200 cc yi 125 e düşürmek [hantallaştırmak] nasıl yapılır ?
Reklamlar
-
28 Ağustos 2014, 00:57
#1
bu gün af edersiniz bir b*k yedim gittik 200cc ye yükseltilmiş aslı 125cc bir motosiklet aldık.. stop ettire ettire kalkışı ve vitesi kısmen öğrendim fakat motor deli fişek mübarek "sen in ben bir fırlayıp geleyim" der gibi bir hali var anlayacağınız çok seri ve bu benim gibi yeni başlayan birini çok strese soktu kullanamıyorum rahat rahat. Ne yapabiliriz kalkarken zıplamaması için ? ağır ağır aheste aheste kalksın istiyorum.
Reklamlar
-
28 Ağustos 2014, 00:59
#2
-
28 Ağustos 2014, 01:00
#3
valla bnde 100 lükten sonra 200 cc bi motor alıcam pulsar 200 ns te benide strese soktun çünkü uzun süredir kullanmıyorumda 125 cc ye düşürmk için ne yapılır bilmem de üstadlar cevap verebilir.
-
28 Ağustos 2014, 01:01
#4
125 e düşürüp öyle alışıcam yoksa böyle acemi işi hiç değil atar bi yere
-
28 Ağustos 2014, 01:07
#5
la bısey olmaz sankı 1000 cc makıneye bınıyorsun abartma bende , today 50 ye 150 cc motor bagladım deli gibi gıdıyor . Ne kadar gaz o kadar sürat
-
28 Ağustos 2014, 01:12
#6
today 50 yi yükseltmeden ne kadar süre kullandınız ??
-
28 Ağustos 2014, 01:14
#7
O makine o kasaya fazla olduğu için ivmelenmeyi daha sert hissediyorsunuz. Satın gitsin o motoru.
-
28 Ağustos 2014, 01:16
#8
yeni aldık makineyi düşürmem lazım torkunu gücünü kontrol edemiyorum ve çok ani kalkıyor. kontrolsüz güç güç değildir hesabı.
-
28 Ağustos 2014, 01:35
#9
Motorunuz tanımıyorum ama gaz kolunun aralığını yükseltebilirseniz daha kontrollu gaz verebilirsiniz.
-
28 Ağustos 2014, 01:38
#10
kademe kademe vermek için uğraştırıyor, zart diye alıyor gazı ondan strese girdim. ben 125 e düşürtüp hantal hali ile binip beceremezsem o zaman scooter a veririm heralde. asıl mevzu bahis olan şey nasıl 125 e düşüreceğim yada şöyle diyeyim neyi değiştirirsem motor zıplamaz seriliğini kaybeder ???
-
28 Ağustos 2014, 01:50
#11
Hiçbirşey yapmana gerek yok. Gazı ve debriyajı kullanmayı öğren ona çalış gerisi zamanla oturur.
Geç motorun başına çalıştırmadan bi 50 -100 kere yavaşça gaz verip hızlıca bırakma hareketi çalış.
Aynı şekilde debriyaja geç . Yine bi 50 -100 arası hızlıca çekip yavaşça bırakma çalış.
Sonra ikisini birleştir. Gazı yavaşça verirken debriyajı yavasça bırak , gazı hızlıca kapatırken debriyaja hızlıca bas.
Ellerinde bi kas refleksi oluşsun.
Sonrada motoru çalıştırıp olaya alışmaya başla.
Gerisi kendiliğinden gelir.
Buna birde gazı bırakınca elini hızlıca frene götürüp ama yavaşça freni sıkmada ekleyebilirsin.
Hayatında hiç motor üzerine binmemiş insanlara ilk yaptırdığım şey budur. Faydasız gibi gelir ama motoru ilk çalıştırdığında hiç stop ettirmeden dakikalarca dolaşmaya başlarlar. Ben bunun faydasını çok gördüm sende dene .
Birde motoru yürüteceğin zaman beynini hazırla , debriyajı bırakıcam gazı vericem ve bu motor hareket edicek panik yapmama gerek yok olması gerek bu diye beynen hazırlan.
İlk binen acemilerin ilk kalkışta sapıtmasını bu şekilde engelliyorum. Yalnız kollar dirseklerden kırık olsun her zaman . Motorun ileri geri ani hareketleri senin istemsiz gaza basmanı engeller bu sayede.
