Cbf150 oldu 200cc. Artık yağ da eksiltmeyecek.
Reklamlar
-
22 Haziran 2014, 22:30
#41
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
ben iki senedir 200cc olarak kulanıyom son sürat daha önce de dediğim gibi artmaz çünkü şanzımanda değişiklik yapılmıyo ama zincir dişlilerde değişiklik yapıldığı için az bişey belki fark eder ama tabikiüstündeki yüke bağlı.
ben 110kg yum ve tek veyat iki kişi ve eşya fark etmez 100km.ye her zaman çıkıyo ama okadar yani standart bi CBF 150 ne yapıyo sa buda onu yapar ama 100km ye her zaman çıkar rüzgar var yok farketmez.
yakıtta daha az yakar.
bendeki dişliler 15-40 standart CBF ten 1500 devir alta gidiyo yani 6500 devirde 100 yapıyo.
savaş ustanın yaptığı 16-40 ta ise 500 devir daha aşağı çeker yani 6000 devirde 100 yapçak ama buda rampada bayılma yapçak ama okadar olur.
Mühendis Seko nun sorusuna gelince..
titreşim artmaz çünkü krankta bi uygulama yok balansör gayet güzel işini yapıyo...
peki 200 cc yapınca 110 - 115 sabit gidrmi düz yolda ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------
cbf 150 alıp kafamdaki modele göre modifiye yapmayı düşünüyorum uzun yolda kullanmayı uzun turlara çıkmayı düşünüyorum.
Öncelikle öğrenmek istediğim arka jant ın daha geniş tabanlısı varmı yada uyan farklı markadan jant varmı taban genişliği en az 85 mm olmalı 130 tabanlı lastik taktımmı görüntü süper olur 200 cc işini savaş usta hallederse gerisi benim için kolay jant konusunda tecrübeli arkadaşların bilgilerine ihtiyacım var Saygılar...
muhabbeti demleyelim...
Reklamlar
-
22 Haziran 2014, 22:48
#42
abi orijinal cbf in Silindir çapı x strok (mm) 57,3 x 57,8 mm sıkıştırma oranı 9.1 /1 senin taktığın silindir pistonun ölçüleri neydi
-
22 Haziran 2014, 23:54
#43
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
abi orijinal cbf in Silindir çapı x strok (mm) 57,3 x 57,8 mm sıkıştırma oranı 9.1 /1 senin taktığın silindir pistonun ölçüleri neydi
Valla hatırlamıyorum.Savaş Ustanın linki burada. 63 mm desemmi.
http://savasbariskorucan.blogspot.com.tr/p/honda-cbf-150-yag-yakma-problemi.html
-
23 Haziran 2014, 00:09
#44
altora adlı üyeden alıntı
peki 200 cc yapınca 110 - 115 sabit gidrmi düz yolda ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------
cbf 150 alıp kafamdaki modele göre modifiye yapmayı düşünüyorum uzun yolda kullanmayı uzun turlara çıkmayı düşünüyorum.
Öncelikle öğrenmek istediğim arka jant ın daha geniş tabanlısı varmı yada uyan farklı markadan jant varmı taban genişliği en az 85 mm olmalı 130 tabanlı lastik taktımmı görüntü süper olur 200 cc işini savaş usta hallederse gerisi benim için kolay jant konusunda tecrübeli arkadaşların bilgilerine ihtiyacım var Saygılar...
tatmin eder mi bilmem ama 90/ 90 /18 ebadı yerine aynı janta 100/90/18 lastik takılabiliyor.
-
25 Haziran 2014, 18:18
#45
crxforever adlı üyeden alıntı
tatmin eder mi bilmem ama 90/ 90 /18 ebadı yerine aynı janta 100/90/18 lastik takılabiliyor.
Jant değişmeden olmaz arkaya 120 -90&70 arası-18 takmayı düşünüyorum o yüzden jantın değişmesi lazım .Aslında bu motor endro yavrusu 200 cc yapıp güzel bir makyajla el işçiliği ile egsozları 1000 lik varadero gibi iki yana üste alacaksın o zaman süper yol motoru olur tadından yenmez benim takıldığım tek mesele jant meselesi.
muhabbeti demleyelim...
-
25 Haziran 2014, 19:21
#46
Yapılan işlemleri ve ustanın sitesindeki eski yazıları okuyunca şunu farkettim; sizin motorunuzun pistonunda delikler varmış ve usta bunları büyütmüş
Oysa sitesindeki, sanırım daha eski model bir CBF pistonunda hiç delik yokmuş. Galiba Honda'da ustanın çözümünü pistonuna sonradan uygulamış ama yeterli olmamış ve bu yüzden de kullanım şartlarına ve kullanılan yağa bağlı olarak motorlar yağ eksiltebiliyor. Usta yağ yakma sebebini deliklerin ufak veya hiç olmamasına bağlıyor. Bu sebepten piston aşağı inerken sıyırdığı yağ delikler olmayınca veya küçükse kartere geri dönemiyor ve silindirde yanıyor. Belki daha ince bir yağ kullanılırsa yeni modellerde de sorun halledilebilir.
-
26 Haziran 2014, 16:00
#47
Seko adlı üyeden alıntı
Yapılan işlemleri ve ustanın sitesindeki eski yazıları okuyunca şunu farkettim; sizin motorunuzun pistonunda delikler varmış ve usta bunları büyütmüş
Oysa sitesindeki, sanırım daha eski model bir CBF pistonunda hiç delik yokmuş. Galiba Honda'da ustanın çözümünü pistonuna sonradan uygulamış ama yeterli olmamış ve bu yüzden de kullanım şartlarına ve kullanılan yağa bağlı olarak motorlar yağ eksiltebiliyor. Usta yağ yakma sebebini deliklerin ufak veya hiç olmamasına bağlıyor. Bu sebepten piston aşağı inerken sıyırdığı yağ delikler olmayınca veya küçükse kartere geri dönemiyor ve silindirde yanıyor. Belki daha ince bir yağ kullanılırsa yeni modellerde de sorun halledilebilir.
İşe yarayacak mı bu delikler göreceğiz, yağ değişimin de.
-
01 Temmuz 2014, 11:48
#48
bende aradım, benim 125'lik için, usta yaptığı işe garanti veriyor, yağsız bırakmayız krank kırmaz diyor, 500 tl den mutlaka daha fazla masraf olur diyor, silindir genişletmekten bahsetti, kawasaki piston vs bakılabilir dedi, üst kapak da değişir dedi, geri dönüş imkansız olurmuş, önceden hiç hyosung yapmadım bir şey demek zor dedi, oynanmış dişli sayesinde hak ettiği hızı işlem sonrası gördü diyelim, ivmelenmesi de iyi oldu, krank da iyi diyelim, peki yakıt ne olur acaba?
-
03 Temmuz 2014, 13:19
#49
farcob adlı üyeden alıntı
Çok güzel bir tesbit. İnazuma: pahalı, Ağır, yavaş. Pulsar daha yeni rüştünü ispat edecek. Boy kısa her motora binemiyoruz.
İnazuma yavaş? Pardon?
Rodaj sonrası sonuçları merakla bekliyorum.
Aklımda eski bir cbf alıp aynı uygulamayı yapmak var.
-
03 Temmuz 2014, 13:54
#50
overcloud adlı üyeden alıntı
İnazuma yavaş? Pardon?
Rodaj sonrası sonuçları merakla bekliyorum.
Aklımda eski bir cbf alıp aynı uygulamayı yapmak var.
İnazuma 180 kg. Orta ayağa zor aldım. 150 km gören az. Arka dişliyi 47t yapmışlar
motor gitmiyor. 39t yapsalar 180 km görecekler.
-
03 Temmuz 2014, 14:19
#51
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Son durum nedir ? Performansta kayda değer bir artış oldu mu,tork,son hız vs? Yakıt olarakta bilgi verebilir misiniz ?
Başından beri ilgiyle takip ettiğim bir konu,umuyorum ki yaptığınız modifikasyondan memnunsunuzdur.
-
03 Temmuz 2014, 15:24
#52
Uğur Ak adlı üyeden alıntı
Son durum nedir ? Performansta kayda değer bir artış oldu mu,tork,son hız vs? Yakıt olarakta bilgi verebilir misiniz ?
