Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

giren havayı arttırma(fanlı)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Öncelikle iyi günler. Konu daha önce cevaplandı mı bilmiyorum. Ben bulamadım açıkçası. bu yüzden açmaya karar verdim.
    soruya gelirsek; ben motora giren havayı arttırmak istiyorum. Bunun için açık hava filtresi tak diyenler olabilir. Benim aklımdaki fikir güçlü bir fan yardımıyla beslersek sonuç nasıl olur?
    Hava filtresi malum yana bakıyor ve iki santimetre önünde oldukça geniş bir kapak var.
    Motorumun daha iyi nefes alması için bu sistem çalışır mı? deneyen oldu mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Bu uygulamaya kawasaki'de ram air derler. Hız arttıkça etkisi artar.

  3. #3
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    böyle bir şey yok motor çalışırken havayı zaten vakum etkisiyle yeteri kadar alıyor
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  4. #4
    RmMuR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul Ataşehir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Süper fikirmiş.
    Birazda içten yanmalı motorların yakıt beslemesi konularında biraz araştırma yaparsan bunun aslında var olduğunu buna da turbo dendiğini bulursun.

    Birde yakıt hava karşımı, zengin karışım fakir karışım kavramlarını da biraz araştırmalısın.
    Zira senin fikrinde yakıt ile hava karışımını ayarlayan, dozajlayan bir sistem yok. Fikrine bir de bunu ekle bence tam olur.
    Ucuz da olursa var ya yırtarsın. Patentlemeyi de ihmal etme )) Aslında patentlemeden buradan yazma bence ))
    Survivalsyk ve atamert35 bunu beğendiler.

  5. #5
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Alıntı Ahmet Abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu uygulamaya kawasaki'de ram air derler. Hız arttıkça etkisi artar.
    yorum için teşekkürler sağolun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------

    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    böyle bir şey yok motor çalışırken havayı zaten vakum etkisiyle yeteri kadar alıyor
    daha kolay alması daha iyi olmaz mı?

  6. #6

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    vallah benim aklima gelmisti bu
    atamert35 bunu beğendi.

  7. #7
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Alıntı RmMuR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Süper fikirmiş.
    Birazda içten yanmalı motorların yakıt beslemesi konularında biraz araştırma yaparsan bunun aslında var olduğunu buna da turbo dendiğini bulursun.

    Birde yakıt hava karşımı, zengin karışım fakir karışım kavramlarını da biraz araştırmalısın.
    Zira senin fikrinde yakıt ile hava karışımını ayarlayan, dozajlayan bir sistem yok. Fikrine bir de bunu ekle bence tam olur.
    Ucuz da olursa var ya yırtarsın. Patentlemeyi de ihmal etme )) Aslında patentlemeden buradan yazma bence ))
    turbo şarjı biliyorum. teşekkür ederim. fan aküden besleneceği için ortalama aynı düzeyde çalışacak. uygulama üzerine iyi bir hava ayarı bence etkili olur. tavsiye için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------

    Alıntı aytacaksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vallah benim aklima gelmisti bu
    uzun zamandır aklımda benim de nasıl beslesem diyordum. geniş bir hortumu sakalın altından hava filtresi kapağının altına bile besledim. pek fark etmese de ...

  8. #8
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    daha kolay alması daha iyi olmaz mı? demişsin

    motor çalışırken oluşan o vakum etkisini test etmek anlamak için elini hava alan yere koy anlık olarak kapat çekişi hisset bunun gereksiz olacağını anlayacaksın
    mterayes26 bunu beğendi.

  9. #9
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Selam kardeş turbo'yu keşif etmişsin

    Şaka bir yana motora sadece tek başına hava girmesi bir şey ifade etmez eğer hava girişini arttırıyor'san benzin girişini'de arttırmak gerek.

    Tabi bu hava - benzin girişini arttırmakta ne kadar etki edecek ? çok az.

    Performans istiyorsan tek çözüm motosikleti değiştirip CC arttırmaktır.

    Haa dersen yok aga ben illa fan yapacağım + benzini'de açarız sıkıntı yok paraya kıyıp bu kiti alacaksın; http://www.ebay.com/itm/Turbo-Motorc...db1f1b&vxp=mtr

    32 HP bir araçta denenmiş ve 5 hp güç vermiş bir cihaz sanıyorum 10 -12 CC drifttede 1 - 2 hp kazandırır

  10. #10
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Senin koyacagin fan sadece belli devirde calisacak o yuzden hic bir ise yaramayacak. Motordevrine gore donme hizi artmali daha fazla hava gondermeli. Hatta yeni nesil turbo araclarda turbo pervanesinibile degisken acili yapiyorlar yuksek devirde daha fazla hava bassin diye. Senin yapacagin islem bir devirde cokaz guc saglar belki.sen onu.anlamazsin.bile zaten bosver ugrasin husranla sonuclanacaktir

