Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ramzey 100 Kesmeli Biçmeli Modifiye (Beyin fırtınası gerek)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2013
    Öncelikle herkeze merhaba. Daha önce bi kaç mesajımdada belirttiğim gibi Ramzey 100 cc cup sürücüsüyüm.
    Bu motoru aldığım zaman grenaj olarak eksiği kırığı döküğü çoktu.İlk motorum yavaş yavaş toplar paşa paşa binerim dedim.
    Velhasıl öyle olmadı daha çok dağıldı. Bide arkadaş hatırı kıramadım sağda solda boş yerde onlarda düşürdü kaldırdı derken en son aklınıza gelebilcek tüm grenajları söktüm attım. Şuan şase, elektirik tesisatı, motor var

    1)Depo
    Depo için ne önerirsiniz.Benim fikrim ön tarafa ufak bi depo ayarlamak.
    Yada şu tarz bi depo alsam uydurmasyon nasıl olur ?
    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-mondiyal-agk-koylu-modeleri-icin-depo-giranajalar-0-ve-2inciel-156782474/detay
    Bu depo olayını en ufak maliyetle nasıl hallederim ? Metal suluk falan onlar bile geliyo aklıma

    2)Sele
    Şu tarz bile sele düşünüyorum.Altandan kalkabildiğimiz kadar yapmaya çalışacaz.


    3)Far-Aydınlatma-Tesisat
    Ön tarafa yuvarlak bi far bobber tarzı stop falan az çok şekillendi o aklımda.
    Tesisatıda kompe sıvı yağ kutusu gibi bi kutunun içine toplayıp yan tarafa koymayı düşünüyorum.

    4)Boya-Renk
    Şase jant komple asker yeşili olacak.Sele aynı şekilde koyu yeşil.Depo ve tesisatı toplamayı düşündüğüm kutu kamuflaj desenli karbonla kaplanacak.Burda sormak istediğim bi soru ısıya dayanklı boyayla motoruda boyayabilir miyiz ?

    5)Motor-Şanzıman
    Motorunda kondisyon olarak çok iyi olduğunu söyleyemem.Aldığımdan beri yağ buji haricinde bişeye dokunmadık 1 yıldan fazla oldu.Yağ kaçıran yerler var.
    Şuan 3. vites dişlisi boşa dönüyor.Bi usta 200 lira istedi.Parça parça tamir olmaz komple değişecek düzen tutmaz falan dedi.Bana biraz daha uğraşmaktan kaçıyo gibi geldi. İnternetten biraz baktım bi abimizle pazarlık ettik komple şanzıman dişlileri, 120cc piston, kapak, krank için 100 liraya anlaştık.Başka bi ustam var onla görüşecem parçaları takmak için ne kadar işçilik istersin diye.
    Burda dikkat etmem gereken nedir.Cup motorları standartmı yani şanzıman piston hemen olurmu sizce ?



    Değerli yorum ve önerileriniz için şimdiden çok teşekkürler.Unuttuğum yada aklıma yeni gelen şeyler olabilir.
    Motorun şuanki resimlerinide en yakın zamanda eklemeye çalışıcam.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mystic80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HD Sportster 883 2004
    cbf 150 yi 200 e çıkaran bir usta vardı forumda geçenlerde konuşuldu bir arayıp ondan fiyat al istersen ona gidenler memnun olduklarını söylüyolardı zaten kendini makine mühensidiydi yanlış hatırlamıyyorsam.

  3. #3
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    beat-cbf150-apache-cbf150-NC700-XMAX-DJANGO-ACTIVA
    her yüz motorcudan 95 tanesi motoru kesicem biçicem diye buraya konu açtı. şu ana kadar sadece 3 kişi kesti ikisi vazgeçti 1 i de pişman oldu
    babaduru ve serkanADH13 bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    21 Ekim 2013
    Ben motoru kestim şuan şase motor başka bişey yok hatta grenajların çoğu kırık döküktü ben iyice kırdım. Gemileri yaktım yani geri dönüşü yok bu projenin

    Şuan motor tek kişilik arkada bagaj demirini yolcu selesi kısmını kestim. Resimde çizdiğim gibi amortisör hizasından kesik.

