baslikta belirttigim yagi gunluk kullanim amacli deniyen varmi? goruslerinizi merak ediyorum. yabanci sitelerden okudugum kadariyla herkes cok memnun, yaris disi gunluk kullanimda diger normal yaglar gibi kullanilabilinecegi yaziliyor.
baslikta belirttigim yagi gunluk kullanim amacli deniyen varmi? goruslerinizi merak ediyorum. yabanci sitelerden okudugum kadariyla herkes cok memnun, yaris disi gunluk kullanimda diger normal yaglar gibi kullanilabilinecegi yaziliyor.
Yine bir Kasım, black friday'de güzel fiyatlı 300V aranırken buradaki sorular geldi Google'dan.
XJ6F'te kullanıyorum 300V. Adamların piyasaya sürüp de marketlerde satışını yaptıkları yağın neden günlük kullanıma uymadığını düşünüyor insanlar ona da tavım. Çabuk yanıyormuş.. Yağ yanması ne demek? Hangi sıcaklığa nasıl maruz bıraktın? 300V'yi o HTHS değeriyle yakabildiysen mesela 5100 koysan ne olurdu hiç düşündün mü? Böyle sorular yok tabii.
Ben dediğim gibi 300V kullanıyorum motorumda, seyahate de çıkıyorum işe de gidip geliyorum. 5000km'de bir değiştiriyorum zaten yağı. Bunu kitapçıkta yazan 10.000km'den 5.000km'ye çekmemin sebebi de 300V değil, her gün trafikte işe gidip geliyor olmam. 7100 kullansam onu da 5.000km'de bir değiştiririm.
Gerekli mi? Bu bambaşka bir soru. Sayfalarca tartışılabilir.
Farklı mı? Kullanılan motora göre hissiyat değişebilir, ancak 4 silindirli 600cc bir motorda farkı az da olsa hissetmek mümkün, "bir yağ koydum abe ğüğeğğvüe 10hp aldım" falan tatava kenara, yağ çok önemli bir komponent. Fark var yani.
Bişey olur mu? Olmaz. 300V kullandım başıma şu geldi diyen bir kişi bulursak sonra bunları tartışırız.
15-50 olanını kullandım. Çok güzel yağ ama baya pahalı. Performansa da öyle aman aman bir farkı yok. Rengi hoşuma gittiği ve motor sesi daha güzel geldiği için kullanıyordum. Ekonomideki malum olaylardan sonra almaya artık gücümüz yetmiyor.
Motulun sitesinde yazan
"Yarış parkurları ve rallilerdeki yoğun mekanik gerilime maruz kalan araçlarda kullanılan motor yağları ideal ve sürekli performansı sunabilmelidir. Motor yarışlarında bir lider olarak Motul; yağlarını ekstrem yarış koşullarına uygun şekilde geliştirmekte ve hazırlamaktadır. Dolayısıyla en iyi test sonuçlarının alabilmektedir. 300V Motorsport Line serisi için özel olarak kullanılan ESTER Core® teknolojisi, var olan standartların yanı sıra maksimum performans ve güvenilirlik sağlamayı garanti etmektedir."
Adı üstünde yarış yağı günlük kullanım için gereksiz ama sürekli yüksek devirde kullanıyor, debriyaj tokatlıyor veya limitleri zorluyorsanız kullanılabilir ama saydıklarım harici normal kullanıcıysanız bilindik markaların motosiklete özel herhangi bir tam sentetik yağı bile fazlasıyla yeterlidir.
mesela ben motulun bütün serilerini ducati monster 696 da denedim bilmeyenler için özellikle belirtiyim motor sadece hava soğutmalı ve hidrolik debriyajlı , hiç birinden memnun kalmadım.
Motullar hep erkenden ısıyı tavan yaptı ya da vitesler çok çok sertleşti hatta motor sıkışık trafikte debriyaj kaçırmaya bile başladı ,ama arada shell advance kullandım bu şikayetlerimin hiç biri olmadı ondan çok memnun kaldım.
Şuan 7100 var (bakıma servise götürdüğümde koydular sonradan aklıma geldi bilseydim shell alırdım) bu saydığım sorunlar yine başladı yağların hepsi 15w50 kendi kitabında da belirttiği gibi.
Motordan motora ufak tefek farklılıklar olabilir bence bir deneyin eğer memnun kalırsanız pahalıda olsa ondan devam edersiniz ya da benim gibi motulu ducatide asla kullanmamaya yemin edebilirsiniz
yanlış anlamayın ama motul bayağı tutuldu ülkemizde.50 cc motoruna 7100 koyan tanıyorum.Motorun güçlüdür, sert kullanıyorsundur, hızlısındır o zaman eyvallah ama abartılıyo bu mevzu.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)