 03:27
#13
Aklıma gelenler:
1- Ustanın dediği gibi motor halen açılmadı. (baya bir ısınıyor.)
2- Silindir üst kapağı değişmediği için gitmiyor.
3- 130 gittim diyenleri gösterge kandırıyor.
4- Motorda kesici var, yol vermiyor. Cg 125'lerin beynini takıyorlar diye bir şeyler okudum.
5- Benim adım Hıdır elimden gelen budur diyor motor.
6- Bu motorun 130 km görmesi için sürenin de 130 kg ağır olması gerekiyor. (bakınız: Metehan)
-
08 Aralık 2014, 08:44
#14
farcob adlı üyeden alıntı
Aklıma gelenler:
1- Ustanın dediği gibi motor halen açılmadı. (baya bir ısınıyor.)
2- Silindir üst kapağı değişmediği için gitmiyor.
3- 130 gittim diyenleri gösterge kandırıyor.
4- Motorda kesici var, yol vermiyor. Cg 125'lerin beynini takıyorlar diye bir şeyler okudum.
5- Benim adım Hıdır elimden gelen budur diyor motor.
6- Bu motorun 130 km görmesi için sürenin de 130 kg ağır olması gerekiyor. (bakınız: Metehan)
motorun açılmasınla alakası yok ön dişliyi çok büyütmüşsünüz maksimum 15 olması gerek yoksam gücü yetmiyo ben 100 bin kilometre geçtim benimkinle sıkıntı yok isınma fazladan oluyo ama gidişi de farklı her zaman 120 e çıkıyo ama uzun yolda sürekli ve rahat gitme hızı maksimum 100km.dir normal CBF150 inin bayıldığı rampalarda bu bayılmaz fark sadece burda.
silidir üst kapaa değiştirirsen sadece yakıt fazlalaşacak gidiş aynı olucak çünkü şanzıman aynı oranlar değişmiyo.
yeni kasa yani 2011 den sonra kesici yok CBF lerde eskilerde vardı 5 viteste 135 te kesiciye giriyo bizat denemiştim rampa aşaa yoksam düzde o sürate çıkmaz hele üstünde ben varken sadece 120kl. da
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
08 Aralık 2014, 12:39
#15
-
08 Aralık 2014, 13:30
#16
Bu son ölçümde 5000 km hiç yağ değiştirmedim.Kasıtlı olarak.Motul 5100 serisi 10w40 yağ koymuştum amacım onu denemekti.
5000 km de tam 350 gr yağ eksiltmiş.
Sonra Castrol 10w40 aldım almaz olaydım.Vitesler çok belirgin şekilde sertleşti.Boşa arada zor geçiyor.
3000km sonra yine Motule devam edicem.
-
08 Aralık 2014, 13:41
#17
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Honda'nın şu motoru 6.000 liraya çekip,halen yağ eksiltme sorununa çözüm getirmemesi ne kadar büyük bir ayıptır.
Ne demek yahu 1/2,1/3'e yakın yağ eksiltmek. Tamam konforlu,akseusar kaldırıyor ancak altı üstü bir commuter. Az yaksın,çok km götürsün,bakım maliyeti düşük olsun.
Yazıktır Honda'nın bu ülkenin motosiklet severlerine reva gördüğü bu durum. Mondail vs olsa linç edilmişti halbuki.
Bu arada farcob,konunuzu biraz farklı noktaya çektim,kusura bakmayınız.
Son hız arkadaşlarında dediği gibi dişli oranları ile doğru orantılı,ben cc yükseltmenin sadece tork açısından faydalı olacağını düşünüyordum. En azından sollamalarda biraz daha rahat edersiniz.
-
08 Aralık 2014, 14:07
#18
Az daha zorlarsan kol çıkarır bilgine , 3000 km sıkma o motoru .
-
08 Aralık 2014, 14:52
#19
-
08 Aralık 2014, 15:04
#20
Motor ve şanzımanı komple cbr250 ile değiştirsen nasıl olur?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler