Landcruiser'de ilginç bir problem..
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. Adapazarından yeni bir motor aldım Keeway Land cruiser 250 16.000 kmde.Ben sadece motor sürücüsüyüm pek donanımsal anlamıyorum. Motoru alıp boluya geçtim oradanda eskişehire döndüm yaklaşık bir 450km yol yaptım tık demedi. Ertesi gün çalıştırdım biraz boğma yaptı mesela gaz veriyordum almıyordu sanki benzin yemiyormuş gibi. Aynı gün motor 40kmyi geçmemeye başladı motorcuya gittim silindirlerin birinin bujisi gitmiş ve buji piposu kırıkmış onları değiştirdim düzeldi. Adamı arayıp söyledim ben 1000 km de bir buji değiştiriyorum o silindirdeki buji bazen öyle yapıyor dedi. Motor tamircisinin söylediğine göre sürekli buji yakması hayra alamet değilmiş. Herneyse akşam farlar birden gidip gelir gibi oldu tamamen gitti. Ertesi gün bir far aldım söktüm taktım kabloda kopmuştu onuda iyice sabitledim.
Benim asıl sıkıntım alalı 1 hafta oldu başıma 7-8 defa şu sıkıntı geldi. Motor normal giderken birden çekişten düşüyor istop edicekmiş gibi oluyor. gaz veriyorum yemiyor yemiyor sonra birden bırrr diye gazı alıp düzeltiyor. Sanki benzin bitmiş gibi yapıyor. Akşamda başıma geldi aynı olay farları kısıyor böyle kapatcakmış gibi yapıyor gaz alınca tekrar düzeliyor. Şu CBF 150'lerdeki far olayı gibi hani gaz verince daha parlak yanıyor. Bu gün sabah giderken kırmızı ışıkta bekledim. Yeşil yandı öndeki araba gitmeyince kornaya bastım düütt demeden güçten düştü kornayada voltaj yetmedi gibi oldu. 4-5 dk pat pat zorlaya zorlaya benzinliğe gittim benzinmi bitti acaba diye baktım benzin var yinede attırdım benzini sonradan düzeldi. Anlamadım nasıl bir sıkıntıdır. Benim tahminimce ya karbürötör ya akü yada bi kısa devre yapıyor olabilir. Ama dediğim gibi sadece bir biniciyim. Motosiklet ustasıda bırak bakayım uzun sürer diyor ama ne yapıcam bilemedim. Yardımcı olucak motordan anlayan bir arkadaşım varmıdır forumda ?
Reklamlar
-
elektrik tesisatını kontrol şart. tabi bunu ustaya bırakırsan eskisindende kötü olabilir. ilk önce bi multimetre alarak bu işe başlayabilirsin. temassızlık, kısa devre gibi sorunları olabilir.
-
-
Multimetreyle kısa devre takibi yapabilirm. Ateşleme derken ? bujileri yeniledim.
-
Alternatör ve CDI ünitesi kontrol edilmeli
-
elektril tesisatının komple elden geçmesi lazım bana kalırsa
-
Yalnız multimetreyle nasıl bir ölçüm yapmam lazım hangi kabloları özellikle ölçmeliyim. Acaba konjektörde sıkıntı olabilir mi ? ışık kesmese aslında karbürtörden şüphelenicem ama karbürotör öyle ışık kısma yakma söndürme gibi bir problem yapabilirmi. Yada akü ömrünü dolduruyorsa böyle birşey yapabilirmi. Tek marşta çalışıyo ama aküden yana bir sıkıntı yaşamadım.
-
ateşleme bujiden başlar , bobin , beyin , okuyucu , rotöre kadar iner .
-
En son 1 hafta önce bujileri değiştirtmiştim. Motoru aldığım adam 6C buji kullan dedi motorcu 7C var bişe olmaz ebatla alakalı dedi taktı. Ondan olabilirmi acaba. Birde bu gün farkettim sıkıntıyı ve videoya aldım. Yine yolda birden gaz kesti şans eseri farı açtım farı açınca aniden hızlanmaya başladı. Farı kapatınca tekrar boğulmaya başladı. Yani farı yakınca daha hızlı gidiyor. Şöyle videonun 38. saniyesinden sonra izlerseniz tam olarak anlarsınız hatayı.
-
hocam ayni sorun benim ara ara yapiyo bu gunde yapti nedenmiş sorun ?
-
Adamım konjektörün gidik , statör fazla şarj ediyor . Motor çalışırken akımı bir ölçün yazın değerlendirelim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)