Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

5.1 liraya motosiklete sıfır ABS takmak (ayrıntılar içeride, beş lira on kuruş)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    bizim burda dayilar işi çözmüş
    motorun sağına soluna birer orta boy teker eklemiş
    abs fren test videosundaki gibi
    hani videoda islak zeminde tekeri kitleyen adam düşmüyordu o hesap ışte

    aslında saga sola birer teker koyulup katlanir sekilde kolları da olmali
    panik frende arka pedala dip fren yapınca tekerler otomatik açılmalı güvenliği sağlamalı
    yan tekerlere de fren tertibati takılır zaten genelde duz

    veya fren maneti aşırı sıkılınca

    virajda yatik halde acilirsa durum tehlikeli olabilir


    videoda izledim islak zeminde frene bir asılıyor scooter zink diye duruyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    24 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara-Alanya
    ABS değil de fren limitleyici şeklinde başlık açılsaydı daha farklı yorumlar gelirdi bence. Ufak parçanın yaptığı iş basit olarak düşünüldüğünde mantıklı. Yani tam frende bile ön freni kilitlemeyecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Ama değişken yol-hava durumu, fren anında veya sonrasındaki direksiyon açısı, lastiğin kalitesi ve sıcaklığı, lastik hava basıncı vs bir çok etken lastiğin kaymasına-frenin kilitlenmesine yol açabilir. Yine de ayarın yapıldığı benzer şartlarda panik fren yapılırsa bence çalışır ve yeri öpmekten kurtarabilir.

  3. #23
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    motorda hangi hızda ne şekilde ön ve arka freni kullanmayı bilmek ustalık ister. Motorunda abs olupta adam gibi frenlemeyi bilmeyen adam da var klasik frenle abs den daha iyi durabilen adam da var. Bu parçanın aslında bir gereği de yok. Aynı durum mondialin zc modelindeki eksozdaki aparat gibi. Bazen bir şeyler yapıyorlar ama ne işe yaradığını kendileri biliyor.Bandırmadan hayırlı akşamlar.

  4. #24
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Sayın Ekonomi,

    arka freni 90-100 liraya hidrolik disk frene dönüştürmek yapılan masrafa değer mi?

    http://http://www.motosiklet.net/for...-deger-mi.html

    başlığında ve linkinde yazılan konuda verdiğiniz linkten buraya geldim. Geldim de ne göreyim, fizik, kimya biyoloji uçmuş yerine dogmatik düşünce hakim olmuş. Daha öncede birçok yazınıza yorum yaptım. Yine sakin sakin yazmaya çalışacağım. Ama düşüncem şu ki siz bizlerle dalga geçiyorsunuz.

    Yahu ABS nedir? Nasıl çalışır?

    Gösterdiğiniz sistemde fren parçası ama kesinlikle ABS sistemi değil. Orada ABS olan tek şey çıkartma. Ki oda sadece marka, sistem değil. ABS sistemi o motordan pahalı. Hangi şehirde yaşıyorsun bilmiyorum ama yolun İzmir'e düşerse gel ben sana bir çay kahve ısmarlayayım oturup konuşalım. Baştan başlarız anlatabildiğim kadar anlatırım.

    Ha bu arada diğer konuya da cevap yazacağım.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  5. #25
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    arkadaşımız düşüncesini yazmış, olabilirliği konusunda tartışılır ancak incitici sözlerde bulunmaktan kaçınalım.
    crocodill bunu beğendi.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Bahsettiğin şeyin ABS ile ilgisi yok. Düşündüğün şey olmaz.

  7. #27
    crocodill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2015
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşımız düşüncesini yazmış, olabilirliği konusunda tartışılır ancak incitici sözlerde bulunmaktan kaçınalım.
    Abi bi sene bunu yazmak için mi düşündün
    zenon, Machair ve mete_han bunu beğendiler.

  8. #28
    MhmtcnKoral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2012
    Şehir
    Bursa/Mudanya - İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GT250R 2011
    Çin, Japon, Kore, İtalyan, İngiliz, Hint malı ayrımı buraya direk sıçrayıp ayrımcılar gelmeye başlamış. Şahsen bu Japon manyaklığını anlamış değilim. Bunu yapan Japonlar değil Japon motorlarında yok yani. ''Hassas parmakların daha kontrollü fren yapabileceği sertlik ayarlı fren manetleri'' sadece bazı japon motorlarında yok hocam. Yapmaın artık bunu marka bazında model bazında yapalım artık bu ayrımları yahu gözünüzü seveyim. Bir Kore markası olarak Hyosung'da da var o özellik ve ben şahsen Honda, Kawasaki, Yamaha'da göremedim.
    SONUNA KADAR İZİNDEYİM ATAM!

