Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yardım lütfen, fan gücünü direkt aküden almak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Forumdaşlar akü 7 amper 12volt tabii, müşür, ecu/cdi ile uğraşmayacağım, manuel buton ile direkt aküden bağlantı yapmak istiyorum.

    Bu durumda fan'ların sağlığı ve çekilecek kablo buton konusunda bilgi rica edeceğim

    Hangi tip kablo kullanmam gerek, sanıyorum her tip kablo, amper dayanımı sağlamaz, milimetrik tavsiyeleriniz?

    Buton/düğme amper ilişkisi nasıl olur hehangi bir butonmu ampere göremi seçilmeli?

    Elektrik tesisatında master/usta olan forumdaşımız var ise, hatta paint ile çizebilir ise sevinirim (farkındayım çok oldu ama idare^^ )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    sanayide oto elektrik malzemesi satan yerlerde bulabilirsin düşük akım kabloları var artı soket pabuç makaron da alırsın zevkine göre düğmede bulursun cırt kelepçeyle nizami bir şekilde tesisatı döşersin ,sonuçta aküden alacağın için iki tane kablo bağlayacaksın, tabi hangi sehirdesin bilmiyorum ama merkezi yerde isen malzemeleri bulursun
    Carbondioxid bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanayide oto elektrik malzemesi satan yerlerde bulabilirsin düşük akım kabloları var artı soket pabuç makaron da alırsın zevkine göre düğmede bulursun cırt kelepçeyle nizami bir şekilde tesisatı döşersin ,sonuçta aküden alacağın için iki tane kablo bağlayacaksın, tabi hangi sehirdesin bilmiyorum ama merkezi yerde isen malzemeleri bulursun
    Hehh işte, yer meselesi, birde değerler fark etmezmi? yahut araya bir devre gerekmezmi fanlar için, sigorta gibi?

  4. #4
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Kontak anahtarından alın beslemeyi.
    Yoksa dangalağın biri açıp gider, aküyü yer!
    1.5 kablo (oto elektrik için olandan) ile kontak anahtarından alın, araya anahtar veya mesela 85-95 dereceli müşürü bağlayın diğer ucu şaseye verin tamamdır.
    Müşür kullanmazsanız, soğutucu kanatların birine yumurta makinası termiği (105 C veya 110 C dir) iliştirebilirsiniz. Ya da 10 liralık ÜTÜ TERMOSTATI nı bile tek vida ile gövdeye çakabilirsiniz. O zaman 1 adet röle gerekir.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı ilkerabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontak anahtarından alın beslemeyi.
    Yoksa dangalağın biri açıp gider, aküyü yer!

    1.5 kablo (oto elektrik için olandan) ile kontak anahtarından alın, araya anahtar veya mesela 85-95 dereceli müşürü bağlayın diğer ucu şaseye verin tamamdır.
    Müşür kullanmazsanız, soğutucu kanatların birine yumurta makinası termiği (105 C veya 110 C dir) iliştirebilirsiniz. Ya da 10 liralık ÜTÜ TERMOSTATI nı bile tek vida ile gövdeye çakabilirsiniz. O zaman 1 adet röle gerekir.
    Harika tespit teşekkürler , şunu düşünüyorum müşür termostad vs kesinlikle kullanmıyacağım , sebeb olarak çit petek olan radyatör kullandığım güzergahta seyir halinde yeterli oluyor, ancak durma yavaşlama, trafik lambalarında kesinnlikle devrede olmasını istiyorum.

    Bahs ettiğiniz durumu yaşamamak adına, 2. bir anatahr düşünmek gerek.

    Bu yüzden tüm aç/kapayı el yordamı düğme ile yapmak istiyorum, aklımdaki proje gayet basit ve ilkel çekincelerim ise direkt 7 amperlik 12vdc akü, fanlara bir zaar veririmi ve bunu önlemek için araya nasıl bir basit devre uygulayabilirim sigorta yahut direnç gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:47 ----------

    Büyük harf devrimi kurbanı olduk sağlık olsun , düzeltme için teşekkürler.

  6. #6
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Eğer FAN 12 voltluk ise araya sigortadan başka bişi gerekmez. Akü de FAN'a zarar vermez. Amper değeri sadece kapasiteyi ifade ediyor aküde.
    7 amper çekerseniz 1 saatte biter demek bu. Ya da 1 amper çekerseniz 7 saat.
    FAN motoru 12 volttan daha düşükse bu durumu düşünmek gerekir, sanıyorum değildir.
    Akım sınırlama için akımını bilmemiz gerekiyor araya konacak direnç vs için. Küçük fanlar 0.5A veya 1A gibi az akım çeker.
    Düşük değerde (5A den daha düşük) standart oto sigortası bulamazsınız, onun yerine plastik yuva içinde 1.5 veya 2.5A CAM sigorta kullanabilirsiniz.

    kasa veya panel tipi:

    http://www.direnc.net/20mm-Kutu-Tip-...i,PR-5265.html

    veya kablolusu:

    http://www.avmarketi.com/asp/product...N-20CM-KABLOLU
    Carbondioxid bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı ilkerabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer FAN 12 voltluk ise araya sigortadan başka bişi gerekmez. Akü de FAN'a zarar vermez. Amper değeri sadece kapasiteyi ifade ediyor aküde.
    7 amper çekerseniz 1 saatte biter demek bu. Ya da 1 amper çekerseniz 7 saat.
    FAN motoru 12 volttan daha düşükse bu durumu düşünmek gerekir, sanıyorum değildir.
    Akım sınırlama için akımını bilmemiz gerekiyor araya konacak direnç vs için. Küçük fanlar 0.5A veya 1A gibi az akım çeker.
    Düşük değerde (5A den daha düşük) standart oto sigortası bulamazsınız, onun yerine plastik yuva içinde 1.5 veya 2.5A CAM sigorta kullanabilirsiniz.

    kasa veya panel tipi:

    http://www.direnc.net/20mm-Kutu-Tip-...i,PR-5265.html

    veya kablolusu:

    http://www.avmarketi.com/asp/product...N-20CM-KABLOLU
    Allah razı olsun, teşekkür ederim, bilgiler çok açıklayıcı oldu, bir iki güne kısmet ise fan'lar elime geçecek sonucu buradan yazarım.

  8. #8

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Fan'lar geldi ve montajlayıp kullanıyorum, yukarıda paintte çizdiğimi sandığım şekilde yapmak zorunda kaldım, 12v 7a aküye 2 fanıda direkt olarak bağlayıp faz/pozitif kabloyu bypass edip basit bir anahtar koydum, bu şekilde manuel kullanımda bir sıkıntı olmadı.

    Fan'lar üzerinde değerler yazmadığından amper çekme değerlerini yazamıyorum, şimdilik sıhhatli olarak kullanıldığını, manuel kullanımın düğmenin konumlandırması hatalı olduğundan pratik olmadığını belirtmem gerek, en yakın zamanda fırın termostadı ile tam otomatik yapmaya çalışacağaım, bilgi veren herkese teşşekkür ederim.

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Al kontaktan bir kablo veya direk aküden alırsan araya 1 10 A sigorta koy . Aslında iyi fikir akün iyiyse motor ısındıgında acıver , ılık ılık gıtsın sağlıklı bir şekilde zevk al

  10. #10

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Şuan kullanımda çok şükür bir sıkıntı olmadı, ancak ilerde bulduğum zaman, fırın termostadı bulup bağlayaağım, müşürden daha uzun ömürlü olduğu yazılmış.

  11. #11
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    Eğer zayif bir anahtarlama müşür termostat vb kullaniliyorsa role ile kapasitesi yükseltilebilir ama fanlar hali hazirda düşük akim çekiyorsa gerek kalmaz


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)