Akünün bir kutubu boştayken motor niye çalışıyor ?
Reklamlar
-
Merhabalar.
Olayı kısaltılmış şekilde anlatayım.
Geçen günlerde motorumu Suzuki servisine bıraktım komple elden geçmesi için. Yağı suyu balataları vs.
Neyse olay burda başlıyor.
Motorumu teslim almaya gittim.
Çalıştırdım eve kadar geldim fakat sonradan takılan sis farları ve yine sonradan takılan çakmaklık çalışmıyordu.
Orasını burasını kurcaladım. Yok herşey normal.
En son aküye bakayım dedim.Koltuğu açtım.Ve beklemediğim manzarayla karşılaştım.
Motora oturduğumuzda akünün sol taraftaki kutubu boştaydı!(+ veya - hangisi emin değilim hatırlamıyorum)
Hemen aküye taktım. Ve çalıştı sis farlarım ve çakmaklığım.
Zaten akünün bir kutbunu söküp öyle unutup bana motoru bu şekilde veren suzuki bayine diyecek laf yok fakat
Motor akünün bir kutubu boşta iken nasıl çalıştı? Normal şekilde marşla çalışıyordu. Farlarda yanıyordu.
Bir akrabam kaçak olabilir dedi ne derece doğrudur?
Beni aydınlatırsanız sevinirim.
İyi günler .
Reklamlar
-
vidası gevşek kalmıştır çalışmıştır , yolda giderken titreşimden vida boşalınca kutup başı çıkmıştır . Aslında bu şekilde çalışmaması lazım ama yüksek şarj ettiği için yolculuk esnasında aküye ihtiyaç duymamış olabılır . Çinli motorum aküsüz de çalışıyordı ama japonların sistemi biraz değişik . Aküsüz binmeyin beyni yakarsınız
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
vidası gevşek kalmıştır çalışmıştır , yolda giderken titreşimden vida boşalınca kutup başı çıkmıştır . Aslında bu şekilde çalışmaması lazım ama yüksek şarj ettiği için yolculuk esnasında aküye ihtiyaç duymamış olabılır . Çinli motorum aküsüz de çalışıyordı ama japonların sistemi biraz değişik . Aküsüz binmeyin beyni yakarsınız
Şöyleki vidası takılıydı.
Yani yolda çıkması imkansız.
Belliki usta çıkarmış sonra kabloları takmadan geri takmış vidayı aküye.
Hala nasıl olurda 1 kutubu takılı değilken çalışıyor anlamış değilim açıkçası.
Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?
-
oturunca temas etti sonra bir şekilde çıktı , vs vs vs şimdi çalışıyor mu - evet - iyi sürüşler
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
Aküsüz binmeyin beyni yakarsınız
nasıl yani?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
beko12345 adlı üyeden alıntı
Bir akrabam kaçak olabilir dedi ne derece doğrudur?
akü altından filan mı kaçırıyormuş veya nasıl kaçak?
hani şey varya, affedersin bi moktan anlamıyorum ama yinede düşüncemi paylaşayım..
kısaca akünün iki kutubu vardır bunların biri bağlı değilse sistem çalışmaz, ha sende nasıl çalıştı hiç bir fikrim yoktur - belki arkadaşın bahsettiği gibi olmuştur.
ayrıca servis çıkışı olsa bile, motoru çalıştırmadan sağını solunu altını üstünü lastiklerini zincirini yağını bir gözden geçirmekte fayda vardır.
● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak
-
sistem nedir tam bilmiyorum, incelemek lazım ,aslında şöyle bir ihtimal olabilirmi?? ikinci bir akü? marş için bir akü diğer sistemler için bir akü fakar senin dediğine bakarsak akü kendi devresini tamamlamadan mümkün değil sistem çalışmaz..
-
tamamıyla yanlış bilgiler:
Motosikletinizi el marşıyla çalıştırdıysanız muhtemelen gevşek bırakıldı ve seyir halindeyken çıktı.
motor akü olmadan çalışır. Akü, motora ilk hareketi vermek için güç kaynağı olarak kullanılır (kabaca). motor çalıştıktan sonra aracın üstündeki elektrikli alıcılara (aydınlatma, ateşleme vb.) şarj dinamosu (alternatör) marifeti ile elektrik üretir. Yoksa her 25-30km'de bir akü biter, yolda kalırdık.
Aküsüz motor çalıştırmanın tabiki zararı olabilir, ama çalışmaz diye bir durum söz konusu değil.
-
Yanlız benim anlamadığım Akü başı takılı olmayınca sisler ve Çakmaklık neden çalışmıyor. Bu aletlerin elektriğini aküden direkt almış sanırım ustanız. Direkt almak ileride başınıza iş açabilir diye düşünüyorum. Bunun yerine kontak açıldığında elektrik gelen bir kablodan alınması daha mantıklı olurdu diye düşünüyorum.
-
eraksoy adlı üyeden alıntı
Yanlız benim anlamadığım Akü başı takılı olmayınca sisler ve Çakmaklık neden çalışmıyor. Bu aletlerin elektriğini aküden direkt almış sanırım ustanız. Direkt almak ileride başınıza iş açabilir diye düşünüyorum. Bunun yerine kontak açıldığında elektrik gelen bir kablodan alınması daha mantıklı olurdu diye düşünüyorum.
dediğiniz gibi olsa bile motor çalışır durumda iken her yere elektrik gider. yalnız dediğinizden değişik olarak çakmaklık ve sis farları akü kablosuna temas etmemişse çalışmayabilir.
image is nothing without power, power is nothing without control.
-
dostum bnm motorda akü ulaşımı zor biyerde ( kolay sökülüp takılamıyo ) üretici 1+ 2- uç çıkarıp sigrta yuvası civarında montelemiş senin motordada bu tip bişi olabilir 2 + kutup vardır diye tahmin ediyorum sisler ve çakmaklık oraya bağlıdır ( öbür türlü akünün + sı hiç bağlı değil iken kesinlikle kontağı çevirdiğinde elektrik gelmemesi lazım)
-
-
numangokce adlı üyeden alıntı
tamamıyla yanlış bilgiler:
Motosikletinizi el marşıyla çalıştırdıysanız muhtemelen gevşek bırakıldı ve seyir halindeyken çıktı.
motor akü olmadan çalışır. Akü, motora ilk hareketi vermek için güç kaynağı olarak kullanılır (kabaca). motor çalıştıktan sonra aracın üstündeki elektrikli alıcılara (aydınlatma, ateşleme vb.) şarj dinamosu (alternatör) marifeti ile elektrik üretir. Yoksa her 25-30km'de bir akü biter, yolda kalırdık.
Aküsüz motor çalıştırmanın tabiki zararı olabilir, ama çalışmaz diye bir durum söz konusu değil.
çogu motorun devresı aküsüz çalışmaya uygun degıldır , gel vn 800 ü aküsüz çalıstır sana ruhsatını vereyım git
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
çogu motorun devresı aküsüz çalışmaya uygun degıldır , gel vn 800 ü aküsüz çalıstır sana ruhsatını vereyım git
peki siz o vn 800 ile uzun mesafeleri nasıl gidiyorsunuz? sürekli akü değiştiriyorsunuz o zaman... en basit haliyle anlatmaya çalıştım size.. siz ilk hareket verildikten sonra ister vurdurarak ister kickstart ile veya el marşıyla çalıştırıp aküyü sökseniz de motor aküsüz çalışmaya başlar, devam eder. motosikletiniz de sizde kalsın. o da sizin gibidir.
-
Bunu anlamanın en basit yolu akünüzden çıkan kabloyu tekrar sökün ve sökülü vaziyette marşa basın. Cevabı vereyim kesinlikle marş basmıyacaktır. Denemesi çok basit bir durum. Yukarıda da arkadaşların dediği gibi yolda gelirken kablolardan biri çıkmış ve motosiklet çalışır vaziyette olduğundan sorun olmamış.
-
numangokce adlı üyeden alıntı
peki siz o vn 800 ile uzun mesafeleri nasıl gidiyorsunuz? sürekli akü değiştiriyorsunuz o zaman... en basit haliyle anlatmaya çalıştım size.. siz ilk hareket verildikten sonra ister vurdurarak ister kickstart ile veya el marşıyla çalıştırıp aküyü sökseniz de motor aküsüz çalışmaya başlar, devam eder. motosikletiniz de sizde kalsın. o da sizin gibidir.
Motosikletin beyin prensibine goredir aküsüz çalışmak veys çalışmamak , özellikle japongiller çalışmaz kanunim çalışıyordu fakat aküsüz çalıştırmak beyne de ciddi zarar verir .
Uzun mesafeleri akü değişimi ile değil statorun aküyü şarj etmesi ile gidiyorum lütfen biraz mantıklı cevap ver .
Evet motorum da benim gibi kahraman at cihan gibi binmesini bilmeyeni üstünden atıyor .
Kal sağlıcakla
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
Motosikletin beyin prensibine goredir aküsüz çalışmak veys çalışmamak , özellikle japongiller çalışmaz kanunim çalışıyordu fakat aküsüz çalıştırmak beyne de ciddi zarar verir .
Uzun mesafeleri akü değişimi ile değil statorun aküyü şarj etmesi ile gidiyorum lütfen biraz mantıklı cevap ver .
Evet motorum da benim gibi kahraman at cihan gibi binmesini bilmeyeni üstünden atıyor .
Kal sağlıcakla
Yani "statör (şarj dinamosu veya alternatör) aküyü şarj etmezse motor çalışmaz." bunu mu demek istediniz? bilgilerinizi tazelemenin zamanı gelmiş.
mantıklı cevap demişken, yukarıda yazdıklarımı okuduğunuzdan veya anladığınızdan emin değilim. motor ilk hareketini bir şekilde aldığında araçtaki tüm elektrikli alıcılar buna "beyin" dediğiniz parça da dahil elektriğe kavuşacak. dolayısıyla motorun çalışmasının önünde prensip olarak bir engel kalmayacaktır. yani motor çalıştığında aküye ihtiyacı kalmayacaktır(kabaca).
yine önceki mesajlarımdan birinde de belirttiğim gibi "beyin" dediğiniz şeye aküsüz çalıştırmanın zararları olabilir, ancak aküsüz motor çalışmaz diye bişey söz konusu değil.
-Kahraman- motorunuzla size mutluluklar.
Ben de sizin sağlığınıza duacıyım.
-
numangokce adlı üyeden alıntı
Yani "statör (şarj dinamosu veya alternatör) aküyü şarj etmezse motor çalışmaz." bunu mu demek istediniz? bilgilerinizi tazelemenin zamanı gelmiş.
mantıklı cevap demişken, yukarıda yazdıklarımı okuduğunuzdan veya anladığınızdan emin değilim. motor ilk hareketini bir şekilde aldığında araçtaki tüm elektrikli alıcılar buna "beyin" dediğiniz parça da dahil elektriğe kavuşacak. dolayısıyla motorun çalışmasının önünde prensip olarak bir engel kalmayacaktır. yani motor çalıştığında aküye ihtiyacı kalmayacaktır(kabaca).
yine önceki mesajlarımdan birinde de belirttiğim gibi "beyin" dediğiniz şeye aküsüz çalıştırmanın zararları olabilir, ancak aküsüz motor çalışmaz diye bişey söz konusu değil.
-Kahraman- motorunuzla size mutluluklar.
Ben de sizin sağlığınıza duacıyım.
birçok japonda ilk hareketi verdikten sonrada aküyü sökünce motor stop ediyor. aküsüz zaten çalışmıyorki birçok japonda kick start yoktur.dediğin gibi motor şarj ediyor ve aküyü dolduruyor ve aküdeki sabit elelktrikten harcıyor tekrar.(buyüzden yolda kaldım bikere akü blok keserek elektirik vermeyi bıraktı motor şarj ettiği halde genede motor gitmedi ve çalışmadı)ama kick startı olanlarda aküsüzde devam eder.
budurumdaki motorlarda aküsüz kullanmak beyine zarar verir veya yakabilir.
-
canerol adlı üyeden alıntı
birçok japonda ilk hareketi verdikten sonrada aküyü sökünce motor stop ediyor. aküsüz zaten çalışmıyorki birçok japonda kick start yoktur.dediğin gibi motor şarj ediyor ve aküyü dolduruyor ve aküdeki sabit elelktrikten harcıyor tekrar.(buyüzden yolda kaldım bikere akü blok keserek elektirik vermeyi bıraktı motor şarj ettiği halde genede motor gitmedi ve çalışmadı)ama kick startı olanlarda aküsüzde devam eder.
budurumdaki motorlarda aküsüz kullanmak beyine zarar verir veya yakabilir.
akü kablolarını birbirine temas ettirerek devreyi tamamlarsanız çalışacaktır. ama sizin diğer arkadaşın ve benim de 3. kez söylediğim gibi beyin dediğiniz şeye zararı olacaktır elbette..
image is nothing without power, power is nothing without control.
-
canerol adlı üyeden alıntı
birçok japonda ilk hareketi verdikten sonrada aküyü sökünce motor stop ediyor. aküsüz zaten çalışmıyorki birçok japonda kick start yoktur.dediğin gibi motor şarj ediyor ve aküyü dolduruyor ve aküdeki sabit elelktrikten harcıyor tekrar.(buyüzden yolda kaldım bikere akü blok keserek elektirik vermeyi bıraktı motor şarj ettiği halde genede motor gitmedi ve çalışmadı)ama kick startı olanlarda aküsüzde devam eder.
budurumdaki motorlarda aküsüz kullanmak beyine zarar verir veya yakabilir.
Anlatamadım gitti arkadaş , ne diyeyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
numangokce adlı üyeden alıntı
akü kablolarını birbirine temas ettirerek devreyi tamamlarsanız çalışacaktır. ama sizin diğer arkadaşın ve benim de 3. kez söylediğim gibi beyin dediğiniz şeye zararı olacaktır elbette..
artı ve eksiyi birbirine bağlayarak devre tamamlayacaksın , onu bizde düşünüyoruz . İstersen motorunda bir dene bak nelere sonuç oluyor . Kahraman motorum evet , mal sahibine çekmezse mundar olurmuş ;)
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
Burada verdiğim tavsiyeler sahra koşullarında daha kullanışlıdır. tabiki insanlar uygulama konusunda özgürdür.
söylediğiniz bir kaç firma elektrik tesisatını bu şekilde tasarlamış diye koskoca çevrim teorisini yeniden yazacak değiliz. söylediğiniz istisnai bir durumdur ve kaideye zarar vermez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)