motorumla ilgili hararet problemi var
Reklamlar
-
öncelikle merhaba foruma daha yeni katıldım motorumu 2 hafta önce aldım ve hararet problemim var
sorunuma gelicek olursak ben aprilia rs4 125 4t 2014 model kullanıcısıyım 2 hafta önce aldım motorumu 0 bi biçimde hiç bi sorun yoktu hararet çizgisi 4 çizgi oluodu max simdi ise 8 cizgi okuo full oluo ve hararet lambası yanıo 158 km de daha aldım yere götürdüm adamlar bana motor daha çok yeni parçalar birbirne sürtüo falan zaten marmaris sıcak yer sende acemisin 2 3 viteste kullanıosundur dur kalk yaparken motor hararet yapmıstır dediler baktılar sıvı soğutma çalısıo fanı 120 derecede açıomus sonra biz tekrar gittik fan müşürü sipariş ettiler 90 derecede açması için fanı onu takıcaklarmıs bide birazdaha yol yapıp motoru açmamız lazımmıs ölelikle sorun çözülücekmis sizce motorun tam olarak sorunu ve çözümü ne adamların dedikleri dorumu fan müşürü sorunu çözücekmi motorun sorununu çözmem için ne yapmam lazım 2 senelik garantisi var motorun simdiden saolun tüm yorumlar yardımlar için daha detaylı konusmak istersenz özelden ulasın telefonumu verym yada siz verin ben arıyım saolun tekrar
Reklamlar
-
90 derecede fan açması lazımken 120 derecede açmış.
Bir kere hararet yapan motorun mutlaka üst kapak ve külbütör bakımına girmesi lazım.
benim 0 km motorum hararet yapsaydı gürültü patırtı çıkarırdım ancak burası Türkiye, servisin sana rapor tutup vermesi lazımdı. Verdi mi ? Hayır.
İsteseydin kavga ederdin. Onlar vermezdi.
-
sizce napıyım motorun ruhsat plaka falan imzasını atmadık daha üstümüze almadık sadece senet imzaladık ve 9000 tl verdik 4 bin tl si kaldı motorun napıyım sizce iptal ettirebilrmiyim su andan sonra
-
"""" adamlar bana motor daha çok yeni parçalar birbirne sürtüo falan zaten marmaris sıcak yer sende acemisin 2 3 viteste kullanıosundur dur kalk yaparken motor hararet yapmıstır dediler baktılar sıvı soğutma çalısıo fanı 120 derecede açıomus sonra biz tekrar gittik fan müşürü sipariş ettiler 90 derecede açması için fanı onu takıcaklarmıs bide birazdaha yol yapıp motoru açmamız lazımmıs ölelikle sorun çözülücekmis """"
İmza.
Adamlar tamamen haklı gibi, henüz rodajda performanslı bir alet, 120 derece değeri sanırım özel sıvılı yahut bol antifiriz ile geçerli, 90 derecelik isabet olmuş, bu sürede geçlığğğhh damarlarının yahut kapışma dürtülerinin yerini serin kanlılığa bırakması motorun sıhhati için dökümanlardan, cinsine göre rodaj talimatlarına uyulması geerekir.
Güzel alet hayırlı uğurlu olsun.
Hülasa rodaj için gerekli dökümları inceleyin her motorda farklı olabilmekte ve bu kurallara uyun.
-
tamamdır yani sorun olmadını bu 90 derecelik müşür olayı çözecek diosunuz yarın sonuçlarını ileticem insallah öledir
-
Şayet mağazadan alıp huraaa reedline yapıp broom broom yapmadı iseniz, rodaj hikaye motur sağır kalır hacım bas bass yapmadı iseniz, conta vs hasar verdirmedi iseniz, durum müşürün özzel sıvıya yahut bol antifirize yahut rakımı yüksek piste vs soğuk iklime vs ayarlı olmasından olabilir, yinede manueli iyi okuyun, özellikerine bakın, şayet denen doğru ise bna kalır ise sorun sadece yüksek ısıya ayarlı müşürdeen, umarım öyledir.
