Cbr 250 Statör Arızası ve Parçanın Fiyatı
Reklamlar
-
ozgur325 adlı üyeden alıntı
Eski bir hyo gv 650 sahibi olarak statör arızası konusunda nacizane tecrübelerim oldu. Stator manyetonun (krank ucuna bağlı mıknatıslı bölüm) etrafında dönmesiyle arabalardaki şarj dinamosu görevi gören sargı da denilen parça. Sarım hatası, elektrik tesisatı üzerinde fazla akım, orjinal olmayan ya da arızalı konjektör gibi bi sürü sebepten arızalanır (yanar) ama en olası sebep sargı hatasıdır. Konjektor (regülatör) ise statorun ürettiği dalgalı akımı doğru akima cevirerek aküye ve diğer akim ceken parcalara far sinyal korna vb. gönderir. Stator çok yüksek akım ürettiğinde ısınarak yanar. Şahsi fikrim yağmur altında kalmayla şarj sistemi arızalanmaz, olsa olsa kısa devre ile sigorta problemi yasanir. O yüzden fabrikasyon bir sorun kesinlikle kullanıcı hatası değil. Bunlar kişisel tecrubelerim yanlış bilgi varsa düzeltebilirsiniz.
mantıklı şimdi, yağmurda kaldı diye, hemen sorun çıkartacağına aklım ermiyor benim açıkcası...Olsa olsa ne olabilir, kısa devre dediğiniz gibi..
stratör neden çok yüksek akım üretir?
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
Reklamlar
-
oluroyle adlı üyeden alıntı
mantıklı şimdi, yağmurda kaldı diye, hemen sorun çıkartacağına aklım ermiyor benim açıkcası...Olsa olsa ne olabilir, kısa devre dediğiniz gibi..
stratör neden çok yüksek akım üretir?
bildiğim kadarıyla akü bozuk yada boş iken hem aküyü doldurmaya çalışıyor hem diğer elektrik çeken yerleri beslemeye çalışıyor bu sefer statöre çok yük biniyor ve o ince kesitli sargılar kurtarmıyor yanıyor
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
bildiğim kadarıyla akü bozuk yada boş iken hem aküyü doldurmaya çalışıyor hem diğer elektrik çeken yerleri beslemeye çalışıyor bu sefer statöre çok yük biniyor ve o ince kesitli sargılar kurtarmıyor yanıyor
akü zayıf ya da boş
konjektör yardıma koş
stratora da fazla yük biniyor .
Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya
-
Daha önce fark etmediğim bi durum var boşta gaz verip bırakınca devir 2000 altına inerken sol taraftan çıt diye bir ses geliyor usta benzin pompası dedi bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.
-
Statör devir kadar üretir, konjektör veya akü olmazsa sargı beslemeyi yetiştiremez aşırı ısınır ve yanar o yanmazsa beyin yanar özellikle japon motorlarında
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)