Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sübap Ayarı'nda Sübap kolunun yukarı hareketi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Biliyorum yine/yeni/yeniden efsane bir konu, yine defalarca açılmış başlık, vesaire vesaire, gece yarısından beridir şiştim, değerler tamam, egzantrik işaretleri, 1.2.3.4 zaman hepsi tamam, hatta egzantrik dişlisinde hem sağ hem sol için, işaretleme yapılmış ve ancak işaretlerde ÜON geliyor.

    Herşey tamamda arkadaş bu zıkkımın sübab başımıdır ne s.. ise, ayar yapmaya kalkıyorum kol yukarı doğru ( atmosfere doğru/uzaya doğru ) sanırım mikro milimetrelik şekilde oyunuyor, her iki (emme ve egzoz olmak üzere 4 sübablı her çifti bir kol tutuyor) sübab başında'da aynı durum(egzoz ve emme), yani ne kadar ayar yapmaya çalışır isem, ya tornavida başı ile aşağı bastırıp yapmaya kalkıyorum vesaire vs, yinede istenen değerden kaçıyor (elbette bir usta değilim ancak bu işte bir gariplik var yahu?

    Acaba sente kaçıklığı denen durummu oldu, attaki kapaktan büyük alyen ile, mili çevirip yapıyorum bir kaç defa dalıp ters çevirdiğimde oldu cırrr diye ses gelmişti acaba durumda senteyimi kaçırdık, zamanlamamı kaçtı?

    Usta arkadaşa geçen yaz ayarlatınca hiçbir işarete bakmadan buji deliğinden yapmış idi, ee yaptı ancak sen neden yapıyorsun şimdi dersniz hava soğuyunca kompresyon kaybı ve çalışmama durumu geçen kış başıda aynı şey olmuş idi, ve sorun sübab ayarı ile çözülmüştü.

    Ama her hava sıcaklık değişiminde sübab uzaması kısalması metalürjik anlarımda artık tadı kaçtı bi yerde yanlışlık var arkadaş.

    Emme sübabları ve tek kol tarafından 2 emme sübabı kontrol ediliyor(egzozda aynı) örnek olsun diye ekledim resmi,



    Egzantrik dişlisinden ÜÖN teşhisi hatta silindire tespi için bişey sokuşturyorum tanımlar doğru, her ikiside yukarı kalkık vaziyette yani kapalı.





    Ancaak, üst egzantrik işaretlerine bakmadan sadece altta bulunan tapayı kaldırıp bakınca tek çizgilik 3. işaret daha mevcut, bu şekilde yapınca ise, her iki sübab kollarıda, demir gibi yerlerinde kalıyor, mikron mm bile yerinden hareket etmiyorlar.



    Bu durumda fazlamı işkillenmekteyim, ama öyle olsa verilen değerler milimetrik peki neden ÜÖN da iken sübabları tutan kollar neden yukarı doğru mikromm olsada hareket ediyorlar?, aşağıda zaten sübab yayları var bu durmua bir yardım lütfen.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------

    Motor hem BOŞ hem 5. vites'te aynı durumda, ÜÖN ÜST ÖLÜ NOKTADA' iken sübab kolları yine aynı yani boşluklu, yardım lütfen.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    carbon, bildiğin gibi piston bir cevrimde iki defa ÜÖN ya geliyor.

    birisi sıkıstırma ikincisi ise egzos zamanın sonunda.

    bazı okudugum kaynaklarda egzos subabı tam kapanmadan emme nın acılması gerektiği yazıyor.

    yani yanlıs ÜÖN da iken subabların ikiside mm lik yada mikronluk acık olabiliyor.

    bence öncelikle ayar için dogru noktada oldugundan emin ol.

    sonrasında zaten subab bası ile itekleyen piyano arasındaki boslugu ayarlayacaksın.

    subab asagı gitmeyecegi için o kolun yukarı oynaması dogal
    Carbondioxid bunu beğendi.