Başından beri ilgiyle takip ettiğim bir konu,umuyorum ki yaptığınız modifikasyondan memnunsunuzdur.
Tork tabiki arttı. Nasıl olsa tork arttı diye, Ön dişli 16 arka 40 yapıldı. Buna rağmen 1. viteste gazı fazla
açarsam ön havaya kalkacak gibi oluyor. Geçen hafta Bayramiçe gitmiştim, giderken tapagaz gitmedim, dönüşte
110-120 yaptım çoğunlukla. Bayramiç'ten benzini fulledim, 300 km sonra 45 Tl benzin aldım. 2.9 LT yaktı gibi. Evvelden 3.4 LT yakıyor idi. Motor henüz tam açılmadı. Bu değerin daha iyi olacağını düşünüyorum.
1200 km oldu piston silindir değişeli. Üstelik motor da depo üstü çanta, yan çantalar, arkada
kocaman bir ağır topcase var benim yaptığım. Tüm bunları çıkarıp, gps ile yapacağım topspeedi. Yağ eksiltme olayınıda 1000 km sonra anlayabileceğim. Ustanın yağ tavsiyesi 20x40 castrol oldu. Servis 15x50 koyuyordu?? sonra ben 10x40 yağa dönmüştüm.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------
CBF 200
-
03 Temmuz 2014, 16:17
#53
Maaşallah sizinki ağır vasıta olmuş. Bu yüke karşı çift CBF150 motoru takıp CBF300 yapmak lazım. Önemli bir performans artışı beklentisine girmek yanlış olur. Yağ yakma işini düzeltip biraz da tork artışı ile yetinmek daha uygun olur. Motorun ağırlığı 100 km/h den sonra yola sağlam basması için yeterli değil.
(Sizinki istisna olabilir) İyi sürüşler...
-
03 Temmuz 2014, 20:06
#54
farcob adlı üyeden alıntı
İnazuma 180 kg. Orta ayağa zor aldım. 150 km gören az. Arka dişliyi 47t yapmışlar
motor gitmiyor. 39t yapsalar 180 km görecekler.
orta sehpaya almak uygulanan teknikle ilgili, bende
200KG'lik transalpi rahatca orta sehpaya alabilirken skuterlerde zorlaniyorum 25bin km ninja 250 kullanmis biri olarak inazuma hakkinda soyleyebilecegim sey her viteste ivmelenmesi guzel olan bir motor. agva'nin dag yollarinda test etme imkani yakaladim. Ayrica onemli olan son surat degil bu surate ne kadar surede cikabildigi. 24bg ile limitlendirilmis bir motordan 150km'den fazlasini beklemek hayalperestlik olur. 33bg'lik ninja 185km gorebiliyor, aradaki fark 35km. Peki kac kere bu hizlara cikiyoruz?
Konuya donecek olursak, 150cc'lik cbflerdeki devir kesiciyi iptal ettikten sonra alet canavara donusuyor, ayni uygulamayi 200cc'lik kit ile yapilabilirse uygun disli set ile cbf'in 140km gibi hizlari rahatca görebiliecegini tahmin ediyorum. One buyuk disli takmak iyi bir uygulama, ayni anda one buyuk ve arkaya kucuk disli takmak nasil bir sonuc verir bunu denemek lazim.
Www.gearingcommander.com sitesine bir bakin derim. Cbf150 yer aliyor mu hatirlamiyorum ama standard versyona gore nasil degisiklikler olacagini bu sitede teoride gorup kendi motorunuza uygulayabilirsiniz.
hayirli olsun
-
03 Temmuz 2014, 20:32
#55
overcloud adlı üyeden alıntı
orta sehpaya almak uygulanan teknikle ilgili, bende
200KG'lik transalpi rahatca orta sehpaya alabilirken skuterlerde zorlaniyorum
25bin km ninja 250 kullanmis biri olarak inazuma hakkinda soyleyebilecegim sey her viteste ivmelenmesi guzel olan bir motor. agva'nin dag yollarinda test etme imkani yakaladim. Ayrica onemli olan son surat degil bu surate ne kadar surede cikabildigi. 24bg ile limitlendirilmis bir motordan 150km'den fazlasini beklemek hayalperestlik olur. 33bg'lik ninja 185km gorebiliyor, aradaki fark 35km. Peki kac kere bu hizlara cikiyoruz?
