Bilmediğimden soruyorum dalga geçecek olanlar lütfen Get Out !
Bilmediğimden soruyorum dalga geçecek olanlar lütfen Get Out !
mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..
Debriyaj balatasinin gucle bir alakasi yoktur, lakin debriyaj sisteminin vardir.
Debriyaj (kavrama) en en kisa aciklamayla, motorun gucunu sanzimana aktarma esnasindaki keskinligi ve toleransi ayarlamaya yarayan sistemdir.
Simdi, eger debriyaj sistemi motor gucu ve calisma agirligina gore (yani maruz kalacagi kuvvete gore) gore olmasi gerekenden zayif olursa aktarmayi tamamlayamayacagindan siyirma veya kavrayamama durumu olur. Yani motorun urettigi guc tam olarak tekerlege aktarilamaz. Bu durumda balata yanmasi, debriyaj yakmak, debriyaj bitirme, balata siyirmasi gibi cesitli sekillerde ifade ettigimiz durumlar ortaya cikar.
Ozetle debriyaj sistemin olmasi gereken gucte olmazsa omru kisalir ve guc aktarim verimi duser.
Ha bir de zengin ve girisimci adamsan spor otomobil markasi yaratmana vesile olabilir.
Dusundum de debriyaj balatasini da motor gucuyle bagdastirmaya calisirsak, yine gerekli kalite ve direncte olmayan debriyaj balatasi kullanilirsa bu bahsettigimiz istenmeyen durumlar olusabilir. Yeterli surtunme ve sertligi saglayamayan balata siyiracaktir.
Bkz. Lamborghini'nin kurulusu :D
Debriyaj balatalarını yenilediğimizde gücü aktarmada nasıl bir değişiklik olur?
mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..
sürekli sıyıran bir balatan varsa motorun ürettiği gücü şanzımana lastiklere iletemezsin. değiştirir ve baskının balataya tutunmasını sağlarsan tüm gücü ilettirebilirsin. ekstra güçlenme olmaz. motosiklette henüz debriyaj sökmediğim için aynı sistem mi bilemiyorum. araba sistemlerinde böyle.
Senin sıkıntın nedir tam olarak onu de hele, çözüm buluruz.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
motorum 150 cc ye çevrildi saat gibi oldu, usta debriyaj balataları görevlerini tam yapamıyor dedi kafama takıldı ondan sordum. Benim için sıkıntı yok ya da ben öyle alıştım da anlamıyorumdur.
mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..
vites kutusu ,bebriyaj bunlar güç aktarma organına giriyor ise muhakkak kendinden beklenen görevi daha kısa bir sürede yapar ise ivmelenme daha hızlı bir şekilde olur.arkadaşın cbr 125 çakmalarından varya ondan vardı sürdüğümde 5 sn filan debriyajtan sıyırmıyordu al sana en güzel örnek hızlanmayı doğrudan etkiliyor
Teşekkürler, balataları değiştirelim bakalım.
mortingen şıtraze olmamak için koruyucu ekipmansız yola çıkmayın..
Ben 200 km önce değiştirdim balataları. Öncesinde kalkışlarda bariz farkediyordu/sıcakken kaçırıyor ve son hızı da düşmüştü. değiştirmeye yakın 5.000 devirden sonra çekişten düştü. ondan sonra servise götürüp değiştirdim,şuan inanılmaz rahatladı ve yakıt sarfiyatı düştü,her damla benzinin hakkını veriyor. unutma balatan bitikse gaza daha fazla basarsın yakıtı daha çok yakar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)