  3. #3
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    emme ve egzos anlık değil belli derecelik bir periyotta 2si birde açık kalır
    Carbondioxid bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Sorun çözüldü ağalar, bütün sebeb, sübabların fazladan gevşek olması imiş/yada tam tersi, emme 0.10mm egzoz tam 0.15 olarak ayarladım, ayar vidasını ve somunu tam gevşeterek milimetrik sıkmalarda bile bayaa fark ettiğini öğrendim, demekki bundan önceki ayarlamalar, ayarlayan tarafından salla başı şeklinde yapılmış.

    Şuan sanırım tam eski haline geldi, neredeyse sıfır olduğu zamanlara dermişim

    Kısacası , sübab ayar vidasını ve somununu tam sentede iken, tamamen gevşetip, sıfırlama yapıp tekrardan eldeki değerlere ayarlamaktan geçiyor imiş öğrendim, böyle yaptığımda yukarı doğru olan kımıldama ortadan kalmış oldu bilginize.
    cenkito bunu beğendi.

  5. #5
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    cg motorlarda subap ayari nasil yapılır? resimli videolu anlatım nerden bulabilirim
    kac km de subap ayari yapılır
    4.000 km civarindayim

    sentil cakisi falan da aldım

  6. #6

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cg motorlarda subap ayari nasil yapılır? resimli videolu anlatım nerden bulabilirim
    kac km de subap ayari yapılır
    4.000 km civarindayim

    sentil cakisi falan da aldım
    Şayet hiç bir gereksinim yok ise! ses sai,r sübab sorunu sakın!! asla! sübab ayarı ile oynanamayın, benim durumum ise, motorumun servis manuelinde yer alan 1000 km de sübab ayarı yazmasıdan mütevellit kendi kaşınmam sonucu oluşan durumdur, usta arkadaş uyma manuele desede kendim kaşınıp yapmıştım, sonuç ayar kaçması sonucu kompresyon kaybı, kışın ayrı yazın ayrı ayar vesaire, en son geçtiğimiz gün en doğru ayar yöntemi ile durumu toparladım sanıyorum.

    Hasılı kelam sakın ola şayet ihtiyaç hasılı değil ise sübab ayarı ile oynamayın.

  7. #7
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şayet hiç bir gereksinim yok ise! ses sai,r sübab sorunu sakın!! asla! sübab ayarı ile oynanamayın, benim durumum ise, motorumun servis manuelinde yer alan 1000 km de sübab ayarı yazmasıdan mütevellit kendi kaşınmam sonucu oluşan durumdur, usta arkadaş uyma manuele desede kendim kaşınıp yapmıştım, sonuç ayar kaçması sonucu kompresyon kaybı, kışın ayrı yazın ayrı ayar vesaire, en son geçtiğimiz gün en doğru ayar yöntemi ile durumu toparladım sanıyorum.

    Hasılı kelam sakın ola şayet ihtiyaç hasılı değil ise sübab ayarı ile oynamayın.
    bozulmadiysa tamir etme diyorsun

    subap ayari yapinca az yakar falan diyorlar asli astarı var mıdır bunun?

  8. #8

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bozulmadiysa tamir etme diyorsun

    subap ayari yapinca az yakar falan diyorlar asli astarı var mıdır bunun?
    Kesinlikle, şayet bozuk değil ise " DOKUNMAYIN " , az yakma konusuna gelince okuduklarıma binaen en optimum değerde zaten ayarlanmıştır, dahası zarar verdiri, kaldıki yapılacak şey emme ile oynamak olur "sanırım" , bu durmda belki mikron seviyede az yakar ancak kompresyon kaybı sonucu zor çalışma, gaz yemesi gereken rampa yokuş, sollama aksiyonlarında hantallık hatta gaz yememe (yüksek devre çıkış sorunu) oluşabilir, ayar şirazesi kaçmış ise sübab eğme kırma yamulma pistona zarar vesaire vesaire.. , hasılı kelam kesinlikle Dokunmayın.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)