Konuya donecek olursak, 150cc'lik cbflerdeki devir kesiciyi iptal ettikten sonra alet canavara donusuyor, ayni uygulamayi 200cc'lik kit ile yapilabilirse uygun disli set ile cbf'in 140km gibi hizlari rahatca görebiliecegini tahmin ediyorum. One buyuk disli takmak iyi bir uygulama, ayni anda one buyuk ve arkaya kucuk disli takmak nasil bir sonuc verir bunu denemek lazim.
Www.gearingcommander.com sitesine bir bakin derim. Cbf150 yer aliyor mu hatirlamiyorum ama standard versyona gore nasil degisiklikler olacagini bu sitede teoride gorup kendi motorunuza uygulayabilirsiniz.
hayirli olsun
Devir kesici olduğunu bilmiyordum, ilginç. Savaş ustaya bunu sorarım, Böylece tehlikeli durumlardan ve kamyon arka-
larından kurtulabilirim Teşekkürler. Ben de 140 görebileceğimi umuyorum.
-
04 Temmuz 2014, 16:25
#56
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
farcob adlı üyeden alıntı
Tork tabiki arttı. Nasıl olsa tork arttı diye, Ön dişli 16 arka 40 yapıldı. Buna rağmen 1. viteste gazı fazla
açarsam ön havaya kalkacak gibi oluyor. Geçen hafta Bayramiçe gitmiştim, giderken tapagaz gitmedim, dönüşte
110-120 yaptım çoğunlukla. Bayramiç'ten benzini fulledim, 300 km sonra 45 Tl benzin aldım. 2.9 LT yaktı gibi. Evvelden 3.4 LT yakıyor idi. Motor henüz tam açılmadı. Bu değerin daha iyi olacağını düşünüyorum.
1200 km oldu piston silindir değişeli. Üstelik motor da depo üstü çanta, yan çantalar, arkada
kocaman bir ağır topcase var benim yaptığım. Tüm bunları çıkarıp, gps ile yapacağım topspeedi. Yağ eksiltme olayınıda 1000 km sonra anlayabileceğim. Ustanın yağ tavsiyesi 20x40 castrol oldu. Servis 15x50 koyuyordu?? sonra ben 10x40 yağa dönmüştüm.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------
http://i1254.photobucket.com/albums/...ps476711aa.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/...psfe093639.jpg
CBF 200
Sadece maşallah diyorum
Gerçekten artık keyif veren bir motosiklet olmuştur cbf. Zaten sınıfının tabir-i caizse mersedesi. Birde hem daha performanslı olup,daha az yakıt tüketimi ile ideal hale gelmiş.
İyi günlerde kullanın inşallah hep.
-
11 Temmuz 2014, 03:06
#57
farcob adlı üyeden alıntı
Devir kesici olduğunu bilmiyordum, ilginç. Savaş ustaya bunu sorarım, Böylece tehlikeli durumlardan ve kamyon arka-
larından kurtulabilirim Teşekkürler. Ben de 140 görebileceğimi umuyorum.
Evet abi durum nasıl epeydir yazmıyorsun rodaj bittimi motorda sıkıntı varmı yakıt nasıl
-
11 Temmuz 2014, 05:17
#58
Sanırım 800 lira civarında bir masrafınızı olmuş,2000tl ye ciğeri alınmış bir cbf bulup debriyaj dahil 1000tl gibi bir masrafla 3000 tl ye 200 cc yeni bir cbf sahibi olunabilir..
-
11 Temmuz 2014, 07:09
#59
abi bi yağ ile ilgili bişey gördüm. 20w-40 o makinanın canını alır. yağ yakma sorunu kalmadıysa 10w-40 motul marka yağ ile devam edin. yağ çubuğu ölçümleri ne alemde?
-
11 Temmuz 2014, 14:58
#60
altora adlı üyeden alıntı
Evet abi durum nasıl epeydir yazmıyorsun rodaj bittimi motorda sıkıntı varmı yakıt nasıl
Bi 10 güne kadar topspeed denemesi yapacağım. Yağ eksiltme durumuda 1000 km sonra belli olacak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler