Herkese iyi akşamlar ,kazasız belasız sürüşler.
2012 model 20bin km.de CBR 250 kullanıcısıyım. 2 gün önce motosikletimi çalıştıramadım. Ön far ve sinyaller çalıştığı halde marş basmadı. Yağmur altında kaldığı için, (daha önce skuterimde sigorta başlıklarına su geldiği için başlık kısımları yanmıştı ve 2 tl'ye yenilerini alıp sigorta kutularını değiştirmiştim) kısa devre yaptığını düşündüm. Motosikletimi evime kadar (yakınlarda kalmıştım Allahtan) ittim. Dinlendikten sonra vurdurmayı denedim yine çalışmadı. Mahallede orta sınıf bir motosiklet tamircisine kadar ittim akü bittiğini ve şarj etmediğini yeni akü almam gerektiğini söyledi. Yenisini alıp yola çıktım. 3km gittim gitmedim korna sesi zayıfladı ve bir yokuşun sonunda motor stop etti.
Gaziosmanpaşa Honda Artı servisine kadar yağmur çamur ittim. Durumu izah ettim. Akünün boşaldığını söylediler. 10 dk önce takıldığını söyledim. Sorunun konjoktör veya statör kaynaklı olduğundan motorun aküyü doldurmadığını, elektrik üretmediğini söylediler. Konjuktör dedikleri sargının değişirse 280 TL, statör arızası olursa 410 TL değerinde bir parça değişimi olacağını söylediler. Motoru itmek zorunda kalmak istemediğimden gönülsüz de olsa kabul ettim.
Forumlarda araştırdım bu sorunu bazı Hyosung kullanıcıları dışında yaşayan hiç olmamış. Yabancı forumlarda 16binde bu sorunu yaşayan bir kaç kullanıcı garanti kapsamında statörü değiştirmiş.
Sizlerden ricam, bu elektrik aksam hakkında bilgisi olan arkadaşlar (veya abiler) bana yardımcı olabilir mi ? Kullanıcı hatasıdan kaynaklanacak bir problemden ziyade bana hatalı ürün kullanımı sonucu kronik bir arıza gibi geldi. Garanti süresi dolduğu için değiştirmek zorundayım. Erteleyeceğim bir olay değil malesef. Almış olduğum yeni akü ile birlikte 600 TL civarı bir masraf çıktı üstelik hiç de öngörebileceğim bir şey değil.
Yardımınız için teşekkürler.