Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

tubeless lastik + iç lastik

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    discovery 125 st
    Bazı motosiklet marka ve modellerinin lastikleri fabrika çıkışlı tubeteyb olarak çıkıyor. Bu lastikleri daha sonra tubeless olarak değiştirdiğimizde uyum göstermediği bazı çukur veya kasislerde ani hava inmesi oluyor. kendim yaşadığım olayda tehlikeli bir durum olarak karşıma çıktı. bu durumda ne yapılmalı? Bu şekilde kullanan birçok arkadaşta mevcut bu ilerleyen zamanda bir tehlike arz ediyor bana göre ve lastikçiler yada servisler hiç tereddütsüz takıyorlar.

    Fabrika çıkışı lastikleri iyi olmayan marka ve modellerde tubeless takılırken iç lastiği çıkarmadan tubeless lastik taktırmamızda bir sorun olurmu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı srtcgkts adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı motosiklet marka ve modellerinin lastikleri fabrika çıkışlı tubeteyb olarak çıkıyor. Bu lastikleri daha sonra tubeless olarak değiştirdiğimizde uyum göstermediği bazı çukur veya kasislerde ani hava inmesi oluyor. kendim yaşadığım olayda tehlikeli bir durum olarak karşıma çıktı. bu durumda ne yapılmalı? Bu şekilde kullanan birçok arkadaşta mevcut bu ilerleyen zamanda bir tehlike arz ediyor bana göre ve lastikçiler yada servisler hiç tereddütsüz takıyorlar.

    Fabrika çıkışı lastikleri iyi olmayan marka ve modellerde tubeless takılırken iç lastiği çıkarmadan tubeless lastik taktırmamızda bir sorun olurmu
    anlamadım..

    nasıl olucak..

    yada niye tubeless taktırmış oluyoruz..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  3. #3
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Kendimden örnek vereyim.. Benim motorn orjinal lastikler normalde iç lastikli.. Şuan üzerinde ki lastikler ise Metzeler Me22.. Normalde onlarda iç lastikli ama ben Tubeless kullanıyorum .. Hava inmesi gibi bi sıkıntı yaşamadım hiç ama lastik janta tam olarak oturmayabiliyor.. Ufak kafa sallaması fln oluyor haliyle dengeni alt üst ediyor.. Lastikleri yerine oturtana kadar baya uğraştım halada tam düzgün sayılmaz.. İlla Tubeless istiyosan fabrika çıkışı öyle olan lastik kullanmanı tavsiye ederim.. İç lastikli orjinali olan lastikler tubeless olduklarında sıkıntı çıkarabiliyorlar..
    srtcgkts bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    27 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    discovery 125 st
    Alıntı Salih_T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlamadım..

    nasıl olucak..

    yada niye tubeless taktırmış oluyoruz..
    kendi orjinal lastikler berbat derecede iş böyle olunca bende iyi bir lastik taktırmak istiyorum. İyi ve kaliteli bir lastik artık günümüzde tubeless olarak üretiliyor. Michelin, yada başka bir marka jantlar tubeteyb lastik içinse tubeless lastik taktırdım ani hava inişleri oldu. Ozaman iyi bir lastik tubeless ama hava inmesin diye iç lastikli kullansak ne olur demeye çalışırken baya sıvadım heralde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------

    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendimden örnek vereyim.. Benim motorn orjinal lastikler normalde iç lastikli.. Şuan üzerinde ki lastikler ise Metzeler Me22.. Normalde onlarda iç lastikli ama ben Tubeless kullanıyorum .. Hava inmesi gibi bi sıkıntı yaşamadım hiç ama lastik janta tam olarak oturmayabiliyor.. Ufak kafa sallaması fln oluyor haliyle dengeni alt üst ediyor.. Lastikleri yerine oturtana kadar baya uğraştım halada tam düzgün sayılmaz.. İlla Tubeless istiyosan fabrika çıkışı öyle olan lastik kullanmanı tavsiye ederim.. İç lastikli orjinali olan lastikler tubeless olduklarında sıkıntı çıkarabiliyorlar..
    Bende öyle düşünüyorum orjinal iyi bir lastik benim ölçüler de tubeless var daha önce irc taktırdım tubeless taktı usta daha yeni iç lastiksiz. Ama lastikler yağışlı havada sabun. Birde geçen gün ufak bir asfalt çukuruna girdim çukur derken göremedim bile okadar küçük ön lastik yanaklardan hava kaçırdı hiö havasız kaldı lastik yolun ortasında tehlikeli bir şekilde kaldım. Demem o ki iç lastikle tubeless kullansam ne olur

