Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

senkron ayarı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim enjeksiyonlu motora senkron ayarı yapılır mı yapılmazmı şunun net bir cevabı yok mu ya, koyucam böyle işe
    bir araçta birden fazla boğaz kelebeği var ise ,yani hava girişi tek boğazdan hariç çoklu boğaz kelebeği ile sağlanıyorsa, bu kelebekler arasında düzensizlik var ise, senkron ayarı yapılır, senkron ayarı, çoklu hava girişi ( boğazı)olan bütün boğaz kelebeklerin de uygulanır, karbüratör veya enjeksiyonlu fark etmez ama günümüzde çoğu araç tekli boğaz girişine sahiptir, kullanım klavuzları yanıltıcıdır, bir marka benzer modellerinde de aynı kulanım kılavuzunu kullanıyor, bazı kısımlarını değiştirerek, önce aracının tek mi çoklumu boğaz kelebeği olduğunu öğren sonra rolanti de düzensizlik gaz açmada tekleme, gaz yememe gibi sorunlar var ise de başka sebepleri de olabileceğinden, hemen boğaz kelebeği dir diye bir sonuçta çıkmaz, fakat boğaz kelebeği sorunları bu şekilde olur, motorun normal şekilde çalışıyorsa kurcalatma, boğaz kelebeği hassas bir parçadır, çoğu tamircide anlamaz temizler geçer, normal çalışan bir motor ,sorun çıkmadıkça kurcalatılmaz, neden ?dersen tamircilerimiz yeterli bilgi ve tecrübeye sahip değildir ,sağlam bir motoru da bozup verebilirler umarım anlamışsındır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    04 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli/GEBZE
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR
    1 den cok silindiri olan her motora senkron ayarı yapılır bunun enjeksiyon veya karbüratörlü olmasıyla alakası yoktur

  3. #23

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    o zaman neden youtube da kaynak bulamıyorum, senkron ayarıyla ilgili çok az video var, ecnebilerde yığınla video var ama bu konuda yok, acaba onlar başka bir şey mi diyorlar ismine, birde arabalarda da var mı bu ayar?

    şurası bana telefonda senin motorun senkron ayarı yok otomatik ayarlıyor dedi
    https://goo.gl/wB6f8A
    ama eğer ki var diyorsunuz var ise yazık gerçekten piyasanın haline

    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapılır kardeşim. Boğazların, yani gaz kelebeğinin bağlı olduğu hava kanallarının kelebek ayarı yapılır. Zamanla mm kaymalar olur. Havayı bi silindir az alır diğeri çok alır. Bu mekanik bi ayardır. 30-40 binde kontrol edilebilir ama kolay bozulmaz.

    Sonuç olarak senkron ayarı var mıdır? Vardır.
    peki o silindirin o kapağına avcumu koyuyorum emiyo ama motor stop etmiyor

    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koymana gerek yok cok guzel yapiliyor enjeksiyonlu motora senkron ayari.
    peki kolay mıdır?

    Alıntı xterkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir araçta birden fazla boğaz kelebeği var ise ,yani hava girişi tek boğazdan hariç çoklu boğaz kelebeği ile sağlanıyorsa, bu kelebekler arasında düzensizlik var ise, senkron ayarı yapılır, senkron ayarı, çoklu hava girişi ( boğazı)olan bütün boğaz kelebeklerin de uygulanır, karbüratör veya enjeksiyonlu fark etmez ama günümüzde çoğu araç tekli boğaz girişine sahiptir, kullanım klavuzları yanıltıcıdır, bir marka benzer modellerinde de aynı kulanım kılavuzunu kullanıyor, bazı kısımlarını değiştirerek, önce aracının tek mi çoklumu boğaz kelebeği olduğunu öğren sonra rolanti de düzensizlik gaz açmada tekleme, gaz yememe gibi sorunlar var ise de başka sebepleri de olabileceğinden, hemen boğaz kelebeği dir diye bir sonuçta çıkmaz, fakat boğaz kelebeği sorunları bu şekilde olur, motorun normal şekilde çalışıyorsa kurcalatma, boğaz kelebeği hassas bir parçadır, çoğu tamircide anlamaz temizler geçer, normal çalışan bir motor ,sorun çıkmadıkça kurcalatılmaz, neden ?dersen tamircilerimiz yeterli bilgi ve tecrübeye sahip değildir ,sağlam bir motoru da bozup verebilirler umarım anlamışsındır
    4 silindir peki neden tek hava girişi koymuyorlar acaba, evet çoklu 4 hava girişi var, gaz kolunu açınca kapakcıklar açılıp kapanıyo, kullanım klavuzumda her şey benim motora göre ama şimdiye kadar 2 sorunla karşılaştım;
    biri bu ingilizcesi sync diye geçen senkron ayarı konusunu bulamadım, birde resmen oksijen sensörü sadece ve sadece tesisat şemasında gözüküyor başka yok

    aslında 4 tane düz torna vida ile ayarlanan bir şey var ama tam olarak ne olduğunu bilmiyordum motoru söktüğünde, sonra ben onları denemek için sağa sola kafama göre çevirdim pek bişey fark etmedi anlamadım doğrusu
    insta: veli_montana_

  4. #24
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    2 silindir ve üzeri her motorda yapılıyor. Silindirlerin arasındaki ters basıncı, vakum etkisini eşitlemek için yapılıyor.

