Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

K1200GT titreşim problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Herkese Merhaba,

    2 hafta önce 2009 Model K1200GT aldım. Henüz 27.000km de ve oldukça temiz bir motor. Geçen hafta Borusan'da bakıma girdi. Bakım sırasında lastiklerini değiştirttim. Bu arada difransiyel rulmanlarının da bozuk olduğunu söyleyip değiştirdiler. Bakım öncesinde 140km/h hızlara çıktığımda motorda titreme hissetmiştim ve lastiklerden olduğunu düşünmüştüm. Bakım sonrası 120km/h ve üzerinde çok rahatsız edici bir titreşimler karşılaştım. Yeni takılan lastiklerin balansından olabileceğini düşünüp, Borusan'a tekrar götürdüm. Servisten 2 farklı kişinin teste çıkmasını müteakip, motorda anormal herhangi birşey olmadığını söylediler. Güvenmeyip, harici bir yerde balansa soktum. Arka lastiğin balansında problem vardı, yapıldı. Ancak titreşim sorunu devam ediyor. Yurt dışı forumlarda, şafttan kaynaklanan bir problem olabileceği yazıyordu. Bu sebeple, Borusan harici bir BMW ustasına da bıraktım motoru. Yaptığı testlerde 120 - 150km/h arası titreşimin bu motorların hepsinde olduğu, ve anormal bir şey olmadığını söyledi. Ben BMW'nin özellikle otoyol için yaptığı bu makinada, yüksek hızda titreşim olmasını mantıklı bulmuyorum. Tirtreşim 100km/h saat hızda hissedilmeye başlıyor, 140km/h hıza çıkınca durulamayacak hale geliyor. Debriyaja basınca büyük ölçüde azalıyor.

    Forumlarda incelediğim kadarıyla, şaftın iki tarafındaki mavsalların birbirine hizasında bir problem olursa, bu tip problem oluyor. Ancak debriyaja basında, şaft dönmeye devam ettiğinden, sorun şaftta mıdır tam bilemedim.

    Tüm 1200GT kullanıcılarında benzer titreşim var mı? Sebebi ne olabilir, yardımlarınızı rica ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    BMW F800GS kulandınızmı bilmiyorum,
    Fakat o model BMW modellerindeki en vibrasyonlu model diyebilirim,
    malum dikkat edildiğinde görülecektir,
    ÖN CAM,,,
    ÖN FREN HİDROLİK HAZNESİ,
    GÖSTERGE,
    ARKA STOP,
    tüm bu parçalar ve dierleri VİDRASYONA MARUZ KALDIKLARI İÇİN DAĞILMASINLAR diye kauçuk contalar ile sabitlenmişlerdir,
    o kadar usta ve bilirkişi BU OLMASI GEREKEN KADAR diyorlar ise bunda gerçeklik yapı olmalıdır,,,

  3. #3
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    O hızlarda kesinlikle titreşim yok o modelde. ( benim kullandıklarımda en azından )
    120 km de cruise kontrolle dakikalarca yol gittim en ufak rahatsızlık vermedi.
    Debriyaj balatanla yada şanzımanla ilgili bir sıkıntıda olabilir. ( bir ihtimal)
    Bir önceki versiyon kuru debriyaj olduğu için onlarda daha sık karşılaşılıyor aslında. ( bebriyaj kaynaklı titreşim )

    Serviste baktıklarını söylediğin için şaft ve difransiyel i es geçiyorum. Fakat incelemekte fayda var.
    İsterseniz buyrun gelin birde biz inceleyelim.
    Uygun derseniz özelden iletişim bilgilerini paylaşabilirim.

  4. #4

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O hızlarda kesinlikle titreşim yok o modelde. ( benim kullandıklarımda en azından )
    120 km de cruise kontrolle dakikalarca yol gittim en ufak rahatsızlık vermedi.
    Debriyaj balatanla yada şanzımanla ilgili bir sıkıntıda olabilir. ( bir ihtimal)
    Bir önceki versiyon kuru debriyaj olduğu için onlarda daha sık karşılaşılıyor aslında. ( bebriyaj kaynaklı titreşim )

    Serviste baktıklarını söylediğin için şaft ve difransiyel i es geçiyorum. Fakat incelemekte fayda var.
    İsterseniz buyrun gelin birde biz inceleyelim.
    Uygun derseniz özelden iletişim bilgilerini paylaşabilirim.
    Merhaba,

    Bana da çok mantıklı gelmedi 120'nin üzerinde titremeye başlaması. Motorun normal vibrasyonu olduğunu söylüyorlar ama öyle olsa hıza bağlı değil, devre bağlı titrer diye düşünüyorum. Paylaşırsanız iletişim bilgilerinizi memnun olurum.. Teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar usta ve bilirkişi BU OLMASI GEREKEN KADAR diyorlar ise bunda gerçeklik yapı olmalıdır,,,
    Açıkçası hiç bir ustayı ikna edemedim bir tuhaflık olduğuna ki motorun garantisi de yok, bir sorun olsa borusan hemen üzerine atlar bana sağlam bir fatura çıkarırdı diye düşünmek istiyorum..

  5. #5

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Şafttaki devir hıza bağlıdır. Eğer belli bir hızdan sonra yapıyorsa şafttan olabilir. Mafsallardaki bir boşluktan kaynaklansa tırlama benzeri bir ses te gelmesi gerek.

  6. #6

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O hızlarda kesinlikle titreşim yok o modelde. ( benim kullandıklarımda en azından )
    120 km de cruise kontrolle dakikalarca yol gittim en ufak rahatsızlık vermedi.
    Debriyaj balatanla yada şanzımanla ilgili bir sıkıntıda olabilir. ( bir ihtimal)
    Bir önceki versiyon kuru debriyaj olduğu için onlarda daha sık karşılaşılıyor aslında. ( bebriyaj kaynaklı titreşim )

    Serviste baktıklarını söylediğin için şaft ve difransiyel i es geçiyorum. Fakat incelemekte fayda var.
    İsterseniz buyrun gelin birde biz inceleyelim.
    Uygun derseniz özelden iletişim bilgilerini paylaşabilirim.
    Aldım iletişim bilgilerinizi teşekkür ederim. Bayramdan sonra iletişime geçeceğim sizinle..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)