Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Cbf 150 yeni kasa, rakım yükseldikçe motor aptallaşıyor...

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Cbf torksuz bir makine arkadaşım eğim TORK ister bugun bajaj boxer 150 ile araziye girdim % 25 eğim çatır çatır tırmandı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf torksuz bir makine arkadaşım eğim TORK ister bugun bajaj boxer 150 ile araziye girdim % 25 eğim çatır çatır tırmandı
    Çok alakasız Boxere bağlaman..Konu Yüksek rakımda oksijenin az olması
    Carbondioxid, AydınOğlu09 ve motörcü bunu beğendiler.

  3. #23

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı MaMi_33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok alakasız Boxere bağlaman..Konu Yüksek rakımda oksijenin az olması

    Alakasız olduğu için performans düşmüyor

  4. #24
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alakasız olduğu için performans düşmüyor
    eray hocam gözünüzden kaçmış sanırım, dağ yolunun eğimi ya %10 yada %7 gibi birşey, aralıksız 30 km boyunca ve virajlı. sizin bahsettiğiniz eğim sanıyorumki kısa mesafeli bir yokuş. gaz açtığımızda yüksek devirde çoğu motor çıkar.

  5. #25

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alakasız olduğu için performans düşmüyor
    Hocam hala anlayamadınız galiba.Şöyle örnek veriyim ben mersinin kıyı kesiminde oturuyorum Karbüratörlü motosikletle kıyıda yaptığım hava ayarıyla toroslara çıkmaya kalktığımda rakımdan dolayı oksijenin az olması hava ayarını bozuyor.pistona giden havanın azalmasıyla rolanti düşüyor ve motosikletin devirlenmesi uzun sürüyor.Bu karbüratörlü motosikletler için genelde böyle.Yani 1 rakımda boxerinize hava ayarı yapsak sonrasında 1500 rakıma çıksak olasılıkla boxerinizin performansıda düşecektir..

  6. #26
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    atmosfer basıncını ilk defa 1643 yılında İtalyan bilim adamı Evangelista Torricelli keşfetmiştir...


    ethemm76 nikli arkadaşımız ise atmosfer basıncı keşfedilmez yaşanır diyerek 372 yıl sonra kendini dağlara vurmuştur


    hocam 2000 metrede çekiş kaybı yaşaman gayet doğal bu motor şişmesinden kaynaklanmıyor,5000 metreye çıksaydın o motor hiç çalışmayacaktı...

  7. #27
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    rakım yükseldikçe havanın yoğunluğu azalır. deniz seviyesinde motor 150 cc. hava emdiğinde içindeki oksijen miktarı daha fazla; yüksek rakımda daha az olur.

    markası, modeli, teknolojisi ne olursa olsun tüm motorlar bundan etkilenir ve yüksek rakımda güç kaybı yaşar. size tuhaf gelecektir, elektrik motorlarının, hatta brülörlerin bile gücü yüksek rakımda düşer.

    örnek olarak volvo penta kataloğunda, 1000 metreden sonra her 500 metrede motor gücünün %7-10 düşeceği ifade edilmiştir. bu durum aşağı yukarı tüm markalar için geçerlidir. 3000 metre rakımda, (3000-1000)x10% hesabıyla 100 beygirlik motorun 80 beygire düşeceğini söylüyor abiler.

    gamak elektrik motorlarının kataloğunda da, motor gücünün 2000 metre irtifada %95'e, 3000 metrede %90'a ve 4000 metrede %80'e düşeceği ifade edilmiş.

    gelelim "ben neden hissetmiyorum" diyen arkadaşların cevaplarına. cbf 150'nin motor gücü, yuvarlak hesap 12 beygir. düz yolda, bir kişiyle tıngır mıngır gitmesi için gerekli güç 1 beygir olsun. aynı durumda, düz yolda tıngır mıngır giden bir gs-1200 de bilemediniz 1.5 beygire ihtiyaç duyar. ihtiyaç duyulan güç, yüklü ağırlıklarının birbirine oranı ile değişir diyelim, olayı daha karmaşıklaştırmamak için şimdilik rüzgar direncini dikkate almayalım.

    yokuş çıkan yüklü cbf 150'nin 10 beygire ihtiyacı olsun. aynı hızda, aynı yükle yokuş çıkan gs-1200 bu durumda 15 beygire ihtiyaç duyar. garibin zaten 12'si vardı 2'sini yüksek irtifadan kaybetti, öksürmeye başlar. berikinde beygir çok; %20'si kaybolsa bile ihtiyacının birkaç katı daha beygir var, tabii irtifaya yokuşa bana mısın demiyor.

    siz sormadan ben cevaplayayım; madem 30'unu, bilemedin 50'sini ancak kullanıyoruz fazladan 60-70 beygiri neden besliyoruz? hani rüzgar direnci demiştim ya; onu yenmek ve belli hızlara çıkabilmek için.
    ogzcngdk bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Tek şunu çok net savunurum hava soğukken enfes zevk veriyor çünkü beygir artıyor bu da 500 mt yukarda oluyor , nemli yerde ise motor çalışmıyor bu motor boxer 150 değil vn 800

    Boxer benım degıl arkdasın , fakat eskişehirde türkmen dağlarına vuruyorum 2 kişi utanmasa 2 den düşmeyecek 1 de keçi gibi tırmandı 2 kişi = 180 kg .

    Bazı amcalar birşeyleri ispatlamış doğru da bazen olaylar yön değişebiliyor , tamam ben kalın kafa bir cahilim ama bu böyle


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)