Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

karburator ayari

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Merhaba arkadaslar
    Kuba superlight 200 motorum var bi kac sorum olacak size bana vakit ayiripta cevap veren arkadaslara simdiden tesekkurler
    1. si Karburator ayarini bozmadan once genelde 5 ci viteste son gaz giderken yakit yetmiyormus gibi tekleyip duruyodu ara ara sebebi nedir sizce
    2. Si su motoru biziklamadan duramiyorum lanet olsun gidip karburator ayarini kurcaladim cok yakiyo diye cok az kisayim dedim nasil olsa bana cok performans gerekmiyo cok geziyorum yakit daha onemli diye sona cok kissam noluyoki derken ayar bozuldu anlatimlara baktim benim anladigim vidayi sonuna kadar sikicam sonra 2.5 tur gevselticam sonra calistirip rolantiyi ayarlicam sona yavas yavas sikmaya basliyacagim motor duzensiz calismaya basladigi zaman yeniden gevseltmeye baslicam ama bu sefer kac tur gevselttigimi sayicam motor yine duzensiz calismaya basladigi zaman kac tur gevselttiysem yarisi kadar sikicam birakicam daha sonra biraz kullanicam gerek duyarsam ufak ayar yapicam dogrumudur
    3. Sü karisimin fakir olmasi yakiti ne kadar etkiler motora zarar verirmi son hizim dusermi karisimin zengin olmasinin +lari - leri nelerdir
    4. Sü sübab ayari yakiti cok etkilermi ayarsiz olmasi motora zarar verirmi
    5. Si subab ayari ve karburator ayarini kac liraya yapiyolar kaziklanmiyalim zamanim yok hemen yaptiricam ama malesef cumartesine kadar kendim bi ayar tutturup idare etmeliyim su anda motor calisiyoda zarar fln verir mazallah aman.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    Normalde karbüratör ayari egzoz emisyon cihazı ile yapilirsa en doğru sonuç aliniyor ama yinede anlattigin şekilde yaparsan yaklasik değer bulunuyor (o emisyon cihazınin portatif olaniyla ayarlamaya calismistim ama ne rölantide nede orta devirde bitürlü tutturamamistim )
    Zengin karışım için (cihazin ölçümüne göre ) söyleyebileceklerim :çabuk devir aliyor yüksek devirde güçsüz çok yakıyor fazla ısınıyor egzozun çıkışı karariyor kötü bi duman kokusu oluyor soğukken ve ısisninca egzoz patlatıyor bunların hepsi eksi ve bide ustaların söylediği mekanik hasarlar


    Fakir karışımi tecrübe edemedim benim karbüratör genelde zengini tutturuyordu

    Isınmaya dikkat et zaten fark anlaşılir birde tekleme olayi yüksek devirde buji ve piposundan olabilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------

    Birde ustalar baksin derim benim tecrübe ettiğim kısmı bu kadar ve kısıtlı

  3. #3

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Dostum karbüratör son hız da benzin yetiştiremiyor ondan yapar şamandıra ayarı gereklıdır . Her motorda hava ayarı 2.5 tur olacak dıye kaıde yok benım today de 1 tur mesela , en ıyı gaz yedıgı , ani gaz verdıgınde hemen yukselıp hemen düşen rölantide senin ayarın ıyı demektır

  4. #4

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Tesekkurler arkadaslar yaptim ayari ne kadar dogru oldu bilmiyorum ama normal guzel calisiyo hafta sonu servise goturcam zaten simdilik idare etsin yeter samandira ne alaka anliyamadim ama samandra benzin gostergesi icin deponun icine takilan parca degilmi.

  5. #5
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    hayır karbüratörün içinde hatta altında dıştan gördüğün tasgibi olan yer karbüratörün yakıt haznesidir orada bir şamandıra yardımıyla seviyesi düzenlenir memeler yakıtı bu hazneden alıp üflerler eğer şamandıradan yakıt az geçiyorsa seviye alçalır memelere yeterli yakıt gelemez çogu karbüratörde muslugun alt tarafına doğru bi kapak onun altında da filtre olur filtre doluysa yakıt yavaş geçebilir
    birde gelen yakıtta su varsa o haznenin dibine birikir gaza yüklenince arada benzinle su karışa bilir
    bunu anlamak için karbüratörün dibinde bir hortum var hortumun karbüratöre bağlandığı yerde bir vida olur gevşetirsin (tabi benzin musluğu kapalıyken )karbüratör haznesindeki benzin pislik su ne varsa borudan akar oradan gözlemleyebilirsin sonra sıkmayıda unutma ....
    mterayes26 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    şahin gerekenı yazmıs

  7. #7

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Aynen oyle sahin arkadasim hakkatten cok guzel anlatip aciklamissin tesekkurler bunu ogrendigim iyi oldu bende o vidayi acinca benzin geliyo ne is diyodum demek alt kisimdaki suyu pisligi temizlemek icinmis ayda bi acip pis benzini dokerim artik tesekkurler cevap icin

  8. #8

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Çözüm olmazsa yine yaz uğraşalım

  9. #9

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Eyvallah saol abicim aslinda disli konusunda aklima takilan bisi var yeni konu acayim diyodum ama belki yardimci bilginiz vardir ben bu motorla 6000 devirde anca 80 i goruyorum 6000 i gecincede titreme basliyo bagirmaya basliyo yakit artiyo simdi ben bunun hizini disli degistirerek 6000 devirde 100 e flan cikarabilirmiyim yakit uzun yolda artarmi azalirmi motor 135 kg 200 luk agiriligimiz 90 ben 50 artcim 140 kgyiz ilk kalkista cok fazla fark olurmu cok kasarmi yani yokusta bayilsin sikinti yok atar 4 e yavas cikarim yokusuda kullandigim bolge zaten genelde duzluk bi bolge tekirdag-corlu

  10. #10

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    motor kaç bınde , birde o motorun canı o kadar . Yakacakkı 6000+ devır uretecek

  11. #11

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Motor 8000 km de

  12. #12
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    on dişliyi bir diş büyütürsen birazcık daha hızlanıyor vitesler uzuyor yani son hızın artar ama kalkışta daha çok debriyaj kullanırsın uzun yolda avantaj tabi ben cub da 14 t ondişliyi 15 t ile değiştiriştim (alırken bakmadım tabi yenileme yaparken )6 binde 60 gören motor 80 gördü ama aynı rampayı hep aynı hızla çıktı bir vites aşağı çünkü motorun urettiği güç artmıyor .
    düzlükte rahat etmiştim ama arka dişliyi küçülmedim gerekte kalmadı son olacağı oydu yani


    bu arada titreşim için motorun şaseye bağlayan bütün vidaları kontrol et onlar gevşeyince çok titrer gidondan hisediyorsan titreşimi genelde ondandır.
    zinciri çevir bi gergin bir bolsa gergin olan duruma göre ayar yap


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)