Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor Yağlama Sorunsalı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Merhaba usta şahsiyetler
    4 valf 250 cc su sogutmalı bir motosiklet kullanıcısıyım.
    Geçtiğimiz 1 aylık süreç içerisinde motor blogunu komple dagıtıp marş dinamosunu karşılayan avare dişliyi yenileyip motoru yeniden toplamaya başladım. Blok toplandı bastık çalıştırdık çalışıyor iyi hoş ama dinlediğimde subapların vuruntu yaptığını farkettim. Subap kapağını açtım tekrar çalıştırdım ve yağlama olmadığını gördüm. Sür aşağı vur yukarı derken pompada kılcal çizikler olduğunu gördüm değiştirelim dedik değistirdim kanalları kontrol ettim. Ust kapak yağlama yuvasından benzin döküp aşağıdan kontrol ettim sorun yok. Herşey tamam ama topluyorum yine yağlama yok.
    Ne yapılabilir bi danışmak istedim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Yapabileceklerin;
    1)Yağ pompasını boşta test edeceksin ama benzinle değil bloktaki yağın viskozitesi ile aynı olan bir yağ ile.
    2)Pompanın emişinde ki tel şeklinde filtre temiz mi tıkalı mı iyi bak.
    3)Yağ filtresi yağı tam anlamıyla geçiriyor mu emin ol.Yağ filtresinde by pass valfi ve özellikle geri dönüş ventilleri bunlarda sorun varsa yağ basıncını düşürüyor olabilir.
    Yeni filtre alırsandan mutlaka orijinal yada kalitesine güvendiğin emin olabileceğin bir filtre al.

    Bunları dene tekrar yazarsın.

  3. #3
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Blogu komple dagittigim için filtrelerin durumundan eminim gayet sağlıklı.
    Kartelin üstündeki yağlama kanalından hava bastığımda sağ taraftaki pompanın ağzı açık kısmından hava çıkıyor ama sol taraftakinde tık yok.
    Şimdi silindiri aldım krank kolunu zarar vermemesi icin donebilecek tolerans ile baglayip marş bastığımda kartelin üzerine çıkıyor yağ ama basınç çok düşük.

  4. #4
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Filtreyi boşta denemeden yağı tam anlamıyla geçirdiğini bilmessin ama madem eminim diyorsun,o zaman geriye pompa kalıyor yağ pompasını motordan söküpte test etsen daha iyi olur.Yada başa bir pompa ile dene görmeden tam şundandır diye bişey diyemiyorum.

  5. #5
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Blogu indiriyorum. Bi bakalim cigerinde makasmı unuttuk naaaptık

  6. #6
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Bak bakalım makas bıçak bişeyler mi var şaka bir yana keşke yakın olsak atlar gelirdim böyle olmuyor gözle görmek lazım neyse sana kolay gelsin buradan yapılacak bişey olursa yardımcı olmaya çalışırım.

  7. #7
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Eywallah sağolasın piirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------

    Ahanda buldum. Kartelde conta yok dayson ile birlestirmistim. Yaglama kanallarina doğru taşmalar olmuş zannedersem sikinti burdan kaynakli hele bi birlestirip bakayim ne olacak
    cenkito bunu beğendi.

  8. #8
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Aynen bu neden olabilir nasıl aklıma gelmedi işte görmeyince olmuyor diye bu yüzden diyorum neyse bulmana sevindim bu arada sıvı contayı ince şekilde bloğun dışına yakın sür bu sayede kapatınca zaten biraz taşacak içe bakan tarafta olması gereken yere kadar gidecek taşanı ise dışa taşacak.Birde sıvı contayı böyle şırıngadan çıkar gibi bloğa sürmek çok daha iyi genelde parmakla sürerler o yüzden diyorum.

    Şunun ucundan bulup dediğimi yapabilirsin.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------

    4:20'den itibaren izlersen daha iyi anlaşılıyor.Biraz uca doğru parmakla yaymak değilde tüp şeklinde sürmek en iyisi.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  9. #9
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Dayson markasiyla isim yapmış olan pu sealant i sıvı contaya tercih ediyorum şahsen. Ucuda bu şekil ince kesilebiliyor ama ilk toplanirken başında degildim dikkat etmemişler fuzuli iş çıkardık başımıza neyse vardir bunda da bi hayir. Karteli birlestirdim silindiri takmadan ayak marşı ile yağ basıncını kontrol edeceğim bakalım ne olacak

  10. #10
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Ben zaten o fotoğrafı ucu için koydum yoksa bu contayı kullan diye değil ;)

  11. #11
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Sıkıntı giderildi.
    Demekki neymis blok toplarken sivi contayi yaglama kanallari etrafina sıkmamak gerekiyormuş
    cenkito bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)