Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tam gaz verilince dengesiz calisma sorunu..?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Bi sikinti var siizinle paylasmak istiyorum. Motorda vites bostayken yavas yavas gaz verdigimde motor cok yuksek devir cevirebiliyor fakat dip gaz yaptigimda onceki devirden daha az devir ceviriyor motor ! Bunun sebebi nedir. Normalde kolu ne kadar cevirirsem devrin o kadar artmasi lazim ama benimkinde durum soyle ornekle aciklayayim.

    Vites bosta deneme yaptigimda

    Gaz kolu 2/4 konumda: 10000 devir

    Gaz kolu 3/4 konumun: 9000

    Gaz kolu tam cevrili durumda: 7000-8000 arasi duzensiz gidip geliyor devir gibi dusunebilirsiniz motordaki durumu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Kalkışta problem olmayıp orta devirlerde boğulmaya benzer durum oluyor ise, birebir yaşadım, hava filitresi temizlik/değişim, ve depo havalandırma kapağı/sübabı sağlığına, karbüratör hava ayarına, yoksada hava ile ilgili bir zımbırtı var ise injeksiyona bakın.

  3. #3
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    karbüratörde sıkıntı var gibi. önce hava ayarını gözden geçirin, olmazsa karbüratörü temizlemeniz gerekebilir.

    jikleye de bakın. bazen jikle açık olduğunda da tarif ettiğiniz gibi olabiliyoR.

  4. #4
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Model belirtseydiniz keşke. Ama sorun yakıt sistemi alakalı

  5. #5
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Cg125es honda

  6. #6
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Karburatur hortumlarini kontrol edin derim katalizatore giden hortumlari ozellikle hortumlarda ufak catlak bile olmamali cunku yavas yavas verdiginizde catlak hortum basincla catlagi sikistira biliyr ama bu ani gaz acimlarda imkan bulamadiginda hava aliyordur.

  7. #7
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Alıntı ridvan35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karburatur hortumlarini kontrol edin derim katalizatore giden hortumlari ozellikle hortumlarda ufak catlak bile olmamali cunku yavas yavas verdiginizde catlak hortum basincla catlagi sikistira biliyr ama bu ani gaz acimlarda imkan bulamadiginda hava aliyordur.
    Hocam benim karburatore giden tek bir hortum var o da benzinin geldigi hortum, baskada hortum yok. Katalizor dediginiz sey karburatorun tam olarak neresinde oluyor ?

  8. #8

    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Şehir
    Çorum/Osmancık
    Motosikleti
    Kondial Tarz:Touring Renk:Beyaz
    Gazı bir anda açmak ve yavaş yavaş açmak ile ilgili bi durum sanırım, "bir anda" gaza boğduğunuzda motor stop bile edebilir. Anladığım kadarıyla motorunuz sağlıklı. Güle güle binin.
    mterayes26 bunu beğendi.

  9. #9
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    motor boğuluyor demek yada markasına göre bişey söylemek daha doğru olur kesici vs vs.. ayrıca bazı modellerde devir saati sapıtabiliyor onu boşta iken anlamak zor eğer 5. vitesde 10 bin devirde 100 ile gidiyorsa biraz daha gaz verip 9 bin devirde 105 ile gidiyorsa sorun yok demektir.. saten motorun üstünde anlaşılır.. devir ibrelerinde km gibi tel yoktur iki kablo ile motordan gelen voltajı ölçen voltmetre gibidir. :D

  10. #10
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Benim motorda devir saati yok ben sesini dinleyerek karar veriyorum. Yukari yazdigim degerler size sorunu tam olarak anlatabilmrk icin motoru dinlerken duydugum tahmini degerler gibi dusunun.

  11. #11
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Alıntı brtvrdrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam benim karburatore giden tek bir hortum var o da benzinin geldigi hortum, baskada hortum yok. Katalizor dediginiz sey karburatorun tam olarak neresinde oluyor ?
    Karburatorun civatalarin somunlarini kontrol edin madem baglanti yerleri civatalarini sikili oldugundan emin olun arada bosluk olmasin yani birde karburatur lastiklerini kontrol edin vidalama yerlerinin arasinda olur benim tahminm istemsiz olarak hava aliyor karburatur baska secenek yok yani bence

  12. #12
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st

    eksik tamamlamaca :d

    Alıntı 162 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazı bir anda açmak ve yavaş yavaş açmak ile ilgili bi durum sanırım, "bir anda" gaza boğduğunuzda motor stop bile edebilir. Anladığım kadarıyla motorunuz sağlıklı. Güle güle binin.
    ani gaz açmalardan bahsedilmemiş. az az da olsa farklı gaz kolu konumlarında anormal değerler var. eğer bir motor farazi olarak 3/4 konumunda 9000rpm ile çalışırken 4/4 konumunda 8500rpmde çalışıyorsa bu çok zengin karışım olduğunu gösterir. bunun sonucunda tüketimde anormal artış ve çok düşük performans görülür.

    başta da söylediğim gibi jiklenin konumunu ve hava ayarınızı kontrol edin. normal ise hava filtrenizi gözden geçirin.

    hava ayarı: karbüratörün altındaki düz tornavida uçlu sarı renkli civatanın zorlanmadan sonuna kadar sıkılıp 2.5 tur açılması. motor çalıştığında bu civatayı az az açıp kapatarak motorun en düzgün çalıştığı yerde bırakılması.

  13. #13
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ani gaz açmalardan bahsedilmemiş. az az da olsa farklı gaz kolu konumlarında anormal değerler var. eğer bir motor farazi olarak 3/4 konumunda 9000rpm ile çalışırken 4/4 konumunda 8500rpmde çalışıyorsa bu çok zengin karışım olduğunu gösterir. bunun sonucunda tüketimde anormal artış ve çok düşük performans görülür.

    başta da söylediğim gibi jiklenin konumunu ve hava ayarınızı kontrol edin. normal ise hava filtrenizi gözden geçirin.

    hava ayarı: karbüratörün altındaki düz tornavida uçlu sarı renkli civatanın zorlanmadan sonuna kadar sıkılıp 2.5 tur açılması. motor çalıştığında bu civatayı az az açıp kapatarak motorun en düzgün çalıştığı yerde bırakılması.
    Hocam dediginiz gibi biri jikle ile oynamis bu sabah kontrol ettim jikle yari acik konumdaydi. Milletin derdi ne anlamadim :(

  14. #14

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı 162 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazı bir anda açmak ve yavaş yavaş açmak ile ilgili bi durum sanırım, "bir anda" gaza boğduğunuzda motor stop bile edebilir. Anladığım kadarıyla motorunuz sağlıklı. Güle güle binin.
    bu kadar yaaaa , ne beklıyorsunuz bu motorlardan bilmiyorum misket kadar piston tek silindir ksrbüratörlerde kapış yok yakıt tasarrufu için . Abi bin git yaaa
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)