Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Cbr 250 Statör Arızası ve Parçanın Fiyatı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    sadece aküyü'mü ölçtüler ?

    başka yerleri ölçtülermi acaba ?

    keske kontrol edilseymiş,
    Belkide KONJEKTÖR SOKETLERİ ÇIKMIŞ'ta olabilir...
    Sokollu bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    keşke aküyü hemen değiştirmeseydin.

    büyük ihtimalle sorun marş rölesinde (ana sigortanın takıldığı soket).
    Sokollu bunu beğendi.

  3. #23
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Serkan ve Overcloud, yağmurda motoru uzun süre itmek zorunda kalmıştım ,işe geçmem gerekiyordu ama motoru herhangi bir yerde bırakmak da istemiyordum. En yakındaki tamirciye ite ite götürdüm (Alibeyköy-Eyüp yolu üzerinde) akünün boşaldığını ve genellikle bu tip kuru aküleri şarj etmenin zor olduğunu söyleyip, yeni akü takabileceğini söyledi. Motosiklette hele ki 2 yıllık bi makinada akünün kolay kolay bitmediğini biliyordum ama, korna ve marştaki zayıflamayı görünce ben de onay verip jel akü denilen bir akü taktırdım. Normal bir şekilde marş bastı,çalıştı sorun bu kadardı herhalde deyip atladım üstüne. Yolda akünün boşaldığını anlayınca yetkili servise devam ettim. Önce akü ölçümü yaptılar, orjinal akü olmadığını söylediler. Daha sonra gerekli ölçümün yapılması için (7-8 saat kadar dolması gerekmiş) Artı Honda motoru bırakmamamı veya daha sonra gelmemi istedi. Yolda kalmak riskini bu soğuk havada almak istemedim. Sorun konjoktör sargı veya statörde ölçümden sonra belli olacak dediler. Ertesi gün telefon açıp statörün arızalı olduğunu söylediler. Ümit ediyorum ki Honda yetkili servisi statöre gelmeden önce bahsettiğiniz seçenekleri düşünüp, sorunun kaynağını doğru tespit etmiştir.

  4. #24
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    sen motoru bilmediğin yere bırakmamakla doğru şeyi yapmışsın. o aküyü sana satan yerin motorun şarjına bakması gerekirdi.

    yine de yerinde olsam servise gider marş rölesine de bakmalarını rica ederdim. o sokette toksitlenme olduğu zaman akü sarj etmez biter ve hatta ana sigortayı bile eritebilir. basit bir parça gibi görünür ama insanı yolda bırakır işte bende başıma geldiği için biliyorum. 20bindeki motorda statör arızası pek alışıldık bir şey değil hele ki honda'da.

    direkt olarak statör demeleri bana sanki biraz ezber işi gibi geldi.
    Sokollu bunu beğendi.

  5. #25
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Malesef ama HONDA ARTI işini hiç ciddiye almayan,
    Vurdum duymazlık yapan,
    Gerek müşterilerine Gerek bırakılan motorlara saygısız bir firma daha görmedim,

    inş KESİN SONUÇ olarak değiştirmişlerdir,
    Sokollu bunu beğendi.

  6. #26
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Bugün motoru teslim aldım. Neden olmuş olabilir oksitlenme mi soket gevşemesi diye sordum veya bir daha olmaması için ne yapmam gerekir dedim, "elektrik aksamı sonuçta kullanımla alakalı değil, dua et konjoktörün de yanmamış" dedi usta. Çıkan parçayı da istedim. Akşama fotoğrafını koyacağım şu an müsait değilim.

    Usta en son çıkarken önceki orjinal aküyü almam gerektiğini, yeni takılan yerli akünün (jel akü diye satmıştı önceki motorcu bana) statör ve konjoktöre zarar verebileceğini söyledi. İçime dert oldu vallahi. Ev kirasını götürdüm statöre verdim. Şimdi yine statör yanar mı diye süreceğim ben motoru ? Benim o aküyü bulma ihtimalim çok zayıf, adam aldığı eski aküleri bir yerde toplasa bile içinden benim aküyü ayıramam.

