Cbf150 oldu 200cc. Artık yağ da eksiltmeyecek.
Reklamlar
-
16 Haziran 2014, 14:17
#1
2008 model 76 bin Km'deki cbf 150'yi ne zamandır 200 cc yapmak istiyordum. Ciddi şekilde
benzin tüketen (3,3 lt 100 km.) yağ yakan motorun bu modifiyeden sonra bu sorunların azala-
cağını düşündüm. Epeyce bir araştırmadan sonra Kağıthane de Savaş Ustayı buldum. Kendisi
cbf150'nin yağ eksiltme probleminide hallettiğini söylüyordu.
http://savasbariskorucan.blogspot.com.tr/2013/02/honda-cbf-150-modifiye-ve-yag-yakma.html
Savaş usta Sirkecideki Taraş motordan şunları aldırdı:
VT marka 200cc silindir piston : 90 TL
Balansörlü krank : 205 TL
Egzantrik zinciri : 35 TL
Sübap takım : 35 TL
Sübap keçesi (OEM) : 15 TL
Egz. mili : 60 TL
Sübap keçesini servisten orjinal aldırdı, dikkat edin mavi poşet içinde olacak. Bu arada benim
motordan orjinal sibop contası çıkmadı.Yan sanayi koymuş servis, ustanın dediğine göre.
Bu arada yağ filtreside çıkmadı??? Savaş usta onu da koydu
Ben böyle temiz titiz hızlı dürüst usta görmedim. Motoru lifte aldıktan sonra (lift kendi imalatı) 15 dakika
içinde indirdi parçaladı. Bütün parçalar gazyağı ile yıkandı. Kendi yaptığı bir hortumun ucunda fırçası olan ve
burdan gazyağı akıtan bir makina ile. Sonra parçalar benzin ile yıkandı ve basınçlı hava ile kurulandı.
Bütün cıvataları motorlu fırça ile temizledi, yerlerine sokarken gres yağı sürdü. Bana el bile sürdürmedi motora,
konsantresi bozuluyormuş, birde fırça yedim. Bu arada Savaş usta makina mühendisi. Zaman zaman da yaptğı işlemleri
ne işe yarayacağını detaylı anlattı. Meslek sırrı diye bir kaygısı yok.
Anladığım kadarıyla şunları yaptı: piston üzerindeki delikleri büyülttü 1,5 mm uçla. Extradan fazla delikte açtı.
Cbf 150'nin yağ eksiltme sebebi olarak bu deliklerin ufak olmasıdır dedi. Titanın pistonunu getirdi ordaki deliklerde
büyüktü. Sübapların etrafını taşlayarak yarım küre halinde çukurlaştırıp burada daha fazla yağ birikmesini sağladı
Benim motor 76 bin km'de olduğu için artık zamanı gelmiştir diyerek, Krank, egz. mili, zinciri sübap takımı
değiştirdim.
Sonuçta bu modifiyeden sonra 4-5 HP güç çoğalacağını söyledi usta. Bunu hissettim sürüşte.
Ön arka dişliler 16x40 T olarak değişti. Rodajtan sonra Son hızında ne olacağını o zaman göreceğiz. (Savaş Usta dişlide yapıyor.) Tehlikeli durumlardan kamyon arkasından kurtulabileceğimi düşünüyorum. Yağ eksiltme fazla benzin yakma olayıdada biter umarım.
Unutmadan Savaş Ustanın aldığı ücret 250 TL. Fazlasını kabul etmedi, aklınızda bulunsun. Bu işlem 6 saat kadar sürdü.
Bol çay ve sigara eşliğinde. Çay götürebilirsiniz hediye olarak. Iyi usta vida arttırır demiştim kendisine, hiç vida artmadı. Bu arada ön fren diski, balatası değişti. Arka amortisör milinin içindeki gömleğini polyamid ile değiştirdi
Bu işler için de işçilik dahil 120 TL ödedim. Savaş usta Yıldız teknik Mak Mühendisi. Bunu niye yazıyorum? Mühendislerden daha iyimi bilecek diyenler çıkacaktır. Hafta sonları ve akşamları çalışıyor. Aklınızda bulunsun.
Reklamlar
-
16 Haziran 2014, 15:49
#2
çok güzel çalışma olmuş. hayırlı olsun. bence piston segmanı gelmiş cbfye yapılacak en iyi işlemi yapmışsınız
-
16 Haziran 2014, 16:26
#3
Hayirli olsun. Umarim dilediğiniz gibi olur.
Savaş ustanin numarasini, adresini alabilirmiyim
-
16 Haziran 2014, 16:40
#4
0535 340 46 40 0532 747 59 89 Kağıthanede hafta sonları ve akşamları çalışıyor
Randevulu gitmende fayda var.
http://savasbariskorucan.blogspot.com.tr/2013/02/honda-cbf-150-modifiye-ve-yag-yakma.html
-
16 Haziran 2014, 16:44
#5
İzmir İl Temsilcisi
Paylaşım icin tesekkurler gercekten yararlı bir usta.
-
16 Haziran 2014, 17:08
#6
Güle Güle kullan güzel çalışma olmuş motorun performansı ve yağ yakması hakkında bilgi vermeyi unutma.
