Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Egzoz dan siyah duman.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Merhaba arkadaşlar,

    Motosikletim bajaj discover 125 st. öncelikle sorun şu. motosiklet rolantide bir süre çalıştıktan sonra ilk gaz vermede anlık siyah bir duman atıyor. sonrasında birşey yok. birde. o ilk gaz verme sırasında sanki motosiklet boğuluyormuş gibi gaz yiyor. hava ayarı epey açık. bujileri söktüm siyahtı. temizleyip tekrar taktım. depodaki eski yakıtı boşaltıp, başka güvenilir bir istasyondan yakıt aldım. durum aynı. acaba sorun nedir. lütfen yardım edin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Yağ yakıyor olabilir

  3. #3
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    yağ yakmıyor.

    zengin karışım yüzünden oluyor. hava/yakıt ayarının yapılması lazım.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  4. #4

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ yakmıyor.

    zengin karışım yüzünden oluyor. hava/yakıt ayarının yapılması lazım.
    hava ayarı 5 tur açık, subaplar sıkı olabilirmi?

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    İlk gaz vermede siyah duman normal, hızlı çıkmadığı için yanmış yakıt içeride birikiyor ağır ilerliyor, yağ yakarsa mavimsi duman atar siyah değil, siyah duman sürekli atıyorsa yarım gaz verilip tutulduğunda veya yolda giderken baktığında (sen bak kısa süreli veya arkana oturan baksın) karışım zengin veya tıkalı pis hava filtresi vardır demek.

    Hava yakıt karışım ayarı düzgün olsun oradan bakın orjinali neyse klavuzda yazar veya bilen bi usta yapar, sonra sübaplara yönelirsiniz sanmam sübaptan birşey olsun...

  6. #6

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk gaz vermede siyah duman normal, hızlı çıkmadığı için yanmış yakıt içeride birikiyor ağır ilerliyor, yağ yakarsa mavimsi duman atar siyah değil, siyah duman sürekli atıyorsa yarım gaz verilip tutulduğunda veya yolda giderken baktığında (sen bak kısa süreli veya arkana oturan baksın) karışım zengin veya tıkalı pis hava filtresi vardır demek.

    Hava yakıt karışım ayarı düzgün olsun oradan bakın orjinali neyse klavuzda yazar veya bilen bi usta yapar, sonra sübaplara yönelirsiniz sanmam sübaptan birşey olsun...
    Aynen öyle ilk gaz vermede atıyor kısa bir süre. ondan sonra kullanırken yada yarım gaz veriliyken hiçbir şey yok,

    Buranın servisi biraz sorumsuz olduğu için zor iletişim kuruyoruz. Birde klavuzda yakıt hava karışımıyla ilgili bir ayar yazmıyor, yalnız ben baktım hava ayar vidası 5 tur açıktı, ben bir tur daha açtım. bakalım ne olacak

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Kaç km de motorunuz?

  8. #8

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaç km de motorunuz?
    2700 kmde. öyle tapa gaz motor kullanan biride değilim. en fazla kısa süreli 80 e çıkarım hızım 70-80 km arasıdır. yedire yedire gaz açarım. rampalarda hiç sıkıştırmam üstelik. bu sarun yaklaşık 800 km dir devam ediyor

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Önce filtreyi ve bujiyi kontrol edin o km de motorda normalde sorun çıkmamalı.

    Fazla açmayın yakıt karışım vidasını motor hiç gitmez bu sefer, ilk başka gaz verince duman atması normal yazdığım gibi ama boğulmama olmamalı sanki karışım vidası fazla açık veya fazla kapalı birde 5 tur çok fazla belki 4 zamanlılarda tecrübeli bir arkadaş burdan yardımcı olur çünkü motorların sistemi az çok aynı, şöylede bulabilirsiniz ayarı:

    motorun çalıştırıp biraz ısıtıp kullandıktan sonra (5-10 dakika binin-hava ayarı motor tam sıcaklıktayken yapılır) 2 turdan başlayın yani tam sıkın fazla yüklenmeden vidaya sonra iki tur geri açın kısa kısa gaz verin yarım gaz gibi sonra bırakın, normal gaz yiyip rolantiye normal inmesi gerekir rolantiye geç geçiyor biraz yüksek çalışıp sonra rolatiye devir düşüyorsa fazla açılmış demektir yani çok hava giriyor motora, (vidayı kısın) arasıra tam gaz açın 1 saniyelik, devir düşerken orta hızda rolantiye inmeli, ilk gaz vermede boğulma olmadan gaz yemeli boğuluyorsa vidayı açın yani fazla yakıt gidiyor (vidayı açın) açıp kısmalar denerken yarım tur veya birer tur şekinde olmalı çünkü o vida ayarı biraz hassastır, ayarı tutturursanız rolanti yüksekse düşürün ayar vidasından düşükse yükseltin çeyrek tur aralıklarla ortalama 500 ila 1200 devir arasında olmalı normali 900-1000 (rpm) devirdir devir saatinden.

