Tam gaz verilince dengesiz calisma sorunu..?
Reklamlar
-
Bi sikinti var siizinle paylasmak istiyorum. Motorda vites bostayken yavas yavas gaz verdigimde motor cok yuksek devir cevirebiliyor fakat dip gaz yaptigimda onceki devirden daha az devir ceviriyor motor ! Bunun sebebi nedir. Normalde kolu ne kadar cevirirsem devrin o kadar artmasi lazim ama benimkinde durum soyle ornekle aciklayayim.
Vites bosta deneme yaptigimda
Gaz kolu 2/4 konumda: 10000 devir
Gaz kolu 3/4 konumun: 9000
Gaz kolu tam cevrili durumda: 7000-8000 arasi duzensiz gidip geliyor devir gibi dusunebilirsiniz motordaki durumu.
Reklamlar
-
Kalkışta problem olmayıp orta devirlerde boğulmaya benzer durum oluyor ise, birebir yaşadım, hava filitresi temizlik/değişim, ve depo havalandırma kapağı/sübabı sağlığına, karbüratör hava ayarına, yoksada hava ile ilgili bir zımbırtı var ise injeksiyona bakın.
-
karbüratörde sıkıntı var gibi. önce hava ayarını gözden geçirin, olmazsa karbüratörü temizlemeniz gerekebilir.
jikleye de bakın. bazen jikle açık olduğunda da tarif ettiğiniz gibi olabiliyoR.
-
Model belirtseydiniz keşke. Ama sorun yakıt sistemi alakalı
-
-
Karburatur hortumlarini kontrol edin derim katalizatore giden hortumlari ozellikle hortumlarda ufak catlak bile olmamali cunku yavas yavas verdiginizde catlak hortum basincla catlagi sikistira biliyr ama bu ani gaz acimlarda imkan bulamadiginda hava aliyordur.
-
ridvan35 adlı üyeden alıntı
Karburatur hortumlarini kontrol edin derim katalizatore giden hortumlari ozellikle hortumlarda ufak catlak bile olmamali cunku yavas yavas verdiginizde catlak hortum basincla catlagi sikistira biliyr ama bu ani gaz acimlarda imkan bulamadiginda hava aliyordur.
Hocam benim karburatore giden tek bir hortum var o da benzinin geldigi hortum, baskada hortum yok. Katalizor dediginiz sey karburatorun tam olarak neresinde oluyor ?
-
Gazı bir anda açmak ve yavaş yavaş açmak ile ilgili bi durum sanırım, "bir anda" gaza boğduğunuzda motor stop bile edebilir. Anladığım kadarıyla motorunuz sağlıklı. Güle güle binin.
-
motor boğuluyor demek yada markasına göre bişey söylemek daha doğru olur kesici vs vs.. ayrıca bazı modellerde devir saati sapıtabiliyor onu boşta iken anlamak zor eğer 5. vitesde 10 bin devirde 100 ile gidiyorsa biraz daha gaz verip 9 bin devirde 105 ile gidiyorsa sorun yok demektir.. saten motorun üstünde anlaşılır.. devir ibrelerinde km gibi tel yoktur iki kablo ile motordan gelen voltajı ölçen voltmetre gibidir. :D
-
05 Temmuz 2014, 08:26
#10
Benim motorda devir saati yok ben sesini dinleyerek karar veriyorum. Yukari yazdigim degerler size sorunu tam olarak anlatabilmrk icin motoru dinlerken duydugum tahmini degerler gibi dusunun.
-
05 Temmuz 2014, 13:31
#11
brtvrdrl adlı üyeden alıntı
Hocam benim karburatore giden tek bir hortum var o da benzinin geldigi hortum, baskada hortum yok. Katalizor dediginiz sey karburatorun tam olarak neresinde oluyor ?
Karburatorun civatalarin somunlarini kontrol edin madem baglanti yerleri civatalarini sikili oldugundan emin olun arada bosluk olmasin yani birde karburatur lastiklerini kontrol edin vidalama yerlerinin arasinda olur benim tahminm istemsiz olarak hava aliyor karburatur baska secenek yok yani bence
-
05 Temmuz 2014, 14:07
#12
eksik tamamlamaca :d
162 adlı üyeden alıntı
Gazı bir anda açmak ve yavaş yavaş açmak ile ilgili bi durum sanırım, "bir anda" gaza boğduğunuzda motor stop bile edebilir. Anladığım kadarıyla motorunuz sağlıklı. Güle güle binin.
ani gaz açmalardan bahsedilmemiş. az az da olsa farklı gaz kolu konumlarında anormal değerler var. eğer bir motor farazi olarak 3/4 konumunda 9000rpm ile çalışırken 4/4 konumunda 8500rpmde çalışıyorsa bu çok zengin karışım olduğunu gösterir. bunun sonucunda tüketimde anormal artış ve çok düşük performans görülür.
başta da söylediğim gibi jiklenin konumunu ve hava ayarınızı kontrol edin. normal ise hava filtrenizi gözden geçirin.
hava ayarı: karbüratörün altındaki düz tornavida uçlu sarı renkli civatanın zorlanmadan sonuna kadar sıkılıp 2.5 tur açılması. motor çalıştığında bu civatayı az az açıp kapatarak motorun en düzgün çalıştığı yerde bırakılması.
-
05 Temmuz 2014, 15:47
#13
numangokce adlı üyeden alıntı
ani gaz açmalardan bahsedilmemiş. az az da olsa farklı gaz kolu konumlarında anormal değerler var. eğer bir motor farazi olarak 3/4 konumunda 9000rpm ile çalışırken 4/4 konumunda 8500rpmde çalışıyorsa bu çok zengin karışım olduğunu gösterir. bunun sonucunda tüketimde anormal artış ve çok düşük performans görülür.
başta da söylediğim gibi jiklenin konumunu ve hava ayarınızı kontrol edin. normal ise hava filtrenizi gözden geçirin.
hava ayarı: karbüratörün altındaki düz tornavida uçlu sarı renkli civatanın zorlanmadan sonuna kadar sıkılıp 2.5 tur açılması. motor çalıştığında bu civatayı az az açıp kapatarak motorun en düzgün çalıştığı yerde bırakılması.
Hocam dediginiz gibi biri jikle ile oynamis bu sabah kontrol ettim jikle yari acik konumdaydi. Milletin derdi ne anlamadim :(
-
07 Temmuz 2014, 20:54
#14
162 adlı üyeden alıntı
Gazı bir anda açmak ve yavaş yavaş açmak ile ilgili bi durum sanırım, "bir anda" gaza boğduğunuzda motor stop bile edebilir. Anladığım kadarıyla motorunuz sağlıklı. Güle güle binin.
bu kadar yaaaa , ne beklıyorsunuz bu motorlardan bilmiyorum misket kadar piston tek silindir ksrbüratörlerde kapış yok yakıt tasarrufu için . Abi bin git yaaa
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)