  5. #5
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı srtcgkts adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende öyle düşünüyorum orjinal iyi bir lastik benim ölçüler de tubeless var daha önce irc taktırdım tubeless taktı usta daha yeni iç lastiksiz. Ama lastikler yağışlı havada sabun. Birde geçen gün ufak bir asfalt çukuruna girdim çukur derken göremedim bile okadar küçük ön lastik yanaklardan hava kaçırdı hiö havasız kaldı lastik yolun ortasında tehlikeli bir şekilde kaldım. Demem o ki iç lastikle tubeless kullansam ne olur
    Tubeless ıcın uygun olan lastık kacırmamalı .. eğer tubeless yazdığı halde kaçırıyorsa jantında sorun vardır yada ölçüsü yanlıştır..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  6. #6
    yampiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2012
    Şehir
    Çankırı Merkez
    Motosikleti
    Modenas GT135 Mavi
    Konu hakkinda bir soru da benden. Tubleks lastik caginda olmamiza ragmen bazi modellere neden şamyelli lastik takiyorlar? Ornek Modenas Gt 135. Bildigim kadariyla Honda Innova da ayni sekildeydi.
    Hatta enduro motorlarda durum boyle. Bilgisi olan cevaplasin lutfen.

  7. #7

    Üyelik
    27 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    discovery 125 st
    Alıntı EneS_Turker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tubeless ıcın uygun olan lastık kacırmamalı .. eğer tubeless yazdığı halde kaçırıyorsa jantında sorun vardır yada ölçüsü yanlıştır..
    bir usta da jantların tubeteyp uyumlu ama tubeless uymayabilir dedi. Bir arkadaş sıvı kauçuk sürdür lastij etrafına sorun olmuyor dedi bunkar tahmin sayılır. Ben işi riske etmeden iç lastikle kullansam tubeless özellikli lastiği problem olurmu

  8. #8
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    arkadaş soruyor ki; tubeless lastiği iç lastikli kullansam olur mu?
    cevap geliyor niye? arkadaş da iki üç kere anlatmış derdini bıkmadan.
    bilmiyorsanız bilmiyorum diyin bilgisiz bir kalabalık yaratmayın. ciddi bir mesele. sence olur bence olmazlık bişey değil.

    ayrıca teknoloji uzay çağı millet uzaya gidiyor neden biz motosiklet kullanıyoruz uzay mekiği kullanmıyoruz.

    neden tubless varken içlastikli kullanılıyor açıkliyim. böyle yanaktan kaçırma durumları için. kross motorlarının alayı iç lastiklidir çünkü sürekli daşa kayaya vurulur. kaçırmasın diye. şehiriçi ufak ucuz motora da tubless takılmamasının nedeni içlastikli lastiklerin ucuz olması jantlarının ucuz olması. zaten adam ucuz motor yapmaya çalışıyor. ayrıca ebatlar ufak en ufak çukurda lakada kasiste vurabilir bu da bi şekilde kaçırabilir. bu benim yorumum. ama asıl neden ucuz olması.
    srtcgkts bunu beğendi.

  9. #9
    h2rx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    K.çekmece / IST
    Motosikleti
    Hyena 100 X / Spacy α
    tubelessi ic lastikle kullanimda sakinca olacağıni zannetmiyorum. bilhassa tubeles lastikler daha kalin ve karkasli(tabir yanlış olabilir) oldugundan inme veya aşınma gibi durumlarda daha stabil ve dolgun durur bence.

    tube type ile ilgili bir animda şunu anlatayim: 70-80 gibi hızda giderken uzaktan gorduğum cukura 40-50 gibi girdim jant yamuldu. tubeless olsaydi havasi inip 600 kmlik yolun ortasinda kalabilirdim.

  10. #10

    Üyelik
    27 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    discovery 125 st
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaş soruyor ki; tubeless lastiği iç lastikli kullansam olur mu?
    cevap geliyor niye? arkadaş da iki üç kere anlatmış derdini bıkmadan.
    bilmiyorsanız bilmiyorum diyin bilgisiz bir kalabalık yaratmayın. ciddi bir mesele. sence olur bence olmazlık bişey değil.

    ayrıca teknoloji uzay çağı millet uzaya gidiyor neden biz motosiklet kullanıyoruz uzay mekiği kullanmıyoruz.

    neden tubless varken içlastikli kullanılıyor açıkliyim. böyle yanaktan kaçırma durumları için. kross motorlarının alayı iç lastiklidir çünkü sürekli daşa kayaya vurulur. kaçırmasın diye. şehiriçi ufak ucuz motora da tubless takılmamasının nedeni içlastikli lastiklerin ucuz olması jantlarının ucuz olması. zaten adam ucuz motor yapmaya çalışıyor. ayrıca ebatlar ufak en ufak çukurda lakada kasiste vurabilir bu da bi şekilde kaçırabilir. bu benim yorumum. ama asıl neden ucuz olması.
    Dikkate aldığınız ve aydınlatıcı şekilde bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim. Evet bu sektörün ucuzcuları tarafından düşük maliyetli jant ve lastik ler. Ama servislerin yada lastikçilerin bunlara tubeless olur deyip iç lastiği kenara atıp takmasına ne demeli bilmiyorum. Beni höz göre göre tehlikeye attı servis. Ben tecrübe ile yaşadım bilmeyenlerde muhakkak vardır. İç lastiksiz olur deseler bile taktırmasınlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------

    Alıntı h2rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tubelessi ic lastikle kullanimda sakinca olacağıni zannetmiyorum. bilhassa tubeles lastikler daha kalin ve karkasli(tabir yanlış olabilir) oldugundan inme veya aşınma gibi durumlarda daha stabil ve dolgun durur bence.

    tube type ile ilgili bir animda şunu anlatayim: 70-80 gibi hızda giderken uzaktan gorduğum cukura 40-50 gibi girdim jant yamuldu. tubeless olsaydi havasi inip 600 kmlik yolun ortasinda kalabilirdim.
    Evet benim başıma gelen gibi. Bende bugün iç lastik taktırdım. Artık yeni bir tecrübe ile birlikte göreceğiz
    telike bunu beğendi.

  11. #11
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı srtcgkts adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi orjinal lastikler berbat derecede iş böyle olunca bende iyi bir lastik taktırmak istiyorum. İyi ve kaliteli bir lastik artık günümüzde tubeless olarak üretiliyor. Michelin, yada başka bir marka jantlar tubeteyb lastik içinse tubeless lastik taktırdım ani hava inişleri oldu. Ozaman iyi bir lastik tubeless ama hava inmesin diye iç lastikli kullansak ne olur demeye çalışırken baya sıvadım heralde[COLOR="Silver"]
    söylenildiği gibi lastiğin tubeless özelliğinden faydalanmamış oluyorsun.. ama tubeles lastiğin dediğin gibi kalitesi ve dayanımı fazla olabilir..kullanılabilir.. bir sorun teşkil edeceğini sanmam..

    Ayrıca telli cantlarda hava, tellerin jantla birleştiği yerlerden kaçacağı için genelde iç lastikli kullanılıyor...

    Ben 2. motosiklet olarak cruiserlara da bakıyorum.. Beğendiğim tel jantlı modellerde bu yaptığın işlemi yapabilirim.. güvenliği arttırmak için tubeless içine iç lastik yerleştirmek..

    konuyu burda bırakma, işlemin devamını ve memnuniyet yada memnuniyetsizliğini tekrar buradan yazmayı unutma..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)