bu arada 200cc pistonun takımından çıkan pimi kulanmasydınız orjinali taksaydınız daha iyi olurdu çünkü takımın içinden çıkanlar kırılıyo orjinali dayanıyo.
bu arada 200cc pistonun takımından çıkan pimi kulanmasydınız orjinali taksaydınız daha iyi olurdu çünkü takımın içinden çıkanlar kırılıyo orjinali dayanıyo.
maden 200 cc yapacaktınız silindir almanıza gerek yoktu diye düşünüyorum,
KENDİ ORJINAL silindiri kullanılsa daha mantıkı olurdu,
kaliteli VT piston ve ATG segman seti alınarak ORJİNAL SİLİNDİR rektifiye edilebilirdi,
Ustanın eline emeğine sağlık,
Hazır VT 200 cc silindir piston kiti varken (90 TL) Mevcut silindiri honlayarak uğraşmak, işçiliğin artması
Silindir et kalınlığının incelmesi mantıklımı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
Valla usta süperdi, kendimi, pardon motoru onun ellerine teslim ettim. Mesela sibop contasının orjinalini aldırdı bunun için 100 km yapmışımdır bulmak için.Honda otosever de buldum en son . Usta ne diyorsa o. Belkide usta o pimi kullanmamıştır. Mesela karton motor contasını kullanmadı, silikon tabancasıyla sıvı conta sürdü.
bence çok güzel olmuş umarım sonuçlarıda beklentileriniz gibi olur.yeni forumlar açılır artık cbf 200 mü pulsar 200 mü,cbften vazgeçemeyenler için ilaç gibi çözüm
Alduğınız silindir etek kalınlıgı SALLIYORUM 5 mm oldugunu varsayarsak,
orjınal sılındır etegının kaınlıgı zaten ortalama 9,,,10 mm olur,
yani honlatında kalacak kısım o aldıgınızdan daha kalın ve KESİNLİKLE DAHA KALİTELİ olacaktır,,,
Sağlık olsun,
rodaj sonrasındaki verileri Duymayı sabırsızlıkla bekliyorum...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
cbf in yağ yakma sorununa çözüm bulan ve bu kadar az maliyet ile 200 yapan ustadan bir müdden sonra randevu bile alamazsınız inşallah güzel sonuç alırınız.
Merak ettim, motorun titreşimi nasıl şu anda ?
Ellerinize emeğinize sağlık. Paylaşım için de çok teşekkürler. Devamını da bekliyoruz.
Bu uygulamayı 3-4 sene önce benim ustam da yapıyordu. Ben Cbf'in yağ yakma olayını sorarken bana da bu konudan bahsetmişti ama ben motoru satacağım için istememiştim. O zamanlar bile yapılan uygulamanın bu kadar çok yaygınlaşmamasının nedeni nedir? Belki ilerleyen süreçlerde sıkıntılar çıkıyordur.
Ben oraya gittiğim de liftte bir cbf 150 vardı ve piston deliklerini genişletiyordu, yağ eksiltmesin diye.
Savaş ustanın dediğine göre, yüzlerce kuryeye bu işlemi ve cc yükseltmesini yapmış. Ama kurye arkadaşlar işten
güçten vakit bulup buraya yazmamışlardır. Savaş usta BMW, Kava, suzuki vs litrelik motorlarıda yapıyor. Orada kolide gelmiş bir motor vardı İstanbul dışından. Usta bunu topluyor tamir ediyor, adam geliyor binip gidiyor.
BMW'lerin krank kolunu imal ediyor ve geliştirmiş tasarımı, silindirik rulmanlar koymuş krank kolu yatağının içine. O kadar yani. Usta cbf 150'nin arka amortisör yatağının metal gömleğini kendi yaptığı polyamid gömlekle değiştirdi baya bi uğraşarak. Bunuda herkese yapmıyorum dedi. Benim motor tezgahtayken 2 müşteriyi gönderdi. Yani
işin arasına iş sokmadı.
Savaş ustayı tanıyorum çok sağlam usta ölüyü ver diriltsin diyecek kadar işine hakim bir usta yalnız size tavsiyem çok asabidir hiç işine karışmayın motoru verin çayınızı için başka bişeye karışmayın
Herkese Verecek Bir Gülümüz Vardır Elbet; Yeterki Layık OLsuN.
hayırlı olsun.
rodaj sonrası km leri deki uzun yol şehir içi hararet vs gibi deneyimlerinizi de paylaşırsanız çok faydalı olur.
eğer bir 75 bin daha gidecek gibi ise 2. elden turşu cbf150 alıp savaş ustaya götürüp uzun yıllar keyifli bir motosiklete binilebilir.
2. el cbf alıp 200 cc yaptırmayı ben de düşünüyorum. bu konu bir hayli uzayacak gibi, takipteyim
ben iki senedir 200cc olarak kulanıyom son sürat daha önce de dediğim gibi artmaz çünkü şanzımanda değişiklik yapılmıyo ama zincir dişlilerde değişiklik yapıldığı için az bişey belki fark eder ama tabikiüstündeki yüke bağlı.
ben 110kg yum ve tek veyat iki kişi ve eşya fark etmez 100km.ye her zaman çıkıyo ama okadar yani standart bi CBF 150 ne yapıyo sa buda onu yapar ama 100km ye her zaman çıkar rüzgar var yok farketmez.
yakıtta daha az yakar.
bendeki dişliler 15-40 standart CBF ten 1500 devir alta gidiyo yani 6500 devirde 100 yapıyo.
savaş ustanın yaptığı 16-40 ta ise 500 devir daha aşağı çeker yani 6000 devirde 100 yapçak ama buda rampada bayılma yapçak ama okadar olur.
Mühendis Seko nun sorusuna gelince..
titreşim artmaz çünkü krankta bi uygulama yok balansör gayet güzel işini yapıyo...
Bende vitesliye geçmek istiyorum yapılan işlem sıkıntı çıkarmazsa bende uygulamak istiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)