Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Caracal (cg200) silindir piston değişimi Resimli hem de``mterayes26``ile birlikte

    REKLAM ALANI
  1. #1
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    65.000km yi devirdiğim çinli dostumun performansında kayıp ve yakıt artışı vardı.bir de Marmaris`ten Eskişehir; Eskişehir`den Marmaris`e derken yıprandı garagaçanım. mterayes26`in yoğun ısrarı üzerine kanuni caracalın silindir piston alıp başladık sökmeye...
    NOT: trafik ekibinin bile karışmadığı Kornalarım sizi rahatsız edecekse lütfen ileri geri konuşup tartışma açmayalım






    Contaları da iyice yemişti ve öok feci vurma sesi geliyordu.



    Önce sele ardından depoyu çıkartarak başladık işleme.



    flaşör ve ateşleme beyninin bulunduğu kapağı söküyoruz.








    Külpütör kapağımı söküyoruz.





    Silindiri de çıkarttık. Karşımıza iyice yıpranan ve kurum bağlayan piston çıkıyor



    Silindir ve üst kapağımız; üst kapak ve subablar çok kötü kurum bağlamış.





    Tel fırça bulamadığım için Elimdeki imkanları değerlendirerek WD-40 ile zımparalayıp temizledim.





    Ve silinidiri çizmişiz.Mecburen değiştirdik.





    yeni silindir pistonlu selfie




    Eski-yeni farkı



    çizgili olan mterayes26; ben ise Türkchopper t-shirtlü olanım.
    Daha sonra yeni pistonu ve segmanı yağlayarak krank koluna taktık.Yeni silinidiri de takıp üst kapağı monteledik.itici çubukları takıp senteye aldık ve subabların işlemi bitti.yeni contaları da taktık.




    mterayes26 ve Fahri abimiz




    yeni silindirin boyası, blok boyasıyla tutuşmuyor fakat önemli olan işlevi





    Ve bitti. Saat gibi çalışıyor fakat piyano çekiçleri ve piyano kam mili iyice yıpranmış.değiştirecektim fakat sipariş üzerine gelecek; bir iki gün sonra onları da değiştireceğim.Çünkü çok kötü ses yapıyor.

    Burdan mterayes26`ya çok teşekürler.Zaten Caracal sayfalarının sahibi sayılır.İkimiz de Türkchopper`dayız
    babaduru, cenkito, polo34 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    elinize emeğinize sağlık güzel çalışma olmuş...
    rm125 ve mterayes26 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elinize emeğinize sağlık güzel çalışma olmuş...
    Sağol serkan , birde emme egzoz kaç olmalı . Netten buldugumuz rakamlara gore yaptım cok ses gelıyor
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    65000km iyi dayanmış. umut var o zaman benim caracaldan da

    ben olsam direk üst kapağı da değiştirirdim. silindiri de bir büyüğünü taksanız biraz çekişi artabilirdi.
    ben tek egzozlu üst kapak alıp egzozun birini boşa çıkarmayı düşünüyorum. zaten motorda tek egzoz subabı var. tek egzozda açılırsa sorun olmaz, motor birkaç kg hafifler diye düşünüyorum. ne dersiniz
    rm125 bunu beğendi.

  5. #5
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    normal kullanım ise eğer 4,,6 veya 5,,,7 yap aşırı zorluyorsan eğer,,,

    ben 125 agk kullanıyorum 4.6 yeterince sessiz...
    rm125 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    65000km iyi dayanmış. umut var o zaman benim caracaldan da

    ben olsam direk üst kapağı da değiştirirdim. silindiri de bir büyüğünü taksanız biraz çekişi artabilirdi.
    ben tek egzozlu üst kapak alıp egzozun birini boşa çıkarmayı düşünüyorum. zaten motorda tek egzoz subabı var. tek egzozda açılırsa sorun olmaz, motor birkaç kg hafifler diye düşünüyorum. ne dersiniz
    üst kapak pahalı dostum
    rm125 bunu beğendi.
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Sana tavsiyem T gidon güzel duracaktır bir düşün derim ;)

