Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

subap ayari yardim

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Arkadaslar ilk kez motoruma subap ayari yaptim eskisinden biraz fazla ses gelmeye basladi sentil cakim var motorum liftan tay 100 3 subapli olmasindan dolayi illaki ses gelecek ama normal sesden fazla bi ses nerde yanlis yaptim fikrim yok motorum gidisi cekisi guzel ama :-D ilk olarak 1 gun calismadan durdu motorsiklet yani yeterince sogukdu sonra subap kapaklarini actim ve senteye getirmeden bi ust kapaliyken ayar yaptim ust siboplara snra egsoz subapini kapatip ayar yaptim arkadaslar neyse gevsettim subap baslarini sentil hafif sıkı olacak sekilde yaptim cok hafif zorla hareket ediyordu sentil yani boyle yaptim asiri mi sıkı yaptim sizce arkadaşlar ??

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------

    Arkadaslar sizden gelecek cevaplari bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    4 zamanlı motorlarda üst ölü noktaya 2 defa geliyor, ancak ateşlemeden önceki kısa sıkıştırmada, sübap ayarı yapılıyor, kendi motoruma sentil çakısı alıp aynı siz gibi ayar yapmaya kalkışmış idim. (geçen yaz)

    Hasılı kelam ses ve performansta düşüş ile karşılaştım(300 metre yol yapıp hemen geri döndüm) oysa kendimce herşeyi tam yapmıştım, öyleki yurtdışı forumlardan motor modelinin sübap ayar değelerine dahi ulaştım.

    Gel gelelim, usta arkadaşa durumu ilettim, sakın kurcalama, motor ile uğra düzeltelim dedi, ve düzeltti, yaptığı şey buji deliğine bir pipet benzeri birşey sokarak üst ölü nokta tespiti yapıp, fabrika değerlerinden çok üst değerlere sübap'ları ayarladı, ve halen devam ediyorum.

    Özet ile , kurcalamadan motorunuza hasar verdirmeden, bölgenizdeki iyi bir ustaya yaptırtınız, kendim halen sübap ayarını kendim yapmaya cesaret edemiyorum, sadece fikir olsun diye yazıyorum.

  3. #3
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Cevabiniz icin tesekkurler ama bulundugum bolgede iyi bir uste yok hepsi nedense elle subap ayari yapiyor nasil oluyorsa bende anlamadm o yuzden bende bu yola giristim

  4. #4

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Pistonu ateşleme anında üst ölü noktaya getirin. Böyle emme ve egzost supapları kapalı pozisyona gelir. Motorunuz üstten kamlı ise zaten rahatça görürsünüz. Bu ayar işi biraz el melekesi gerektirir. Bu yöntemle bir daha ayar yapın. Bu sefer biraz daha sıkı yapın. Ama sentile de biraz yağ sürün.

  5. #5
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Zaten sentil e yag surmustum soylemeyi unutmusm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:57 ----------

    Bugun tekrar yaptim ayar motosikletin yagi degisecekti yagini bosaltim arkadaslar ardindan sente ye getirdim ama sente nin bi onunde ayar yaptim yani gene ayni sekilde ayar yaptim arkadaslar egsoz subabini yanlis ayarlamisim sorun benden mis :-D

  6. #6
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    arkadaşlar subaplar nasıl ayarlanırsa subap sesi en aza iner sıkı mı gevşek mi şu subap sesi hareket halindeyken çok kafama takılıyor ya ayarı tutturcam ya motoru satacagım yardım ederseniz sevinirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

    Yokmudur arkadaslar bi el atacak

  7. #7
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı ridvan35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar subaplar nasıl ayarlanırsa subap sesi en aza iner sıkı mı gevşek mi şu subap sesi hareket halindeyken çok kafama takılıyor ya ayarı tutturcam ya motoru satacagım yardım ederseniz sevinirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

    Yokmudur arkadaslar bi el atacak
    servi kitapçığındaki değerler nedir eğerçok boşluk olursa metal vura sesi gelir şıkırşıkır

