YBR 125 ESD Debriyaj Balatası Değişimi
Reklamlar
-
6500km'deki 2013 model Ybr 125'imin debriyaj balatalarını geçenlerde yaptığım offroad denemesi sürüşünde heba etmiştim.
Hatta sürüşten bir kısım video şu linkte mevcut.
Çok dik bir yokuşta durunca tekrar kalkmak için baya gaz verip yarım debriyajda bitirdik balataları.Bittiğini nasıl anladım? Manet neredeyse en üstteyken kavrıyordu ve bir anda kavrıyordu.Yumuşaklık falan gitmişti.
Kısaca değiştirmek gerekiyordu. Taiwan malı olanlardan aldım.
Paketten 5 adet çıkıyor fakat bizim 4 taneye ihtiyacımız var.4 balatayı bir gece önceden 10w-40 motor yağında bekleterek balataların yağı emmesini sağlayarak işe başladım.
Ertesi gün işe girişiyoruz. Önce motor bloğunun solundaki yağ tahliye tapasını açıp yağı boşaltıyoruz.
Yağ boşalınca motor bloğunun sağına geçip önce ayak marşı pedalını söküyoruz.
Ve tabiki sağ ayak pegindeki ayakkabımızı motorun sıcaklığından uzakta tutan parçayı da söküyoruz.
Şimdi motor bloğuna girişiyoruz.
Marş motorunu sökmüyoruz ancak biraz dışarı çıkartıyoruz ki sol bloğu motordan ayırabilelim.
Ve sonunda bloğun içi.Bloğu sökerken bir çok vida sökücez.2 tanesi uzun diğerleri kısa olanlar.Kısalar fiks heryere uyuyor fakat uzun olanlar bloğun biri üste gelecek diğeri ayak pegini oradaki yuvaya gelicek.Karışsalar bile deneme yanılma ile yerlerini bulabilirsiniz.
Debriyaj tasının üzerindeki yayları söküyoruz.
Altta yeni balatalar var,kapkara olanlar yanmış balatalar ;)
Hazır açmışken yağ filtresini de kontrol ettik,tertemiz çıktı.
Tüm balatalar söküldü,incelendi,artık yenileri takmaya başlayabiliriz.
En içe balata araya plaka ve en dışa balata gelecek şekilde yerleştirmeyi yaptık.
Debriyaj tasındaki yayları çapraz takın ve çapraz sıkın.Sonua kadar sıkabilirsiniz.
En son iş bloğu yerine oturtmak,marş motorunu oturtmak,ayak marşı pedalını takmak ve vidaları sıkmak.
Eli anahtar,cırcır,lokma tutmaya müsait olanlar,daha önceden hava filtresi,motor yağı ve filtresi,fren balatası değiştirebilmiş herkes debriyaj balatasını da değiştirebilir.Zor bir işlem değildir.Taiwan malı balatalar ve 1 lt Castrol 10w-40 yağ ile toplam maliyet 50tl.
Umarım faydası olur.Kolay gelsin şimdiden;)
Reklamlar
-
Kolay gelsin fakat balatalar hiçte bitik değilmiş biraz ince bakıyorsunuz heralde bu mevzuulara Ama balata yan sanayi
-
o yolda nasıl gittin öyle biz kentin çukurlu yollarında o hızda gidemiyoruz
-
Bayılıyorum böyle el emeği göz nuru başlıklara..
İlaç gibi geldi..
Fotoğraflı ve sade bir anlatım...
Eline sağlık...
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
sedat_57 adlı üyeden alıntı
Kolay gelsin fakat balatalar hiçte bitik değilmiş biraz ince bakıyorsunuz heralde bu mevzuulara
Ama balata yan sanayi
Bakım konusunda zamanı gelmesede değiştirdiğim parçalar oluyor biraz hassasımdır fakat balataların durumu ortada simsiyah kömür gibi olmuşlar.2 balata simsiyah 2 si iyi durumda çıktı.Sökmüşken hepsini değiştirdik.
Bu arada '' inzell '' kardeşime de buradan teşekkürlerimi sunarım.Resimleri çekmede ve balataları değiştirmede yardımlarıyla katkı sağladığı için
-
Arkadaşlar artık tamircilerden gün almaya gerek kalmadı , adamlar kadın doğum uzmanı gibi randevulu çalışıyor .
Keske her tamırcı serkan gibi olsa
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar artık tamircilerden gün almaya gerek kalmadı , adamlar kadın doğum uzmanı gibi randevulu çalışıyor .
Keske her tamırcı serkan gibi olsa
Serkan abiden Allah razı olsun on numara insan.
-
Balata değişiminde aparat neyim gerekmiyomuydu?
-
Emeğinize sağlık guzel bir paylaşım olmuş
-
Eline sağlık paylaşım için teşekkürler, elim anahtar tutar da neyin ne olduğunu pek bilmem, paylaşımlarınızla öğreniyoruz
En azından 300tl'lik alet edevat var, seviyorum bu işleri.
-
babaduru adlı üyeden alıntı
Balata değişiminde aparat neyim gerekmiyomuydu?
Cırcırlı lokma takımı ve yıldız tornavida olması yeterli. Alyen vs gerek kalmadı.Başka da birşeye gerek yok. Debriyaj balatası değişimi için uygun alan da lazım tabiki.Çünkü motor bloğu açılıyor,yağı boşalıyor,çevreye yayılma durumu var.Yağı boşaltmaya kova ( 5lt sular için pet şişe kesebilirsiniz) ve altına koymaya yeteri kadar gazete kağıdı,karton vb sızıntı önleyiciler gerekli.Bende çevresel temizlik olarak en özemlisi bu ;)
-
Balataları internet üzerinden mi aldınız ?
-
24 Aralık 2014, 00:23
#13
Paylaşım v emeğiniziçin teşekkürler, birkaç sorum olacaktı;
- İşlemlere başlamadan önce debriyaj balatalarını yağa yatırdım dediniz bu yağ illa sıfır mı olcak yani daha önce kullanılmış motordan çıkan yağ olabiliyormu?
- Alet edavat olarak bende yarım ağız anahtar takımı var,( bir tarafı açık anahtar bir tarafı kapalı anahtar) sökme takma işlemlerini yaparken anahtar rahat girermi, lokma takımı olmak zorundamı?
- Bildiğim kadarıyla debriyaj balatası değiştiği zaman baskı yaylarıda değişmesi gerekiyor ama siz değiştirmediniz herhangi bir sorun teşkil edermi?
- Ve son olarak, civata ve somunları sökerken kaç numara anahtarlar gerekicek, yazabilirmisiniz?
Teşekkürler, Saygılar..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)