  10. #10

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    yazmış , çizmiş oynamışlar . 2700 km deki motor ne yağ yakar ne de sübaplar sıkı olur . Arkadaşım Jikleni kontrol edermısın konumu nerde motor boğuntu yapmış . Bujının agzını tel fırca ıle temızle tak gerı yerıne

  11. #11
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Motor ısınmadığı sürece Beyaz-siyah duman atması normal motoru çalıştırır çalıştırmaz gaz vermek anormal motorun. ilk çalışdığında rolantide 1-2 dakika çalışması lazım,ilk çalıştığında gaz yememesi normal bunun için jikleyi kullanabilirsiniz.Birde hava ayarı buji temizliği yaptığınızı söylemişsiniz büyük ihtimal tırnak arasına birşey sokup temizlemişsinizdir bu tırnak arasındaki mesafeyi değiştirmiştir tavsiyem bujiyi değiştirip hava ayarını düzgün bi tamirciye yaptırmanız.

  12. #12
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    4Zamanlı motor için hava ayarı tam sıkıldıkdan sonra 3,5 tur açılır çoğu yerde böyle bilgi veriliyor.

  13. #13
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Yağ yakmıyor merak etmeyin. Sadece tam yakmıyor. Bunun için doğru bir hava ayarı yapılması lazım. Motor çalışmazken hava ayar vidasını tam sıkın, yalnız vidanın dönmesinin durduğunu hissedince sakın zorlamayın. yani vida sonuna kadar çevrilip durduğu ana kadar çevirin. Sonra bu tam kapalı noktadan 2 tam bir de yarım tur geriye açın. Bunların genel hava ayar noktası 2.5--3 tur arasındadır. Sonra da rölantiyi 1500 devire gelecek şekilde ayarlayın. Rölanti ayarı sırasında motor sıcak olmalıdır. Ayrıca buji aralığı da katalogda belirtildiği şekilde (genellikle 0.8 mm--1 mm arası) olmalıdır. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  14. #14

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4Zamanlı motor için hava ayarı tam sıkıldıkdan sonra 3,5 tur açılır çoğu yerde böyle bilgi veriliyor.
    o iklime göre değişir , benim 3 motorumdada 1.5 tur eskişehir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------

    Hava ayarında da , nerde sessiz kibar kibar çalışıyor stop etmiyorsa , ani gaz'a tepki verıyorsa ( tabi sıcakken ) , gazı aniden de normalde açsan gazı bırakınca devir hemen rölantiye düşüyorsa orda bırakın . ister 1 ister 5 tur
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  15. #15

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı babaduru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ısınmadığı sürece Beyaz-siyah duman atması normal motoru çalıştırır çalıştırmaz gaz vermek anormal motorun. ilk çalışdığında rolantide 1-2 dakika çalışması lazım,ilk çalıştığında gaz yememesi normal bunun için jikleyi kullanabilirsiniz.Birde hava ayarı buji temizliği yaptığınızı söylemişsiniz büyük ihtimal tırnak arasına birşey sokup temizlemişsinizdir bu tırnak arasındaki mesafeyi değiştirmiştir tavsiyem bujiyi değiştirip hava ayarını düzgün bi tamirciye yaptırmanız.
    Motor ısıtmadan gaz vermem zaten asla, şimdi şöyle anlatayım. motoru çalıştırdım hiçbir sorun yok. 3-4 dakika rolantide çalıştırırım her sabah. ondan sonra binerim 5 dakika kadar düşük devirlerde kullanırım. işin garip tarafo mesela işim eve 20 km. işe geliyorum. motordan inip orta sehpaya alıyorum motor rolantide çalışıyor tabi süre içerisinde. braz gaz veriyorum bakıyorum siyah duman atacakmı diye ilk vermemle çok olmasada siyah duman bir anlık çıkıveriyor. ve gaz verirkende sanki motor boğuluyormuş gibi gaz yiyor. motor boğulmayı özellikle sıccakken rolantide bir süre durunca yapıyor.

    bujilere gelince söktüm baktım siyah arasına birşey sokmadan taşlama makinalarına tel fırça takılır bilirsiniz. o makine ile 20 saniye falan kurumları temizledim ve taktım. bugün söküp baktım yine kararmış. dediğim gibi yakıtı komple değiştirmiştim ilk bujiyi temizlediğimde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce filtreyi ve bujiyi kontrol edin o km de motorda normalde sorun çıkmamalı.

    Fazla açmayın yakıt karışım vidasını motor hiç gitmez bu sefer, ilk başka gaz verince duman atması normal yazdığım gibi ama boğulmama olmamalı sanki karışım vidası fazla açık veya fazla kapalı birde 5 tur çok fazla belki 4 zamanlılarda tecrübeli bir arkadaş burdan yardımcı olur çünkü motorların sistemi az çok aynı, şöylede bulabilirsiniz ayarı:

    motorun çalıştırıp biraz ısıtıp kullandıktan sonra (5-10 dakika binin-hava ayarı motor tam sıcaklıktayken yapılır) 2 turdan başlayın yani tam sıkın fazla yüklenmeden vidaya sonra iki tur geri açın kısa kısa gaz verin yarım gaz gibi sonra bırakın, normal gaz yiyip rolantiye normal inmesi gerekir rolantiye geç geçiyor biraz yüksek çalışıp sonra rolatiye devir düşüyorsa fazla açılmış demektir yani çok hava giriyor motora, (vidayı kısın) arasıra tam gaz açın 1 saniyelik, devir düşerken orta hızda rolantiye inmeli, ilk gaz vermede boğulma olmadan gaz yemeli boğuluyorsa vidayı açın yani fazla yakıt gidiyor (vidayı açın) açıp kısmalar denerken yarım tur veya birer tur şekinde olmalı çünkü o vida ayarı biraz hassastır, ayarı tutturursanız rolanti yüksekse düşürün ayar vidasından düşükse yükseltin çeyrek tur aralıklarla ortalama 500 ila 1200 devir arasında olmalı normali 900-1000 (rpm) devirdir devir saatinden.
    anladım. şimdi eve gittiğimde, motoru stop etmeden dediklerinizi uygulayacağım. teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------

    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o iklime göre değişir , benim 3 motorumdada 1.5 tur eskişehir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------

    Hava ayarında da , nerde sessiz kibar kibar çalışıyor stop etmiyorsa , ani gaz'a tepki verıyorsa ( tabi sıcakken ) , gazı aniden de normalde açsan gazı bırakınca devir hemen rölantiye düşüyorsa orda bırakın . ister 1 ister 5 tur
    gazı bırakınca şuanda, sanki motor stop edecek gibi rolanti düşüyor, hır hır hır yapıp sonra hemen toparlıyor kendini. bu arada muğlada yaşıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:31 ----------

    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazmış , çizmiş oynamışlar . 2700 km deki motor ne yağ yakar ne de sübaplar sıkı olur . Arkadaşım Jikleni kontrol edermısın konumu nerde motor boğuntu yapmış . Bujının agzını tel fırca ıle temızle tak gerı yerıne
    jiklem tam açık durumda, hiç kullanmamama rağmen sürekli kontrolde ederim. hiç jikle çekmeden 1 inci marşta almasa bile en soğuk havada dahil ikinci marşta alır her zaman.

  16. #16

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Kardeş komşumun motorda denedım , yakamadığı yakıt siyah renklı cıkıyor . Bu motoru çalıştır 1 dk bekle sonra yola cık hiçbir sey olmaz taaaşşşş gibi motor , 125 lik diye küçümsemesın kımse ön kaldırıyor şerefsız :D
    storm_shadow bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş komşumun motorda denedım , yakamadığı yakıt siyah renklı cıkıyor . Bu motoru çalıştır 1 dk bekle sonra yola cık hiçbir sey olmaz taaaşşşş gibi motor , 125 lik diye küçümsemesın kımse ön kaldırıyor şerefsız :D
    yani dğerleride aynı sorunu yapıyor demek
    mterayes26 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)