Zinciri Akşamdan ve Sıcakken mi yağlamalı?
Reklamlar
-
14 Ağustos 2014, 16:59
#1
Selamlar,
Öncelikle 1 aylık yeni bir motor kullanıcısıyım(iyiki de olmuşum). Birkaç sorum olacak;
1-Motor da zincir yağlama işlemini nasıl yapmam lazım? Zinciri önce neyle temizlemek lazım ve temizlemek mecburimidir?
2-Yağlama işlemi için akşam eve döndükten sonra zincirler sıcakken mi, yoksa soğumasını bekleyip öyle mi yapmak gerekir? Sabaha kadar yağ zincire yapışır mı?
3-Zincir yağı olarak iyidir diye alttaki motul spreyi aldım. Nasıldır? Ipone mu Motul mu daha iyidir? Kullanan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinicem.
Şimdiden teşekkürler, tekeriniz düz bassın.
Reklamlar
-
14 Ağustos 2014, 17:00
#2
evet temizlemek mecbur gaz yağı yada temizleme spreyleri var sıcakken yağlanmaz bildiğim kadarı iel akşamdan ben yağlıyorum sabah çıkıyorum yola
-
14 Ağustos 2014, 17:03
#3
bende motul c3 aldım ofroad için yani toz pislik daha az tutuyor hehralde...zincir dişli setini değiştiriyorumda iyi bi yağ lazım diye arkadaş önerdi...
evet dediğin gibi zinciri akşamdan ve eve geldiğinde sıcakkken yağlayıp bırakırsan sabaha daha iyi yapışır..
gazyağı ile temizleyenilirsin bulamazsan mazot da olur...benzin wd40 ve balata spreyi kullanma.
ve içten yağla zincirin dışından yağlama...dışından yağlarsan zincir ısınıp döndükçe hiç bi işe yaramadan dışarı atar yağı
-
14 Ağustos 2014, 17:08
#4
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
evet temizlemek mecbur gaz yağı yada temizleme spreyleri var sıcakken yağlanmaz bildiğim kadarı iel akşamdan ben yağlıyorum sabah çıkıyorum yola
1-Zincirin yağlama işlemi zinciri gaz yağı yada mazot ile temizledikten sonra Castrol Motul İphone (hepsi aynı tercih sana kalmış) yağlayabilirsin.Temizlemek mecburidir. Zinciri temizlemezseniz zamanla baklaların araları kadran bağlar ve zincir zaman sonra kullanılamaz hale gelir. Temizlememek gibi bir hata yapmayın. Gaz yağı ve mazot ile birde küçük boya fırçası ile bu işlemi yapabilirsiniz.
2- Zincir sıcakken yağlanmalı. Sıcak zincire yapışan yağ zincire daha iyi penetre olur ve bakla aralarına nüfuz çok daha iyi yerleşir. Yağlamayı yaptıktan sonra hemen harekete geçerseniz yağ kendini zincirden atar, jant ve çevresi batabilir. Zinciri gezip geldikten sonra yağlayın ve ertesi gün motora bindiğinizde yağ zincire oturmuştur ve sıçrama yapmayacaktır.
3- Barkın abiden'de bakım tiyolarını alabilirisiniz.
http://www.altinelbiseliadam.com/zincir-bakimi-ve-zincir-yaglama/
-
14 Ağustos 2014, 17:29
#5
yanlışlıkla beni alıntı yaptınız sanırım :D
-
14 Ağustos 2014, 18:13
#6
Çok teşekkürler bilgilerinizi tecrübelerinizi paylaştığınız için. Sayenizde daha da bilinçleniyorum motorla alakalı
-
14 Ağustos 2014, 22:53
#7
Bir tavsiye devriyaj manetini 4 parmakla kullanıyorsan kullanma. İşaret ve orta parmakla kullanmaya çalış.
-
15 Ağustos 2014, 00:18
#8
kendim devamlı zincir yağlama sistemi kurdum. kullanma kılavularında yer aldığı gibi 90 numara dişli yağı kullanıyorum gayet memnunum.
-
15 Ağustos 2014, 15:39
#9
Ben de kendimce birkaç tavsiyede bulunayım.
1- Zincirin yağlanmadan önce gazyağı ya da mazotla temizlenmesi idealdir. Ön dişli ve çevresini de temizlemek iyi olur. Ancak yağlamadan önce temizlikte kullandığın maddeyi (gazyağı ya da mazot) zincirin üzerinden tamamen temizlemelisin. Yoksa kullandığın zincir yağı zincire tutunmaz.
2- Eğer sadece asfalt ve temiz yollarda kullanıyorsan, zincirin kirlenmeyecektir, 700-800 km.de bir temizlik yapmadan yağlayabilirsin.
3- Gezip geldikten sonra (akşam) zinciri yağlamak, sabaha kadar yağın zincire daha iyi tutunmasını sağlar.
4- Her yıkamadan sonra zinciri yağlamak ömrünü uzatır.
Kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.
-
15 Ağustos 2014, 15:42
#10
Evet sıcakken ve akşam yağlanmalı. Yoksa motorun, tanker kazasından sonra petrole bulanmış martılar gibi olur.
-
15 Ağustos 2014, 18:24
#11
kurubuz adlı üyeden alıntı
tanker kazasından sonra petrole bulanmış martılar gibi olur.
Benzetmene hasta oldum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)