    üst kapak fiyatları,,,
    tek çıkışlı olan 90,,,140 arası,
    çift çıkış olan 170,,230 lira arası,,,

    bende şu sıralar 250 cc cros bakıyorum hem normal gunler ıcın normal lastık,
    hem hafta sonları orman için cross dişli lastik takıcam
    muhahha306, cenkito ve rm125 bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normal kullanım ise eğer 4,,6 veya 5,,,7 yap aşırı zorluyorsan eğer,,,

    ben 125 agk kullanıyorum 4.6 yeterince sessiz...
    şey nasıl olur emıs tek jılet egzoz çift jilet veya gazete kağıdı . Bızım sentıl bıraz tuhafta
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  9. #9
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    65000km iyi dayanmış. umut var o zaman benim caracaldan da

    ben olsam direk üst kapağı da değiştirirdim. silindiri de bir büyüğünü taksanız biraz çekişi artabilirdi.
    ben tek egzozlu üst kapak alıp egzozun birini boşa çıkarmayı düşünüyorum. zaten motorda tek egzoz subabı var. tek egzozda açılırsa sorun olmaz, motor birkaç kg hafifler diye düşünüyorum. ne dersiniz


    17bin km de subab kesmişti en son o zaman değiştirdim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normal kullanım ise eğer 4,,6 veya 5,,,7 yap aşırı zorluyorsan eğer,,,

    ben 125 agk kullanıyorum 4.6 yeterince sessiz...


    içinde 0,05
    0,10
    0,15
    ve 5er 5er 1,00 kadar geliyor. fakat hepsi 0,05 katlanarak büyüyor

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    hmmm anladım,
    birinden 5 sıkı geçmeli, emme subabı,
    dieri eksoz olan ise 5 tam geçsin,,,

    çoğu motoru cub,,scooter gibi modellerı el ile yoklasam dahı yetıyor,
    yanı sende elınle mınık oynama olsun subapta yetecektır,,,
    mterayes26 ve rm125 bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hmmm anladım,
    birinden 5 sıkı geçmeli, emme subabı,
    dieri eksoz olan ise 5 tam geçsin,,,

    çoğu motoru cub,,scooter gibi modellerı el ile yoklasam dahı yetıyor,
    yanı sende elınle mınık oynama olsun subapta yetecektır,,,
    anlasıldı senteye gerek yok
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    elinle vurdurunca subap pıyanolarını çıkan sesi düşün,
    ne kadar az o kadar sessiz...

    illaki boşluk olmalı yoksa,
    SIKI SUBAP MOTORU ZOR ÇALIŞTIRIR,
    ROLANTİYİ SAPTIRIR,
    ÇEKİŞİ DÜŞÜRÜR,
    ABUK SUBUP ÇALIŞMAYI SAĞLAR bilgin olsun...
    rm125 ve mterayes26 bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    kardeş motorundan sogumuş , motoru birde benım caracal kadar arıza yapmıyor . Keyfı gelınce yapcakmıs

  14. #14
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    tam her şey yolunda derken 2 güne kalmadı.bi sürtünme sesiyle karışık subap sesi gelmeye başladı. ardından üst kapaktan deli gibi yağ sıçratmaya başladı.fena moralim bozuldu.adam akıllı motora binemiyorum.bi de yağ ayaklarıma sıçramaya başladı.yağ ateş gibi ayağım kızara kızara 3 km yolu zar zor bitirebiliyordum.




    sonra cebimdeki son paraya kıyıp, motoru tekrar dağıtıp arızalı olan piyano çekiçlerini değiştirdim.






















    daha önce subabları sentille ayarlamıştım.bu sefer, el yordamıyla ayarladım boşluklarını. şuan saat gibi çalışıyor.ses seda kesildi.sonra korna ve koruma demirini çıkardım.plakayı da sol tarafa iliştirdim.bi de karbüratör ayarı yaptım.çekiş gidiş eskiye göre fazlasıyla tatmin ediyor.en azından araba sollarken birden devirleniyor ve uzayıp gidiyor tabi bu dediğim hızlanma 70 kmye kadar çok çok iyi sonrasında malum yavaş devirleniyor
    cenkito bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)