    Şuan öncelik depoda.Çünkü hem depoda ufak bi sızdırma var sanırım bu hem tehlike hem sıkıntı. Motor niye bu kadar çok yakıyo diyodum meğer yattığı yerde 1 lira yakıyomuş haberim yokmuş
    Hemde depo selenin altında olduğu için selede net karar veremiyorum.Yeni bi depo ayarlasam sıra seleye gelecek kafamda biraz rahat eder.

  5. #5

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Eğer beceririm dersen gugıl amcada bi sürü örnek var...
    https://www.google.com.tr/search?q=m...moped&tbm=isch

  6. #6

    Üyelik
    21 Ekim 2013
    @mystic80 konuyu gördüm ama Ankarada olduğum için zor.

    @mckayrak hoşuma giden şeyler var uğraşacaz bakalım.

    Asıl sıkıntı şurda önce yürür aksamı halletmek istiyorum ama ustaya selam versen borçlu çıkıyosun.
    Diğer ustam dediğim ustayla konuştum oda 200 liradan açtı ağzını vites dişlisi için. Anlamıyorum benim internetten 30 liraya bulduğum parça onlara toptan kimbilir kaça gidiyo. Ustalar taş mı kemirsin diyenler olacaktırda 170 lira işçilikte nedir yav bana sıfır şanzıman imal etmiyecekya.
    Piston işini sordum sözde kendisinden bi ebat teknik bilgi falan bekliyorum. Kafadan olmazı yapıştırdı.Ustaların niyeti hiç uğraş emek vermeden kazanmak heralde.

    Şimdi kara kara motorun yürür aksamını düşünüyorum orayı bi halletsem kalanı el işçiliğimize birazda maddiyata kalıyo.

  7. #7

    Üyelik
    21 Ekim 2013
    Motor kısmıyla ilgili sorduğum sorulara hala net bi cevap bulamadım.Proje daha başlama aşamasındayken de caymak istemiyorum. Motor kısmı beni baya bi üzecek sanırım. Yardım ve önerilerinize açığım.

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    sen önce dediğin gibi mekanik aksamı ve elektril tesisatını hallet herşeyi tıkır tıkır işlesin. ve yanlış ustayla muhattap oluyorsun onu söyleyeyim 200 liraya bütün motoru toplatırsın. çevrende cup kullananları bul onlar hangi ustaya gidiyorlar hangi usta ucuza güzel iş çıkarıyor onu bul. mesela erdekte bir arkadaşım var cup motorunu yolun kenarında harabe gibi biryere götürdük keçeden yağ sızdırıyordu teker bilyaları değşşicekti subap ayarı falan yapılacaktı. ben baştan pek sıcak bakmadım ama adam yaptı

    daha sonra deposu olsun selesi çamurluğu olsun yurtdışından yavaş yavaş getirip toplarsın çokta güzel olur

  9. #9
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Ramzey 100 Kesmeli Biçmeli Modifiye (Beyin fırtınası gerek) kızma ama şu başlığı her gördüğümde hayırlı mübarek gün ...meli ....malı geliyor aklıma

  10. #10

    Üyelik
    21 Ekim 2013
    Çevremde sırf şanzımana ağzını 200 liradan aşşağı açan usta yok. Şimdi 3. vites olmadığı için 2 de çok zorlayıp 4'e çekiyorum. Böyle olunca diğer dişlilere de zarar.Yakında onlarda beni yolda bırakır. Lisede motor okuyan bi arkadaşım var eli iyi kötü anahtar tutar.Kendi işindede baya çalıştı.
    Belki motosiklet farklı ama yapacak bişey yok. Ustaya 200 lira verene arkadaşla kafa patlatır en kötü hiç ederiz.Pekte çıkar yolum kalmadı işin maddi kısmının beni bu kadar zorlayacağını hiç tahmin etmiyodum.İlerleyen günlerde konuyu iyi haberlerle güncellerim inşallah

  11. #11

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Motorun servis manuelini bulabilirsen, birazda dikkatle kendin de yapabilirsin. Tabii biraz alet edavat alman da gerekecek. Ama sonuçta 200 tl ye gereken aletleri toplarsın.
    Bence arka tekeri geniş taban bir 15" jant ile değiştir. Ön teker 17" jant ince teker yap. Tabii bunlar tel jant olacak. Ön çatalı ve gidonun açısını arttır. Gövdedeki esnemeyi alması için şasinin üstüne önden arkaya kiriş yerleştir. Üzerine de bir depo uydur. Hoş bir görüntü olabilir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)