Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

seyir halinde motor hangi nedenlerden durur?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    armagan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    CBR 125 R
    ortalama 70 km ile seyrederken debriyajı çekip frene bastım 30 km gibi bir hıza düştüm, tekrar gaza bastığımda motorun çalışmadığını fartkettim. hızım iyicene düştü, arkadan gelen araç olsaydı herhalde bana çarpardı. kavacıktan kozyatağına geliyodum , bu yoldaki akış hızını tahmin edersiniz.çok kötü bir tecrübe oldu. sanırım vitesi yeterince küçültmediğimden oldu. motorun durmasının nedeni sizce neydi, henüz 200 km deyim yani rodaj aşamasında, bunun etkisi olabilir mi? açılmamış bir motor!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Rolantin dusuktur. Rolantini biraz yukselt sorun kalmaz başka bi nedenide yoktur . en buyuk problem bu. Dediğimi bir servise gotur yaptır 2 dakıkada ayarlarlar . Baskada birseyini kurcalatma benden soylemesi ...

  3. #3
    SKYKAPTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2005
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    Ramzey 125cc çift silindir
    evet kivanctf nin dedigi gibi rolanti düşüktür

  4. #4

    Üyelik
    13 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    bi servise göster deri
    m ben en iyisini onlar söylerler
    Kask tak!

  5. #5
    armagan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    CBR 125 R
    şirketteki kurye arkadaşlar debriyajı çekince motorun boşta gitmesinden dolayı duracağını, yavaşlamak için motor kompresyonunu veya debriyajı çekmeden frenleri kullanmamı söylediler. debriyajı uzun süre çekili tutmak(10-30 saniye diyelim) dolayısıyla vites boşta gitmek gerçekten motorun durmasına sebep olur mu? rölanti konusunu servise danışıcam, şimdiden teşekkürler.

  6. #6
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    kendı basıma gelenı anlatııım.
    aku sorunu senın olayla alakası pek yok ama.
    aku kabloları gevsemıs ve herhngı bır cukur felan gırınce zart dıye stop ettı motor bıkac defa sonra buldum nedır ne degıldır dıye.
    onemlı bısey.
    Allah muhafaza yolda motorun stop etmesı cok buyuk dert acar adamın basına hele suratlı gıdıyorsan.
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  7. #7
    öğrenci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cgl 125
    Arkadaşım benim fikrim yakıt akışında sorun olabilir rolenti memesine pislik gelmiştir yeterli besleme yapmıyordur yada rölenti ayarı kaçmış olabilir sarsıntıdan dolayı

  8. #8
    free_eagles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2005
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    benim motorumda yaptı onu.2 nedeni var ya benzin bitti ondan stop ediyo yada rolantin çok düşük.ikiside başıma geldi biliyorum
    B rh +(pozitif)

  9. #9
    armagan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    CBR 125 R
    rölanti fikri ağır basıyo galiba
    yoğun ve yüksek akış hızının olduğu bir yolda ölümden döndüm galiba

  10. #10
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    rölantin düşüktür sen de 4. 5. viteste gidiyorsundur devir düşünce stop etmiştir. motor titredikten sonra mı stop etti?
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  11. #11
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    motorun durma sebepleri
    1) yakıtın bitmiş olabilir..
    2)karburotör tıkanmış olabilir ..(bunu anlamak mümkün motor durmadan önce tekler)
    3)rolantisi çok düşüktür ...viteste sorun olmasada boşta veya debriyaj basıkken durur..
    4)buji bağlantısında sorun olabilir ateşleme olmayacağı için motor durur.
    benim ilk aklıma gelenler bunlar
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  12. #12
    fragrance_chaplin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2006
    Şehir
    BELÇİKA
    Motosikleti
    PEMBİŞ'im SATILDI!/Regal Raptor250-Dragstar650
    önündeki araçlar durduğu için
    [COLOR="Red"][U][B]:pr:PEMBİŞİM SATILDI :salut:[/B][/U][/COLOR]

  13. #13
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    rölantin düşük bence, servise gitmene gerek yok, motorun kitapçığında ayarının nerden yapılacağı yazıyodur, basitçe yapabilirsin.

    Kurye arkadaşların dediği doğru motorda debriyaja basıp frenlemek yanlış, debriyaja basınca motor serbest kalıyo, normalde gazdan elini çekince motorda yavaşlamana yardımcı oluyor.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  14. #14
    cuk_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Şehir
    Başakşehir 4.etap/2.kısım/ikitelli/İSTANBUL
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9 (RC "racing cruiser")
    eğer hiç bir işlem yapmadan (rezerv e geçmek gibi) tekrar marşa bastığında çalıştıysa rolantidir başka bişeyden olması çok zor bi ihtimal hatırladığım kadarıyla motorun sağında gaz telinin bağlandığı yerin biraz altında siyah bir vida var onu sıkarak yada gevşeterek ayarlayabilirsin
    etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........

  15. #15
    hema123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2006
    Şehir
    polatlı
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2003
    rolanti ayarı hava ve yakıt olmak üzere ayrı ayrı yapılmalıdır. eğer hava ayarı çok açıksa senin başına gelen olur ama her zaman olmaz. her durduğunda stop ediyorsa rolanti hava ayar vidası düşmüştür mutlaka. yakıt ayar vidası gaz kelebeğine veya gaz pistonuna müdahale eder, oysa hava ayar vidası farklı bir yoldan rolanti memesine hava gönderir. bunu ayarlamadan yakıt vidası ile rolantiyi yükseltirsen motor rolantide vuruntulu çalışır ve de çok yakar. ideal ayarı tam kapalıdan yarımşar tur açılarak bulunur. çoğu zaman 1-1,5 tur açmak yeterli olur.
    saygılarımla
    F650 GS 2003
    06 H 0090

  16. #16
    armagan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    CBR 125 R
    1.( ylmzzz) durmadan önce motor titremedi
    2.( chaplin) keşke öle olsaydı , soğuk terler döktüm
    3.( danger0) debriyajı çekmeden fren yapınca titreme hissettiğimden kullanıyodum debriyajı, frenleme konusunu çalışmak lazım galiba
    4.( cuk_o) tekrar marşa bastığımda çalıştı
    5.( hema123) şimdilik yardım alsam ii olucak sanırım
    frenleme konusunda şu başlığı buldum, debriyajı durmaya yakın sıkın diyo
    http://www.motosiklet.net/forum/show...light=frenleme

  17. #17
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    hiç unutmam ehliyetsiz bi şekilde yola çıkmıştık bi sağa dönüş öncesi fren yaptık ve tısss motor susuverdi birden bizde durduk ve ne görelim durduumuz yerin 2 metre ilerisinde ekip otosu çevirme yapıyor. souk kanlı bi şekilde indik motordan ve bas bas çalışmıyo en sonunda çlıştı ama ömrümüz gitti yani walla bakımını iyi yapmazsak böyle bırakıveriyorlar yolda
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler