Motorun zincir gerginliği tekeri çevirince değişiyor..
Reklamlar
-
16 Ağustos 2014, 17:33
#1
Arkadaşlar sorunum tam olarak bu..
Tekeri boşta çeviriyorum zincir bi sıkışıyor bi gevşiyor..
Birde tekerin tam arkasından baktım.. Tekeri çevirince hafif sağ sol yaparak geziyor zincir koruma lastiğinin üzerinde.. Sorun nedir ? Nasıl giderebilirim ?
Bu arada maşanın iki tarafındada çizgiler eşit..
1- Biraz araştırdım.. Zincir bitmiş dişli ve zincir değişimi diyenler var..
2- Teker rulmanından yapar diyenler var.. Teker sağ sol yapıyorsa diye.. Ama tekeri salladım oynamıyor bile rulman sağlam görünüyor..
3- Zincir dişli merkezinden kaçık diyenler var.. (bu nasıl oluyor anlamadım ama vardır bi açıklaması açıklarsanız sevinirim..)
4- Ayrıca arka dişlide yamukluk olabileceğini söyleyenler var..
Yani sorunu birtek ben yaşamıyorum diğer forumlarda ve diğer başka markalardada bu durumlar oluyor..
Açıkcası garanti kapsamına girer mi servisle konuşmayı düşünüyorum..
Servisim 70 km uzaklıkta manavgatta.. O yüzden tam anlayıp öyle gitmek istiyorum..
Yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar..
Motor daha 1500 km'de ayrıca arkadaşlar dişli ve zincir değiştirsem ortalama fiyat ne kadar tutar.. ? Değişim yapınca sorun giderilir mi ?
Şimdiden cevaplar için ve yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim..
Reklamlar
-
16 Ağustos 2014, 17:48
#2
Dostum zincirini değiştirme zamanın gelmiş belli yerlerde bollaşmış zincirin
zincir değişimi yaparken dişliyide değiştirmen idealdir.
Zincir alırken orjinal did olmasına dikkat et.
-
16 Ağustos 2014, 17:55
#3
Hocam 1500 km'de nasıl bir zincir değişir anlamıyorum..
Şu an servisim ile görüştüm.. Koruma lastiğinde hafif sağ sol yapmasının normal olduğundan bahsetti..
Gerginlik konusunda bir sıkıntı olmayacağını bir daha ki bakıma gelmemde kontrol edeceğini söyledi..
Böyle kullanmamda bir sakınca yokmuş.. Açıkcası gidişinde duruşunda vs. her hangi bir sıkıntı yok.. Sadece neden böyle oldu onu merak ettim..
-
16 Ağustos 2014, 18:29
#4
ya dişlilerinde anormal aşınma var benim ön dişliyede olmuştu bi diş uzun kalmış gerip salıyordu böyle kullanmada çok sertleşiyorsa zincirin kopabilir
-
16 Ağustos 2014, 21:39
#5
Hocam biraz önce haftalık zincir temizliğimi yaptım..
Bir video çektim yüklediğim zaman daha net anlaşılır düşüncesindeyim..
Ayrıca dişliler tamamen sağlam.. Zincir de her hafta temizlenip yağlanıyor..
-
16 Ağustos 2014, 21:45
#6
arka tekerin gergi aralıklarını kumpas yada metre ile ölç ikisininde aynı olması gerekir hatta maşanın sonunda işaretler vardık bi kontrol et iki tarafta aynı çizgidemi diye
-
16 Ağustos 2014, 22:55
#7
Arka tekerleğin somunu (adı her neyse artık) sıkılmamış olabilir mi?
**tekerlek 8 çiziyor sandım, o zaman bu ihtimali eliyoruz.
-
16 Ağustos 2014, 23:39
#8
Aşırı derecede değilse normaldir, zincir her yerden eşit olarak uzamaz çok doğal. Zaten servis kitapçıkları zincir gerginliğini ayarlarken motorun arka tekerini zincir en gergin yerine gelinceye kadar çevirin der. Zincirinin aşırı gergin olmadığından emin ol ve temizliğini es geçebilirsin ama asla yağsız bırakma.
-
17 Ağustos 2014, 00:39
#9
forewer adlı üyeden alıntı
Aşırı derecede değilse normaldir, zincir her yerden eşit olarak uzamaz çok doğal. Zaten servis kitapçıkları zincir gerginliğini ayarlarken motorun arka tekerini zincir en gergin yerine gelinceye kadar çevirin der. Zincirinin aşırı gergin olmadığından emin ol ve temizliğini es geçebilirsin ama asla yağsız bırakma.
Teşekkürler hocam.. Dikkate alıcam.. Ayrıca video ekledim izleyip yorum yaparsanız sevinirim..
Zinciri asla yağsız bırakmam ve her hafta gazyağı ile temizleyip yağlarım..
Ortalama 70-100 km arasında bir.. İlk başlarda her 200 kmde bir yapıyodum şimdi her hafta yapıyorum..
http://youtu.be/-PRDWVK9pRY
Bu arada video ilk mesajada eklenebilirse adminler tarafından daha iyi olacağını düşünüyorum..
Düzenleme yapamadım..
-
17 Ağustos 2014, 00:45
#10
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Teşekkürler hocam.. Dikkate alıcam.. Ayrıca video ekledim izleyip yorum yaparsanız sevinirim..
Zinciri asla yağsız bırakmam ve her hafta gazyağı ile temizleyip yağlarım..
Ortalama 70-100 km arasında bir.. İlk başlarda her 200 kmde bir yapıyodum şimdi her hafta yapıyorum..
http://youtu.be/-PRDWVK9pRY
Video'dan hiçbirşey anlaşılmıyor bilginize, keşke kamera'yı tam sabit bi yere alıp kayıt etse idiniz, son olarak umarım değildir'de, sert tümsek, çukura düşme sonucu arka jantı hafif yamultmuş olabilirsiniz.
-
17 Ağustos 2014, 00:47
#11
Hocam gerginlik farkını anlamama gibi bir şansınız yok..
Bariz ap açık belli oluyordu videoda.. Zaten temel sorun da bu..
-
17 Ağustos 2014, 00:50
#12
hiçbi sıkıntı yok gibi ben birşey farkedemedim hani teknik olarak pek bişi bilmem ama normalide böyle diye düşünüyorm yada ben olayı anlamadım :D
-
17 Ağustos 2014, 00:54
#13
mustang256 adlı üyeden alıntı
hiçbi sıkıntı yok gibi ben birşey farkedemedim hani teknik olarak pek bişi bilmem ama normalide böyle diye düşünüyorm yada ben olayı anlamadım :D
Hocam zincirin teker dönerken bir gerilip bir gevşemesi normal mi ? Bende bunu merak ediyorum ?
-
17 Ağustos 2014, 02:18
#14
birazcık gevşek duruyor ,birde yağ olarak ne kullanıyorsunuz,yağlamayı zincire en iyi nüfus edecek şekilde,mümkünse sıcakken,iç kısımdan,eşit bir şekilde yapın.1 gün kurusun ertesi gün kullanın. Çokta takılma ben 600f ime sıfır zincir dişli aldım did zincir esjot dişliler,3.ayda oring leri kopmaya başladı,çok ta iyi baktım zincire,garip bu zincir olayları sürüşünü etkilemediği sürece pek takılma,birde arka tekerin yanı biraz pis, prilli ılık su ve bulaşık süngerinin sert tarafıyla bir temizle suyla durula ;)
-
17 Ağustos 2014, 02:35
#15
gursus adlı üyeden alıntı
birazcık gevşek duruyor ,birde yağ olarak ne kullanıyorsunuz,yağlamayı zincire en iyi nüfus edecek şekilde,mümkünse sıcakken,iç kısımdan,eşit bir şekilde yapın.1 gün kurusun ertesi gün kullanın. Çokta takılma ben 600f ime sıfır zincir dişli aldım did zincir esjot dişliler,3.ayda oring leri kopmaya başladı,çok ta iyi baktım zincire,garip bu zincir olayları sürüşünü etkilemediği sürece pek takılma,birde arka tekerin yanı biraz pis, prilli ılık su ve bulaşık süngerinin sert tarafıyla bir temizle suyla durula ;)
Hocam motorla uzun yol yapıp gelmiştim.. Temizliyememiştim..
Videoyuda kirliyken çektim.. Zaten yıkadım zinciri temizledi. Sabah gidio yağlicam..
Motul c4 zincir yağı kullanıyorum.. Haftalık bakım yaparım temizler yağlarım..
Sorun teker dönerken bir gerilip bir gevşemesi videoda görünüyor.. Cevap için teşekkür ederim..
-
17 Ağustos 2014, 02:36
#16
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Hocam zincirin teker dönerken bir gerilip bir gevşemesi normal mi ? Bende bunu merak ediyorum ?
Hocam lastik normal dururken gergin durmaz yayılır, sen elinle cevirirkende sürekli bi güç uygulamadıgın için üst tarafın boşluğunu alıyor duymaya yakın tekrar üstte boşluk oluyo. Yani orta sehpan olsaydı motoru kaldırıp gazladığında böyle gerilip gevşiyo gibi görmücektin güç kesilmediği için. Nacizane fikrim budur sıkıntı yok gibi gözüküyor ama ustaya danışmakta fayda var.
-
17 Ağustos 2014, 02:53
#17
mustang256 adlı üyeden alıntı
Hocam lastik normal dururken gergin durmaz yayılır, sen elinle cevirirkende sürekli bi güç uygulamadıgın için üst tarafın boşluğunu alıyor duymaya yakın tekrar üstte boşluk oluyo. Yani orta sehpan olsaydı motoru kaldırıp gazladığında böyle gerilip gevşiyo gibi görmücektin güç kesilmediği için. Nacizane fikrim budur sıkıntı yok gibi gözüküyor ama ustaya danışmakta fayda var.
Telefonda servisdeki ustamı aradım normal olduğunu söyledi..
Yani her motorda böyle midir ? Deneme fırsatım olmadığı için foruma sormak istedim..
Cevap için teşekkür ederim.. Demek ki normal..
Bu arada yerde yürütürkende denedim yine bi gerilip bi gevşiyor.. Gidişinde duruşunda bi problem yok..
-
17 Ağustos 2014, 04:17
#18
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Telefonda servisdeki ustamı aradım normal olduğunu söyledi..
Yani her motorda böyle midir ? Deneme fırsatım olmadığı için foruma sormak istedim..
Cevap için teşekkür ederim.. Demek ki normal..
Bu arada yerde yürütürkende denedim yine bi gerilip bi gevşiyor.. Gidişinde duruşunda bi problem yok..
Sıkıntı yok senin motorunda belki azıcık daha gerilebilir onun haricinde bak senin gönlünü rahatlatmak için aradım buldum video içerisinde senin anlatmak istediğini. 50. saniyeden sonra zincire bak 1.25 civarındada aradan gözüküyo ufacıcık hata 50. saniyede aktarmaya düzenli tork geldiği için üst ip gibi alt sallanıyo 1.29 dan sonrada motor fireninde olduğu için alt tutuyo üst sallanıyor.
http://www.youtube.com/watch?v=D3yt1jlB0Go
-
17 Ağustos 2014, 07:33
#19
Zincir çok gevşek duruyor
-
17 Ağustos 2014, 08:16
#20
mustang256 adlı üyeden alıntı
Sıkıntı yok senin motorunda belki azıcık daha gerilebilir onun haricinde bak senin gönlünü rahatlatmak için aradım buldum video içerisinde senin anlatmak istediğini. 50. saniyeden sonra zincire bak 1.25 civarındada aradan gözüküyo ufacıcık hata 50. saniyede aktarmaya düzenli tork geldiği için üst ip gibi alt sallanıyo 1.29 dan sonrada motor fireninde olduğu için alt tutuyo üst sallanıyor.
http://www.youtube.com/watch?v=D3yt1jlB0Go
Demek istediğinizi anladım hocam.. Uğraşıp yorum yapıp konunun üzerinde durduğunuz içinde ayrıca teşekkür ederim..
Bugün biraz germe yapıcam zincirde..
Ayrıca germe işleminde baz alacağım nokta neresi olmalı..
En gergin olduğu yer mi ?
En gevşek olduğı yer mi ?
Yukarıda bir arkadaş gerildiği yer baz alınırak germe yapılır demişti ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)