Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motorumla ilgili hararet problemi var

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Eylül 2014
    öncelikle merhaba foruma daha yeni katıldım motorumu 2 hafta önce aldım ve hararet problemim var

    sorunuma gelicek olursak ben aprilia rs4 125 4t 2014 model kullanıcısıyım 2 hafta önce aldım motorumu 0 bi biçimde hiç bi sorun yoktu hararet çizgisi 4 çizgi oluodu max simdi ise 8 cizgi okuo full oluo ve hararet lambası yanıo 158 km de daha aldım yere götürdüm adamlar bana motor daha çok yeni parçalar birbirne sürtüo falan zaten marmaris sıcak yer sende acemisin 2 3 viteste kullanıosundur dur kalk yaparken motor hararet yapmıstır dediler baktılar sıvı soğutma çalısıo fanı 120 derecede açıomus sonra biz tekrar gittik fan müşürü sipariş ettiler 90 derecede açması için fanı onu takıcaklarmıs bide birazdaha yol yapıp motoru açmamız lazımmıs ölelikle sorun çözülücekmis sizce motorun tam olarak sorunu ve çözümü ne adamların dedikleri dorumu fan müşürü sorunu çözücekmi motorun sorununu çözmem için ne yapmam lazım 2 senelik garantisi var motorun simdiden saolun tüm yorumlar yardımlar için daha detaylı konusmak istersenz özelden ulasın telefonumu verym yada siz verin ben arıyım saolun tekrar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    90 derecede fan açması lazımken 120 derecede açmış.

    Bir kere hararet yapan motorun mutlaka üst kapak ve külbütör bakımına girmesi lazım.

    benim 0 km motorum hararet yapsaydı gürültü patırtı çıkarırdım ancak burası Türkiye, servisin sana rapor tutup vermesi lazımdı. Verdi mi ? Hayır.

    İsteseydin kavga ederdin. Onlar vermezdi.

  3. #3

    Üyelik
    10 Eylül 2014
    sizce napıyım motorun ruhsat plaka falan imzasını atmadık daha üstümüze almadık sadece senet imzaladık ve 9000 tl verdik 4 bin tl si kaldı motorun napıyım sizce iptal ettirebilrmiyim su andan sonra

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    """" adamlar bana motor daha çok yeni parçalar birbirne sürtüo falan zaten marmaris sıcak yer sende acemisin 2 3 viteste kullanıosundur dur kalk yaparken motor hararet yapmıstır dediler baktılar sıvı soğutma çalısıo fanı 120 derecede açıomus sonra biz tekrar gittik fan müşürü sipariş ettiler 90 derecede açması için fanı onu takıcaklarmıs bide birazdaha yol yapıp motoru açmamız lazımmıs ölelikle sorun çözülücekmis """"

    İmza.

    Adamlar tamamen haklı gibi, henüz rodajda performanslı bir alet, 120 derece değeri sanırım özel sıvılı yahut bol antifiriz ile geçerli, 90 derecelik isabet olmuş, bu sürede geçlığğğhh damarlarının yahut kapışma dürtülerinin yerini serin kanlılığa bırakması motorun sıhhati için dökümanlardan, cinsine göre rodaj talimatlarına uyulması geerekir.

    Güzel alet hayırlı uğurlu olsun.

    Hülasa rodaj için gerekli dökümları inceleyin her motorda farklı olabilmekte ve bu kurallara uyun.

  5. #5

    Üyelik
    10 Eylül 2014
    tamamdır yani sorun olmadını bu 90 derecelik müşür olayı çözecek diosunuz yarın sonuçlarını ileticem insallah öledir

  6. #6

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Şayet mağazadan alıp huraaa reedline yapıp broom broom yapmadı iseniz, rodaj hikaye motur sağır kalır hacım bas bass yapmadı iseniz, conta vs hasar verdirmedi iseniz, durum müşürün özzel sıvıya yahut bol antifirize yahut rakımı yüksek piste vs soğuk iklime vs ayarlı olmasından olabilir, yinede manueli iyi okuyun, özellikerine bakın, şayet denen doğru ise bna kalır ise sorun sadece yüksek ısıya ayarlı müşürdeen, umarım öyledir.

  7. #7

    Üyelik
    10 Eylül 2014
    redline 1 veya 2 max 3 kere oda ara gaz verirken yaptım motor yeni bide ilk motorum oldu için ama onun dısında adamlar hersey yerli yerinde devirsiz kullandın için acemi oldun için marmariste sıcak yer dedi acemilik kötü bisi deil öğrenrsn hem motoru kullan aç biraz dedi sende öğrene kadar 90derecelik müşür takalım sonra geri 120 yaparız dedi bende tamam dedim sebebp müşürmüdür ama 1 hafta öncesine kadar yoktu böle sorun daha bu hafta haldı aynı müsür aynı motor sadece 158 km yaptım okadar belkide adamalrn dedi gibi parçalar birbine yeni yeni alışıp sürtüyodur yavas yavas sürdükçe alışır ozamana kadarda 90 lık müsür kullanırım sizce olay bundan ibaretmi