    Dört teker bedenimi, iki teker ruhumu taşır.

  9. #29
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    crocodill, demek seninde bir senedir gözün burdaymış kardeşim baksana cevap gecikmedi.Bursanın neresindensin? Yıldırıma geldiğimde tanışalım görüşelim

  10. #30

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Kalyoncu motor da ucuz orası güvenilir mi daha önce alan varmı

  11. #31
    crocodill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2015
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    crocodill, demek seninde bir senedir gözün burdaymış kardeşim baksana cevap gecikmedi.Bursanın neresindensin? Yıldırıma geldiğimde tanışalım görüşelim
    İnegöldeyim ben abi görüşelim mutlaka

  12. #32
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Anti Blocker System
    ABS
    Dilim döndüğünce yazayım

    Ön ve arka tekerin RPM yani tur sayısı sürekli sensör ile takip edilir. Kısaca sayılır motor gittiği sürece teker turları sayılır.
    Şayet ön yada arka teker dönüş sayılarında 1/2 cm (abs rotor çentik mesafesi) oranında bir fark var ve manetlerden biri aktif ise tekerlerden biri dönüyor diğeri dönmüyor anlamına gelir ve ABS motoru devreye girerek eksik tur dönen tekeri bırakıp tekrar tutar. Bu olay manet bırakılana yada teker durana kadar devam eder.
    Kısaca bu kadar matematiği ve mantıksal doğrulama olaylarını senin o ufacık zımbırtın yapamaz.

    Dediğin buji kılıklı malzemenin ABS mekanizması ile alakası yok.
    Ama için rahat edecekse EVET üzerinde ABS yazıyor.

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    ABS'nin devreye girmesi ile fren basıncı arasında bir ilişki yok. Yağlı yahut çakıllı yüzeyde azcık fren bile tekerleği kilitleyebilir. O durumda ABS tekerleğin kilitlendiğini anlayıp devreye girer. Burdaki aletin ise umrunda bile olmaz.
    ilkerabi bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Motostar da var

  15. #35
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Bismillahirahmanirrahim
    Aleykum selam.
    Bu is olmaz dayi.
    Mengu16, Ertugyigit ve crocodill bunu beğendiler.

  16. #36

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    abs'nin tek olayı tekeri kilitlememesi değil. sen buraya takılmışsın. frene az basarsan da teker kilitlenmez. bitik balata koy, yine kilitlenmez. sen teker kilitlenmesin istiyorsun ama olay o değil. olay daha kısa mesafede daha güvenli şekilde durmak. abs bu işe yarıyor. bu parçayı takınca daha kısa mesafede durabilecek misin? fren mesafen ne kadar azalacak? bunların cevabı önemli.

    yoksa dediğim gibi bitik balata koy, hem kilitlenmez hem durmaz.

  17. #37
    MhmtcnKoral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2012
    Şehir
    Bursa/Mudanya - İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GT250R 2011
    Usta sen ABS'yi çok yanlış anlamışsın. Teker kitler, kitlemez değil. Ama çok kısa sürede freni bıraktırır sonra tekrar basarsın. Bitik balata koy, bu sefer kitleme süresi uzar.
    SONUNA KADAR İZİNDEYİM ATAM!

    Dört teker bedenimi, iki teker ruhumu taşır.

  18. #38

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı MhmtcnKoral adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta sen ABS'yi çok yanlış anlamışsın. Teker kitler, kitlemez değil. Ama çok kısa sürede freni bıraktırır sonra tekrar basarsın. Bitik balata koy, bu sefer kitleme süresi uzar.
    ben mi?

    abs teker kitler mi?

    yahu sistemin adı kilitlenme karşıtı frenleme sistemi, niye kilitlesin tekeri

    bence yanlış anlaşılma yok, yanlış bilgi sahibi olanlar var. ben de onlardan biri değilim.

    https://tr.wikipedia.org/wiki/ABS_fren_sistemi

  19. #39
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşımız düşüncesini yazmış, olabilirliği konusunda tartışılır ancak incitici sözlerde bulunmaktan kaçınalım.
    Abi yaa hahahah başka konudada taa 1 yıl sonra yazmıştın takipteyim

  20. #40

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    anladığım kadarıyla bu aletin üzerindeki vidayı çeviriyorsunuz, çevrilme duruma göre maksimum uygulanacak kuvveti kaliper üzerinde sınırlıyorsunuz, yani istediğiniz kadar abanın frene, daha fazla güç uygulama şansınız yok, vida sınırlıyor, haliyle sert frende, uygun vida ayarı ile teker kitlenmemiş oluyor, normalde abs fren, sürekli kısa süre içinde sıkıp bırakır diye biliyorum..


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)