selamlar, bildiğimce yanıtlamaya çalışacağım kusurum olursa affola.
herhangi bir şeyi yakmak demek onu oksijen ile birleştirmek demektir. sizin motosikletinizin de benzini yakabilmesi için, yanma odasında (silindir) yakıtın yanında oksijen de olmalıdır. Burda dikkat edilmesi gereken husus silindirdeki yakıtın mümkün olan en fazla miktarını yakmak istediğimizden dolayı uygun miktarda hava/benzin karışımının silindirin içinde olmasıdır. Eğer gerekenden az hava olursa yanma tam olmaz, dolayısıyla motor verimli çalışmaz. eğer gerekenden fazla hava varsa bu sefer de içeride yanma sonucu oluşan ver hareket haline çevirilen enerji azalacaktır.
bu arada gereken derken, önemli olan hava/yakıt oranıdır yani mutlak bir değerden bahsetmiyoruz. yani 1 birim yakıta kaç birim hava gerekir tam yanma için bunun cevabı önemli olan.
şimdi siz motosikletin yakıt miktarını değiştirmeden aldığı hava miktarını arttırabilirseniz (ki basit bir fanla önemli bir artış olmaz, motorun hava almasındaki birinci etken kendi yarattığı çekim) giren yakıt miktarını da hava/yakıt oranı aynı kalacak şekilde arttıran bir yakıt sistemine sahip olmanız gerekir. Sadece havayı arttırmanız beklediğinizin aksine olumsuz sonuç yaratacaktır.
Sizin dediğiniz sistem, turbo, kompressor vb sistemlerle yapılmakta. Bahsettiğiniz fan da gücünü ya egsoz'dan ya da kranktan alıyor. Bu sistemle normalde 1 birim hava 1 birim yakıt ile yanan bir motora 2 birim hava koymak mümkün oluyor. sistem yakıtı da iki ile çarptığından, efektif olarak aslında silindir hacmini büyütmüş oluyorsunuz. Yani 100cc silindir 1 hava 1 yakıt yakabiliyorsa 200 cc 2 have 2 yakıt yakabiliyor dersek, 100cc'ye giren havayı iki kat artıran bir sistem varsa 100cc'de 2 yakıt 2 hava yakabileceğimiz anlamına geliyor.
Turbo sistemlerin de (atmosfer basıncından daha yüksek basınçla silindire hava doldurup, daha fazla miktar hava girmesini sağlayan sistemler) atmosferik sistemlerin de artı ve eksileri var. ancak onları saymakla bitirmek zor olabilir bu bağlamda.
neyse kısacası, çok güzel akıl etmişsiniz ama teknik bilgi eksikliğinden sorun olmuş biraz. umuyorum işinize yaracak bişeyler anlatabilmişimdir.