-
redline 1 veya 2 max 3 kere oda ara gaz verirken yaptım motor yeni bide ilk motorum oldu için ama onun dısında adamlar hersey yerli yerinde devirsiz kullandın için acemi oldun için marmariste sıcak yer dedi acemilik kötü bisi deil öğrenrsn hem motoru kullan aç biraz dedi sende öğrene kadar 90derecelik müşür takalım sonra geri 120 yaparız dedi bende tamam dedim sebebp müşürmüdür ama 1 hafta öncesine kadar yoktu böle sorun daha bu hafta haldı aynı müsür aynı motor sadece 158 km yaptım okadar belkide adamalrn dedi gibi parçalar birbine yeni yeni alışıp sürtüyodur yavas yavas sürdükçe alışır ozamana kadarda 90 lık müsür kullanırım sizce olay bundan ibaretmi
-
UmitcanOrdu adlı üyeden alıntı
redline 1 veya 2 max 3 kere oda ara gaz verirken yaptım motor yeni bide ilk motorum oldu için ama onun dısında adamlar hersey yerli yerinde devirsiz kullandın için acemi oldun için marmariste sıcak yer dedi acemilik kötü bisi deil öğrenrsn hem motoru kullan aç biraz dedi sende öğrene kadar 90derecelik müşür takalım sonra geri 120 yaparız dedi bende tamam dedim sebebp müşürmüdür ama 1 hafta öncesine kadar yoktu böle sorun daha bu hafta haldı aynı müsür aynı motor sadece 158 km yaptım okadar belkide adamalrn dedi gibi parçalar birbine yeni yeni alışıp sürtüyodur yavas yavas sürdükçe alışır ozamana kadarda 90 lık müsür kullanırım sizce olay bundan ibaretmi
Şimdi uzman edası ile tekrar tekrar yazıyorum ancak, şahsen bana olay bundan ibaretmiş gibi geliyor, bunlara rağmen sizin çevrenizde motordan nalyan başka kimseler var ise, garanti kapsamına çıkarmadan anahtar değirmeden motor soğuk iken, radyatör sıvı durumuna yeterli olup olmadığına rölantinin fazla yüksek olup olmadığına gibi birkaç şeyi kontrol ettirmenizde faide var gibi, aman!!! anahtar değirmeyin, yahut en iyisi servisine gidip bu kriterler yerli yerindemi diye kontrol ettirin, aletin normal değerleri nedir değildir fikrimde bilgimde yok ancak sıvı kontrolü ve rölanti durumu olarak bu iki şey aklıma geliyor, karbüratörlü ise hava ayarı kaçık olabilir benimde başıma geldihatta sıfır motor ilk haftasında tıkalı meme dolayısı ile egzosu simsiyah yakmışlığım var.
Özetle çekinmeden aklınıza gelen her durumda, servisine uğrayıp tabii birazda gönülleri alırsınız heerhalde, kontrollei sıksık yaptırtın, hatta yağ durumuna dahi baktırın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------
Ek bölgenizde netemiz ve iyi oktanlı benzini bulun, buda etkendir, kontamine benzin/yakıt durumu diye fiyakalı bir ada sahip sorunda hep göz ardı edilir yeni aklıma geldi.
-
tamamdır yarın insallah çözülür baska fikri olan varsa bekliyorum yorumlarınızı saol tekrar carbondioxid arkadaşım
-
Güzel bir gezi olmuş,sizi kiskanmadim desem yalan olur,millette ne babalar var,bizdeki olsa, aklına slm şöyle,motorla gezilmez derdi
-
:D bide su problemim çözülse
-
Fan açtığında hararet düşmüyorsa termostat ta sıkıntı olabilir.Tabii soğutma sıvısındaki antifirizin yeterli miktarlarda olduğu ve başka bir sorun olmadığı düşünülürse.
-
fan acıldıktan kaç dk sonra iner hararet
-
10-15 sn sonra inmeye başlaması lazım
-
bence motorun normal olan çalışma sıcaklığnı öğren araştır.normal sınırlar içinde ise sorun yok fakat her motor 90 derecede fan açacak diyede bir kaide yok bazı motorlar yakıt tüketimi vs gibi durumlardan yüksek sıcaklıklarda çalışabilirler. örneğin misal normal olarak 110 derecede fan açabilir.basınç altında olan sıvıların kaynama sıcaklıkları artabilir.bu durumda aha hararet sona dayandı boşver motor daha yeni gibi bir durum olamaz normal çalışma sıcaklığını aşmışsa motora kısa vadede olmasada uzun vadede zarar verecektir.gerekirse işinin ehli farklı bir servisede göster garanti bitmeden emin ol sorun olmadığına....
-
Telden yanlış konuya mesaj yazdim,özür dilerim,
Rodaja dikkat et motosikleti zorlama
-
-
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
Telden yanlış konuya mesaj yazdim,özür dilerim,
Rodaja dikkat et motosikleti zorlama
tahmin etmistm bozuntuya vermiym dedim dikkat ederim
-
Normal seyir halinde iken (aşırı sıkıştırmalar devamlı dip gaz v.s haricinde) fan açmaz.Seyir halinde gelen hava soğutma için yeterlidir.Anormal bir hararet yükselmesi var ise soğutma suyu devridaiminde bir sıkıntı yada motorda hararetin yükselmesine sebep olacak aşırı bir sürtünme vardır.Hararet ne zaman ve nasıl yükseliyor? daha detaylı yazarsan daha iyi anlama şansımız olabilir.Fan,ibre nereye gelince açıyor,açtıktan sonra düşüyormu?
-
yola çıkıyorum 20 25 dk sonra hararet yukselio ve ısık yanıo 4 çizgi olana kadar normal 5 . çizgiye zor atıyo hararet 5 den sonra 8 . cizgiye yukselmesi 1 2 dakika suruo 8 max sonra hararet sinyali verio motor 1 hafta önce yoktu bu sorun ilk geldinde yani motor bu hafta basladı motpr yeni oldu için parçalar birbine surtunuyo ve tekrar yeni oldu için parçalar biribirne alısmadından olabrmi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)