    Enjeksiyonlu ve kablolu bir motosiklet kullanıyorum. bunda ECU sadece 'master' silindiri kontrol ediyor. diğerleri bu silindir ile eşitlenecek şekilde ayarlanıyor. Ayar, basıncı ölçen bir saat ile yapılıyor. Buji değişikliği ile birlikte yaptırılmalı. Aralıklar motoruna göre değişir.

    Yapılmaması muhtemelen fazla havayı çeken silindire yük binmesi, silindirler arası aşınma, dengesiz ısınma, krank ve yataklarda da dengesiz zorlanmalara sebep olacaktır.

    Düşük devir sabit gazda öksürme/isteksizleşme, gaza geç tepki verme şeklinde kendini gösterebiliyor.

    Yabancı kaynaklar için; Throttle Body Sync / Synchronization şeklinde aratabilirsiniz.

    Misal; https://www.youtube.com/watch?v=-4lS4pWuUEE

  5. #25
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Şurda bazı yazılanlara bakıyorumda sanayilerde motorun içine eden kasaplar pardon ustslar varya aynı onlar gibi konuşuyorsunuz yalan dolan.Bilmediğiniz şeyi bilmiyorum demek ustalığın ve dürüstlüğün insanlığın göstergesidir...Bu konuyu açan arkadaşım motorunuz ninja 250 r mı yoksa ninja 250 sl mi?Sizde düzgün soru sormamışsınız motorunuz kaç model ninja ama hangi ninja 250?

  6. #26

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı BAIIHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 silindir ve üzeri her motorda yapılıyor. Silindirlerin arasındaki ters basıncı, vakum etkisini eşitlemek için yapılıyor.

    Enjeksiyonlu ve kablolu bir motosiklet kullanıyorum. bunda ECU sadece 'master' silindiri kontrol ediyor. diğerleri bu silindir ile eşitlenecek şekilde ayarlanıyor. Ayar, basıncı ölçen bir saat ile yapılıyor. Buji değişikliği ile birlikte yaptırılmalı. Aralıklar motoruna göre değişir.

    Yapılmaması muhtemelen fazla havayı çeken silindire yük binmesi, silindirler arası aşınma, dengesiz ısınma, krank ve yataklarda da dengesiz zorlanmalara sebep olacaktır.

    Düşük devir sabit gazda öksürme/isteksizleşme, gaza geç tepki verme şeklinde kendini gösterebiliyor.

    Yabancı kaynaklar için; Throttle Body Sync / Synchronization şeklinde aratabilirsiniz.

    Misal; https://www.youtube.com/watch?v=-4lS4pWuUEE
    benim motorum 1000rr 2009 neden bu 2008-2011 olan modellerde bir kaynak yok youtube da o kadarda piyasada fazla olan bir model, rölantide dalgalanma var genellikle dalğalanıyor

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şurda bazı yazılanlara bakıyorumda sanayilerde motorun içine eden kasaplar pardon ustslar varya aynı onlar gibi konuşuyorsunuz yalan dolan.Bilmediğiniz şeyi bilmiyorum demek ustalığın ve dürüstlüğün insanlığın göstergesidir...Bu konuyu açan arkadaşım motorunuz ninja 250 r mı yoksa ninja 250 sl mi?Sizde düzgün soru sormamışsınız motorunuz kaç model ninja ama hangi ninja 250?
    malesef öyle bilen bilmeyen yanlış bildiğinin farkında olmayan herkez bir öneri veriyor, bilmediği halde boş geçmiyor sanki ödül vericez
    insta: veli_montana_

  7. #27
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Gerekliyse veya servis tamir klavuzunda bahsedilen kilometrede, 2,3,4, 6 silindirli motorlara senkron ayarı yapılıyor kesinlikle.Tek silindirlerde gerekiyorsa bir anormalik varsa hava ayarı gerekir ve rolanti ayarı.

  8. #28
    habili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    2001 CBR 600F4i
    Rolanti dalgalanması gaz kelebek sensörüyle alakalı bir durum 600F imde başıma geldi bi ton araştırma yaptık en son burdan çıtkı sorun tekrar ayarlaık sorun çözüldü. TPS diye geçer ayar yapılabilir pozisyonu oynamışsa ayarlanır fakat arızalanmışta olabilir.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)