lastikler hakkinda bir kac sorum
Reklamlar
-
05 Ağustos 2014, 12:13
#1
Merhaba arkadaslar foruma yeni uye oldum 3 ay once ilk motorumu aldim 1 2 ay once yagmurda islak yolda motosikleti yatirdim kask dizlik mont vb tum korumalar tam oldugundan bacagimda biraz morlukla atlattim ve o gunden beri motor sanki her an altimdan kayip gidiyor gibi bu arada motorum mondial 150 mcx bu yuzden lastikleri degistirmek istiyorum orjinal lastikleri gercekten cok kotuymus lastiklerim suan on 3,00-18 arka 110 80 17 fazla butcem omadigi icin kendi capimda arastirmalarim la one pilot street arka lastigi 90 90 18 boyutlari arkada sava mc 30 invader 130 80 17 almayi dusunuyorum linkleri de eklicem bir kac sorum olucak michelinin arka lastigini one takmayi dusunuyorum sorun olur mu? Arka lastigi de buyutmek istiyorum cunku dustugumde arka teker kitlemisti ve kaymistim ondan korktuguma baya genis bi lastik takmak istedim ama forumalarda bi ise yaramadigi yaziyor bilgisi olan ve benim motora takmis olan varsa deneyimlerini paylasirsa sevinirim tesekkurler
Bu arkaya dusundugum
http://www.oponeo.com.tr/motosiklet-...l-m-c#68045413
Buda on icin dusundugum
http://www.n11.com/9090-18-57p-arka-...reet-P16311922
Not.. motosikleti ankarada sehir ici kullaniyorum ve kilom da 110 bilmem bunlar secimde fark olusturur mu
Reklamlar
-
05 Ağustos 2014, 13:06
#2
Öncelikle şu videoyu izlemeni öneririm.Arka lastik alip öne takmak saçma değilmi? Adamlar onu boşuna arka lastik diye satmıyor
-
05 Ağustos 2014, 14:20
#3
arka lastik öne çok kalın gelir. bende de aynı motordan var ve bende lastiklerle birkaç kez düşmeden kaydıktan sonra michelin lastiklerle değiştirdim. sanırım ön/arka 400-450 civarı tutmuştu.
motoru durduran (asfaltta) ön lastiklerdir, arkayı öyle çok sıkma zaten. öne 90/90/18 taktılar ama sen birazcık daha kalın taktırsan daha iyi olur galiba.
-
05 Ağustos 2014, 14:44
#4
http://www.oponeo.com.tr/motosiklet-lastikleri-veri/sava-mc30-invider-120-90-17-64-h-rear-tl-m-c#68044218
arka lastiklerimden biri.
http://www.lastikdeposu.com.tr/sava-110-80-17-57p-tl-mc18-motorsiklet-lastigi-pmu2194
bir diğer arka lastiğim..
ön lastiğim
http://www.sahibinden.com/listing/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-lastik-pirelli-duration-cbf-150-ybr-125-onarka-lastik-takim-142216895/detail
ilk önce 120-90-18 aldım mafsalda biraz sıkıntı cektim dişlileyle habire oynayan biri olarak 17 dişliyle performansı epey düşürüyor.güzel lastik ama güncel tarihli bulman sıkıntılı.artık yumuşak hamuru sertleşmek üzredir.görüntüsü 10 numara dönüp bakıyorlar kalın gözüktüğü için.orta sehpa sıkntısı çıakrdı hallettim.bu ebat olursa biraz sıkntıda olsa alınabilir.
diğer arka lastik 110-80-17 ile motor alçaldı diğer 120 lik lastiğe göre.ama bu modelin güncel evrsiyonu daha cabuk bulundugu için daha yumuşak ve yeri tutuyor.
ön lastik pirelli duration ile gayet memnunum.yaz kış kullanırım kayma yapmadı.karda bile kullandım.tozlu mucurlu yollarda daha performanslı dişli oldugu için.
-
05 Ağustos 2014, 15:26
#5
Milletin kafasını karıştıran video bu muymuş
Saygıdeğer kardeşlerim, sanıyorum bir eksik veya yanlış anlama söz konusu.