    Bu jel aküler hakkında forumda açılan konuda kullanıcılar çok memnun olduğunu söylemiş. Bir önerisi olan var mı ?

    Serkan abi : Ben periyodik bakım için Esengül Honda'ya gidiyorum. En yakın Honda servisi orası olduğu için gitmek zorunda kaldım. İlgisizliklerinin ve ezber işlerinin ben de farkındayım denize düşen yılana sarılır misali. Akşama fotoyu atacağım. İstersen parçayı müsait olduğumda sana da bırakabilirim göz atmak istersen.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------

    Çıkan statörün fotoğraflarını paylaşıyorum arkadaşlar , yorum yapabilecek olanlar için. Jel akü konusundaki görüşlerinizi de paylaşabilirseniz sevinirim ;










    Statör fiyatının ebay ve aliexpress üzerinde 40 Dolar ( 89 TL) olduğunu görünce ben ;


  7. #27
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    o nasıl o hale gelir çok ilginç ya.

    89 tl olan şey 400 lira mı serviste :( üzücüüüüü

  8. #28
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Arkadaşlar selamlar ,

    Yeni konu açmak yerine buradan yazıyorum olayı tekrar anlatmama gerek yok.

    Son 3 gündür statör bölümünden bir çatırtı geliyor. İlk başta bu sesin düşük hızda ön rüzgar siperliğinin titreme sesi sandım. İki gündür motoru çalıştırdığım anda bu çatırtı,tıkırtı başlıyor . Servise gitmem gerekir mi ? Yeni takılmış orjinal bir statör bu kadar kısa sürede hata vermez galiba.

    Yardımınızı bekliyorum. Teşekürler

  9. #29
    black-man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    CBR 250 R
    Benim motorda da aynı sorun varmış konjektör sağlam aküyü şarj ediyorum 2 gün sonra marş basmıyordu bakalım bi kaç haftaya yaptırıp dükkana kapatacam seneye yaz başına kadar

  10. #30
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı black-man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda da aynı sorun varmış konjektör sağlam aküyü şarj ediyorum 2 gün sonra marş basmıyordu bakalım bi kaç haftaya yaptırıp dükkana kapatacam seneye yaz başına kadar
    Geçmiş olsun.2012 model sanırım sizin de. Kaç km.desiniz şu an ? Aynı sorunu yaşayan başka bir kullanıcı görmemiştim forumlarda.
    Linkini bulamadım ama traliexpress sitesinde cbr250r uyumlu olduğu söylenen statörler vardı. Bir bak istersen.

  11. #31
    black-man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    CBR 250 R
    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.2012 model sanırım sizin de. Kaç km.desiniz şu an ? Aynı sorunu yaşayan başka bir kullanıcı görmemiştim forumlarda.
    Linkini bulamadım ama traliexpress sitesinde cbr250r uyumlu olduğu söylenen statörler vardı. Bir bak istersen.
    17500 küsürdü sanırım. Bayadır binmiyorum havalar soğudu hafiften öksürtüyor.

  12. #32
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Bu sorun çok motorda yaşanırda arkadaşlar la satamam motoru sonra diye yazmaz ondan göremiyorsunuz

    Çıkan statörün görüntüsünden birşey söylenemez bence gayet iyi duruyor çünkü.
    Sarı tellerin bir kısmındaki siyahlık tel eki olan kısımdaki izolasyondan başka birşey değil belkide göremediğim birşey vardır gören söylesin

    Akü - Statör - Konjektör bunlar 3lüdür birbirlerini bozabilirler. Akü iyice şarj tutamaz hale gelmeden değiştirmek lazım konjektörü korumak için.

    Çünkü şarj tutamayan ve kendini doldurmak isteyen akü konjektöre sürekli yüklenir şarj ver bana diye. Zavallı konjektörde komşu statörden ister. Sonuç ikisinden biri mıçar

    Bunlar dışında 8-10 yıl kullanımdan sonra ömrü de dolabilir bu parçaların. Kendi kendine de mefta olabilir.

    Ses konusunu bi baktırın. Statörün vidalarını takarken locktight sürmedilerse gevşemiş ve sökülüyor olabilir. Bi çıkarsa yerinden paramparça eder içeriyi.

  13. #33
    black-man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    CBR 250 R
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorun çok motorda yaşanırda arkadaşlar la satamam motoru sonra diye yazmaz ondan göremiyorsunuz

    Çıkan statörün görüntüsünden birşey söylenemez bence gayet iyi duruyor çünkü.
    Sarı tellerin bir kısmındaki siyahlık tel eki olan kısımdaki izolasyondan başka birşey değil belkide göremediğim birşey vardır gören söylesin

    Akü - Statör - Konjektör bunlar 3lüdür birbirlerini bozabilirler. Akü iyice şarj tutamaz hale gelmeden değiştirmek lazım konjektörü korumak için.

    Çünkü şarj tutamayan ve kendini doldurmak isteyen akü konjektöre sürekli yüklenir şarj ver bana diye. Zavallı konjektörde komşu statörden ister. Sonuç ikisinden biri mıçar

    Bunlar dışında 8-10 yıl kullanımdan sonra ömrü de dolabilir bu parçaların. Kendi kendine de mefta olabilir.

    Ses konusunu bi baktırın. Statörün vidalarını takarken locktight sürmedilerse gevşemiş ve sökülüyor olabilir. Bi çıkarsa yerinden paramparça eder içeriyi.
    Valla satarken millet bir şey söylemiyor araç başında taş gibi diyorlar sonradan kulaklarının çınlaması kesilmiyordur diye düşünüyorum. Ha yakın birine ha uzakta birine kimseyi niye kandırayım bir ay evvel araba aldık üst kapak contası değişecek demişti arabayı bilerek öyle aldık sonra kapağı bir açtık külbütör kapağı çatlak şimdi gel de bu arkadaşın kulağını çınlatma hoş geri telefon açıp aramadım ama kulağını baya bir çınlatıyorum aklıma geldikçe bak gene çınlattım
    Velhasıl motorumun statörünü benden kaynaklanmayan sebeplerden dolayı değiştiriyorum sonuçta elektronik parçadır bozulabilir. Motorumu genelde 5-8 bin devir aralığında kullanırım hem ses hem yakıttan ötürü
    Herkese kazasız sürüşler

  14. #34
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    arkadaş motoru benden aldı. en ufak bi elektrik aksamında problem yoktu. benden önceki sahibini de ben tanıyordum onda da elektrik arızası hiç yoktu.

    ne şanssızlıktır ki valla bendeymiş gibi üzülüyorum bir şey çıkınca :(

  15. #35
    black-man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    CBR 250 R
    Bunlar yanan sargının resimleri









    bunlarda yeni sarılmış hali





    Fabrika çıkışı kadar olmasa da takıp çalıştırdığımızda iş görüyor 5000 Rpm de 13,75~14 volt veriyor az daha gaz açınca 14ü geçiyor velhasıl işçilik+sargı (onuda zar zor sardırdık ilk sorduğumuz usta yaparım garanti vermem dedi arkadaşımın arkadaşına rica ettik birini bulduk yaptırdığımız usta garanti verdi inşallah garantilik bi durum olmaz) 230 TLye hallettik. Herkese hayırlı akşamlar
    Sokollu bunu beğendi.

  16. #36
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Bir kaç ay önce arkadaşın fazerinde meydana geldi aynı olay, bir sargısı yanmıştı, aynı kalınlıkta tel aldık, aynı sipir sayısında sardık devam, 3 4 aydır kullanıyor
    bilginozi bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Merhaba,

    Başıma gelmese bari dedirtti, böyle bir anda oluveriyor. El mecbur 2014 de istemeye istemeye, işlerini layıkıyla yapamayan servise mecbur kalmakda can sıkıcıdır.

    "...Çünkü şarj tutamayan ve kendini doldurmak isteyen akü konjektöre sürekli yüklenir şarj ver bana diye. Zavallı konjektörde komşu statörden ister. Sonuç ikisinden biri ** "

    Demek,
    Akü, zayıfladığında konjektörden sarj istiyor . Konjektör gereken sarjı sağlayamazsa , stratöre yükleniyor sarj için..

    Konjektör:
    Konjektör şarj dinamosundan gelen elektriği ,volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur.

    Stratör:
    Statörde, dönel makinalarda, dönmeyen kısımmış.Buhar türbininin sabit kanallarını taşıyan gövde, stratörmüş . Buhar türbini demekte ısıl enerjiyi, mekanik enerjiye çeviren makina imiş. Isıl enerji yani, benzinin yanması halinde çıkan enerji oluyor galiba..
    Sokollu bunu beğendi.

  18. #38
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Umarım tekrar yaşamayız black-man, sen yine nispeten daha ucuza mal etmişsin. Geçen kötü benzin aldığımdan ötürü olsa gerek marş almadı motor. Ateşleme yoktu, hemen aklıma statör geldi tekrar. Allahtan şu an bir sorun yok. Ne olduğu belli olmayan benzini de koymam bir daha depoma ne kadar acil durum olsa da.

    Undocap ve oluroyle , kullandığım motosikletin teknik veya elektrik aksamı hakkında sizin kadar bilgili değilim malesef. Kaldı ki yetkili servis ve motosiklet ustam "talihsizlik, piyango gibi bir şey " dediler . Belirli dönemlerde veya akünün zayıfladığını düşündüğümüzde, bir ölçüm yaptırmamız gerektiği önerildi.

    Honda Türkiye'ye mail atarak durumu izah etmiştim, yetkili servisi şikayet ettim, adam yerine koyup açıklama yapmadan, fiyatı şu istersen değiştirelim yoksa yolda kalırsın minvali konuştukları için.

    Uzun lafın kısası kullanıcı kaynaklı olmayan ve can sıkan ve maliyeti yüksek bir arıza. Kawasaki ve Yamaha'nın yeni getirdiği motosiklet konularında " Honda'nın servis ağı var,yedek parçası ucuz," diyen arkadaşlar da bir daha durup düşünsün derim. İstanbul gibi bir ilde hala işini layığı ile yapan servis arıyorum.

  19. #39

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Sn. Sokollu,

    Honda servisi konusunda ise, Honda'nın servislerini denetlemesini daha sıkıya almaları gerektiğini düşünüyorum.
    Bilgili olduğumdan değil, konjektör nedir,stratör nedir, neden arıza çıkarırr merak ettim,biraz araştırmayla internetten faydalanmak kolay.. Geçmiş olsun,tekrarlamaz umarım.

    Kazasız belasız
    Sokollu bunu beğendi.

  20. #40
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Eski bir hyo gv 650 sahibi olarak statör arızası konusunda nacizane tecrübelerim oldu. Stator manyetonun (krank ucuna bağlı mıknatıslı bölüm) etrafında dönmesiyle arabalardaki şarj dinamosu görevi gören sargı da denilen parça. Sarım hatası, elektrik tesisatı üzerinde fazla akım, orjinal olmayan ya da arızalı konjektör gibi bi sürü sebepten arızalanır (yanar) ama en olası sebep sargı hatasıdır. Konjektor (regülatör) ise statorun ürettiği dalgalı akımı doğru akima cevirerek aküye ve diğer akim ceken parcalara far sinyal korna vb. gönderir. Stator çok yüksek akım ürettiğinde ısınarak yanar. Şahsi fikrim yağmur altında kalmayla şarj sistemi arızalanmaz, olsa olsa kısa devre ile sigorta problemi yasanir. O yüzden fabrikasyon bir sorun kesinlikle kullanıcı hatası değil. Bunlar kişisel tecrubelerim yanlış bilgi varsa düzeltebilirsiniz.
    oluroyle bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)