xterkan adlı üyeden alıntı
bir araçta birden fazla boğaz kelebeği var ise ,yani hava girişi tek boğazdan hariç çoklu boğaz kelebeği ile sağlanıyorsa, bu kelebekler arasında düzensizlik var ise, senkron ayarı yapılır, senkron ayarı, çoklu hava girişi ( boğazı)olan bütün boğaz kelebeklerin de uygulanır, karbüratör veya enjeksiyonlu fark etmez ama günümüzde çoğu araç tekli boğaz girişine sahiptir, kullanım klavuzları yanıltıcıdır, bir marka benzer modellerinde de aynı kulanım kılavuzunu kullanıyor, bazı kısımlarını değiştirerek, önce aracının tek mi çoklumu boğaz kelebeği olduğunu öğren sonra rolanti de düzensizlik gaz açmada tekleme, gaz yememe gibi sorunlar var ise de başka sebepleri de olabileceğinden, hemen boğaz kelebeği dir diye bir sonuçta çıkmaz, fakat boğaz kelebeği sorunları bu şekilde olur, motorun normal şekilde çalışıyorsa kurcalatma, boğaz kelebeği hassas bir parçadır, çoğu tamircide anlamaz temizler geçer, normal çalışan bir motor ,sorun çıkmadıkça kurcalatılmaz, neden ?dersen tamircilerimiz yeterli bilgi ve tecrübeye sahip değildir ,sağlam bir motoru da bozup verebilirler umarım anlamışsındır