5.1 liraya motosiklete sıfır ABS takmak (ayrıntılar içeride, beş lira on kuruş)
Reklamlar
-
bizim burda dayilar işi çözmüş
motorun sağına soluna birer orta boy teker eklemiş
abs fren test videosundaki gibi
hani videoda islak zeminde tekeri kitleyen adam düşmüyordu o hesap ışte
aslında saga sola birer teker koyulup katlanir sekilde kolları da olmali
panik frende arka pedala dip fren yapınca tekerler otomatik açılmalı güvenliği sağlamalı
yan tekerlere de fren tertibati takılır zaten genelde duz
veya fren maneti aşırı sıkılınca
virajda yatik halde acilirsa durum tehlikeli olabilir
videoda izledim islak zeminde frene bir asılıyor scooter zink diye duruyor
Reklamlar
-
ABS değil de fren limitleyici şeklinde başlık açılsaydı daha farklı yorumlar gelirdi bence. Ufak parçanın yaptığı iş basit olarak düşünüldüğünde mantıklı. Yani tam frende bile ön freni kilitlemeyecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Ama değişken yol-hava durumu, fren anında veya sonrasındaki direksiyon açısı, lastiğin kalitesi ve sıcaklığı, lastik hava basıncı vs bir çok etken lastiğin kaymasına-frenin kilitlenmesine yol açabilir. Yine de ayarın yapıldığı benzer şartlarda panik fren yapılırsa bence çalışır ve yeri öpmekten kurtarabilir.
-
motorda hangi hızda ne şekilde ön ve arka freni kullanmayı bilmek ustalık ister. Motorunda abs olupta adam gibi frenlemeyi bilmeyen adam da var klasik frenle abs den daha iyi durabilen adam da var. Bu parçanın aslında bir gereği de yok. Aynı durum mondialin zc modelindeki eksozdaki aparat gibi. Bazen bir şeyler yapıyorlar ama ne işe yaradığını kendileri biliyor.Bandırmadan hayırlı akşamlar.
-
Sayın Ekonomi,
arka freni 90-100 liraya hidrolik disk frene dönüştürmek yapılan masrafa değer mi?
http://http://www.motosiklet.net/for...-deger-mi.html
başlığında ve linkinde yazılan konuda verdiğiniz linkten buraya geldim. Geldim de ne göreyim, fizik, kimya biyoloji uçmuş yerine dogmatik düşünce hakim olmuş. Daha öncede birçok yazınıza yorum yaptım. Yine sakin sakin yazmaya çalışacağım. Ama düşüncem şu ki siz bizlerle dalga geçiyorsunuz.
Yahu ABS nedir? Nasıl çalışır?
Gösterdiğiniz sistemde fren parçası ama kesinlikle ABS sistemi değil. Orada ABS olan tek şey çıkartma. Ki oda sadece marka, sistem değil. ABS sistemi o motordan pahalı. Hangi şehirde yaşıyorsun bilmiyorum ama yolun İzmir'e düşerse gel ben sana bir çay kahve ısmarlayayım oturup konuşalım. Baştan başlarız anlatabildiğim kadar anlatırım.
Ha bu arada diğer konuya da cevap yazacağım.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
-
arkadaşımız düşüncesini yazmış, olabilirliği konusunda tartışılır ancak incitici sözlerde bulunmaktan kaçınalım.
-
Bahsettiğin şeyin ABS ile ilgisi yok. Düşündüğün şey olmaz.
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
arkadaşımız düşüncesini yazmış, olabilirliği konusunda tartışılır ancak incitici sözlerde bulunmaktan kaçınalım.
Abi bi sene bunu yazmak için mi düşündün
-
Çin, Japon, Kore, İtalyan, İngiliz, Hint malı ayrımı buraya direk sıçrayıp ayrımcılar gelmeye başlamış. Şahsen bu Japon manyaklığını anlamış değilim. Bunu yapan Japonlar değil Japon motorlarında yok yani. ''Hassas parmakların daha kontrollü fren yapabileceği sertlik ayarlı fren manetleri'' sadece bazı japon motorlarında yok hocam. Yapmaın artık bunu marka bazında model bazında yapalım artık bu ayrımları yahu gözünüzü seveyim. Bir Kore markası olarak Hyosung'da da var o özellik ve ben şahsen Honda, Kawasaki, Yamaha'da göremedim.
SONUNA KADAR İZİNDEYİM ATAM!
Dört teker bedenimi, iki teker ruhumu taşır.
-
crocodill, demek seninde bir senedir gözün burdaymış kardeşim baksana cevap gecikmedi.Bursanın neresindensin? Yıldırıma geldiğimde tanışalım görüşelim
-
Kalyoncu motor da ucuz orası güvenilir mi daha önce alan varmı
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
crocodill, demek seninde bir senedir gözün burdaymış kardeşim baksana cevap gecikmedi.Bursanın neresindensin? Yıldırıma geldiğimde tanışalım görüşelim
İnegöldeyim ben abi görüşelim mutlaka
-
Anti Blocker System
ABS
Dilim döndüğünce yazayım
Ön ve arka tekerin RPM yani tur sayısı sürekli sensör ile takip edilir. Kısaca sayılır motor gittiği sürece teker turları sayılır.
Şayet ön yada arka teker dönüş sayılarında 1/2 cm (abs rotor çentik mesafesi) oranında bir fark var ve manetlerden biri aktif ise tekerlerden biri dönüyor diğeri dönmüyor anlamına gelir ve ABS motoru devreye girerek eksik tur dönen tekeri bırakıp tekrar tutar. Bu olay manet bırakılana yada teker durana kadar devam eder.
Kısaca bu kadar matematiği ve mantıksal doğrulama olaylarını senin o ufacık zımbırtın yapamaz.
Dediğin buji kılıklı malzemenin ABS mekanizması ile alakası yok.
Ama için rahat edecekse EVET üzerinde ABS yazıyor.
-
ABS'nin devreye girmesi ile fren basıncı arasında bir ilişki yok. Yağlı yahut çakıllı yüzeyde azcık fren bile tekerleği kilitleyebilir. O durumda ABS tekerleğin kilitlendiğini anlayıp devreye girer. Burdaki aletin ise umrunda bile olmaz.
-
-
Bismillahirahmanirrahim
Aleykum selam.
Bu is olmaz dayi.
-
abs'nin tek olayı tekeri kilitlememesi değil. sen buraya takılmışsın. frene az basarsan da teker kilitlenmez. bitik balata koy, yine kilitlenmez. sen teker kilitlenmesin istiyorsun ama olay o değil. olay daha kısa mesafede daha güvenli şekilde durmak. abs bu işe yarıyor. bu parçayı takınca daha kısa mesafede durabilecek misin? fren mesafen ne kadar azalacak? bunların cevabı önemli.
yoksa dediğim gibi bitik balata koy, hem kilitlenmez hem durmaz.
-
Usta sen ABS'yi çok yanlış anlamışsın. Teker kitler, kitlemez değil. Ama çok kısa sürede freni bıraktırır sonra tekrar basarsın. Bitik balata koy, bu sefer kitleme süresi uzar.
SONUNA KADAR İZİNDEYİM ATAM!
Dört teker bedenimi, iki teker ruhumu taşır.
-
MhmtcnKoral adlı üyeden alıntı
Usta sen ABS'yi çok yanlış anlamışsın. Teker kitler, kitlemez değil. Ama çok kısa sürede freni bıraktırır sonra tekrar basarsın. Bitik balata koy, bu sefer kitleme süresi uzar.
ben mi?
abs teker kitler mi?
yahu sistemin adı kilitlenme karşıtı frenleme sistemi, niye kilitlesin tekeri
bence yanlış anlaşılma yok, yanlış bilgi sahibi olanlar var. ben de onlardan biri değilim.
https://tr.wikipedia.org/wiki/ABS_fren_sistemi
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
arkadaşımız düşüncesini yazmış, olabilirliği konusunda tartışılır ancak incitici sözlerde bulunmaktan kaçınalım.
Abi yaa hahahah başka konudada taa 1 yıl sonra yazmıştın takipteyim
-
anladığım kadarıyla bu aletin üzerindeki vidayı çeviriyorsunuz, çevrilme duruma göre maksimum uygulanacak kuvveti kaliper üzerinde sınırlıyorsunuz, yani istediğiniz kadar abanın frene, daha fazla güç uygulama şansınız yok, vida sınırlıyor, haliyle sert frende, uygun vida ayarı ile teker kitlenmemiş oluyor, normalde abs fren, sürekli kısa süre içinde sıkıp bırakır diye biliyorum..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)