Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

100cc hız arttırma

    REKLAM ALANI
  1. #1
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    Merhaba arkadaşlar...

    Motoran mtr 100(v2) isminde motosikletim var. Sıkıntım 90 km hızı geçmemesi motosiklet şuan 3600km. çok hız tutkunu değilim uzun yol yapıyorum 60 70 km arası 90 km otobanda az kalıyor gerçekten. 110 - 120 km yaptırma şansım varmı. bir kaç sitede araştıdm ön - arka dişli ve Performans hava filtresinden bahsetmişler genellikle gerçekten işe yararmı ? veya başka önerileriniz varmı ?
    Asgeri maaş'a calışıyorum malum farklı bir motosiklet alıcak param yok. Şimdiden Teşekkür ederim herkeze.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    1 sene parasız gezip 250 cc alacan 90 dan sonra bekleki 100 e ulasşın yokuslarda bayırlarda zaten ölüyon birde ön disliyi buyultursen hem 90 lı hızlara ulasma süren uzar hemde 5 vitesde torkun cok ölür 110-120 li hızları anca uzun yokus asagılarda anlık olarak görürsün

    100 cc ye harcadıgın benzin parasına yazık yağ bakım bilmemne paraları derken c3bind3n sürekli para gidiyor 2 el 250 cc al uzun yolda yokuslarda bayırlarda rahat et bende 125 cc almak yerine 1 sene bekleseydim su an sıfır cbr 250 ye biniyor olacaktım

  3. #3

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    100 cc yi sat 250 cc al :D en basiti çünkü o motora uygun silindir piston genişletme bilmem ne en az bin iki bin tl masraf tutar ustaya da bağlı ve uzun sürer yapılması

  4. #4
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Ertugyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 cc yi sat 250 cc al :D en basiti çünkü o motora uygun silindir piston genişletme bilmem ne en az bin iki bin tl masraf tutar ustaya da bağlı ve uzun sürer yapılması
    200-250 cc ye cevrilmesi için
    sadece 500-600 lira parca masrafı artı 200-250 lirada işçilik gider
    TRaKYaLeee bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  5. #5
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    Aslında aklımda var öle bir şey Mondial 250 mct var 3000'TL civarı nasıldır acaba 19 Hp oldukça iyi hem elimdekini satıp üstüne 2 maaş daha koyduk'mu anca alırım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------

    Silindir yükseltmeyi düşünmüyorum 250 cc zaten yapamazsın'da en fazla 150 cc oda kısa sürede motorun ömrünü yer, benim burda demek istediğim ufak tefek şeyler ile 15 20 km daha fazla hızlı gitmek
    Ertugyigit bunu beğendi.

  6. #6
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı AydınOğlu09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir yükseltmeyi düşünmüyorum 250 cc zaten yapamazsın'da en fazla 150 cc oda kısa sürede motorun ömrünü yer, benim burda demek istediğim ufak tefek şeyler ile 15 20 km daha fazla hızlı gitmek
    motorun klasik cg motordur. 250-270 cc ye kadar cıkartılabilir.
    ben 150 cc yi 220 cc ye cıkarttım 2,5 senedir kullanıyorum hemde sorunsuz olarak.

    ama tercih meselesi.

    senin motorda cok rahat 200-220 cc ye cıkartılır.
    modifiye asırı yapılmadıktan sonra sorun da cıkartmaz

    ama son karar senin tabi. satıp orjınalde 200-250 cc de alınabilir
    TRaKYaLeee bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  7. #7
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    150 cc ye çıkarsam 120 rahat yapabilirmi. ve randuman alabilirmiyim sıkıntı yaratırmı. tam olarak hangi parçalar değişmesi gerekir birde detaylı yazarsan sevinirim dostum.

  8. #8
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    senin motorun krankdaki piston baglantı yerinin ölçüsü 15 mm ise ve kartel deliği de standart 70 mm ise
    sorunsuz olarak 166cc ye cıkartırsın.
    sadece 65.5 mm silindir piston degişir. güç artacagı için 5 de cıkmadıgı devirlere cıkabilir
    oda sana artı hız olur.
    kartel deliği yada krank piston baglantı yeri dediğim ölçülerde değil ise ya kartel bogazı tornada acılır
    yada krank biel kolu değişir gene yapılır.
    zaten o işlemler için motor dagıtılacagından yapmısken 200 olarak toplarsın.
    200 lük krank, 200 luk silindir piston, itecek, silindir saplaması değişmesi gerekir.
    silindir üst kapagıda değişsen iyi olur değişmesende gene eski halinden cok daha fazla güçlü olur.
    karburatör değişmene gerek yok bence.
    standart pz26 yada pz 27 karburatörler 200 cc yi kurtarır.
    sadace yeni hale uygun iğne ve hava ayarı yapılması gerekir

    bunalrı yaptıktan sonra son hale uygun arka dişliyi kucult önü buyut. motor gitmem demez

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------

    bu sayfalarda da benim yaptıklarım var

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2899931

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2901031


    forumda aratırsan bircok ilgili baslıkta mevcut

  9. #9
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    hocam yapılır gidersin de .. ama durabilir misin? mesele orda .. o motorun kimyası 90 civarı için uygun. fazlasını kaldırmazz.. bi müddet idare et sabret , yapacağın masrafı koy kenara sonra bi yerden de kapı açılır zamanı gelir daha iyisini alırsın..
    > cbf 150 için > 140 kg motor ,dolu depo 10kg ben 90 kg toplam 240 kg ile 100km'yi geçince durmaz bu savurur atar diyorum. sen cg ile 120 diyon..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------

    Alıntı AydınOğlu09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 cc ye çıkarsam 120 rahat yapabilirmi.
    demişşin bi de.. çoğu kişi burda 150cc kullanıyor. yokuş aşağı hariç gören yoktur.

  10. #10
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Bi cbr ye bi gtr ye birde kendi motoruna bak o kalın lastikleri arka disk frenleri aerodinamigi göstergeleri kuyrugu karenajı virajı bunda bulabilirmisin acaba esseyi at yapmaya calısıyorsun

  11. #11
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    Zaten onların ne olduğunu biliyorum benim burada istediğim sürekli 80-90 km' de adamın canını sıkıyor İzmir Çeşme otobanını kullanıyorum genellikle. konu başka yerlere geldi

  12. #12

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Alıntı mustbe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam yapılır gidersin de .. ama durabilir misin? mesele orda .. o motorun kimyası 90 civarı için uygun. fazlasını kaldırmazz.. bi müddet idare et sabret , yapacağın masrafı koy kenara sonra bi yerden de kapı açılır zamanı gelir daha iyisini alırsın..
    > cbf 150 için > 140 kg motor ,dolu depo 10kg ben 90 kg toplam 240 kg ile 100km'yi geçince durmaz bu savurur atar diyorum. sen cg ile 120 diyon..
    ben de aynı şeyleri söyleyecektim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------

    lastik ebatları, fren diski ve kaliperleri, şasesi buna uygun değil

  13. #13
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motorunun mevcut hızı ile yapmasını istediğin hız arasında en fazla ulaşacağın yere 5 bilemedin 10 dakika sonra gidersin.

    Yok efendim ben sollamalarda v.s. kalıyorum dersen de, bu motoru yapa mühendis düşünmüştür elbet daha hızlı gidip gitmemesi konusunda.

    Şahsi fikrim mevcut özelliklerini değiştirme motorunun. Olanı kadarı ile kullan. Hızlandırmak problem değil ama teknik olarak ne gibi problemlere neden olabileceği, durup durmayacağı daha büyük probleme neden olabilir. Biraz daha fazla paran olduğunda sat motorunu daha kuvvetlisini al.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    mustbe bunu beğendi.

  14. #14
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    Alıntı AydınOğlu09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir yükseltmeyi düşünmüyorum 250 cc zaten yapamazsın'da en fazla 150 cc oda kısa sürede motorun ömrünü yer, benim burda demek istediğim ufak tefek şeyler ile 15 20 km daha fazla hızlı gitmek
    abi 15-20 km/s hız artışı demek senin motorun son hızının 90 olduğunu düşünürsek %20 artışa tekabül eder. %20'lik bir hız artışı için, sürtünme artışı hız artışının karesi ile orantılı olduğundan çok kaba bir hesapla %44 güç artışına ihtiyacın var demektir.

    Bir motorun gücünün %44 arttırılması ise öyle bahsettiğin gibi ufak tefek şeylerle olmaz düşüncesindeyim. Arkadaşların dediği gibi silindir hacminin arttırılması tek seçenek gibi. bu da astarı yüzünden pahalıya geleceğinden ve motor dışındaki parçaların üzerine de planlanandan çok güç bindireceğinden pek mantıklı değil gibi.

    veya her yer burda düz, yokuş yok diyosan dişli değiştirirsen, hızlanmadan ve yokuş performansından fedakarlıkla belki son hızda artış olabilir.

    belki bir öneri motorun sürtünme katsayısını azaltabilecek (aerodinamisini iyileştirecek) şeyler olabilir. ön camın yoksa takıp tamamen arkasına girebilirsen tahminimce en büyük faydayı o sağlayacaktır.

    kısaca senin para biriktirip bir 250'lik alma vaktin gelmiş gibi. Eski de olsa Japon'u Çin'e yeğleyebilecek bir bütçe de ayarlayabilirsen çok temiz olur.

  15. #15
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    Tamam hocam en iyisi dediğiniz gibi yapayım yeni bir motosiklet. Teşekkür ederim herkeze

  16. #16

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    verdin bi çita'cı motor ustasına aldın alt motor 200 olarak ödeyeceğin 200 tl'yi geçmez

  17. #17
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    Motosiklete baktım cg motoru değil, 150fmg yazıyor bir kaç yerde silindir yükseltilemez yazıyor acaba doğrumu?

  18. #18

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    benimki 70'i geçmiyor


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)