-
28 Ağustos 2014, 02:05
#12
aslında bir şey yapmana gerek yok o motor en fazla 15 bg dir zaten yeni kullanıcısın zamanla düzelir illaki bir şey yapayım diyeceksen en ucuz yöntem arka dişliyi 2 veya 4 diş büyüt
-
28 Ağustos 2014, 02:11
#13
2 veya 4 büyütünce torku azalacak mı? zıplama olmayacak mı yani?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------
acayüp adlı üyeden alıntı
Hiçbirşey yapmana gerek yok. Gazı ve debriyajı kullanmayı öğren ona çalış gerisi zamanla oturur.
Geç motorun başına çalıştırmadan bi 50 -100 kere yavaşça gaz verip hızlıca bırakma hareketi çalış.
Aynı şekilde debriyaja geç . Yine bi 50 -100 arası hızlıca çekip yavaşça bırakma çalış.
Sonra ikisini birleştir. Gazı yavaşça verirken debriyajı yavasça bırak , gazı hızlıca kapatırken debriyaja hızlıca bas.
Ellerinde bi kas refleksi oluşsun.
Sonrada motoru çalıştırıp olaya alışmaya başla.
Gerisi kendiliğinden gelir.
Buna birde gazı bırakınca elini hızlıca frene götürüp ama yavaşça freni sıkmada ekleyebilirsin.
Hayatında hiç motor üzerine binmemiş insanlara ilk yaptırdığım şey budur. Faydasız gibi gelir ama motoru ilk çalıştırdığında hiç stop ettirmeden dakikalarca dolaşmaya başlarlar. Ben bunun faydasını çok gördüm sende dene .
Birde motoru yürüteceğin zaman beynini hazırla , debriyajı bırakıcam gazı vericem ve bu motor hareket edicek panik yapmama gerek yok olması gerek bu diye beynen hazırlan.
İlk binen acemilerin ilk kalkışta sapıtmasını bu şekilde engelliyorum. Yalnız kollar dirseklerden kırık olsun her zaman . Motorun ileri geri ani hareketleri senin istemsiz gaza basmanı engeller bu sayede.
vakit ayırıp bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim öncelikle.. elektrikli bisiklet kullanıcısıyım 2 senedir o yetmediği için böyle bişey düşündüm ama korkunç bi güçle karşılaştım korktum açıkçası en iyisi sizin tavsiyeleriniz + arka dişliyi büyütmek.
-
28 Ağustos 2014, 02:38
#14
Dişliyi büyütmek motoru daha atik daha agresif yapar.
Son hızda biraz düşme olur ama zaten siz ilk kavrama ve sonrasındaki hızlanmadan ürkmüşsünüz.
Elektrikli bisklete göre biraz fazla güçlü gelmesi normal ama alıştığınızda o güç bile az gelecek .
Hiç kurcalamadan alışmaya çalışın.
125 cc den 200 cc olması atla deve bir fark yaratmıyor. sizi etkileyen çekişi olmuş. Vitesli motosikletlerin en zayıfı bile acemisi için çok seri gelir . alışınca geçer.
-
28 Ağustos 2014, 02:47
#15
Peki, bir de başka 125 lik bi motoru kullanıp deneyimlemek isterim. şimdi tam dayaklık olacam farkındayım da bu canavarın şuan ki torkunu düşürmeyi taktım kafaya ne yapabiliriz onun için ?
-
28 Ağustos 2014, 03:32
#16
çözemezsen olayı bi karburatörden hava ayarını kıs biraz. daha aksak çalışır. enazın zart diye uzamaz gazı verince.
-
28 Ağustos 2014, 05:41
#17
aksak derken? sorun teşkil ediyormu hava ayarını kısıncaki aksaklık?
-
28 Ağustos 2014, 05:58
#18
ön dişliyi büyüterek gereksiz zıplamasını giderebilirsin. ya da alış bu haline zamanla ataklığı hoşuna da gidebilir.
modifiye edildiği için kasasına göre daha atak olmuş. muhtemelen cg tipi bir motor.
sağlam işleyen motoru boşuna açtırma bence. silindirle beraber başka parçalara modifiye yapıldıysa sıkıntı olabilir.
-
28 Ağustos 2014, 08:00
#19
Motoru aldığın kişiyi ara, ben bunu orjinal haline çevircem nası yaparım de o bilir
-
28 Ağustos 2014, 08:24
#20
125 lik miş şimdi full her şeyi 200 lük.. zıplamasını istemiyorum sadece adam gibi kalksın motor profildede yazdığı gibi Kanuni BS125 cg tipi 5 vites. zıplamasın ağırdan alsın diyorum. ön dişliyi büyütmek çözer mi yani?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)