Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBF 200 Modifiye Sonuçları.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Arkadaşlar kusura bakmayın cevap yazmadım uzun süredir. Bir türlü
    elim gitmedi. Sebebi sonucun tam istediğim gibi olmaması.
    Motor güçlendi tamam. Arka tekeri kaldırıma dayayıp, gaz verip
    çıkabiliyorum artık.
    Yağ eksiltme azaldı ama bitmedi. Yardırırsan eksiltiyor. Eskişehir festivaline gidip geldim, dibogaz, 800 km civarı. yağ ölçümü yaptım 1250’nci Km’de: yağ çubuğun ilk taksimat çizgisine değdi. Sakin kullanım da 2000 km’de 150 cl eksiltiyor gibi.
    Benzin sarfiyatı, yedeğe düşmeden (10 Lt benzin) şehir içi 320 km
    Uzun yol 370 km. Eskisinden biraz daha iyi.
    Gelelim son sürate: Düz yolda 115 Km. Ölçüm GPS ile yapıldı. Ulysse speedometre programı ile. Açıkçası 130 Km bekliyordum. Ön dişli 16T arka dişli 40T. (Modifiyesiz motorla 130 Km yaptığını söyleyenler aklıma geldi.)
    Ustanın yorumu: motor açılmadı daha. Bu arada silindir üst kapağı değişmedi. Usta bana demişti 2 ay sonra getir değiştirelim diye.
    Bu arada Savaş ustanın temiz, titiz işçiliğine, aldığı çok makul ücretlere diyecek bir şeyim yok.
    Sonuç olarak motor 80.000 Km’de idi. Zaten bu bakımlar yapılacaktı.
    servise vereceğim paranın yarı fiyatına yapılmış oldu.
    Konunun linki burada:
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/132578-cbf150-oldu-200cc-artik-yag-da-eksiltmeyecek.html
    cenkito, crxforever, polo34 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    ve beklenen baslık
    Shrieker bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  3. #3
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Sonuç olarak , cbf sahibi olan bizlere şu denmek isteniyor ; Motorunuzun orjinalini ellemeyin gidin 200-250 cc motor alın .

    Şaka bir yana bu yağ yakma olayı ne yapılırsa yapılsın , kanser hastalığı gibi genetik illa eksiltiyor namussuz .

  4. #4
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    beklenen cevap geldi..
    planet58 bunu beğendi.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  5. #5
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Güncel......

  6. #6
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    abi kronik artık piston kafasını ve bloğu en baba maden alaşımından da yapsan sanki eksiltcek gibi..bu arada bende modifiyesiz 130 yapanlardanım hatırlarsın belki...

    şu anki makinamlada 130 görürüm istersem ama köklemiyorum nedeni piston silindir sekmanı garanti kapsamında değiştirttim artık tapa gaz yok..bilincli kullanıyorum rede sokmuyorum...düzgün kullanımda bile 1200 gr 1500 kilometrede (huylandığım için erken bakıma götürdüm) 500 gr yağ yakmış...700 gr yağ çıktı hemen operasyon yapıldı..22 bindeyim şu anda rodajdayım...


    bu ilk makinamla yaptığım eski bir video...1.köprüden kızıltoprağa giderken rampa aşağı oluyor zaten 130 kilo olduğum düşünülürse bana en kral cbfyi getirin gitmez deyin ben o makinayı öttürürüm argadaş..kullanıcıyla alakalı bu mevzu...

    http://www.izlesene.com/video/cbf-15...010-v2/2378175
    Sinan Aksu, farcob ve polo34 bunu beğendiler.

  7. #7
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    2012 yılında sıfır aldığım Cbf 150'm şuan 47.000 km'de.
    Her 1500 km'de bir yağını değiştiririm, çokta sakin kullanmama rağmen bugüne kadar içinden en fazla çıkan yağ yarım litre oldu.
    Sanırım benimkinde ekstra bi anormallik var
    Shrieker ve farcob bunu beğendiler.

  8. #8
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı sinanaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2012 yılında sıfır aldığım Cbf 150'm şuan 47.000 km'de.
    Her 1500 km'de bir yağını değiştiririm, çokta sakin kullanmama rağmen bugüne kadar içinden en fazla çıkan yağ yarım litre oldu.
    Sanırım benimkinde ekstra bi anormallik var
    kuryelik yıllarımda 3 şahsi olarak bir cbf 150 kullanmış biri olarak 4 de yağ eksiltiyordu hemide fena...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  9. #9
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Bu arada Faruk abi ;

    200 cc'lik silindir motorun hızında bi değişiklik yapmiyor,
    ama kalkıştaki ivme de ciddi fark oluyor diye biliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------

    Alıntı Ramazan Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kuryelik yıllarımda 3 şahsi olarak bir cbf 150 kullanmış biri olarak 4 de yağ eksiltiyordu hemide fena...
    Ramazan eksiltmesini anlıyorum ama, benim ki kadar eksilteni hiç duymadım.
    Bir çok arkadaş 2000 km'de bir yağ değiştiriyor.
    Ben 1500 km'de bir yağ değiştiriyorum. Bu halde bile 500 cl yağ çıkıyor içinden,
    Demekki bende 2000 km'de değiştirsem hiç yağ çıkmayacak, hatta motoru elime alicam
    cenkito bunu beğendi.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  10. #10
    kuroscu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    r25 yamaha
    üst kapak 200 lük olmazsa olmaz benim bildiğim üst kapak komple 200 lük yapılırsa tam randıman alındığı siz bide deyiştikten sonra bi deneme yapın farklı olucaktır
    Shrieker ve farcob bunu beğendiler.

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı sinanaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada Faruk abi ;

    200 cc'lik silindir motorun hızında bi değişiklik yapmiyor,
    ama kalkıştaki ivme de ciddi fark oluyor diye biliyorum.
    motor modfiyesiyle kendi çapımda baya ugrasmıs birisi olarak

    motorun son hızını mevcut sanzıman -ön-arka dişli oranları ile son vitesde cevirebildiği devir belirliyor.

    eger orjınal halde son vitesde redline a ulasabilen bir makina ise

    modifiye sonrası bu hıza cok daha seri cıkıyor.

    eger orjınal halde son vitesde redline göremiyorsa

    modifiye sonrası kalan fark devri cevirebilirse o zaman hızda degişim oluyor.
    efendy06, crxforever, farcob ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #12

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    abi zamanında lifan emisol kataloğunu inceledim, orada yazıyordu farklı bir yağlama tekniği kullanıldı falan diye. dediklerine göre 7 yılda geliştirmişler :D ama cbf'nin tanıtım videosunu izlediğimde honda'dan arak olduğunu gördüm bütün sistemin. yani cbf'de daha etkili olması için diğer motorlardan farklı bir yağlama tekniği var anladığım kadarıyla. belki de bu tekniğin bir yan etkisidir eksiltme. emisol motor bloğu cbf ile birebir aynıdır belki, emisol kullananlara sormak lazım yağ eksiltiyor mu diye. eğer öyleyse bu sistemden kaynaklanıyor demektir.

    hızın niye artmadığını ben de merak ettim açıkçası. hacimde %30'dan fazla artış sözkonusu çünkü.
    farcob bunu beğendi.

  13. #13
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Aklıma gelenler:
    1- Ustanın dediği gibi motor halen açılmadı. (baya bir ısınıyor.)
    2- Silindir üst kapağı değişmediği için gitmiyor.
    3- 130 gittim diyenleri gösterge kandırıyor.
    4- Motorda kesici var, yol vermiyor. Cg 125'lerin beynini takıyorlar diye bir şeyler okudum.
    5- Benim adım Hıdır elimden gelen budur diyor motor.
    6- Bu motorun 130 km görmesi için sürenin de 130 kg ağır olması gerekiyor. (bakınız: Metehan)
    blueway2, efendy06, Shrieker ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    Alıntı farcob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklıma gelenler:
    1- Ustanın dediği gibi motor halen açılmadı. (baya bir ısınıyor.)
    2- Silindir üst kapağı değişmediği için gitmiyor.
    3- 130 gittim diyenleri gösterge kandırıyor.
    4- Motorda kesici var, yol vermiyor. Cg 125'lerin beynini takıyorlar diye bir şeyler okudum.
    5- Benim adım Hıdır elimden gelen budur diyor motor.
    6- Bu motorun 130 km görmesi için sürenin de 130 kg ağır olması gerekiyor. (bakınız: Metehan)
    motorun açılmasınla alakası yok ön dişliyi çok büyütmüşsünüz maksimum 15 olması gerek yoksam gücü yetmiyo ben 100 bin kilometre geçtim benimkinle sıkıntı yok isınma fazladan oluyo ama gidişi de farklı her zaman 120 e çıkıyo ama uzun yolda sürekli ve rahat gitme hızı maksimum 100km.dir normal CBF150 inin bayıldığı rampalarda bu bayılmaz fark sadece burda.
    silidir üst kapaa değiştirirsen sadece yakıt fazlalaşacak gidiş aynı olucak çünkü şanzıman aynı oranlar değişmiyo.
    yeni kasa yani 2011 den sonra kesici yok CBF lerde eskilerde vardı 5 viteste 135 te kesiciye giriyo bizat denemiştim rampa aşaa yoksam düzde o sürate çıkmaz hele üstünde ben varken sadece 120kl. da
    mete_han ve farcob bunu beğendiler.
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  15. #15
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    güncel....

  16. #16
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Bu son ölçümde 5000 km hiç yağ değiştirmedim.Kasıtlı olarak.Motul 5100 serisi 10w40 yağ koymuştum amacım onu denemekti.
    5000 km de tam 350 gr yağ eksiltmiş.
    Sonra Castrol 10w40 aldım almaz olaydım.Vitesler çok belirgin şekilde sertleşti.Boşa arada zor geçiyor.
    3000km sonra yine Motule devam edicem.

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Honda'nın şu motoru 6.000 liraya çekip,halen yağ eksiltme sorununa çözüm getirmemesi ne kadar büyük bir ayıptır.

    Ne demek yahu 1/2,1/3'e yakın yağ eksiltmek. Tamam konforlu,akseusar kaldırıyor ancak altı üstü bir commuter. Az yaksın,çok km götürsün,bakım maliyeti düşük olsun.

    Yazıktır Honda'nın bu ülkenin motosiklet severlerine reva gördüğü bu durum. Mondail vs olsa linç edilmişti halbuki.

    Bu arada farcob,konunuzu biraz farklı noktaya çektim,kusura bakmayınız.

    Son hız arkadaşlarında dediği gibi dişli oranları ile doğru orantılı,ben cc yükseltmenin sadece tork açısından faydalı olacağını düşünüyordum. En azından sollamalarda biraz daha rahat edersiniz.
    Sinan Aksu ve farcob bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Az daha zorlarsan kol çıkarır bilgine , 3000 km sıkma o motoru .
    farcob bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)

  20. #20

    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    Cbf150
    Motor ve şanzımanı komple cbr250 ile değiştirsen nasıl olur?
    jackonbir ve farcob bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler