Yağ Haznesinden Çıkan Buhar ve Üfleme [ GT 250 R ]
-
Merhabalar. Bu gün 5 km'lik sürüşten sonra GT250R da bir performans düşüşü hissettim eve döndüm. Bu 5kmlik sürüş yüksek devir ile yapıldı.
Neyse eve geldiğimde motoru stop etim ve yağ doldurma tıpasını açtım. Açtıktan sonra yaklaşık 2 dk boyunca buhar çıkışı oldu Öncelikle bu normal bir durum mudur ? Buharlaşarak yağ eksiltme olabilir mi ?
2. olarak motor çalışırken tıpayı açtım yağ eksilmiş olabilir yağ sıçratacak mı diye , Sonuç yağ sıçraması olmadı ama eksoz gibi hava çıkışı meydana geldi birde bu durum normalmidir öğrenmek istiyorum .
Şimdiden herkese teşekkür ederim.
Reklamlar
-
-
castrol kendi videosunda bu olayı açıklamış mutlaka bunu izlemenizi öneririm özellikle videonun 1.30 uncu sn yesin de anlatılmaktadır.
http://www.castrolmoto.com/tr/trizon..._explained.php
-
Motorun canini almissin, yag yakmaya baslamis artik, hararet yukselince performans kaybi normal ama ne isin var yuksek devirle? Altinda zaten kalitesi muamma ve sansa bagli olarak denk gelen bir marka var. Pasa pasa bin, 2 silindirli yag sogutmali motoru yuksek devir diyede zorlama o makina yuksek devirde kullanilmaya uyumsuz ariza yasatir sana. Simdi yine yazicam kucuk goruyorsunuz diyeceksiniz insanlari. Apacilik yapmayin 250 lik motorla bassan ne olur basmasan ne olur 29 beygir kalitesiz bir motor alanlarinda ne hikmetse hepsi apaci, egzoz takalim zeon far takalim plakayi sokelim. Su kadar basalim , benimki son surati su falan sacma sapan sohbetler. Sanki altinizda yamaha tz250 var triplerine giriyorsunuz. 250 lik communiterden bozma motorlar iste sirf giydirildi diye apaci apaci gitmeyin , duzgun tin tin kullanin
-
Shamy adlı üyeden alıntı
Motorun canini almissin, yag yakmaya baslamis artik, hararet yukselince performans kaybi normal ama ne isin var yuksek devirle? Altinda zaten kalitesi muamma ve sansa bagli olarak denk gelen bir marka var. Pasa pasa bin, 2 silindirli yag sogutmali motoru yuksek devir diyede zorlama o makina yuksek devirde kullanilmaya uyumsuz ariza yasatir sana. Simdi yine yazicam kucuk goruyorsunuz diyeceksiniz insanlari. Apacilik yapmayin 250 lik motorla bassan ne olur basmasan ne olur 29 beygir kalitesiz bir motor alanlarinda ne hikmetse hepsi apaci, egzoz takalim zeon far takalim plakayi sokelim. Su kadar basalim , benimki son surati su falan sacma sapan sohbetler. Sanki altinizda yamaha tz250 var triplerine giriyorsunuz. 250 lik communiterden bozma motorlar iste sirf giydirildi diye apaci apaci gitmeyin , duzgun tin tin kullanin
arkadaş geceye erken başlamış ) yasak saati'de gelmeden nevaleleri almış gelmiş
-
Shamy adlı üyeden alıntı
Motorun canini almissin, yag yakmaya baslamis artik, hararet yukselince performans kaybi normal ama ne isin var yuksek devirle? Altinda zaten kalitesi muamma ve sansa bagli olarak denk gelen bir marka var. Pasa pasa bin, 2 silindirli yag sogutmali motoru yuksek devir diyede zorlama o makina yuksek devirde kullanilmaya uyumsuz ariza yasatir sana. Simdi yine yazicam kucuk goruyorsunuz diyeceksiniz insanlari. Apacilik yapmayin 250 lik motorla bassan ne olur basmasan ne olur 29 beygir kalitesiz bir motor alanlarinda ne hikmetse hepsi apaci, egzoz takalim zeon far takalim plakayi sokelim. Su kadar basalim , benimki son surati su falan sacma sapan sohbetler. Sanki altinizda yamaha tz250 var triplerine giriyorsunuz. 250 lik communiterden bozma motorlar iste sirf giydirildi diye apaci apaci gitmeyin , duzgun tin tin kullanin
Hiç cevap yazmasaydın çok iyi olurmuş kardeş. Cup motorlara kafam kadar eksoz takıp ön amortisörleri yere basanlar, 4 silindir motorları uzun süre kesiciye sokup o eksoz manifoldunu kıpkırmızı yapıp bundan zevk alanlar ve hayatında hiç binmediği motoru kötüleyenler ( senin gibi) apaçi olmuyor da biz Gt250R a bindiğimiz için mi apaçi oluyoruz ?
1.) Kalite konusunda Karenaj'ına ve orj lastiklerine lafım yok kalitesi kötü fakat motor ve mekanik aksamına laf söyletmem.
2.)250 lik diye küçümsediğin makineler 160 ve üzerini gören makineler ,ve istanbul'un yol şartlarına göre ideal .. Önce bunu bir öğren.
3.) Bu motoru tasarlayan mühendislerin de bir bildiği var ki 13bin RPM Devir koymuşlar ki 9bin RPM den sonra Redline başlıyor. Dolasıyla 9bin RPM e kadar devir çevirip redline'a girmedikçe motora zararı olmaz.. Motorun canını yemişsin demen ile cahilliğini ilk bu teorinden anladım zaten.
4.) Çoğunlukla uzun yolda kullandığım ve şuan 43Bin km de olan motorum Yağ soğutmalı olması itibariyle su soğutmalı motorlara göre daha avantajlı ve performanslı, düşünsene 300 derece ısıya kadar çıkan motor yağı kocaman bir radyatör ile sürekli soğutuluyor, su ile gömlek soğutma değil.!
5.) Bassan ne olur basmasan ne olur demişsin ya , Basarsan Saatte 178 km hız ile basmazsan çok rahat 130-140km/h ile rahatça ilerleyebilirsin.
6.) Eksoz, Xenon ve Plaka iptali yapanları( Cup motor, mobylette ve tipik köylü motorları hariç) apaçilik ile suçluyorsan ya sen motorcu değilsin yada cidden birşey bildiğin yok . Sonucta SuperSport motordan bahsediyoruz..
7.) Sen yorum yazana kadar hiç bir son sürat yada hız, güç gibi bir sohbet yapılmadı kuyruğuna kim bastı da geldin burada ahkam kesiyorsun ?
8.) Örnek gösterdiğin Tz250 pistler için özel üretilmiş bir makinedir ve şuan bahse konu 250cc motorlar şehir içi ve şehir dışı kullanım içindir. Dur birde bilgim ile döveyim seni Örnek olarak Yamaha R25 deseydin tüm 250cc sınıfı şapka çıkartırdı, eğilirdi önünde.. V twin 36 HP makine ..Param olsa kesinlikle alırım.
Sonuc olarak Motul'ün 10w40 5000 yağını kullandığım motorumun tüm bakımlarını kendim yapıyorum, ve yaklaşık 25 bin km yol yaptığım ve toplamda 43bin KM de olan bu makine aldığım günden hala farksız ise buda hem motor hem mekanik hem de elektronik kalitesini gösterir.
Bütcem Kısıtlıydı ve Gücüm buna yetti.. Bundan sana ne ? Zamanında 250 cc makinenin biri iyi acıtmış canını anlaşılan ..
Bir daha Görüşmemek üzere lütfen .
-
aynı sorun bendede vardı.yeni piston silindir set takınca kesildi. demekki sekmanlar aşınmış gömlekte çizilmiş olabilir, motor yenilenmek istiyor. geçmiş olsun :(
-
Shamy adlı üyeden alıntı
Motorun canini almissin, yag yakmaya baslamis artik, hararet yukselince performans kaybi normal ama ne isin var yuksek devirle? Altinda zaten kalitesi muamma ve sansa bagli olarak denk gelen bir marka var. Pasa pasa bin, 2 silindirli yag sogutmali motoru yuksek devir diyede zorlama o makina yuksek devirde kullanilmaya uyumsuz ariza yasatir sana. Simdi yine yazicam kucuk goruyorsunuz diyeceksiniz insanlari. Apacilik yapmayin 250 lik motorla bassan ne olur basmasan ne olur 29 beygir kalitesiz bir motor alanlarinda ne hikmetse hepsi apaci, egzoz takalim zeon far takalim plakayi sokelim. Su kadar basalim , benimki son surati su falan sacma sapan sohbetler. Sanki altinizda yamaha tz250 var triplerine giriyorsunuz. 250 lik communiterden bozma motorlar iste sirf giydirildi diye apaci apaci gitmeyin , duzgun tin tin kullanin
Daha commuter(başlangıç motoru) yazamıyorsun gelmisşin buraya millete sallıyorsun.Bir kere hyosung kullanan herkes apaçi değildir onu belirtmek isterim.Ayrıca son günlerde forumda cogu kisiye ters düşen cevaplar veriyorsunuz.Sizi anlayabilmis degilim.Hakkınızda hayırlısı diyorum :D
-
RapForLive adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Bu gün 5 km'lik sürüşten sonra GT250R da bir performans düşüşü hissettim eve döndüm. Bu 5kmlik sürüş yüksek devir ile yapıldı.
Neyse eve geldiğimde motoru stop etim ve yağ doldurma tıpasını açtım. Açtıktan sonra yaklaşık 2 dk boyunca buhar çıkışı oldu Öncelikle bu normal bir durum mudur ? Buharlaşarak yağ eksiltme olabilir mi ?
2. olarak motor çalışırken tıpayı açtım yağ eksilmiş olabilir yağ sıçratacak mı diye , Sonuç yağ sıçraması olmadı ama eksoz gibi hava çıkışı meydana geldi birde bu durum normalmidir öğrenmek istiyorum .
Şimdiden herkese teşekkür ederim.
Deli gibi yağ buharı ile karışık egzoz gazı çıkmıyorsa (ki öyle olsaydı zaten motor bariz yağ eksiltirdi) gayet normal yazdıklarınız. Bütün motorlarda az-çok olur.
-
-
Bildigim kadariyla ikiside normal zaten kartere yag buhar hortumu koymalarinin nedeni bu olsa gerek hava cikmasinin sebebinide piston turunu tamamlarken olusan basinca bagliyorum
-
brtvrdrl adlı üyeden alıntı
aynı sorun bendede vardı.yeni piston silindir set takınca kesildi. demekki sekmanlar aşınmış gömlekte çizilmiş olabilir, motor yenilenmek istiyor. geçmiş olsun :(
arkadaşım iyimisin sen...piston silindir aşınmış olsa o hava gelmez ordan..ordan gelen hava pistonun aşağı hareketindeki basınç...motorun tahliyesi bu basıncı dışarı atmak için var arkadaşta tapayı açınca hava ordan çıkış yapıyor.o hava motorun içinden çıkmazsa conta keçe patlatır.bunda anormal bi durum yok..
senin gibi düşünen birisi 150lik scoterime bakmaya gelmişti kapağı açıpta hava gelince motor üflüyor üflüyor motor bitik demiştite tekme tokat göndermiştim
-
RapForLive adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Bu gün 5 km'lik sürüşten sonra GT250R da bir performans düşüşü hissettim eve döndüm. Bu 5kmlik sürüş yüksek devir ile yapıldı.
Neyse eve geldiğimde motoru stop etim ve yağ doldurma tıpasını açtım. Açtıktan sonra yaklaşık 2 dk boyunca buhar çıkışı oldu Öncelikle bu normal bir durum mudur ? Buharlaşarak yağ eksiltme olabilir mi ?
2. olarak motor çalışırken tıpayı açtım yağ eksilmiş olabilir yağ sıçratacak mı diye , Sonuç yağ sıçraması olmadı ama eksoz gibi hava çıkışı meydana geldi birde bu durum normalmidir öğrenmek istiyorum .
Şimdiden herkese teşekkür ederim.
diğer mesajında motul yağ kullandım demişsin, ilk kez mi bu yağı koydun? motor yağı ile ilgili olabilir belki.
bir de bujilerini en son ne zaman değiştirdin? buji, buji yuvalarını ve pipoları kontrol et. şase yapıyorsa anlık güç kayıpları yaşıyor olabilirsin. kullandığım eski ninja 250'de buji yuvalarında su birikmesi sonucu şase yapıyordu ve sanki kesiciye girmiş gibi bir anda devir düşmeye başlıyordu. basit bi şekilde sorunu çözmüştük üzerinde 15bin daha yol yaptıydım
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
overcloud adlı üyeden alıntı
diğer mesajında motul yağ kullandım demişsin, ilk kez mi bu yağı koydun? motor yağı ile ilgili olabilir belki.
bir de bujilerini en son ne zaman değiştirdin? buji, buji yuvalarını ve pipoları kontrol et. şase yapıyorsa anlık güç kayıpları yaşıyor olabilirsin. kullandığım eski ninja 250'de buji yuvalarında su birikmesi sonucu şase yapıyordu ve sanki kesiciye girmiş gibi bir anda devir düşmeye başlıyordu. basit bi şekilde sorunu çözmüştük üzerinde 15bin daha yol yaptıydım
Yok hocam ilk defa motul kullanmıyorum, Bujileri yaklaşık 1,5 senedir değiştirmedim pipolar zaten orjinal hala yarın bi kontrol ederim ilginize teşekkürler.
Suzuki GSF 600 Bandit ile Devam eden Bir Sevda ..
O Eksozun Sesi ve Rüzgarın Yüze Vurması .. Anlayamazsınız
-
Forumda aktif olamasamda bir süredir, konulara göz gezdiririm genelde. Şimdi baktımda ne kadar cahil varmış lan burada.
Bilmeiğiniz konularda insanları yanlış yönlendirmeyin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)