  11. #11
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    selamlar, bildiğimce yanıtlamaya çalışacağım kusurum olursa affola.

    herhangi bir şeyi yakmak demek onu oksijen ile birleştirmek demektir. sizin motosikletinizin de benzini yakabilmesi için, yanma odasında (silindir) yakıtın yanında oksijen de olmalıdır. Burda dikkat edilmesi gereken husus silindirdeki yakıtın mümkün olan en fazla miktarını yakmak istediğimizden dolayı uygun miktarda hava/benzin karışımının silindirin içinde olmasıdır. Eğer gerekenden az hava olursa yanma tam olmaz, dolayısıyla motor verimli çalışmaz. eğer gerekenden fazla hava varsa bu sefer de içeride yanma sonucu oluşan ver hareket haline çevirilen enerji azalacaktır.

    bu arada gereken derken, önemli olan hava/yakıt oranıdır yani mutlak bir değerden bahsetmiyoruz. yani 1 birim yakıta kaç birim hava gerekir tam yanma için bunun cevabı önemli olan.

    şimdi siz motosikletin yakıt miktarını değiştirmeden aldığı hava miktarını arttırabilirseniz (ki basit bir fanla önemli bir artış olmaz, motorun hava almasındaki birinci etken kendi yarattığı çekim) giren yakıt miktarını da hava/yakıt oranı aynı kalacak şekilde arttıran bir yakıt sistemine sahip olmanız gerekir. Sadece havayı arttırmanız beklediğinizin aksine olumsuz sonuç yaratacaktır.

    Sizin dediğiniz sistem, turbo, kompressor vb sistemlerle yapılmakta. Bahsettiğiniz fan da gücünü ya egsoz'dan ya da kranktan alıyor. Bu sistemle normalde 1 birim hava 1 birim yakıt ile yanan bir motora 2 birim hava koymak mümkün oluyor. sistem yakıtı da iki ile çarptığından, efektif olarak aslında silindir hacmini büyütmüş oluyorsunuz. Yani 100cc silindir 1 hava 1 yakıt yakabiliyorsa 200 cc 2 have 2 yakıt yakabiliyor dersek, 100cc'ye giren havayı iki kat artıran bir sistem varsa 100cc'de 2 yakıt 2 hava yakabileceğimiz anlamına geliyor.

    Turbo sistemlerin de (atmosfer basıncından daha yüksek basınçla silindire hava doldurup, daha fazla miktar hava girmesini sağlayan sistemler) atmosferik sistemlerin de artı ve eksileri var. ancak onları saymakla bitirmek zor olabilir bu bağlamda.

    neyse kısacası, çok güzel akıl etmişsiniz ama teknik bilgi eksikliğinden sorun olmuş biraz. umuyorum işinize yaracak bişeyler anlatabilmişimdir.
    mehmetenis bunu beğendi.

  12. #12
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Alıntı mithrelios adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar, bildiğimce yanıtlamaya çalışacağım kusurum olursa affola.

    herhangi bir şeyi yakmak demek onu oksijen ile birleştirmek demektir. sizin motosikletinizin de benzini yakabilmesi için, yanma odasında (silindir) yakıtın yanında oksijen de olmalıdır. Burda dikkat edilmesi gereken husus silindirdeki yakıtın mümkün olan en fazla miktarını yakmak istediğimizden dolayı uygun miktarda hava/benzin karışımının silindirin içinde olmasıdır. Eğer gerekenden az hava olursa yanma tam olmaz, dolayısıyla motor verimli çalışmaz. eğer gerekenden fazla hava varsa bu sefer de içeride yanma sonucu oluşan ver hareket haline çevirilen enerji azalacaktır.

    bu arada gereken derken, önemli olan hava/yakıt oranıdır yani mutlak bir değerden bahsetmiyoruz. yani 1 birim yakıta kaç birim hava gerekir tam yanma için bunun cevabı önemli olan.

    şimdi siz motosikletin yakıt miktarını değiştirmeden aldığı hava miktarını arttırabilirseniz (ki basit bir fanla önemli bir artış olmaz, motorun hava almasındaki birinci etken kendi yarattığı çekim) giren yakıt miktarını da hava/yakıt oranı aynı kalacak şekilde arttıran bir yakıt sistemine sahip olmanız gerekir. Sadece havayı arttırmanız beklediğinizin aksine olumsuz sonuç yaratacaktır.

    Sizin dediğiniz sistem, turbo, kompressor vb sistemlerle yapılmakta. Bahsettiğiniz fan da gücünü ya egsoz'dan ya da kranktan alıyor. Bu sistemle normalde 1 birim hava 1 birim yakıt ile yanan bir motora 2 birim hava koymak mümkün oluyor. sistem yakıtı da iki ile çarptığından, efektif olarak aslında silindir hacmini büyütmüş oluyorsunuz. Yani 100cc silindir 1 hava 1 yakıt yakabiliyorsa 200 cc 2 have 2 yakıt yakabiliyor dersek, 100cc'ye giren havayı iki kat artıran bir sistem varsa 100cc'de 2 yakıt 2 hava yakabileceğimiz anlamına geliyor.

    Turbo sistemlerin de (atmosfer basıncından daha yüksek basınçla silindire hava doldurup, daha fazla miktar hava girmesini sağlayan sistemler) atmosferik sistemlerin de artı ve eksileri var. ancak onları saymakla bitirmek zor olabilir bu bağlamda.

    neyse kısacası, çok güzel akıl etmişsiniz ama teknik bilgi eksikliğinden sorun olmuş biraz. umuyorum işinize yaracak bişeyler anlatabilmişimdir.
    Oncelikle bilgi için teşekkürler.
    Fan tabi ki basit bir şey olmayacak yaklaşık 3-4 kg itmeli edf jet turbin. Dediğiniz gibi uygun karışım önemli. Ben bu uygulamayı giren havayı filtreden geçerken daha kolay geçmesi için yapıyorum. Ondan sonra hava ayarı ve benzin ayarı dahil olmak uzere subap ayarlarını da yapacağım. Cc yükseltmek aynı motorda pek verimli olmuyor. Olsa bile satışta değerini düşürüyor. Makine olarak değişim için cbr için para biriktiriyorum. 1-2 hp bile iyi bir fark benim için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

    Teknik olarak Turbo sistem veya motor konusunda bilgim var. Deneyanlere sesleniyorum.

  13. #13

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Bu iş bir çok sorunu da beraberinde getirir. Karbüratörlü motorun varsa güçleneceği yerde güçten düşecektir. Enjeksiyonlu motorun varsa beynini tekrar ayarlamak gerecek. Bu işi yapacak adamı bile bulmak zor.

  14. #14
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Bu iş için sadece motor veya turbo teknik bilgisi yeterli olmayacaktır. Olay sadece hava filtresi girişine basınçlı hava yollamak olsa motosiklet üreticileri bunun tillahını yapardı.

    Yinede malzemeler elinizde varsa deneyin hepimiz görelim

  15. #15
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Dostum en ideal benzin hava karışımi 1/15 tir. Yani motora 1 benzin giriyorsa 15 birim hava gitmeli dir. Ama bu her devirde böyle olmalıdır. Diyelim sen fanı taktin ve rolanti devrindeyken içeri giren hava miktarına göre de benzin miktarını ayarladin. Ama sonra ne olacak? Senin fanın sabit devirle dönüyor, motora gaz verdikçe artan motor devrine göre benzin girişin artacak ama fanin devri artmadigi için içeri giren hava miktarı benzine göre azalacak. Böylece 1/15 oranıni bozmuş olacaksın. Bu sana düşük devirlerde belki biraz (belli belirsiz) tork verir ama devir yükseldikçe hem performans düşecek hem de çok benzin yakacak.
    Arda_Karaca ve mehmetenis bunu beğendiler.

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bisey yakalamissin ama yanlis yerden yakalamissin.
    Hava basinci diye bir olay var.
    Simdi uzun uzun yazamayacagim ama basitçe örnekleyeyim.
    Bir motosiklet Sinop'da baska
    Antalya'da baska çalisir.
    Teknikçi çok arkadas var yazacaklardir mutlaka
    eksik olursa ve kafam iyi olursa ben eksigi tamamlamaya çalisirim.
    Yani konu senin anlattigindan baska bir içerige sahip.
    mehmetenis bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Karbüratör meme ayarlarını düzgün yapmazsan bu iş sadece hava ile olmaz , hava girişi artar benzin az gelir tam gaz açınca yetıstıremez hırrrrk gırrrk yapar gaz yemez . Sonra egzoz dan çaaat çuuut ses yapar
    mehmetenis bunu beğendi.

  18. #18
    atamert35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    135 MH Drift / 35 KB 4799
    Haklısınız aslında yüksek devirlerde aynı performansı yakalamaz. Hava ayarını bozdugumla kalırım. Ben olumlu veya olumsuz cevabımi aldım. Yazan ve elwstiren herkese saygilar.
    Konuyu silmek veya kapatmak için ne yapıyoruz. Forumda ilk konu acisim bu konuda tecrubesizim birazJT

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    hava ayarı bozulmaz , vıdayı en saga çevirsen yine işin olmaz


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)