Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Debriyaj Balata Sının Güç İle Bağlantısını Açıklar Mısınız ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    Bilmediğimden soruyorum dalga geçecek olanlar lütfen Get Out !
    mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Debriyaj balatasinin gucle bir alakasi yoktur, lakin debriyaj sisteminin vardir.


    Debriyaj (kavrama) en en kisa aciklamayla, motorun gucunu sanzimana aktarma esnasindaki keskinligi ve toleransi ayarlamaya yarayan sistemdir.

    Simdi, eger debriyaj sistemi motor gucu ve calisma agirligina gore (yani maruz kalacagi kuvvete gore) gore olmasi gerekenden zayif olursa aktarmayi tamamlayamayacagindan siyirma veya kavrayamama durumu olur. Yani motorun urettigi guc tam olarak tekerlege aktarilamaz. Bu durumda balata yanmasi, debriyaj yakmak, debriyaj bitirme, balata siyirmasi gibi cesitli sekillerde ifade ettigimiz durumlar ortaya cikar.

    Ozetle debriyaj sistemin olmasi gereken gucte olmazsa omru kisalir ve guc aktarim verimi duser.

    Ha bir de zengin ve girisimci adamsan spor otomobil markasi yaratmana vesile olabilir.

    Dusundum de debriyaj balatasini da motor gucuyle bagdastirmaya calisirsak, yine gerekli kalite ve direncte olmayan debriyaj balatasi kullanilirsa bu bahsettigimiz istenmeyen durumlar olusabilir. Yeterli surtunme ve sertligi saglayamayan balata siyiracaktir.

    Bkz. Lamborghini'nin kurulusu :D
    mterayes26 bunu beğendi.

  3. #3
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    Debriyaj balatalarını yenilediğimizde gücü aktarmada nasıl bir değişiklik olur?
    mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..

  4. #4
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    sürekli sıyıran bir balatan varsa motorun ürettiği gücü şanzımana lastiklere iletemezsin. değiştirir ve baskının balataya tutunmasını sağlarsan tüm gücü ilettirebilirsin. ekstra güçlenme olmaz. motosiklette henüz debriyaj sökmediğim için aynı sistem mi bilemiyorum. araba sistemlerinde böyle.

  5. #5
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sürekli sıyıran bir balatan varsa motorun ürettiği gücü şanzımana lastiklere iletemezsin. değiştirir ve baskının balataya tutunmasını sağlarsan tüm gücü ilettirebilirsin. ekstra güçlenme olmaz. motosiklette henüz debriyaj sökmediğim için aynı sistem mi bilemiyorum. araba sistemlerinde böyle.
    Ekstra güç demiyorum, balata değişimi ile az iletilen güç tam iletilir mi onu diyorum.
    mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..

  6. #6
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Senin sıkıntın nedir tam olarak onu de hele, çözüm buluruz.

  7. #7
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı emre186 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekstra güç demiyorum, balata değişimi ile az iletilen güç tam iletilir mi onu diyorum.
    eğer eski balatan sıyırıyorsa yeni taktığında gücün iletilmesi gereken kısmını maksimuma çıkartırsın. yani debriyajı bıraktığında baskı balataya yapışacak sıyırmayacak. zaten hali hazırda bunu sağlıyorsa gücü tam iletiyorsundur
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  8. #8
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    motorum 150 cc ye çevrildi saat gibi oldu, usta debriyaj balataları görevlerini tam yapamıyor dedi kafama takıldı ondan sordum. Benim için sıkıntı yok ya da ben öyle alıştım da anlamıyorumdur.
    mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..

  9. #9
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    vites kutusu ,bebriyaj bunlar güç aktarma organına giriyor ise muhakkak kendinden beklenen görevi daha kısa bir sürede yapar ise ivmelenme daha hızlı bir şekilde olur.arkadaşın cbr 125 çakmalarından varya ondan vardı sürdüğümde 5 sn filan debriyajtan sıyırmıyordu al sana en güzel örnek hızlanmayı doğrudan etkiliyor

  10. #10
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    Teşekkürler, balataları değiştirelim bakalım.
    mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..

  11. #11
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Ben 200 km önce değiştirdim balataları. Öncesinde kalkışlarda bariz farkediyordu/sıcakken kaçırıyor ve son hızı da düşmüştü. değiştirmeye yakın 5.000 devirden sonra çekişten düştü. ondan sonra servise götürüp değiştirdim,şuan inanılmaz rahatladı ve yakıt sarfiyatı düştü,her damla benzinin hakkını veriyor. unutma balatan bitikse gaza daha fazla basarsın yakıtı daha çok yakar
    emre186 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)