1- Motorlar birer mühendislik harikasıdır ve bu işin ilmini okumuş adamlarla aşık atmak tabi ki kimsenin haddi değil. Bu nedenle orjinal ölçülere sadık kalmakta direnmek en doğru şey ama gözden kaçırılmaması gereken şey bu kardeşimizin 180'lik bir lastikten filan bahsediyor olması.
Diyelim ki altımızda ki motorun lastikleri çok kötü veya bitik ve lastikleri değiştirmemiz şart ve piyasada orjinal ölçülerde lastik yok.
Ne yapacağız?
Eskiden genellikle ön ve arka lastikler aynı ölçüde olurdu. Sonradan mühendislik anlamında bunun yanlış olduğunu fark ettiler ve iki tekerleklilerde arka lastiğin ön lastikten minumum 1cm (10mm) büyük olması gerektiğine karar verdiler ve ekstrem örnekler dışında böyle devam ettiriyorlar. İşte aslında temel çizgilerden birisi de budur.
Çaresizsek ve tekerleklerin yerine sığmasında bir sorun yoksa arka lastiğin ön lastikten minumum 1cm (10mm)olması gerekliliğinden vaz geçmeden lastik ölçülerinde ufak tefek oynamalar yapabiliyoruz.
Ben biraz takıntılı olduğum için motorumda ön ve arka lastiklerin aynı marka ve aynı desen olmasına özen gösteririm.
Örneğin motorumun lastikleri ÖN 2.75x21 ARKA 4.60x18 di. Bir inç 25.4 santim hesabı ile önün 70x?x21 arkanın ise 120x?x18 olması lazım. Fakat piyasada böyle bir lastik yok. Ben de SAVA'nın MC24 serisinin ÖN 90x90x21'i ile ARKA 120x80x18'ini kombine ettim. An itibarı ile de 3.000 km civarını geçmiş durumdayım. Bu durum ilk defa başıma gelmiyor tabi ki. Önceden de böyle ufak tefek oynamalar yapmışlığım var hiç bir sakıncasını görmedim.
Anlatmak istediğim şu; videoda ki arkadaşın söylediği 180'lik lastikle 160 ve + yapanlar için doğrudur ve 180'lik lastiği 190 yaparsan olmaz ama bu sohbet asıl olarak 160'ı geçemeyen küçük motorlu biz fakir ölümlüleri pek ilgilendirmiyor sanırım. Aman dikkate almayalım demiyorum, sakın yanlış anlama olmasın.
İş bu nedenle fazla abartmadan tecrübelerime dayanarak arka lastiğin ön lastikten minumum 1cm (10mm) büyük olması gerektiğini de asla gözden kaçırmadan (2cm -20mm- de olabilir) biz fakir ölümlülerin lastiklerini yenilemesinde bir sakınca yoktur.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
05 Ağustos 2014, 16:16
#6
Tesekkurler arkadaslar ilginiz icin one muhtemelen dreamwalkerin tecrubesinden yararlanip pirelli takicam arkaya da sava olucak da genislik konusunda hala kafam karisik bir de bu savalarin bir suru serisi var hangisi bana daha cok uyar sizce sehir ici kullanim yagmurda canimi sıkmayacak hangisi olmali aklim hala kalin lastiklere gidiyor kaymamasi icin 130dan vazgectim de 120 90 17 sava mc30 arkaya nasil olur? Mcx kullanicilarina sorum takarken sorun oluyo mu genis lastik?
-
05 Ağustos 2014, 17:02
#7
3543 adlı üyeden alıntı
Mcx kullanicilarina sorum takarken sorun oluyo mu genis lastik?
bu forumda bir yerlerde okumuştum; orta sehpa ile ilgili bir sorun olmuş ama çözmüştü.