-
16 Haziran 2014, 17:20
#7
paylaşım için teşekkürler usta lazım olursa kesinlikle burayı tercih ederim
-
16 Haziran 2014, 17:31
#8
Yapılan işlemin sonucunu merakla bekliyorum.. Performans-Yakıt-Yağ
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
16 Haziran 2014, 19:55
#9
ereker adlı üyeden alıntı
Güle Güle kullan güzel çalışma olmuş motorun performansı ve yağ yakması hakkında bilgi vermeyi unutma.
Rodaj bittiğinde bilgiendireceğim. Topspeed ve yağ eksiltme konusunda
-
16 Haziran 2014, 20:26
#10
güzel çalışma.
Topspeed fazla artmaz ön dişli 15t olsaydı 5 vitesle her yerde giderdi ama 16t olduğundan rampada bayılma olucak.
100km. yi geçmessen yakıt 2.5 ile 2.7 arası olcak tıpa gaz yaparsan 3.0 i bulacak ama torkundan memnun kalıcan emin ol.
benim CBF 150 de öyle ben yeniiken değiştirdim ve 105 bin km.yaptım şimdi satılık)
-
16 Haziran 2014, 20:49
#11
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
güzel çalışma.
Topspeed fazla artmaz ön dişli 15t olsaydı 5 vitesle her yerde giderdi ama 16t olduğundan rampada bayılma olucak.
100km. yi geçmessen yakıt 2.5 ile 2.7 arası olcak tıpa gaz yaparsan 3.0 i bulacak ama torkundan memnun kalıcan emin ol.
benim CBF 150 de öyle ben yeniiken değiştirdim ve 105 bin km.yaptım şimdi satılık
)
Tapa gaz 3 Lt? ciddimisin. Bu modifiyeden evvel 3,3-3.5 Lt yakıyordum sakin kullanım da. Bi depoyla (10.4 lt
270 km'de kaldığım oldu...
-
16 Haziran 2014, 21:57
#12
Merakla rodaj sonrasini bekliyorum, bende cbf 150 motorumu degistiremiyorum. Boyle bir yola basvurabilirim.
-
16 Haziran 2014, 22:55
#13
faruk başgan kapışırız artık
abi sana hayret ediyorum ben o benzinle 2 kişi 440 km yol yapıyorum hız olarakta 85 100 arası
bakalım sonuç nasıl olacak
ama ben olsam motoru satar
yaptığım masrafı üzerine koyar 500 cc alırdım
-
16 Haziran 2014, 23:03
#14
F54 adlı üyeden alıntı
faruk başgan kapışırız artık
abi sana hayret ediyorum ben o benzinle 2 kişi 440 km yol yapıyorum hız olarakta 85 100 arası
bakalım sonuç nasıl olacak
ama ben olsam motoru satar
yaptığım masrafı üzerine koyar 500 cc alırdım
Motorları değişek 1 hafta. Hakkaten merak ediyorum 440 KM nasıl yapıyor bu meret.
-
16 Haziran 2014, 23:05
#15
Kocaeli İl Temsilcisi
-
16 Haziran 2014, 23:49
#16
farcob adlı üyeden alıntı
Tapa gaz 3 Lt? ciddimisin. Bu modifiyeden evvel 3,3-3.5 Lt yakıyordum sakin kullanım da. Bi depoyla (10.4 lt
270 km'de kaldığım oldu...
benim CBF 10lt. benzinle 80 i geçmesem 360km.yapıyo 100 ve üstü tıpa gaz hiç farketmiyo kaç kişi ki ben zaten 110kg. yum 320km.gidiyo bunuda böldüğün zaman 3.1 ediyo.
sürekli 90-100 trafikte 2.8 daha fazla çıkmıyo ki inanmayan varsa şuan garajda yatıyo gelsin vereyim test etsin sorun değıl çünkü ben 103000 km yaptım ve çok defaa ölçtüm.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
16 Haziran 2014, 23:51
#17
farcob adlı üyeden alıntı
Motorları değişek 1 hafta. Hakkaten merak ediyorum 440 KM nasıl yapıyor bu meret.
abi o zaman sen face de cbf gurubana sakın girme adamın biri paylaşmış 500 km de benzin bitmiş felc geçirmeyesin sonra
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
16 Haziran 2014, 23:52
#18
faruk abi merakla bekliyorum yorumlarını 2 sene önce yuvacıkta tanısmıstık hatırlarsan arkadaşın lastigi patlamıştı saygılar bu arada benimki de aynı senın degerlerde yakıyor:( 47 binde merakla bekliyorum birde 200 cc yaptın ruhsatta bi değişim gerekiyormu?
-
16 Haziran 2014, 23:59
#19
gky adlı üyeden alıntı
faruk abi merakla bekliyorum yorumlarını 2 sene önce yuvacıkta tanısmıstık hatırlarsan arkadaşın lastigi patlamıştı saygılar bu arada benimki de aynı senın degerlerde yakıyor:( 47 binde merakla bekliyorum birde 200 cc yaptın ruhsatta bi değişim gerekiyormu?
Hatırladım seni. Değişkliğe gerek yok. kim bilecek. Biraz bekle rodaj bitsin. Bu hafta kaz dağlarına gideceğim
İllaki bi tapa gaz yaparım.
-
17 Haziran 2014, 00:00
#20
aman abi gazı fazla verme mazaallah daha sakarya fest'te çilingir sofrası kuracağızz...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler