Selam ustalar ninjamın 15000km bakımı geldi şimdi sorum enjeksiyonlu motorda senkron ayarı yapılıyormu cevaplarınızı bekliyorum teşekkür ederim
Selam ustalar ninjamın 15000km bakımı geldi şimdi sorum enjeksiyonlu motorda senkron ayarı yapılıyormu cevaplarınızı bekliyorum teşekkür ederim
Motosiklette birden fazla karbüratör varsa bunların hava akışını sağlayan kelebeklerin hepsinin aynı açıklıkla hareket ettirmek için senkron ayarı yapılır. Birisi %50 diğeri %60 açıklık gibi durumlar olmasın diye.
Enjeksiyonlu veya karbüratörlü fark etmez bütün motosikletlerde yapılır.
Tavsiye subap ayarıyla birlikte yapılmasıdır.
Periyodik bakım cetvelinde neler yaptırmanız yazar.
Cetvelde yazıyor biliyorum yetkili servis dedi yapılmaz diye
Kardeşşşşş elletme !!!!! gerek yok , gaz yemıyor mu i teklıyor mu , zor mu calısıyor o zaman kurcala
Yok abi 15000 km bakım zamanı geldi kitapta yazıyor senkron ayarı yapılacak diye ki yaptıranlarında oldugunu okuyorum ustama sordum yok dedi enjeksiyonlu motora yapilmaz mtorumda sıkıntı yok çok sukur canavar kafam takıdı bilenlere soroyım dedim lakin goy goy yapacak bişe olmadığından cevap yazanda yok.teşekkür ederim
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Daha fazla araştırma yapmaya gerek yok demekki yapılmıyor
ben her motora yapılıyor diye biliyorum
Yine yazıyorum 3 yıl geçmiş. 30000 km de belki ama yine istemez
Karbüratörlerdeki bilinen senkron ayarı yani kelebek açılarını ayarlamayı, enjektörlü motorlarda yapamazsınız.
Vakum manometresi veya sıvılı sistemlerle olmayacağını biliyorum.
Enj. sistemde kelebek açıları veya hava giriş miktarı sensörlerle ECU tarafından okunuyor.
Servislerde, uygun cihazlarla yapılabilir.
Enjektörlü motorlar da, bahsettiğiniz yakıt sistemi ile ilgili bir ayarsa, onu Ecu aldığı sensör sonuçlarına göre kendisi yapıyor.
Bahsettiğiniz mekanik ayarlarsa, subap ayarı sente ayarı vs vs, bunlar kolay kolay bozulmaz, bozulduğunda fark edersiniz motorun gidişinden düzensizliğinden.
Kontrol edilir, yağ su filtre devam..
Senktron ayari yeni nesil motorlarda 25-30 bin kmlere kadar pek gerekli olmayan bir sey. Subap ayariyla karistirilmasin onu 20 binde bir yaptirmak(ya da her buji degisimi geldiginde subaplara da erisebilecek noktadayken hazir onu da aradan cikaracak sekilde) saglikli olur.
Motorun enjeksiyonlu ya da karburatorlu olmasininsa hic bir farki yoktur senkron ayarinda. Senkronda ayarladiginiz sey gazi actiginizda silindir yataginin icine vakumlanan yakitin her silindir icin esit oranda olmasini saglamaktir.
kardeşim enjeksiyonlu motora senkron ayarı yapılır mı yapılmazmı şunun net bir cevabı yok mu ya, koyucam böyle işe
Yapılır kardeşim. Boğazların, yani gaz kelebeğinin bağlı olduğu hava kanallarının kelebek ayarı yapılır. Zamanla mm kaymalar olur. Havayı bi silindir az alır diğeri çok alır. Bu mekanik bi ayardır. 30-40 binde kontrol edilebilir ama kolay bozulmaz.
Sonuç olarak senkron ayarı var mıdır? Vardır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)