Konjektör(rectifier regulator) neden yanar!!!
-
20 Haziran 2014, 02:29
#1
arkadaşlar herkese merhabalar. 2 ay kadar önce aldığım 2002 model suzuki sv650 motosikletimin konjektörü yandı. yandı diyorum arıza anlamında değil kelimenin tam anlamıyla cayır cayır tutuştu az daha motoru uçuruyordu.hadise kısaca çalıştığım yerden 1-2 km ötedeki fırına simit almak için gittiğim. içerideyken dışarıdan birisinin motordan dumanlar çıktığını bana söylemesiyle motora koşmam bir oldu. aletin kuyruk kısmı baca gibi tüterken arka koltuğu çıkarttım. nihayetinde sağ kuruk grenajının altından alevler çıktığını gördüm ve sağ olsun fırındakilerin verdiği bir kova suyu yanan yere boca ettim.fakat aynı yerden yanmaya devam edince bir yerde kısa devre olduğunu düşünüp zor bela aküye ulaşıp kutup başını sökebildim ve o anda ateş son buldu. yanan yeri kontrol ettiğimde konjektörün bağlı olduğu yerdeki kuyruk şasesinin akkor hale geldiğini gördüm. motoru yakındaki bir tamirciye götürdüm. motorun grenajını açınca arızanın konjektörün yanmasından ortaya çıktığını gördük. motorcu arızanın sebebinin parçanın ömrünü tamamlamasından dolayı meydana geldiğini her motorda olabileceğini söyledi. fakat motorun herhangi bir sigortasının atmadan resmen tutuşması bana pek mantıklı gelmedi.servis servis dolaşmadan fikrinizi almak istedim. ayrıca konjektörün fiyatı 550 liracık o yüzden şimdilik ebaydan parça bekliyorum. parça gelinceye kadar ne yapmam gerektiğine karar vermek istiyorum.herkese yardımları için şimdiden çok teşekkür ediyorum.
yanan regulatör esas arkadaki plastik kısım eridi bide kablolar...
[IMG][/IMG]
Reklamlar
-
20 Haziran 2014, 09:35
#2
Motoruna illaki orjinal konjektörünü takmak zorunda değilsin. MOSFET konjektör takarsan bu dertlerden kurtulursun. Normal konjektörler çok ısınır ve bu tür problemlere yol açarlar. MOSFET konjektör kullanan motosikletler:
Kawasaki
ZX-6R 2007->
ZX-10 2004->
ZX14 2006->
Yamaha
FZ1 2007->
YZF-R1 2004->
Wildstar 1300 2007->
TDM900
Honda
CBR 1000RR 2004 ->
CBR 600RR 2003 ->
BMW
S1000RR
Yeni model hemen hemen tüm Triumph modelleri
-
20 Haziran 2014, 11:03
#3
Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. peki ben orjinal olmayan bir mosfet konjektör kullanırken nelere dikkat etmeliyim. Örneğin watt değeri gibi bişey var mı? birde benim konjektörümden resimde görüldüğü gibi 5 kablo çıkmakta. sanıyorum bunlardan 3 ü statöre diğerlerinden de biri akünün + kutbuna diğeri - kutbuna gidiyor(yanlış biliyorsam düzeltirseniz sevinirim). bazı konjektörler 7 ya da daha farklı çıkışlı onları da kullanabilir miyim yoksa illaki 5 çıkışlı mosfet konjektör alıp doğru bağlantıları bulup bağlasam olu mu?
-
20 Haziran 2014, 15:48
#4
e-bay'de biraz araştırmayla 50 dolar civarına bir MOSFET konjektör alabilirsin. Alacağın her model mosfet konjektör, motorunun orjinal konjektörünün speclerinin üzerinde olacaktır. O yüzden bir problem çıkacağını sanmıyorum. Almadan önce ürünün resimlerinden konjektörün altında yazılı bulunan seri numarasını kontrol et. "FH" harfleri ile başlamalıdır. eğer "SH" ile başlıyorsa ürün eski teknoloji transistör bulunan modellerdendir.
Bu ürünlerde genelde 5 kablo bulunur. Senin de dediğin gibi, 3 adet kablo statöre gider. 2 kablo da aküye. Hiç kafayı karıştırmadan böyle biri ürün almakta fayda var.
-
20 Haziran 2014, 22:08
#5
Hocam çok teşekkür ederim büyük yardımınız oldu iyi çalışmalar...
-
21 Haziran 2014, 00:07
#6
Bende motorumda sanel ssr685 kullaniyorum 48 liraya almıstım.
Bu fikiri başka bir forumda görmüstüm BMW F 650 kullanıcıları bu regulatoru kullanmışlar.
Ürünün linki burda.
Bu arada ürünü ismiyle yani Sanel ssr685 varmı diyerek Bursanın yarısını dolaşmıştım bulamayınca ilk girdiğim elektrikçiye nerde bulurum diye sormak için tekrar gittim bu kez firma sahibi ilgilendi.
Abi ben Sanel ssr 685 arıyorum genelde traktör ve pancar motorlarında kullanılır diye tarif edince kutusundan çıkarıp verdi.
Ne söylenmiştim (içimden tabi) dükkanın çirağına boşu boşuna bisiklet ile en az 5 km pedal çevirmiştim.
-
21 Haziran 2014, 00:32
#7
Sanellerin iç yapısı değişiktir. Motosiklete takarken dıştaki kablolara birkaç işlem yapmak gerekiyor.
Bu işlemlerden sonra dahi sadece düşük devirli motosikletlerde kullanılacak kapasitede bir üründür.
7 bin devir üstü bi motosiklette kullanılmaması gerekiyor.Yoksa ZAMANLA sıkıntılara sebep olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)