Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

200 cc yi 125 e düşürmek [hantallaştırmak] nasıl yapılır ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    bu gün af edersiniz bir b*k yedim gittik 200cc ye yükseltilmiş aslı 125cc bir motosiklet aldık.. stop ettire ettire kalkışı ve vitesi kısmen öğrendim fakat motor deli fişek mübarek "sen in ben bir fırlayıp geleyim" der gibi bir hali var anlayacağınız çok seri ve bu benim gibi yeni başlayan birini çok strese soktu kullanamıyorum rahat rahat. Ne yapabiliriz kalkarken zıplamaması için ? ağır ağır aheste aheste kalksın istiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    gazı az ver sorun kalmaz

  3. #3

    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    KEŞAN
    valla bnde 100 lükten sonra 200 cc bi motor alıcam pulsar 200 ns te benide strese soktun çünkü uzun süredir kullanmıyorumda 125 cc ye düşürmk için ne yapılır bilmem de üstadlar cevap verebilir.

  4. #4
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    125 e düşürüp öyle alışıcam yoksa böyle acemi işi hiç değil atar bi yere

  5. #5

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    la bısey olmaz sankı 1000 cc makıneye bınıyorsun abartma bende , today 50 ye 150 cc motor bagladım deli gibi gıdıyor . Ne kadar gaz o kadar sürat

  6. #6
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    today 50 yi yükseltmeden ne kadar süre kullandınız ??

  7. #7
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    O makine o kasaya fazla olduğu için ivmelenmeyi daha sert hissediyorsunuz. Satın gitsin o motoru.

  8. #8
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    yeni aldık makineyi düşürmem lazım torkunu gücünü kontrol edemiyorum ve çok ani kalkıyor. kontrolsüz güç güç değildir hesabı.

  9. #9

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Motorunuz tanımıyorum ama gaz kolunun aralığını yükseltebilirseniz daha kontrollu gaz verebilirsiniz.

  10. #10
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    kademe kademe vermek için uğraştırıyor, zart diye alıyor gazı ondan strese girdim. ben 125 e düşürtüp hantal hali ile binip beceremezsem o zaman scooter a veririm heralde. asıl mevzu bahis olan şey nasıl 125 e düşüreceğim yada şöyle diyeyim neyi değiştirirsem motor zıplamaz seriliğini kaybeder ???

  11. #11
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Hiçbirşey yapmana gerek yok. Gazı ve debriyajı kullanmayı öğren ona çalış gerisi zamanla oturur.
    Geç motorun başına çalıştırmadan bi 50 -100 kere yavaşça gaz verip hızlıca bırakma hareketi çalış.
    Aynı şekilde debriyaja geç . Yine bi 50 -100 arası hızlıca çekip yavaşça bırakma çalış.
    Sonra ikisini birleştir. Gazı yavaşça verirken debriyajı yavasça bırak , gazı hızlıca kapatırken debriyaja hızlıca bas.
    Ellerinde bi kas refleksi oluşsun.
    Sonrada motoru çalıştırıp olaya alışmaya başla.
    Gerisi kendiliğinden gelir.
    Buna birde gazı bırakınca elini hızlıca frene götürüp ama yavaşça freni sıkmada ekleyebilirsin.

    Hayatında hiç motor üzerine binmemiş insanlara ilk yaptırdığım şey budur. Faydasız gibi gelir ama motoru ilk çalıştırdığında hiç stop ettirmeden dakikalarca dolaşmaya başlarlar. Ben bunun faydasını çok gördüm sende dene .
    Birde motoru yürüteceğin zaman beynini hazırla , debriyajı bırakıcam gazı vericem ve bu motor hareket edicek panik yapmama gerek yok olması gerek bu diye beynen hazırlan.
    İlk binen acemilerin ilk kalkışta sapıtmasını bu şekilde engelliyorum. Yalnız kollar dirseklerden kırık olsun her zaman . Motorun ileri geri ani hareketleri senin istemsiz gaza basmanı engeller bu sayede.

  12. #12
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    aslında bir şey yapmana gerek yok o motor en fazla 15 bg dir zaten yeni kullanıcısın zamanla düzelir illaki bir şey yapayım diyeceksen en ucuz yöntem arka dişliyi 2 veya 4 diş büyüt
    mterayes26 bunu beğendi.

  13. #13
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    2 veya 4 büyütünce torku azalacak mı? zıplama olmayacak mı yani?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiçbirşey yapmana gerek yok. Gazı ve debriyajı kullanmayı öğren ona çalış gerisi zamanla oturur.
    Geç motorun başına çalıştırmadan bi 50 -100 kere yavaşça gaz verip hızlıca bırakma hareketi çalış.
    Aynı şekilde debriyaja geç . Yine bi 50 -100 arası hızlıca çekip yavaşça bırakma çalış.
    Sonra ikisini birleştir. Gazı yavaşça verirken debriyajı yavasça bırak , gazı hızlıca kapatırken debriyaja hızlıca bas.
    Ellerinde bi kas refleksi oluşsun.
    Sonrada motoru çalıştırıp olaya alışmaya başla.
    Gerisi kendiliğinden gelir.
    Buna birde gazı bırakınca elini hızlıca frene götürüp ama yavaşça freni sıkmada ekleyebilirsin.

    Hayatında hiç motor üzerine binmemiş insanlara ilk yaptırdığım şey budur. Faydasız gibi gelir ama motoru ilk çalıştırdığında hiç stop ettirmeden dakikalarca dolaşmaya başlarlar. Ben bunun faydasını çok gördüm sende dene .
    Birde motoru yürüteceğin zaman beynini hazırla , debriyajı bırakıcam gazı vericem ve bu motor hareket edicek panik yapmama gerek yok olması gerek bu diye beynen hazırlan.
    İlk binen acemilerin ilk kalkışta sapıtmasını bu şekilde engelliyorum. Yalnız kollar dirseklerden kırık olsun her zaman . Motorun ileri geri ani hareketleri senin istemsiz gaza basmanı engeller bu sayede.
    vakit ayırıp bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim öncelikle.. elektrikli bisiklet kullanıcısıyım 2 senedir o yetmediği için böyle bişey düşündüm ama korkunç bi güçle karşılaştım korktum açıkçası en iyisi sizin tavsiyeleriniz + arka dişliyi büyütmek.

  14. #14
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Dişliyi büyütmek motoru daha atik daha agresif yapar.
    Son hızda biraz düşme olur ama zaten siz ilk kavrama ve sonrasındaki hızlanmadan ürkmüşsünüz.
    Elektrikli bisklete göre biraz fazla güçlü gelmesi normal ama alıştığınızda o güç bile az gelecek .
    Hiç kurcalamadan alışmaya çalışın.
    125 cc den 200 cc olması atla deve bir fark yaratmıyor. sizi etkileyen çekişi olmuş. Vitesli motosikletlerin en zayıfı bile acemisi için çok seri gelir . alışınca geçer.

  15. #15
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    Peki, bir de başka 125 lik bi motoru kullanıp deneyimlemek isterim. şimdi tam dayaklık olacam farkındayım da bu canavarın şuan ki torkunu düşürmeyi taktım kafaya ne yapabiliriz onun için ?

  16. #16
    h2rx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    K.çekmece / IST
    Motosikleti
    Hyena 100 X / Spacy α
    çözemezsen olayı bi karburatörden hava ayarını kıs biraz. daha aksak çalışır. enazın zart diye uzamaz gazı verince.

  17. #17
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    aksak derken? sorun teşkil ediyormu hava ayarını kısıncaki aksaklık?

  18. #18
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    ön dişliyi büyüterek gereksiz zıplamasını giderebilirsin. ya da alış bu haline zamanla ataklığı hoşuna da gidebilir.
    modifiye edildiği için kasasına göre daha atak olmuş. muhtemelen cg tipi bir motor.
    sağlam işleyen motoru boşuna açtırma bence. silindirle beraber başka parçalara modifiye yapıldıysa sıkıntı olabilir.

  19. #19
    eraksoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz yok.
    Motoru aldığın kişiyi ara, ben bunu orjinal haline çevircem nası yaparım de o bilir

  20. #20
    emre186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kanuni BS125
    125 lik miş şimdi full her şeyi 200 lük.. zıplamasını istemiyorum sadece adam gibi kalksın motor profildede yazdığı gibi Kanuni BS125 cg tipi 5 vites. zıplamasın ağırdan alsın diyorum. ön dişliyi büyütmek çözer mi yani?


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)