  8. #8
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Kitapcik yok lifanin resmi sitesinde yazan numarayi aradim teknik servise yonlerdirdiler ordanda telefonla konustugum kisi emme 0.05 egsoz 0.07 olarak soyledi. Sentil cakimda 0.05 sentil var egsozu da 0.05 sentil hafif rahat edecek sekilde ayarladim bunlari yaparken senteye getirmeden yaptim yani emme kapaliyken egsoz acikken emmeleri ayarladim emme acik egsoz kapaliyken de egsoz subapini ayarladim nerde yanlis yapiyorum ben hala bulamadim tesekkurler bu arada

  9. #9
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı mckayrak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pistonu ateşleme anında üst ölü noktaya getirin. Böyle emme ve egzost supapları kapalı pozisyona gelir. Motorunuz üstten kamlı ise zaten rahatça görürsünüz. Bu ayar işi biraz el melekesi gerektirir. Bu yöntemle bir daha ayar yapın. Bu sefer biraz daha sıkı yapın. Ama sentile de biraz yağ sürün.
    piston her üön'ye gittiğinde supapların ikisi de kapalı kalmaz. supapların ikisinin de kapalı olduğu zaman, sıkıştırma zamanının başlangıcından ateşleme zamanının sonuna kadar olan zamandır. ama burda ayar yapmak için en uygun yer ateşleme zamanının ortasıdır. yani sıkıştırma zamanında pistonun üön'de olduğu zamandır.

    pistonun 2. sefer üön'ye çıkması ise egsoz zamanıdır, ateşleme zamanında elde edilen yanmış gazların silindir dışına atılması içindir, egsoz supabı açıktır.

    bilginize.
    image is nothing without power, power is nothing without control.

  10. #10
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Uon da mo ayar yapayim yani ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------

    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piston her üön'ye gittiğinde supapların ikisi de kapalı kalmaz. supapların ikisinin de kapalı olduğu zaman, sıkıştırma zamanının başlangıcından ateşleme zamanının sonuna kadar olan zamandır. ama burda ayar yapmak için en uygun yer ateşleme zamanının ortasıdır. yani sıkıştırma zamanında pistonun üön'de olduğu zamandır.

    pistonun 2. sefer üön'ye çıkması ise egsoz zamanıdır, ateşleme zamanında elde edilen yanmış gazların silindir dışına atılması içindir, egsoz supabı açıktır.

    bilginize.
    yani uonda mi ayar yapayim
    ??

  11. #11
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı ridvan35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uon da mo ayar yapayim yani ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------

    yani uonda mi ayar yapayim
    ??
    kısmen doğru.

    piston üöndeiken ve supaplar kapalıyken (sente) yapmalısınız. sentili yağlamaya gerek yok, arada kalan yağ yeterli olacaktır diye düşünüyorum. ayarı yaptıktan sonra civatayı kontra ederken (sabitlerken) civatanın dönmemesine dikkat edin, aksi halde ayar başarısız olacaktır.

    kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------

    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 zamanlı motorlarda üst ölü noktaya 2 defa geliyor, ancak ateşlemeden önceki kısa sıkıştırmada, sübap ayarı yapılıyor, kendi motoruma sentil çakısı alıp aynı siz gibi ayar yapmaya kalkışmış idim. (geçen yaz).
    teorik olarak tam ateşleme zamanının başlangıcında, pratikte ise ateşleme zamanının ortalarında diyelim biz.

    çünkü pratikte piston üön'ya varmadan buji çakılır. nedeni ise o hızda yakıt ve hava hemen yanamayacağı için zaman kazanmaktır. ateşleme avansı da denir.

    teorideki gibi tam üön'de buji çakılsaydı motor çok verimsiz çalışırdı yada hiç çalışmazdı.
    Carbondioxid bunu beğendi.
    image is nothing without power, power is nothing without control.

  12. #12
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Arkadaslar yaptim uon getirip simdilik iyi gibi ne sıkı ne gevsek sekilde ayarladm su anlik iyi uon noktada ayar yapmak gerekiyormus yani

  13. #13

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı ridvan35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar yaptim uon getirip simdilik iyi gibi ne sıkı ne gevsek sekilde ayarladm su anlik iyi uon noktada ayar yapmak gerekiyormus yani
    Tam olarak açıklayınız, sübablar tam kapalı ikkenmi yaptınız? yoksa biri açıkken kapalı olanamı?, yoksa kapalı olmayıp açık olanamı? bende meraklandım şincik.

  14. #14
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam olarak açıklayınız, sübablar tam kapalı ikkenmi yaptınız? yoksa biri açıkken kapalı olanamı?, yoksa kapalı olmayıp açık olanamı? bende meraklandım şincik.
    supaplar tam olarak kapalı değilse ayar yapamazsınız. yaptığınızı düşünürsünüz, ancak başarısız olur. ayar yapacağınız silindirin "sente" adı verilen konuma gelmesi gerekli.

    sente: ateşleme zamanında piston üön'de iken bütün supapların kapalı olduğu an.
    Carbondioxid bunu beğendi.
    image is nothing without power, power is nothing without control.

  15. #15

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    supaplar tam olarak kapalı değilse ayar yapamazsınız. yaptığınızı düşünürsünüz, ancak başarısız olur. ayar yapacağınız silindirin "sente" adı verilen konuma gelmesi gerekli.

    sente: ateşleme zamanında piston üön'de iken bütün supapların kapalı olduğu an.
    Sanrı durumu ile yaptığımı sandığım ayar, demek problem bu imiş, cevap için teşekkür ederim .

  16. #16
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ayarı yapamamışsın.
    Gözetleme deliğinden bakarak motoru senteye getimen gerekiyor. Bu olmadan ayar olmaz.
    Ayrıca ses gelmemesi için bir ayar söz konusu değil. doğru şekilde ayar yapmışsan ve hala ses geliyorsa Başka sıkıntılar vardır.
    Soğuk motorda ilk çalışmada ses gelebilir ama ısındıktan sonra gelen ısındıkça artan sesler iyiye işaret değildir.

  17. #17
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Motoru senteye getirirken buji sokup ordan pipet ve telefon flashi sayesinde pistonu iyi takip ettim yani simdi yalan olmasin egsoz subapi acildi kapandi emme subaplari acildi kapandi o sekilde pistonu uon getirdim uon dayida arastirdm tabi bizim motorlarda subap sesini normal karsiliyorum 3 subapli olmasindan dolayi 3 arkadasimda var ayni motordan biri rodajda sesini dinledim hemen hemen ayni rodaji bitmiş ama yeni motorlarida dinledm hemen hemen onlarinda aynidi subap sesi ama cok ince bi ayar daha istiyor benim subap ayarim ise servisin hatasi yuzinden bu hallere geldi yoksa boyle ince bi ayari kurcalamak isteyen biri degilimdir bide postonun ust kismi siyah olmasi normal modir sagolun simdiden

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    egzos acılır kapanır , emme acılır kapanır sonraki piston yukarı cıktıgı anda subab ayarı yapılır

    ona dikkat ettiysen tamamdır.

    yanma olan yerde kararma olmasıda normaldir

  19. #19
    ridvan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 125
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzos acılır kapanır , emme acılır kapanır sonraki piston yukarı cıktıgı anda subab ayarı yapılır

    ona dikkat ettiysen tamamdır.

    yanma olan yerde kararma olmasıda normaldir
    Tabi dikkat etip de yaptim en iyi ayar bu oldu ya arkadaslar duyduguma gore firma lar kitleri varmis her motor icin firma arasak o kitlerden bize gonderirlermi yada varmidir oyle bisy netde gördüğüme gore ayar vidasini ayarlamak icin tornavida seklinde yapmislar frmayi arasam bu konuyla yardimci olurmu ?

  20. #20

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Sen en iyisi aşağıdaki linke bir bak. Orada motorun çalışma sistemi, zamanla diyagramı anlatılıyor. Önce motorun çalışmasını iyice anla. Ateşleme zamanı denilen şey de bir kaç derecelik bir zaman dilimidir. Ateşleme avans ayarı yapmayacaksan önemi yoktur.

    http://www.otobil.net/blog/otobil-vi...nlamasi-video/


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)