Elinize sağlık hocam.
Bakın BURDAKİ arkadaş da 2003 model Aprilla Caponrod'una abs takıyor. Yazısında birçok bilgiye yer veriyor. Benzer konular olduğu için yazayım buraya dedim. Özellikle bulmuş/almış olduğu abs beyni ile ilgili detaylı bilgiler vermesi konuyla ilgilenen arkadaşların işine yarayabilir.
Videolar geldi. İş yerimde olduğum için editleme programı ile birleştiremedim. Bu noktada kusura bakmayın. ilk 3 videodaki asvaltta önceden stoppie yapıyordu. Şimdi ise fren manetini sonuna kadar sıkmama rağmen arka lastik yerden kalkmıyor bile. Son 3 videoda ise asvalt parlak ve tozlu ama yine fren manetini sonuna kadar sıkmama rağmen kesinlikle kaymadan duruyor. Koruma giymediğim için testleri 60-0km hızda yaptım. Görüşlerimi merak ediyorsanız. Bir daha asla abs siz motosiklete binmek istemem. Fren manetini sonuna kadar sıkıyorsunuz geriye kalan herşeyi abs sistemi kendisi hallediyor. Bence bedeli ne olursa olsun bu sistemi monte etmeye değer.
hacı kask takaydın bari de kötü örnek olmayaydın.
tabi arkadaşın yaptığı işi küçümsemiyorum ama biraz bu işlerden anlıyorsan yapabilirsin, ki kendin yaptığın zaman bi sorun çıktığında da sorunun ne olduğunu anlayabilir, tamiratını yapabilirsin, bu şekilde sürekli usta aramak zorunda kalmazsın
Çok güzel iş. Tebrik ediyorum. Ben olsam 4000 lira parça parası verip motoru söküp toplayacağıma satıp abs li motor alırdım. Ama azmine hayran kaldım. Tekrar tebrikler.
hocam yaptığın iş için eline sağlık sakın yanlış anlama daha önce paylaştığın videonun birinde de kasksız görüntülerin vardı yapma gözünü seveyim bak burda 16 17 yaşında kardeşlerimiz de var kötü örnek oluyorsun. o videodaki yorumun da normalde takardım bugün takmadım olmuştu. az önce bi başlığı kapattım motorla kaza yapıp hayatını kaybediyor. diceksin belki can benim canım sanane kardeşim.. ama kötü örnek oluyorsun.. kask kafa içindir ayna için kol için değildir. lütfen takın. üstünde motor ceketin olduğunu görüyorum. saygılarımı sunarım
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
hayırlı olsun
takipteyim
gelsin sorular
abs devreye girince çat çat çat veya benzeri ses çıkıyor mu?
virajda abs gerçekten işe yarıyor mu ?
ıslak yoldaki performansını da görmek isterim
eeeenn ucuz kaça maledebilebilir (diğer eleman 1.000 tl (bin tl) altına maletmiş)
kurulumda dikkat edilmesi gereken yerler nelerdir
her motora uyar mı abs sistemi
tüm sistemi hazır şekilde mi almalıyız yoksa parça parça toplasak uyar mı birbirine
kampana frene abs takılıyor mu? yoksa önce kampanayı disk frene mi çevirmek gerek ?
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Bu arada belirtmeyi unuttum. Elimde hem 1000rr hem 600rr abs ecusu vardı. 600rr abs ecusunu istemeden kısa devre yaptırıp bozdum. Videoda gördüğünüz 1000rr abs ecusunun fren performansı. 600rr da ağırlık merkezi daha aşağıda olduğu için 1000rr a göre daha keskin duruyor. 1000rr 600rr a göre 100-0km de yaklaşık 10mt daha uzun duruyor. O nedenle 600rr ecusu bulup takınca fren performansı daha da iyi olacak. Dipnot olarak belirtmek istedim.
elcik korumayı kola şişesinden yapmalısın yağmura rüzgara daha dayanıklıdır
boyayı daha güzel tutar
130 a yaptırdığım trafik sigortası kazadan sonra 300 e çıkınca motordan soğudum
millet motorla 300 yapıyor biz sigortayla 300 yapıyoruz farkımız bu
projeler devam ediyor
dizlik içine polietilen koyarak dizlik korumasını daha da artırmayı planlıyorum. boru yalıtım malzemesi aslında ürün. dizlikle çok iyi uyum sağlıyor 1 cm civarı kalınlığı var
maliyet 40-50 kuruş + işçilik. tasarım devam ediyor
çinliler birkaç mm eva süngerle koruma sağlamaya çalışmışlar da sağlam vurunca dizlerde dirsekte yüzeysel kanamalar olabiliyor
strafor body armor projesi şimdilik beklemede
45 tl yi 3cm x 1x1.5 metre 16 adet levhaya versem proje devam eder
bence 600rr a abs den daha önemli bir konu strafor korumalar :D
Hocam videodan manete ne kadar asıldığınız belli olmuyor ama bu motor bayağı bayağı durmuyor gibi geldi bana. Eskiden stoppie yapıyorken şimdi arka teker havalanmıyor demeniz de işkillendirdi beni zira ABS ile stoppie arasında bir ilişki yok.
Eğer hakikaten önceden havalanan arka teker şimdi yerinden kalkmıyorsa bu ön fren gücünün azaldığını gösterir.
Tebrik ederim bu arada. Kimsenin kolay kolay altına girmeyeceği bir işe kalkışmışsınız. ABS'li bir 600RR fikri kulağa çok hoş geliyor.
Bana da biraz geç duruyor gibi geldi açıkcası. Ben onu 1000rr abs ecunu takmış olmama bağladım. Abs nin mantığı arka tekeri kaldırmadan her iki tekerinde sürtünmesinden faydalanarak minimum duruş mesafasi sağlamak. Arka teker kalkmaya başlayınca ön tekere göre hızının azaldığını algılayıp frenlemeyi ona göre dengeliyor. Hondanın abs leri arka tekeri kaldırmadan çalışıyor benim bildiğim. En azından 600rr ve 1000rr için böyle. Bunun yanında duruş mesafesi ile ilgili en kesin sonucu 100-0km denemesinden sonra ölçüm yaparak bildirebilirim. Abs taktıktan sonra maneti rahatça sonuna kadar bir anda sıkıyordum testlerde. Abs siz iken acaba kayar mı korkusu ile kademeli olarak sıkmak insanı çok strese sokuyordu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)