  8. #8

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı UmitcanOrdu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    redline 1 veya 2 max 3 kere oda ara gaz verirken yaptım motor yeni bide ilk motorum oldu için ama onun dısında adamlar hersey yerli yerinde devirsiz kullandın için acemi oldun için marmariste sıcak yer dedi acemilik kötü bisi deil öğrenrsn hem motoru kullan aç biraz dedi sende öğrene kadar 90derecelik müşür takalım sonra geri 120 yaparız dedi bende tamam dedim sebebp müşürmüdür ama 1 hafta öncesine kadar yoktu böle sorun daha bu hafta haldı aynı müsür aynı motor sadece 158 km yaptım okadar belkide adamalrn dedi gibi parçalar birbine yeni yeni alışıp sürtüyodur yavas yavas sürdükçe alışır ozamana kadarda 90 lık müsür kullanırım sizce olay bundan ibaretmi
    Şimdi uzman edası ile tekrar tekrar yazıyorum ancak, şahsen bana olay bundan ibaretmiş gibi geliyor, bunlara rağmen sizin çevrenizde motordan nalyan başka kimseler var ise, garanti kapsamına çıkarmadan anahtar değirmeden motor soğuk iken, radyatör sıvı durumuna yeterli olup olmadığına rölantinin fazla yüksek olup olmadığına gibi birkaç şeyi kontrol ettirmenizde faide var gibi, aman!!! anahtar değirmeyin, yahut en iyisi servisine gidip bu kriterler yerli yerindemi diye kontrol ettirin, aletin normal değerleri nedir değildir fikrimde bilgimde yok ancak sıvı kontrolü ve rölanti durumu olarak bu iki şey aklıma geliyor, karbüratörlü ise hava ayarı kaçık olabilir benimde başıma geldihatta sıfır motor ilk haftasında tıkalı meme dolayısı ile egzosu simsiyah yakmışlığım var.

    Özetle çekinmeden aklınıza gelen her durumda, servisine uğrayıp tabii birazda gönülleri alırsınız heerhalde, kontrollei sıksık yaptırtın, hatta yağ durumuna dahi baktırın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------

    Ek bölgenizde netemiz ve iyi oktanlı benzini bulun, buda etkendir, kontamine benzin/yakıt durumu diye fiyakalı bir ada sahip sorunda hep göz ardı edilir yeni aklıma geldi.

  9. #9

    Üyelik
    10 Eylül 2014
    tamamdır yarın insallah çözülür baska fikri olan varsa bekliyorum yorumlarınızı saol tekrar carbondioxid arkadaşım

  10. #10
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Güzel bir gezi olmuş,sizi kiskanmadim desem yalan olur,millette ne babalar var,bizdeki olsa, aklına slm şöyle,motorla gezilmez derdi

  11. #11

    Üyelik
    10 Eylül 2014
    :D bide su problemim çözülse

  12. #12
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Fan açtığında hararet düşmüyorsa termostat ta sıkıntı olabilir.Tabii soğutma sıvısındaki antifirizin yeterli miktarlarda olduğu ve başka bir sorun olmadığı düşünülürse.

  13. #13

    Üyelik
    10 Eylül 2014
    fan acıldıktan kaç dk sonra iner hararet

  14. #14
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    10-15 sn sonra inmeye başlaması lazım

  15. #15
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    bence motorun normal olan çalışma sıcaklığnı öğren araştır.normal sınırlar içinde ise sorun yok fakat her motor 90 derecede fan açacak diyede bir kaide yok bazı motorlar yakıt tüketimi vs gibi durumlardan yüksek sıcaklıklarda çalışabilirler. örneğin misal normal olarak 110 derecede fan açabilir.basınç altında olan sıvıların kaynama sıcaklıkları artabilir.bu durumda aha hararet sona dayandı boşver motor daha yeni gibi bir durum olamaz normal çalışma sıcaklığını aşmışsa motora kısa vadede olmasada uzun vadede zarar verecektir.gerekirse işinin ehli farklı bir servisede göster garanti bitmeden emin ol sorun olmadığına....
    ergün1968 bunu beğendi.

  16. #16
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Telden yanlış konuya mesaj yazdim,özür dilerim,
    Rodaja dikkat et motosikleti zorlama

  17. #17
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    0123456789

  18. #18

    Üyelik
    10 Eylül 2014
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Telden yanlış konuya mesaj yazdim,özür dilerim,
    Rodaja dikkat et motosikleti zorlama
    tahmin etmistm bozuntuya vermiym dedim dikkat ederim

  19. #19
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Normal seyir halinde iken (aşırı sıkıştırmalar devamlı dip gaz v.s haricinde) fan açmaz.Seyir halinde gelen hava soğutma için yeterlidir.Anormal bir hararet yükselmesi var ise soğutma suyu devridaiminde bir sıkıntı yada motorda hararetin yükselmesine sebep olacak aşırı bir sürtünme vardır.Hararet ne zaman ve nasıl yükseliyor? daha detaylı yazarsan daha iyi anlama şansımız olabilir.Fan,ibre nereye gelince açıyor,açtıktan sonra düşüyormu?

  20. #20

    Üyelik
    10 Eylül 2014
    yola çıkıyorum 20 25 dk sonra hararet yukselio ve ısık yanıo 4 çizgi olana kadar normal 5 . çizgiye zor atıyo hararet 5 den sonra 8 . cizgiye yukselmesi 1 2 dakika suruo 8 max sonra hararet sinyali verio motor 1 hafta önce yoktu bu sorun ilk geldinde yani motor bu hafta basladı motpr yeni oldu için parçalar birbine surtunuyo ve tekrar yeni oldu için parçalar biribirne alısmadından olabrmi


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)