-
05 Ağustos 2014, 18:23
#8
-
05 Ağustos 2014, 18:59
#9
dreamwalker adlı üyeden alıntı
120-90-17 aldıgımda o sorunu çözmüştük.yanlız arka amortisörlerim ybr amortisörü orta ayaklık plastiğine ek yaparak daha aşagıda kalmasını sağladım.ybr amortisörü uzun ve yükseklik sağladığından mafsalı aşagıya itiyor sorun bundan olabilir.orjinalinde nasıl oluyor acıkcası bilmiyorum.teker ayarı yaparken daha dikkatli yapmak lazım.yoksa zincire sürer.
http://i.hizliresim.com/72AZWv.jpg
http://i.hizliresim.com/gjXRpR.jpg
http://i.hizliresim.com/M9k4rM.jpg
su an 110-80-17 kullanıyorum yüksekliği 1 cm bile düşük olsa küçük kalıyor gibi diğerinin yanında . :-)) ama daha yakın tarihli lastik oldugu için daha iyi tutunuyor.mc 18 110-80-17 takılı resim cekersem eklerim...
Ilgilendigin icin tesekkur ederim öne dedigin gibi pirelli dura 90 90 18 arkaya da sava mc30 120 90 17 alayim ben en iyisi sava yi kullanan biri olarak 110 mu daha iyi serisini bilmiyom yoksa 120lik mc30 mu sence?
Ve aklima takilan bi kac soruyu da sorayim isin tecrubelisini bulmusken :-) on sorun cikartmicaktir herhalde ama arkada zincir var 120lik takinca ekstra bsy yapmak gerekiyo mu daha cok yeni oldugum icin hic bsy bilmiyorum.. benim motor orjinal haliyle duruyo yani ekstra hic bsy gormedi degismedi resimden gordugum kadariyla da benim zincir size gore baya sarkmis durumda sikmam gerekir mi sorun yapar mi bana ?
-
05 Ağustos 2014, 19:12
#10
120-90-17 lerin hamurları sertleşmeye başladı.güncel yumuşak hamur bulamayabilirsin.o sitedekiler bile 2011 tarihli olması lazım o seri.yinede sor..bence 110-80-17 al orjinalindeki gibi performansı daha iyi olur.120-90-17 agır bir teker performansı ve yakıtı etkiler.görünüm güzel görünüyor ama performans istiyorsan orjinal ebat..mc 18 al yani..kışın bile sıkntı çıkaracağını sanmam.uygun ve kaliteli lastik ebatı pek bulunmuyor 17 inc ebatında.
-
05 Ağustos 2014, 19:30
#11
Zaten kisin surmuyom motoru yanliz yagmur fln oldugunda islak olunca kaydirmasin beni yeter yakit performanstan cok bundan cekiniyorum.. kalin olsa daha iyi tutus saglamaz mi? Fazla degil 120lik olan yeniyse tabi eski lastikse anladigim kadariyla hic bulasmamak gerekiyo?
-
05 Ağustos 2014, 20:04
#12
lastik genişledikce yere temas oranı ve agırlıgı artacaktır. buda motorun cekişini ve yakıtını
olumsuz etkileyecektir.
mevcut lastiği genişletmek yerine aynı ebatta yumusak hamurlu yol tutusu iyi
bir marka model secmende fayda olacaktır
-
06 Ağustos 2014, 15:17
#13
cenkito adlı üyeden alıntı
lastik genişledikce yere temas oranı ve agırlıgı artacaktır. buda motorun cekişini ve yakıtını
olumsuz etkileyecektir.
mevcut lastiği genişletmek yerine aynı ebatta yumusak hamurlu yol tutusu iyi
bir marka model secmende fayda olacaktır
Oyle cok kaliteli markalardan alamayacagim butce bu kadar yani alabildigim en iyisi de sava gibi duruyo onu da kalin mi yapsam daha iyi bilmiyorum kafam baya karisik yani bir de bilen varsa bu modellerin hangisi daha iyi olur bana yazarsa sevinirim saolsun burda herkes bsyler yazmis dun aksam one pilot street arka lastigi arkaya da sava 130 luk aliyordum bilmeden burda tecrubelerinizden faydalanmam cok iyi oldu tesekkurler tekrardan
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------
bilmiyorum gören birileri var mı mesajımı ama sormadan olmuyacak gibi.. pirelli nin 2012 üretimini bulabiliyorum anca bunu mu alsam daha iyi yoksa pirelliden vazgeçip başka markkanın yeni bir lastiğini mi?? yenisini bulsam aslında direk alıcam da bulamadım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler