Şanzıman ve Şaft Yerleştirme Hakkında Yardım
Reklamlar
-
28 Ağustos 2014, 09:48
#1
Merhaba Usta arkadaşlar.
3 hafta önce arazide tepinirken sanırım vites pedalına kaya çarpması sonucu blok içinde bulunan vites mili itici pimin girdiği yuva kırıldı. Bu arada hafifte bir yamukluk oluşmuş vites milinde. Sağ kapağı açıp debriyaj tasını söküp kaynattırmayı düşünürken kaynakçı abimizin bu şekilde kaynatırsak içindeki parçalar sıcaktan sıkışa bilir kaynayabilir uyarısı üzerine bloğu yarma işine başladım. Dağatmak kolaydır malum . Kaynağı yaptırıp tesviye işleminden sonra iş toplamaya geldi. Topladık kapattık henüz yağını koyup çalıştırmadım ama aklımda bi soru işareti kaldı sizlere danışmak istedim.
Motoru toplarken şanzıman ve şaftı yanlış takma imkanı var mı? YAni onları yerleştirirken dikkat edilmesi gereken bir noktalama yahut düzen var mı? Ben vites topuzundan şaftı boş vitese ayarlayıp vites çatallarını olması gerektiği yerlere takıp topladım servis manuele göre. Şimdi yağsız elle hareket ettirip vitesleri geçiriyorum ama bi düzensizlik var gibi . Motoru çalıştırmadan önce bi danışmak istedim. Yağsızlıktan mıdır bu düzensizlik sertlik yoksa bu parçaların yanlış takılma şansı var mı ?
Reklamlar
-
28 Ağustos 2014, 09:53
#2
Abi marşa bas yavaştan yürü
-
28 Ağustos 2014, 09:54
#3
servis manueline göre pulları ve dişlileri dogru topladıysanız sorun olmaz.
ama bazı pulları yanlıs yere taksanızda calısır gibi yapıyor
sonrası motor yana yatınca dişli kayıp sanzımanı kaitleyebiliyor. (en azından cg lerde)
-
28 Ağustos 2014, 11:19
#4
Ozaman yanlış takma gibi bi durum olmuyor demekki . Çünkü dişlileri ve pulları millerinden çıkarmadım öbek halinde alıp kenarı koydum öbek halinde geri taktım bloğa. Saftıda boş vites konumundayken çatalları ya da çanak neyse onları yerlerine yerleştirdim. Ozaman bu akşam ya yürücez gitcem ya da şanzımanı kitleyip yeniden yaracam
-
28 Ağustos 2014, 11:22
#5
blok halinde cıkıp o sekilde takıldı ise sorun olmaz
bazen kartel blokları ayrılmamak için direniyor, onu acmaya calısırkende sanzıman dagılabiliyor
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
28 Ağustos 2014, 11:36
#6
Valla çıkarırken allahtan dağalmadı çünkü vites topuzunu saft mı neyse ondan çıkaramadım vida yalama oldu başı o şanzımanla bi blokta krank diğer blokta kaldı. Sonra şanzımanı diğer blokta toplayıp krank kalan tarafı üstlerine kapadım sorunsuz oturdu ama işte kıllanınca bi kere bekleyemedim çalıştırıp olup olmadığını erkenden yüzleşmek istedim sayılır karşılaşılacak sonuçlarla. Aslında eşeklik etmeyip başka konuyu açmalıydım bol resimlerle ama eller yağlı vakit dar olunca resim çekip rapor yapmaya üşendim
Eyvallah ;)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)